Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Terve! Aloitin juuri salilla käymisen jatkuvan istuskelun ja löhöämisen sijaan, ja tämä vaikutti hyvältä ja helpolta (vai pitäisikö sanoa yksinkertaiselta) ohjelmalta. Minulla on kuitenkin ongelmana se, että en pääse salilla käymään kuin ma-to välillä. Joten, kumpi on fiksumpi vaihtoehto:
a) Treenata ohjelman mukaisesti ma, ke, to
b) Treenata ohjelman mukaisesti ma ja ke, ja tehdä viikon kolmas treeni pe/la kotona kahvakuulan kanssa
Ja jos b) niin minkälaista settiä sen kuulan kanssa kannattaisi tehdä?
Terve! Aloitin juuri salilla käymisen jatkuvan istuskelun ja löhöämisen sijaan, ja tämä vaikutti hyvältä ja helpolta (vai pitäisikö sanoa yksinkertaiselta) ohjelmalta. Minulla on kuitenkin ongelmana se, että en pääse salilla käymään kuin ma-to välillä. Joten, kumpi on fiksumpi vaihtoehto:
a) Treenata ohjelman mukaisesti ma, ke, to
b) Treenata ohjelman mukaisesti ma ja ke, ja tehdä viikon kolmas treeni pe/la kotona kahvakuulan kanssa
Ja jos b) niin minkälaista settiä sen kuulan kanssa kannattaisi tehdä?
Kahvakuulalla tosin et voi (etenkään, jos ei oo tarpeeks painavia kuulia) treenata ihan samalla tavalla kuin tangoilla ja käsipainoilla.
Kehitin tuohon seuraavanlaisen treenin:
- Kyykky kuula sylissä x 10
- Heilautus x 10
- Russian twist x 10
- "1 arm chest press" tai sotilaspunnerrus x 10/käsi (riippuen onko vuorossa "A" vai "B" ohjelma)
Tuota kuntopiirimäisesti niin monta sarjaa kun päivän kunto antaa myöden.
Minulla ei tosiaan ainakaan toistaiseksi ole mitään varsinaisia "voimailuillisia" tavoitteita, vaan tarkoitus olisi saada vähän lisää virtaa ja kestävyyttä vuosien toimistotyön veltostuttamaan säkkimäiseen kroppaan. Toistaiseksi tuo tuntuisi toimivan, joten jos ei mitään suuria vastalauseita tai hyviä parannusehdotuksia kenelläkään ole tähän kohtaan tarjota, niin taidan jatkaa tuolla toistaiseksi. Voittaa se varmaan kuitenkin sohvalla sixpäkin ja sipsipussin kanssa istumisen...
Kenenkään joka nostaa penkistä alle 100 kiloa ei kyllä pitäis muutella ominpäin ohjelmaa vaan tehdä vaan se alkuperäinen suosiolla.
Mavessa 75 kiloa työsarjaksi kuulostaa kyllä aika pieneltä jos penkkaat melkein 60 kiloa. Luulisi että pystys kyllä vuoden vaihteessa 100+ nostamaan maasta. Ainakin jos teet sitä alkuperäistä ohjelmaa...
Tosta mavesta vielä, et miten rohkeesti siinä uskaltaa nostaa niitä painoja, kyllä siinä tuntuu et enemmänki nousis mut pelottaa vaa jotenki..
Okeeei, no oon samaa mieltä et ihmettelen miten noi kyykyt ja mavet on suhtees noi perseest tohon penkkii.. Voisin siihen alkuperäsee nyt sitten siirtyä, jelppiä kysyin ja sain, kiitos
Tosta mavesta vielä, et miten rohkeesti siinä uskaltaa nostaa niitä painoja, kyllä siinä tuntuu et enemmänki nousis mut pelottaa vaa jotenki..
Ok. Kiitos vastauksesta. Luulen, että mun ongelma on liikkuvuudessa. Oon nyt melkein koko kesän venytelly kunnolla ja harjotellut kyykyn tekniikka ja alan päästä jo ilman painoja melkein pohjaan asti. Tosin nyt kehitys on stopannu ja tuntuu, että vaikka mitä tekee niin aina samassa kohtaa selkä pyöristyy.Takakyykyn tekniikka kuntoon - ei oikotietä onneen. Pyydä vaikka joku kokenut kyykkäilijä siihen neuvomaan sinulle se tekniikka niin ettei se selkä mene pyöreeks. Yhtään etukyykkyä väheksymättä, takakyykky on niin kova liike, että se kannattaa kyllä opetella kunnolla.