efuman sanoi:
Mutta olen päättäny että kyllä tämä tästä alkaa suttaantuu,kunhan vain jaksan joka huonon päivän jälkeen kasata itteni ja jatkaa terveellisellä linjalla.
Niinkuin winsu sanoi että ensi kesänä muijat pesee meitin six packeilla pyykkejään hietsun rannassa.
Ja siitä olen tyytyväinen että olen kuitenkin saanu pidettyä painon 125 kilon tuntumassa ku sehän oli pari vuotta sitten 150 kiloa.
Noh! tää meni taas :itku: tarinaksi
Täältäkin tsemppiä sinne suuntaan ( been there, done that -- and survived
)! Helppohan se on ihmetellä, että etkö nyt vois vaikka yrittää laihduttaa vähäkalorisella Atkinsilla jne.. Asia vaan ei ole niin yksinkertainen. Itse olen pahimpina aikoinani ahminut jopa kaakaojauhetta ja vehnäjauhoja suoraan pussista, kun ei muuta ollut saatavilla
Ei pienintäkään järjenhiventä, mutta sitä ei vaan pysty lopettamaan. Siinä ahmiessaan kyllä tiedostaa, että ei helvetti, tää on kyllä tosi tyhmää ja seuraukset näkyy taas vyötäröllä. Siltikin sitä vaan jatkaa ja jatkaa, kunnes on halkeamispisteessä. Seuraavat kaksi tuntia kuluvat sängyssä kieriskellen fyysisissä ja henkisissä kivuissa.
BEDistä kärsivä ei edes saisi laihduttaa, sillä laihduttaminen laukaisee hyvin herkästi ahmimisen. Pitäisi vaan keskittyä terveelliseen syömiseen ja liikunnan harrastamiseen.
Syömiseen liittyi mun kohdallani ennen hyvin paljon tunteita. Ajatelkaahan, esim. pienenä, kun sattui johonkin tai oli paha mieli, äiti toi jäätelöä, joka vei surun pois. Sitten isompana sitä marssi ( ehkä tiedostamattaan? ) jääkaapille, kun oli paha mieli tms. Syöminen toisaalta helpotti oloa, toisaalta taas pahensi sitä. Ja kun paha olo ei mennytkään pois, haettiin lisää herkkuja jääkaapista ja jatkettiin ahmimista, niin kauan kun alas ei mennyt enää palastakaan. Seurauksena hyvä olo? Ei tod.
Nykyään syöminen on vain syömistä, energiatankkausta. Saatan vieläkin toisinaan reagoida stressiin, ahdistuneisuuteen tms. syömällä, mutta sitä tapahtuu hyvin harvoin, eikä läheskään samoissa mitoissa kuin ennen.
Käsittääkseni tällainen " tunteisiin syöminen " on paljon yleisempää naisilla kuin miehillä? Ehkä miehet osaavat käsitellä tunteensa jotenkin muuten