Sopivasti lihava

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nitsku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
timba79 sanoi:
Tupakoinnin lopettaminen pisti lihomamaan niin ja niin paljon, no ruokahaluja tupakointi kuulemma vähentää, mutta jos se pahe vaihtuu tupakoinnista mässäilyyn niin ei oo taaskaan ihme jos vähän kiloja kertyy.
Kaveri lopetti tupakoinnin viime keväänä. Noin 180 pitkä, aina ennen ollut noin 80kg. Pano meni neljässä kuukaudessa satasen yli, ja vakiintui jossain siinä. Olen yrittänyt saada sitä mukaan salille montakin kertaa, mutta aina on ollut jotain muuta tekemistä eikä huomennakaan oikein sovi jne. On kyllä pitänyt sitä ihan hyvänä ideana, ikinä ei vaan toteudu.

Kyllä tupakoinnin lopettamisella jonkinlainen todellinen vaikutus on, vaikka olisi "vain" makuaistin nopea palautuminen normaaliihmisen tasolle. Hmm,voisi siis auttaa bulkkaamisessa... ;)

grimJester sanoi:
Kyllä tupakoinnin lopettamisella jonkinlainen todellinen vaikutus on, vaikka olisi "vain" makuaistin nopea palautuminen normaaliihmisen tasolle. Hmm,voisi siis auttaa bulkkaamisessa... ;)

Kuulemma on joo, en sitä haluakkaan väittää. Mutta kyllähän siihen jotenkin pitäs jo reagoida jos rupeaa paino nousemaan, ei sitä vaan yhtäkkiä heraa aamulla että kappas vaan, vaaka näyttää 100 kg ja eilen oli 80 kg. Kyllä mulla ainakin rupeis "hälytyskellot" soimaan jos rupee kellukkeet kasvamaan vyötäröllä ja housut ei enää mahdu jalkaan. Mutta tässähän on taas hyvä syyttää vaan sitä tupakoinnin lopettelua vaikka se lihoaminen lähteekin sieltä omasta itsestä ja omasta itsekurista.

ironchef sanoi:
Mistä helvetistä naisten järkyttävä makean himo johtuu?

En tiedä, samaa olen hämmästellyt. Ne on heikkoja paitsi fyysisesti, myös henkisesti. Minulla ei kaveripiirissä ole ainoatakaan lihavaa miestä, mutta noita makeanhimoisia ämmiä kyllä tunnen. Tai no, tunnen yhden voimanostajan, jolla on paitsi voimaa ja lihasta, myös jonkin verran mahaa.

Valitettavasti en tunne yhtään kunnon punttimimmiä sen paremmin, mutta todistettavasti tätä naisten lajityyppiä voi bongata punttisaleilta. Peukkua heille. Suurin osa naisista tuntuu kuitenkin olevan selkärangattomia laardigeneraattoreita.

Itse söin karkkia viimeksi joskus syksyllä, leffassa. Vissiin. Tai sitten se oli kesällä. Anyway. Ei todellakaan tee mieli.

Sen sijaan kaikkea muuta safkaa kyllä tekee mieli. Äskenkin söin reilut 200g paistettua kanaa (filesuikaleita) ja oli niin hyvää että olisi tehnyt mieli syödä ne loputkin (toiset 200g) samantien. Mutta kun olen dieetillä.. :rolleyes:

Joten äkkiseltään tuntuu että miesten lihavuuteen syynä on lähinnä se että syödään väärää ruokaa liian paljon, juodaan bisseä, ja liikutaan liian vähän. Ei niinkään makeanhimo.

Ihmisiä voi toki vihata tai ihailla monistakin syistä. Tässä nyt unohtuu sellainenkin näkökulma asioihin, että välttämättä kaikille ihmiselle sen oman rasvaprosentin vahtiminen (saati sitten muiden) ei ole se maailman tärkein asia. Henkilökohtaisesti en ainakaan usko ja toivo, että tärkein kontribuutioni tälle yhteiskunnalle on kauneusihannestandardit täyttävä rasvaprosentti. Kuuluu vain kovasti postpostmoderniin yhteiskuntaan, että kun asiat ovat riittävän hyvin, niin elämänsisältöä pitää alkaa etsiskelemään esim. rasvaprosenteista.

uga sanoi:
Minulla ei kaveripiirissä ole ainoatakaan lihavaa miestä

..mutta kuitenkin lihavista ihmisistä _yli puolet_ ovat miehiä.

Ihana tää tällänen " haukutaan naisia / vaimoja " - thread ;)

Fiona sanoi:
..mutta kuitenkin lihavista ihmisistä _yli puolet_ ovat miehiä.

Ihmettelen vain. Koska tosiasiahan on, että tällä planeetalla on enemmän naisia kuin miehiä. Olikos about 60% naisia kokonaisväestöstä tjs.

Tämähän samalla toki tarkoittaa, ettei jokaiselle tytölle edes voi olla omaa kultaa...ja toisin sanoen että miehille jää pikkasen enemmän valinnan varaa. :hajotkaa siihen:

Aika lailla yhtäpaljon noita taitaa syntyä, ukot vaan kuolee nuorempina.--> Valinnan varaa on vanhoista leskimammoista.

uga sanoi:
Ne on heikkoja paitsi fyysisesti, myös henkisesti. ...
Joten äkkiseltään tuntuu että miesten lihavuuteen syynä on lähinnä se että syödään väärää ruokaa liian paljon, juodaan bisseä, ja liikutaan liian vähän. Ei niinkään makeanhimo.

Ja miesten lihavuuden perimmäisenä syynä ei ole mainitsemasi "henkinen heikkous"?

Tapahtui eilen illalla metrossa:
kaksi noin 40.vuotiasta naista istuu mua vastapäätä, ja kuulen väkisinkin heidän keskustelunsa, joka meni about näin:
"normaalirakenteinen" oletko muuten huomannut, että täällä metrossakin mainostetaan nykyisin näitä kuntosaleja
"valaanmaksa" joo, omituisia nimiä noilla tunneilla, eivät viitsi edes suomentaa niitä
"nr" niin
"vm"noilla saleillahan käy vaan niitä friikkejä ( daami oli itse kahden penkin kokoinen ihmiskilpi huge fat )
"nr" käynhän minäkin siellä
"vm" minä en tuollaisiin paikkaan mene IKINÄ

Toinen daami jää pois, jolloin sotanorsu kaivaa laukustaan porkkanan ja alkaa jyrsiä sitä, huokaus. Sen yhden porkkanan syöminen julkisella paikalla todistaakseen kaikille paikallaolijoille, että syö terveellisesti ei paljoa auta, jos silmissä killtää jo kotona odottava voi/kermakeitto.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
challenger sanoi:
Ja miesten lihavuuden perimmäisenä syynä ei ole mainitsemasi "henkinen heikkous"?

Syynä voi olla myös sellainen tosimiehen asenne, eli mies kuvittelee olevansa komea ja haluttava vaikka vatsa olisi kuplavolkkarin kokoinen. Tämä asenne korostuu vielä kännissä.

Edelleenkään en voi sietää sitä, että miehillä on oikeus lihavia ja ovat tosiaan omasta mielestään valioyksilöitä. Naisia taas haukutaan pienimmästäkin rasvakerroksesta ja arvostellaan minkä ehditään.
Ja miesten lihavuus ei muka ole mielen heikkoutta, huh huh... Eikös se ole täälä jo moneen kertaan selvitetty että lihoo jos nauttii ravintoa enemmän kuin kuluttaa. Ja mistäs se miesten helvetinmoinen kaljan, pizzan ja kaiken muun rasvaisen ja suolaisen himo johtuu???
Itselläni makeanhimo on selvästi kytköksissä hormonitoimintaan kerran kuukaudessa.

tässä hyvä määritelmä liian lihavaksi.
sitten kun ei näe varpaitaan :down:

itse sentään näen vielä, vaikka vähän ylipainoa onkin, onneksi se 35kg painoero minun ja avopuolison välillä ei ole toisinpäin :thumbs:

armand sanoi:
Ehkä ne naiset lihoo kun pitää alkaa passata miestä! :D
Ja paskat kyllä sitä sen verran aikaa pitää aina löytyä että ehtii kotihommat ja kuntoilut tehdä :D :D
Ottais pois vaikka nukkumisesta!

No siinähän ne kilot lähtee kun juoksee keittiön ja olohuoneen väliä. Jos vaan malttaa olla hörppimättä miehelle tuomista protsku+hiilari drinksuista :lol2:

Rin Tin Tin sanoi:
Pitäisköhän olla mäkkärissäkin sama kuin alkossa että jos nähdään että on jo nauttinut liikaa voidaan kieltäytyä tarjoilemasta lisää :david:

Oy Hampurilaisvirma Ab:n virallinen vastaus kysymykseen:

"Tuskinpa voisimme lähteä tiskin takana päättämään, kuka on
ylipainoinen ja kuka ei. Loukkaisi taatusti yksityisyyden suojaa eikä olisi
hyväksyttävää käytöstä. Eihän Alkossakaan olla myymättä alkoholisteille,
ainoastaan päihtyneille."

Nitsku sanoi:
Syynä voi olla myös sellainen tosimiehen asenne, eli mies kuvittelee olevansa komea ja haluttava vaikka vatsa olisi kuplavolkkarin kokoinen. Tämä asenne korostuu vielä kännissä.

1) mitenkähän nuo ylipainoisuustilastot tehdään? Ettei vain käytettäisi painoindeksiä, jonka mukaan minäkin olen ylipainoisen rajalla. Työterveyslääkäri ehdotti liikuntaa indeksin laskeskeltuaan. :thumbs:

2) miehillä lihavuus ei tosiaan ole paheksuttavaa, päinvastoin. Moni nainen on sitä mieltä että kyllä miehellä pitää mahaa olla. Jos mies on kovinkin treenattu iskee keskivertonaiselle kauhea alemmuuden tunne. Hyväkroppaiset miehet on tietenkin milloin neitejä ja milloin homoja...

grimJester sanoi:

Tupakalla on parikin mekanismia millä se pitää painoa kurissa. Ennenhän sanottiin vain että lihominen johtuu siitä että tupakoitsijat siirtyy tupakasta karkkiin tavan vuoksi, mutta on siinä muutakin.

Tupakka on stimulantti (vaikka kyllä nikotinistit saa siitä hermoja rauhoittavan vaikutuksen) ja se painaa ruokahalua alaspäin hetkellisesti. Toinen hassumpi mekanismi on se että nikotiini ikäänkuin vaikuttaa ainakin leptiinin toimintaan niin että kroppa kuvittelee olevansa rasvaisempi kuin onkaan, ja se myös vaikuttaa osaltaan ruokahaluun. (En tiedä tapahtuuko tuo leptiiniherkkuuden kautta eli reseptorien määrän takia, vai oikeasti veren leptiinitasojen nousun takia.)

Ja vastahan tuli tutkimus että 1 mg nikotiinia + 100 mg kofua on ihan pätevä thermogeeni, eli suomalainen sekä kahvia että tupakkaa suurkuluttava ihminen on ympäri vuoden thermogeeneillä :D Tai toisinsanoen "breakfast of the champions" = nuuska huuleen ja iso kuppi kahvia autoon mukaan ja menoksi.

JSmith sanoi:
Ja vastahan tuli tutkimus että 1 mg nikotiinia + 100 mg kofua on ihan pätevä thermogeeni, eli suomalainen sekä kahvia että tupakkaa suurkuluttava ihminen on ympäri vuoden thermogeeneillä :D Tai toisinsanoen "breakfast of the champions" = nuuska huuleen ja iso kuppi kahvia autoon mukaan ja menoksi.
Voi ny saakeli. Minä yritän täällä saada lisää massaa, niin taitaa tuo nusu + kahvi yhdistelmä ollakkin se juttu, miksen paisu. :kakka:

challenger sanoi:

Ei. Miehet ei vain välitä, ei siinä mistään (makean)himosta tms ole kyse. Miesten kaljanhimosta voi ehkä puhuakin, mutta siihenkin on vaan syynä se läski ämmä ja ne vitun kakarat; ei sitä kestä selvinpäin. :D

Tuolla ylempänä Uga ainakin argumentoi (korjaa jos käsitin väärin) jotenkin tyyliin, "en voi ymmärtää makeanhimoa koska itse söin karkkia viiimeeksi kesällä". Tässä yhteydessä on hyvä muistaa se että jos ihmisellä ei ole itsellään tarvetta/himoa johonkin niin silloin se että toisella on tämä tarve jää käsittämättömäksi. Me ei aidosti voida ymmärtää jotakin joka ei ole millään relevantilla tavalla osa omaa kokemusmaailmaa. Mikä on aika ikävää ja suvaitsemattomuutta väistämättömästi lisäävää, mutta asia jolle me ei kauheesti voida mitään inhimillisinä otuksina.

Pointti on kai sanoa että aivan yhtä vaikeaa on makeaa rakastavalle about absolutistille (toim.huom. sopivasti lihavalle :) ) naiselleni ymmärtää mitä vittua mä siinä viinanpaskassa näen. Mä itse pääsin tämän "miksemussuttaa" ajattelun yli nimenomaan havahtumalla siihen että käsitteellisesti siinä ei oo mitään eroa mun viinanjuomiseen. Ei se happaman juominenkaan ole tarpeellista tai välttämätöntä mutta on se vaan niin kivaa olla kännissä ;)

Ihminen kuten sanottua on kokonaisuus josta ei voi erottaa jotain mystistä sisintä minää. Aikoinaan eksäni oli jotain 63kg ja 162 senttiä kun tavattiin. Juuri sopivan "fiftari" tavalla muodokas ampiaisvartalo. Mutta noin kilojen valossa painoa oli siis jo lähtökohtaisesti ihan kohtalaisesti. Ja tapahtuipa seuraavaa - puolessa vuodessa painoa tuli lähes viistoista kiloa lisää ja sitä omppulihomista pahimmasta päästä. Jalkojen päälle tuli se vyötärötön löysästi hyllyvä omena, korkeat poskipäät ja hymykuopat katosivat sinnen kolmoisleuan ja ihraposkien alle. Olutta ja sipsiä piti olla koko ajan, joskus kun se siivosi lomppakkooaan näin sivusilmällä että töissä ravintolan kanttinista on ostettu viineriä useampikin päivässä.

Minusta oikeasti tuntui siltä kuin seurustelisin eri ihmisen kanssa. Hänessä ei ollut fyysisesti enää mitään tunnistettavia piirteitä siitä ihmisestä mihin olin vain hetki aikaisemmin rakastunut. Tunsin itseni petetyksi ja huijatuksi.

Useimmiten lihominen kasvattaa tissejä joka "tasapainottaa" lihomista. Tässä tapauksessa ei lainkaan. bee pysyi beenä vaikka painoa oli noin paljon. Sekin vitutti :(

Joka tapauksessa menin tämän jokinorsun kanssa naimisiin koska oli suhteeseen sitoutunut ja kuitenkin rakastin häntä.

Otin eron kun paljastui että jokinorsullani on suhde naapurinmiehen kanssa. En siksi että hän oli jokinorsu.

Jonkin aikaa eron jälkeen seurustelin semivakavissani paparazzi-mallin kanssa joka jostai syystä piti minusta. Jokinorsun jälkeen oli kamalan kummallista kun kun kadulla kävellessä joka ikinen äijä tuijotti sitä ja sitten mua ja selvästi mietti että millä vitulla toi tavallinen tappi on ton kalastanut.

En oikein tiedä mitä itseasiassa yritin tällä tarinalla kertoa. Jollakin oudolla tavalla koin kosmisessa perspektiivissä kamalan oikeudenmukaiseksi että pyyteettömästi rakastamani petollisen jokinorsun jälkeen sain "prinsessaa". Ugh, olen puhunut :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom