Sopivasti lihava

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nitsku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pitipä kaivaa tämmöinen vanha tredi hetkeksi naftaliinista kun rupesi ärsyttämään toi läskiksi tunnustautuvan Laura Kytölän juttu "Rasva palaa takaisin" NYT- liitteessä.

Toim.huom: tässä tredissähän on aikoinaan päästy muistaakseni yhteisymmärrykseen siitä että osa lihavuudesta varmasti johtuu sairaudenomaisisita psyykisistä syistä ts. kaikki lihavat eivät suinkaan ole laiskoja. Tämän tosiasian tunnustaen:

Juttu on tehty aika halpamaista journalismia noudattaen. Toimittaja on omassa puheenvuorossaan olevinaan neutraali mutta joka ikinen ns. tutkimustulos tai tutkija-auktoriteetti on käytännössä lihavuuteen kannustava. Sinne tänne ripotellut laihtuneiden haastattelulainaukset antavat implisiittisesti ymmärtää että ihminen on jotenkin vammainen jos se kokee että laihtuminen muutti elämää koska lihavuus ja onnellisuus ovat kaksi eri asiaa joilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Puretaanpa juttu auki:

"Miksi ihmisen pitäisi syyllistyä liikkumattomuudesta?"

- siksi koska liikunta on esim. lenkkeilyn muodossa käytännössä ilmainen tapa huolehtia terveydestään ja liikkuvat ihmiset maksavat käytännössä veromarkoissaan lihavuuden ja liikkumattomuuden aiheuttamat kustannukset. (Tosin olen sitä mieltä että ihmisen pitäisi syyllistyä myös alkoholismista, nikotinismista koska molempien kustannukset veroista huolimatta lankeavat niiden maksettaviksi jotka juovat kohtuudella/eivät polta. )

"Lihavuudesta ei saa puhua koska jos ihminen rupeaa inhoamaan itseään hän rupeaa aiheuttamaan niitä ilmiöitä joita yrittää estää"

Käytännössä tässä sanoetaan että läskit ovat läskejä sen takia että laihat sanovat että heidän olisi hyvä laihduttaa. Kiva vihdoinkin oppia että toisten lihavuus onkin osin minun syytäni! Tätä mä en oikeasti olisi osannut ajatella.

"Kehon muotoon tuijottaminen ei kerro mitään ihmisen terveydestä"

HÄH?????? Jos se ei kerro mitään niin miksi sitten paino-indeksin ja sairauksien välillä on korrelaatio. Ai jaa - se onkin samanlainen feikkikorrelaatio kuin että jäätelönsyönti lisää hukkumariskiä koska kun jäätelönsyönti kasvaa kasvavat myös hukkumakuollot. Anteeksi kun en tajunnut tätä.

"On epäreilua sanoa että lihavuuden hoito maksaa yhteiskunnalle koska sairalloinen laihuus maksaa myös. On arvioitu että anorektikon sairaalapäivä maksaa 400-1000€"

Joku neljäsosa suomalaisista on jo lihavia. Tämä tarkoittaa sitä että esim. kakkostyypin diabetes tulee räjähtämään käsiin itseaiheutetun lihavuuden takia. Vähintään kymmeniätuhansia ihmisiä, todennäköisesti jopa satojatuhansia tulee sairastumaan kakkostyyppiin omaa syytään seuraavien 30 vuoden aikana ja tämän sairauden hoito on helvetin kallista.

ANOREKSIAA puolestaan sairastaa tutkitusti noin 0,5% nuorista naisista ja vain murto-osalla näistä tauti etenee "terminaalipisteeseen" jolloin turvaudutaan sairaala-hoitoon. Anorektikoista 5% kuolee ja he ovat käytännössä loppupeleissä yhteiskunnalle huomattavasti läskejä halvempia sairaalapäivistä huolimatta koska eivät käytännössä teininä tapahtuneen hiippakunnan vaihdon jälkeen rasita enää yhteiskunnan sairaalapalveluja.

"Jos ihminen on oppinut lohduttamaan itseään ruualla onko se ihmisen oma vika?"

On. Jos ylensyömisen motiivi on itse opeteltu lohdutuskäyttäytyminen tottakai se on ihmisen oma vika. Ihan samalla tavalla kuin narkomania on ihmisen oma vika. Ei kukaan väkisin narkomaanillekaan sitä herskaa suoneen työnnä. Jos mä olen juonut liikaa viinaa ja mulla on mandoliinikrapula se on mun oma vika. En mä voi siitä yhteiskuntaa syyttää vaikka mulla menisi kuinka huonosti. Ihan samalla tavalla voisi kysyä että "jos ihminen on oppinut runkkaamaan lohduttaakseen itseään niin onko se ihmisen oma vika"

"Lihavuus voi olla osa identiteettiä, aivan kuten urheilullisuus ja sirous"

Tottakai se voi olla mutta mitä asiaa tällä lauseella yritetään todistaa? Sitäkö että lihavuus on yhteiskunnalle helvetin kallista?. Näen tämän muuten kyllä melkoisen epätodennäköisenä koska kyseessä on ei-todennettavissa oleva argumentti. Tää on klassinen "mystiseen" argumenttiin vetoaminen. Vähän niinkuin sielusta tai sisäisestä kauneudesta puhuminen.

"Lihava ihminen ei ole pahuuttaan lihava"

Ei kai kukaan oikeasti näin väitä. Ihmiset väittävät että hyvin monissa tapauksissa ylensyönti on tietoinen valinta. Ihan samalla tavalla kuin tupakointi ja viinanjuonti on itseaiheutettuja tietoisia valintoja.

"Jos ihminen ei koe lihavuutta ongelmaksi miksi pitäisi laihtua"

1. Jos ihminen on juonut koko elämänsä pari pulloa kossua päivässä eikä koe sitä ongelmaksi miksi pitäis lopettaa?
2. Jos ihminen on polttanut koko elämänsa kolme askia päivässä eikä koe sitä ongelmaksi miksi pitäisi lopettaa?
3. Jos ihminen runkkaa päivittäin eikä koe sitä ongelmaksi miksi pitäisi lopettaa?

--> mitenköhän sen pystyisi selittämään että ainoastaan kohtaan kolme voi vasta rehellisesti "ei miksikään".

"Uudelleen lihonut tuttavani tunnusti että miesten kanssa on turvallisempi olo keskustella kun ne ei koko ajan tuijota rintoja ja persettä"

Kuinka tyhmä sä Kytölän Laura oikein oot? Tottakai se sun kaveris sanoo noin kun jotenkinhan sen pitää itselleen perustella että läski ei haittaa. Ai että olis nainen josta on aidosti kivaa kun miehet ei enää ajattele sitä sukupuolisena olentona vaan yksilönä, ihmisenä, arvoina, ajatuksina, sieluna. Oikeasi se kaveris on sitä mieltä että oli ihanaa kun miehet halus sen pöksyihin ja sitä vituttaa että enää ei näin oo. Usko mua.

"Lihavuuden stigmatisoinnin takia kuntosalitkin menestyvät"

Eli lihavuuden stigmatisointi on kuntosaliyrittäjien salajuoni? Että jos lihavuutta ei stigmatisoitaisi kukaan ei kävisi salilla koska oikeasti salilla käyminen on turhaa ja johtuu vain kollektiivisesta syyllisyydestä, joko halusta pysyä hoikkana/lihaksikkaana tai halusta laihtua. Kuule Laura - urheilu itsessään on useimmille palkitsevaa. Sitä sä et vaan ilmeisesti pysty ymmärtämään.

"Jos lihavuus on niin suuri ongelma yhteiskunnalle miksi yhteiskunta ei rahoita esim. matalan kynnyksen liikuntapaikkoja, ohjausta ja tukea".

Mä rahoittaisin mielelläni veromarkoistani matalan kynnyksen liikuntapaikkoja jos vastaavasti säädettäisiin laki että läskien olisi pakko käydä siellä. Ainakin mä ymmärrän tässä matalan kynnyksen paikalla semmoista paikka jonne pääse ainoastaan lihavat ettei niitä hävetä.

Ihmiset toimivat pääsääntöisesti motivaattorisesti. Lihavat ihmiset ovat lihavia koska syömisen aihettamat psyykiset palkinnot ovat suurempia kuin toisten ihmisten suurempi hyväksyntä elämäntaparemontin myötä. Ihmiset eivät tee mitään mitä he kokevat psyykisesti kannattamattomaksi. Tupakoija tupakoi koska tupakoinnin aiheuttamat psyykiset palkinnot voittavat terveysriskit. Alkoholisti juo koska kännin aiheuttama psyykinen palkinto voittaa selvinpäin olemisen. Asioista voi oppia pois vain jos on motivoitunut, ts. kokee että toinen vaihtoehto palkitsee enemmän. Motivaatiota ei voi kantaa kaivoon vaan se on sisäsyntyinen prosessi joka joko herää tai sitten ei.

Asiaa Simba, eipä oikein lisättävää. Luin itsekin aamulla samaisen kirjoituksen. Tuo kohta "Uudelleen lihonut tuttavani tunnusti että miesten kanssa on turvallisempi olo keskustella kun ne ei koko ajan tuijota rintoja ja persettä" oli varsinkin niin puppua huhhuh.

Asiaa Simba, eipä oikein lisättävää. Luin itsekin aamulla samaisen kirjoituksen. Tuo kohta "Uudelleen lihonut tuttavani tunnusti että miesten kanssa on turvallisempi olo keskustella kun ne ei koko ajan tuijota rintoja ja persettä" oli varsinkin niin puppua huhhuh.

Onko se VAARALLISTA jos miehet tuijottavat naista? :wtf:

Kyllähän ne naisetkin tuijottaa miehen persettä, käsiä, selkää jne. JOS on mitä tuijottaa!

Ylemmän voin sanoa ihan kokemuksella, ennen siis olin helvetillinen läski, vaikka toki vieläkin tota mahaa on pikkusen, mutta dietti jatkuu ja reeni kulkee paremmin kuin koskaan läskinä ollessa.

Sen olen huomannut, että tässä nykykunnossa kun on salilla, ja siellä sattuu olemaan muutama nainenkin niin olen jopa jutellut muutaman kanssa ja sillointällöin ollut varmistamassa jne.

Läskinä kun siellä heilui 4x viikossa, ämmät katto vaan että mitä vittuu tuokin läski täällä tekee, tai ainakin näin sen itse ymmärsin, ei sillon kukaan koskaan mitään juttelemaan tullut tai edes vilkaissut päin. Sama homma vaikka koulussa.

Vois ite ruveta seurustelemaan jonkun muijan kanssa, sitten lihottaa entiset läskit takasin (35kiloo..) ja sanoa että enkö enää kiihoita sinua :wtf: Kävis niin että muija kuin muija, siis 99% suomen alle 25v naisista lähtis siitä suhteesta vittuun!

Vois se vituttaa kun vaivalla onnistuisit iskemään helvetin hyvännäköisen naisen josta vielä tykkäisit muutenkin kuin pelkästään ulkonäkösyistä, sitten akka alkaa lihoamaan eikä pidä huolta itsestään ollenkaan. Pikkasen pläskihän pitää tietenkin olla, tai saa olla, mutta jos 160cm/55kg lihottaa itsensä 75-kiloiseksi, eikä edes aio tehdä asialle mitään KOSKAAN.....

PS. Ei herneitä, piti avautua ihan kunnolla... Helpotti! :D

Otsikon kysymykseen vastatakseni, eihän sellaista ole. Kireä pitää olla. :whip:

Itse arvostan vaikkapa löysempääkin " runkoa ", jossa on sitten mukavasti massaa.

Pakkotoistossa sen sijaan haetaan jotain ihan muuta.

Saatasko Mike seuraavaks tämmösiä supersankari kuvia?

fat-venom.jpg

^^ Kuka kuvaa jos Mike on kameran edessä??

:piis: :D

"Lihavuudesta ei saa puhua koska jos ihminen rupeaa inhoamaan itseään hän rupeaa aiheuttamaan niitä ilmiöitä joita yrittää estää". Laihoja anorektikkoja saa silti jokainen kommentoida ihan mielin määrin, heidän siitä loukkaantumatta? Pitääkin lukaista koko juttu oikein ajan kanssa. Olkoot vaan tyytyväisiä kiloihinsa. Jotenkaan en kyllä usko, että kun kilot oikeasti alkavat jo haittaamaan elämää, kukaan olisi niihin kovin tyytyväinen.

Tuo Alien-mainos oli omasta mielestänikin vähän mauton, mutta teki varmaan sen mitä pitikin - aiheutti keskustelua.

Loistavaa tekstiä... Aivan samaa mieltä! Kauneus ei lähde sisältä vaan ulkoa. Ei jumalauta baarissakaan isketä naisia/miehiä jos ne on rumia/lihavia. En koskaan myöskään itse huomaa kuin ne jumalaiset, sama kadulla tai baarissa. Harva se iskee rumaa/lihavaa sen takia että se olis kaunis sisältä. On tietty niitä jotka sellasistakin kiksinsä saa..
Tuosta seurustelusuhteessa lihomisesta... Itse olin ennen hoikka kun mieheni tapasin, sain lapsen tietty sinä aikana lihoin. Kovalla työllä sain mittani takas. Sitten sain toisen lapsen, sairastuin kilpirauhasen vajaatoimintaan ja hups heijakkaa olinkin 35kiloa painavampi. Huomasin tosin etten paljoa viehättänyt miestä sillon ja teinkin asialle jotain. Hirveellä työllä ja tuskalla pääsin noista kiloista eroon ja jumalauta et oon tyytyväinen ja näytän hyvältä. Ehkä oon sitten sellanen pinnallinen sika niinku miehet jotka inhoaa läskejä, mut niin inhoan minäkin. OLEN suoraan ukolle sanonut et " sinähän et sit mahaa kasvata", koska en voi sietää isomahaisia miehiä. Vuodesta 2004 oon miestä salille kanssani potkinut ja nyt vihdoin ja viimein sen saanut sinne.:rock:

Hesen ravintotaulukko

Mielenkiintoista luettavaa. Megahampurilainen 1045,5kcal P44,0g R70,8g HH55,0 g. Jo rasvasta 637kcal; jos jonkun ei-liikkuvan pitäisi syödä 2000kcal päivässä ja korkeintaan 30% rasvaa toi menee jo sen yli. Voisi laittaa varoitustarrat sellaisiin annoksiin joiden syömistä pitäisi jakaa kahdelle päivälle....

Eikös hesessä ollut joskus Gigahampurilainenkin. Se oli vieläkin isompi. Laatta meinas lentää kun yks ilta vetäsin semmosen baarista tullessa.

"On epäreilua sanoa että lihavuuden hoito maksaa yhteiskunnalle koska sairalloinen laihuus maksaa myös. On arvioitu että anorektikon sairaalapäivä maksaa 400-1000€"[/I]

Joku neljäsosa suomalaisista on jo lihavia. Tämä tarkoittaa sitä että esim. kakkostyypin diabetes tulee räjähtämään käsiin itseaiheutetun lihavuuden takia. Vähintään kymmeniätuhansia ihmisiä, todennäköisesti jopa satojatuhansia tulee sairastumaan kakkostyyppiin omaa syytään seuraavien 30 vuoden aikana ja tämän sairauden hoito on helvetin kallista.
Mä voisin jatkaa tästä aiheesta - tuota tyypin 2 diabetesta sairastetaan yleensä metabolisen oireyhtymää (MBO), joka onuseiden eri sairauksien, kuten aikuistyypin eli tyypin 2 diabeteksen, lihavuuden, verenpainetaudin ja epäedullisten kolesteroliarvojen summa.

Mahdollisesti joka viides keski-ikäisistä miehistä ja joka kymmenes naisista sairastaa metabolista oireyhtymää.
Suomalaisista miehistä on ylipainoisia 50,1 % ja naisista 37,7 % uusimman tutkimuksen mukaan, joka kohdistui 45–74-vuotiaisiin. Lihavuuden esiintyvyys vaihteli 45–54-vuotiaiden miesten 20,7 %:sta 65–74-vuotiaiden naisten 33,0 %:iin. Huomattava osa osallistujista täytti vyötärölihavuuden kriteerit, miehistä 68,8 % ja naisista 76,4 %. WHO:n raja-arvojen perusteella vyötärölihavuutta oli 36,4 %:lla miehistä ja 51,8 %:lla naisista.

Koko ikäryhmän miehistä 7,4 % ja naisista 4,3 % oli diagnosoitu tyypin 2 diabeetikoiksi. Aikaisemmin tunnistamattoman tyypin 2 diabeteksen esiintyvyys oli kaikissa ikäryhmissä vähintään yhtä suuri kuin diagnosoidun. Aiemmin diagnosoidut ja tunnistamattomat tyypin 2 diabeetikot yhteen laskien diabeteksen ikävakioitu kokonaisesiintyvyys oli miehillä 15,9 % ja naisilla 11,2 %.

Diabeteslääkereseptien perusteella noin 250 000 suomalaisella arvioidaan olevan diagnosoitu aikuistyypin diabetes. On myös arvioitu, että jokaista diagnosoitua tapausta kohti on yksi löytämätön tapaus, joten jopa puolella miljoonalla suomalaisella on mahdollisesti aikuistyypin diabetes.

Nuoruustyypin diabeteksen yleisyydessä Suomella on jo maailmanennätys ja suunta on valitettavasti sama aikuistyypin diabeteksessa.

Mä voisin ennustaa, että nykyisellä tahdilla Suomessa on 20 vuoden päästä yli miljoona diabeetikkoa. En ihmettelisi, vaikka yli puolet koko väestöstä olisi diabeetikkoja. Suomi on jo nyt maailman toiseksi lihavin kansa heti jenkkien jälkeen.
Onhan se vaan leppoista olla läski. :david:

http://www.poliklinikka.fi/?page=2823804&id=0969710 MBO
http://www.poliklinikka.fi/?page=2969334&id=7869058& tyypin 2 diabetes
http://www.poliklinikka.fi/?page=1369860&id=8032995 lihavuus

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mun mielestä toi Ashley näyttää silti ihan hyvältä, muodot oikeissa paikoissa. Noilla kiloilla voisi olla huonomminkin. Nimenomaan makuasioita nämä.. miehissäkin tykkään, kun on lihasta ja siinä päällä vähän ylimääräistä, itelle liika kireys ei niinkään nappaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom