Six-packki esiin(ei ainoastaan jääkaapista))

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vispe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
39
Ois nyt semmosta kysyttävää vatsalihasten reenauksesta että mitkä ois parhaat, sanotaan nyt vaix kaksi, liikettä alavatsan treenamiseen. Ylävatsalihakset kun on aika kunnossa mutta alavatsa on vähän heikommassa kunnossa.

Ei muut kun postia pukkaamaan,kiitos!:D

viisaammat korjatkaa jos olen väärässä, mutta mielestäni vatsalihas on yksi lihas, ja täten ei ole väliä, miten sitä treenaa, kunhan lihas vaan supistuu. Mitä sixpackin esilletuloon tulee, ylävatsat tulevat helpommin esille, koska rasva on enemmänkin juuri tuossa navan kohdalla.

Yllämainitut liikkeet, + variaatio jalannostoista: Meet selälles maahan ja kaveri tulee sun taakse seisomaan, tartut sitä nilkoista ja kun nostelet jalkojas niin se kaveri heittelee sun jalkoja takasinpäin lattiaan.

Siis täähän jo pronssikaudelta tunnetu liike, mutta otin sen itekkin juuri vaihteeks käyttöön. Ei meinannu tulla vatsat millään treenillä taas kipeeks ja näinollen oli liikkeiden vaihdon aika. Ja tuolla liikkeellä saa vatsat reilusti kipeeks. Ja ottaa koko repertuaariin kun se treenikaveri viskoo jalkoja vuorotellen sivuille (viistoon that is) ja eteen.

Pari kolme settiä tota ja samanmoinen voimapyörää, eikä varmaan huvita yskiä, pierasta tai nauraa seuraavana päivänä :)

Originally posted by enharmony

Meet selälles maahan ja kaveri tulee sun taakse seisomaan, tartut sitä nilkoista ja kun nostelet jalkojas niin se kaveri heittelee sun jalkoja takasinpäin lattiaan.
.
.
Ja tuolla liikkeellä saa vatsat reilusti kipeeks.
.
.

VOI KYLLÄ!!! Tämä on ollut mun suosikkiliike alavatsoille muutaman vuoden ajan, eikä MIKÄÄN muu vatsalihasliike saa ainakaan mun vatsoja näin kipeäksi, mitä tämä jalanläpsytys. Kertakaikkisen mainio liike!

Kattila: No ei nyt ihan noinkaan. Vatsalihaksia on sileät-, suorat- ja vinot vatsalihakset. Sileän vatsalihaksen "löystyminen" muuten saa aikaan sen, että jopa 6% rasvoilla joillakin maha pömpöttää, mikäli sitä ei vedä sisään jatkuvasti..

Meet selälles maahan ja kaveri tulee sun taakse seisomaan, tartut sitä nilkoista ja kun nostelet jalkojas niin se kaveri heittelee sun jalkoja takasinpäin lattiaan.

Joo, tuohon olen minäkin tutustunut ju-jutsuharjoituksissa. Toinen mitä käytettiin toimi seuraavanlaisesti: selälleen makaamaan, ja kaveri istumaan päälle. Päälläoleva yrittää läpsiä eri puolilta päähän (varovasti.. riippuen tietty kaveriuden tasosta :D ), ja alla oleva pitää yläkroppaa ilmassa, koittaa väistellä ja torjua.
Ensimmäisen kerran kun tein k.o. harjoitteen, teki yskiminen kipeää vielä kolmen päivän jälkeen..

Sileän vatsalihaksen "löystyminen" muuten saa aikaan sen, että jopa 6% rasvoilla joillakin maha pömpöttää, mikäli sitä ei vedä sisään jatkuvasti..

(toivottavasti meni lainauksen käyttö oikein ku en oo ennen...)

kuitenkin, voisitteko kertoa enemmän sileistä vatsalihaksista? suorat ja vinot ovat tulleet tutuiksi, mutta sileihin en olekkaan törmännyt. miten niitä on hyvä reenata ja missä ne itseasiassa sijaitsevat tarkalleen?! meinaa tuo pömpötys olla vähän ongelmana prkl :D

Tyttöjen palstalla on ainakin jonkin verran selvitystä asiaan (pömpötyksen pienentäminen siis kyseessä)

Thyroid, ootas vähän. Haen yhden linkin sulle..

Kas tässä:
http://www.meddean.luc.edu/lumen/meded/grossanatomy/dissector/mml/index.htm

Tässä vatsalihaksista tarkempi linkki:
http://www.meddean.luc.edu/lumen/meded/grossanatomy/dissector/mml/abdomen.htm

Jos nyt en päin helvettiä muista, niin ne sileät vatsalihakset on englanniksi "internal oblique abdominis".

Tuosta aiheesta oli näin iso artikkeli jossain lehdessä ja ohjeet, miten noita sileitä vatsalihaksia treenataan. Yksi keino oli vaan imeä vatsaa sisälle ja yrittää pitää päivän mittaan vatsaa vedettynä sisäänpäin. Toinen keino oli mennä nelinkontin lattialle *) ja siinä sitten tehdä sellaisia sisään-ulos -harjoituksia, jossa taas imetään vatsaa sisälle.

*) Jos Wintikka on lähistöllä, niin älä koskaan - siis koskaan - tee tätä harjoitusta :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Paras "alavatsaliike" itselläni on, että mennään lattialle selälleen, pistetään kädet niskan taakse ja nostetaan pää ylös lattiasta, jalkoja pidetään 90 asteen koukussa ilmassa, ikäänkuin jalat lepäisivät penkin päällä ja tästä yritetään nostaa lantiota suoraan ylöspäin. On muuten alkuun perkeleen vaikea liike, tuntuu ettei lantio liiku minnekään.

Noista vatsalihasten löysyydestä aiheutuvaan pallovatsaan: Itsellänikin on sama ongelma, 2 ylintä vatsalihasriviä erottuu jo suht hyvin, mutta vatsa on kuin olisi 6.kuukaudella. Joku taisi mainita aiemman palstan keskustelussa että tuo voisi johtua myös vinoista vatsoista. Voisiko olla vielä jotain muita syitä, en käytä hormoneja joten vikana ei voi olla sisäelinten liikakasvukaan?

Olisikohan sileitten vatsalihasten nimitys lontooksi "Transversus Abdominis". Suoraan sanottuna noi suomenkieliset nimitykset enemmän hakusessa kuin englannin kieliset.

Jos kyseessä sama lihas, niin tehokkaampi tapa treenata sitä olisi erinlaiset hengitysharjoitukset.

Esim.

Matt Furey: Magnificent seven

1. "Farmer" Burns Stomach Flattener- Stand with arms at sides relaxed. Inhale through nose without letting stomach expand (just gently tense to avoid this). Now force air down & outward WITHOUT letting it out for 2-5 seconds. The book says to repeat this for AT Least 5 minutes, but I only do two.

2. Vacuums- Bend forward expelling ALL air out of lungs. Now without inhaling stand up pulling diaphagn/stomach under rib cage hold for 8 seconds. When you release let air draw in through nose. Do this for 10 reps

3. Tai Chi Waist Turner- stand with arms hanging loosely at sides rotate torso letting arms bend at elbows until they slap kidney area. This is done for 50 reps.

4. Back arch with forward bend & squeeze- With hands on hips inhale as you arch back as far as you can. Then exhale as you bend forward squeezing abs. 10 reps

5. Dynamic side bend w/isometric squeeze- Hold one arm overhead inhale as you bend as far to one side as you can, then move in & out just one half inch for 50 reps finishing with a 8 second squeeze of sides. Repeat on opposite side. {note: once doing movement you are breathing}

6. Hands overhead side bend- Lace fingers palms up overhead inhale bend to one side flex as hard as you can while holding 8 seconds. Do this 6 times then switch sides.

7. Trunk rotators- With hands on hips inhale hold breath as you circle around then exhale each time you reach start point. This is done for 10 then repeat in other direction.

Note: Breath in through nose exhale through mouth on everything. Do this a fully as you can. If you get light-headed this is not unusual, but should pass with time. At first these took me twenty + minutes, but not that I know then it only takes 11- minutes if I don't waste time.

Lainattu: http://pub17.ezboard.com/fanimalabilityfrm4.showMessage?topicID=142.topic

Pavel tsatsouline: Power breathing

Esim täysiä hengityksiä väksin ulos. Letkun läpi vesitynnyriin että saa vastusta. 5x5 mahdollisesti päivittäin.

Sitten löytyy vielä vehke joka otetaan suuhun ja imetään ja puhalletaan......:eek:

http://www.j-f-financial.com/increase-breathing/

Supertraining palstalla ollut kova väittely tuosta aiheesta, mutta kohtuullisen kovat nimet (yessis,siff) tuntuvat olevan sitä mieltä että harjoittamalla tätä lihasta saa todellakin vyötäröä kapeammaksi.

Täältähän löytyy tosi hyvää tietoa tästäkin asiasta, kivaa! Kirjoitin tuonne punttimimmien puolelle omaa näkemystäni poikittaisen (sileän?) vatsalihaksen löytämisestä ja treenaamisesta. Kokemuksesta voin suositella sen etsimistä, tosin joillakin se taitaa olla jotenkin luontaisesti (siis tiedostamatta) jo käytössä ja tällaisilla henkilöillä onkin sitten se litteä vatsa vaikka olisikin ylimääräistä rasvaa kehossa. Tämä siis omaa oletustani, ehkä vähän katkeraakin... Nyttemmin olen siis omaa pallovatsaani onnistunut muokkaamaan ihan kivasti ja pääasiassa olen tehnyt ihan tavallisia vatsalihasliikkeitä huomioiden samalla tuon poikittaisen lihaksen. Kerran tai pari kertaa viikossa tehokkaita liikkeitä (lyhyet ja kovat sarjat) ja se on siinä. Six-packia ei tietysti saa sitten näkyviin muuten kuin rasvoja kuorimalla, mutta litteän vatsan kyllä saa näilläkin menetelmillä.

Niin, ja sori kun tulin tänne miesten keskusteluita sotkemaan, toivottavasti ei ollut kovin suuri rikos ;)

Originally posted by Tiukkis
Niin, ja sori kun tulin tänne miesten keskusteluita sotkemaan, toivottavasti ei ollut kovin suuri rikos ;)

No ei tod. ole haittaa jos naiset tänne kirjoittelee. Punttimimmi osio on teidän omaan keskusteluun ja jos muitten mielipiteitä tahdotte niin tänne vain kyselemään.

No juu tästähän tuli vastauksia aikas kivasti! Ja ei nyt sit muuta kun vinkit käyttöön ja kesäkuntoon!

Ja tiukkis hei, sehän on vaan kiva et teitä tyttöjäkin pörrää täällä meidän kanssa;)

Originally posted by Tomi77
VOI KYLLÄ!!! Tämä on ollut mun suosikkiliike alavatsoille muutaman vuoden ajan, eikä MIKÄÄN muu vatsalihasliike saa ainakaan mun vatsoja näin kipeäksi, mitä tämä jalanläpsytys. Kertakaikkisen mainio liike!

Kannattaa ehdottomasti kokeilla!

Tein tuota liikettä eilen ensimmäistä kertaa, ja pitää kyllä todeta, ettei ole ikinä ollu vatsat näin kipeinä!

ennen olen tehnyt rutistuksia jne. lisäpainojen kanssa, niillä saa kyllä hyvän poltteen, mutta seuraava sarja menee lähen yhtä monella toistolla ja seuraavana päivänä ei kipu ole lähimainkaan sama kuin nyt.

Tomi77, minkä pituisia sarjoja teet tuossa? Käytätkö jotain painoja jaloissa, meidän salilta taitaa ainakin löytyä sellaisia nilkkoihin sidottavia kilon tai parin painoja, voisi kokeilla niillä, jos saisi sarjat vähän lyhyemmäksi.

Kattila.. Toistomäärät tuossa läpsytysliikkeessä vähän riippuu energiamäärästä. Mutta välillä 50 ja 100 on tähän mennessä vaihdellut. Tosin tuon 100 oon tehnyt ehkä 2 kertaa, mutta kyllä pitkästi päälle 50 tulee joka kerta.

Voihan herraisä!!! Tehtiin tossa maanantaina treenikaverin kanssa tota läpsytysjuttu ja ei jumalauta että oli helmi liike! On tässä nyt vieläkin vatsalihakset ihan jumissa eikä paljon nauraminen maita:p Toistoja oli siinä viidenkymmenen pintaan (hiukan heikossa kunnossa kun vatsalihakset on:D ) mutta kyllä sitä sixpackkia vielä kesään mennessä kiristetään, ainakin toi tulee vakiliikkeeksi vatsatreeniin se on varma. Joten paljon kiitoksia huippuhyvästä vinkistä!

Ongelmamies taas.

Tällä kertaa mulla on sellanen ongelma, että mulla on "töpöjalat" kaverit ku koittaa läpsästä mun jalkoja alas, niin ne liikkuu 10cm ja tulee takas. Pitänee yrittää tota että laitan lisäpainot jalkoihin (kilo kumpaaki riittänee) ja sitte kattila pääsee läpsimään mua.

Re: Ongelmamies taas.

Originally posted by Odu
Tällä kertaa mulla on sellanen ongelma, että mulla on "töpöjalat" kaverit ku koittaa läpsästä mun jalkoja alas, niin ne liikkuu 10cm ja tulee takas. Pitänee yrittää tota että laitan lisäpainot jalkoihin (kilo kumpaaki riittänee) ja sitte kattila pääsee läpsimään mua.

Kyllä ne heiluu kunnolla, kun kerrot kaverilles,että käyttää voimaa enemmän!! tämä liike ei ole tarkoitettu tetäväksi läpsäytyksellä, vaan sillä voimalla,mikä tarvitaan...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom