Six-packki esiin(ei ainoastaan jääkaapista))

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vispe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Re: Re: Ongelmamies taas.

Originally posted by jpm

Kyllä ne heiluu kunnolla, kun kerrot kaverilles,että käyttää voimaa enemmän!! tämä liike ei ole tarkoitettu tetäväksi läpsäytyksellä, vaan sillä voimalla,mikä tarvitaan...

siis joko tolla kaverilla on rautaisat vatsalihakset tai sitten tämä minun pituus ja ton kaverni töpöjalat ei vaan sovi yhteen. Ja helvetti mä kyllä paiskoin niitä. Noh, katotaas seuraavana vattapäivänä uusiks, jotain siinä mätti.

Ekaksi täytyy pahoitella mahdollisia näppihäiriöitä ja muita asiattomuuksia koska, juhlin. Meikäläisen lajissa on tärkeetä vääntää ittensä väärinpäin vatsa- ja muilla keskivartalon lihaksilla, niin nopeesti kuin suinkin. Tämän harjoittelemiseksi on joku sadistinen seiväshyppyvalmentaja kehitellyt niinsanotun "vako-penkin" Se on 20-25cm korkea kyhäelmä joka asetetaan noin lapaluiden kohdalle roikuttaessa puolapuilla. Itse liike tapahtuu seuraavasti. Roikutaan Puolapuitten ylimmällä aisalla tämä häkkyrä lapojen takana ja väännetään siitä polvet otsaan tai mielummin vähän yli. Ja kun alkaa menemään yli 10 toistoa, ei kun painoa nilkkoihin. On V.....nen liike mutta tehokas. Kyseisen häkkyrän johdosta allekirjoittaneen päkki niukasti erottuuu jopa valtavan laardikerrostuman läpi. Muutenkin olen ollut havaitsevinani että, kaikki roikunnasta suorítetut vatsalihas aktiviiteetit ovat purevampia kuin normaalit istualtaan suoritetut.

Originally posted by Wilu
Meet selälles maahan ja kaveri tulee sun taakse seisomaan, tartut sitä nilkoista ja kun nostelet jalkojas niin se kaveri heittelee sun jalkoja takasinpäin lattiaan.

Voisiko joku kertoa mulle tän liikkeen vielä tarkemmin?Miten siinä maassa maataan? saako häntäluu olla irrallaan maasta? Mikä idea siinä on että kaveri heittää sun jalat takaisin maahan, eikös siinä voi tulla vahinko jos jalat paiskautuu maata vasten :) vai pitääks siinä jotenkin jarruttaa tjs... tarkentakaa lelulle..
:(

Tietääkö muuten kukaan miten Aleksejev treenasi vatsalihaksia? Hänellähän oli niin tyylikäs vatsa:)

Originally posted by punttari
Ekaksi täytyy pahoitella mahdollisia näppihäiriöitä ja muita asiattomuuksia koska, juhlin. Meikäläisen lajissa on tärkeetä vääntää ittensä väärinpäin vatsa- ja muilla keskivartalon lihaksilla, niin nopeesti kuin suinkin. Tämän harjoittelemiseksi on joku sadistinen seiväshyppyvalmentaja kehitellyt niinsanotun "vako-penkin" Se on 20-25cm korkea kyhäelmä joka asetetaan noin lapaluiden kohdalle roikuttaessa puolapuilla. Itse liike tapahtuu seuraavasti. Roikutaan Puolapuitten ylimmällä aisalla tämä häkkyrä lapojen takana ja väännetään siitä polvet otsaan tai mielummin vähän yli. Ja kun alkaa menemään yli 10 toistoa, ei kun painoa nilkkoihin. On V.....nen liike mutta tehokas. Kyseisen häkkyrän johdosta allekirjoittaneen päkki niukasti erottuuu jopa valtavan laardikerrostuman läpi. Muutenkin olen ollut havaitsevinani että, kaikki roikunnasta suorítetut vatsalihas aktiviiteetit ovat purevampia kuin normaalit istualtaan suoritetut.

Meet selälles makuulle, kaveri tulee seisomaan siten, että sun pää on kaverin jalkojen välissä. Tarraat kaveria nilkoista kiinni ja nostat jalat suorana lattiasta. Kaveri heittää jalkoja kohti kenttää ja yrität pistää vastaan. Jollet pistä, niin käy kipeää :D Variaatiota liikkeeseen saa, kun kaveri heittelee jalkoja joka kerta satunnaiseen suuntaan. Tulee muuten aikasta nopiaa hiki tällä liikkeellä.

Toinen hyvä on variaatio kyseisestä liikkeestä, tosin siihen ei kaveria tarvitse. Makuulle selälleen, kämmenet pakaroiden alle, jännität jalat niin, että ne nousevat lattiasta. Nyt vain nostelet jalkoja suorana ylös-alas niin kauan, että alkaa käymään kipeää. Korjaa käsien asentoa välillä, sillä ne tuppaavat liukumaan pakaroiden alta pois.

Originally posted by JackOfAllTrades

Jos kyseessä sama lihas, niin tehokkaampi tapa treenata sitä olisi erinlaiset hengitysharjoitukset.

Onko kukaan täällä kokeillut noita JoAT:n postaamia hengitysharjoituksia?

Minä olen semmosta kuullut että jotenkin alaselän ja vatsan lihakset ovat kiinni toisissaan että jos haluaa hyvän vatsan niin kannattaa treenata alaselkääkin hyvin, mitä itse en valitettavasti tee :( . Onko tämä totta? :confused:

Oon jonkin verran päässy etenpäin asiassa tavallisilla asioilla kuten kattomalla tarkemmin mitä syö, aerobista juttua väliin ja aivan tavallisia vatsalihasliikkeitä lisäpainojen kanssa. Toimii. Luulempa, että "helppoa tietä" ei olekkaan. Jos on, kertokaa heti !.

Voisitteko kertoa miten saan six-packin ja vielä millä liikkeillä, minkälainen se voimapyörä on, ja miten treenata maha kiinteäksi myös sivulta ja kaikki??

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
FAQ anteeksi että käytin tuota julmaa sanaa mutta sieltä löytyy aika paljon tai tosipaljon juttuja vatsoihin. Mutta vatsoja et saa kunnolla näkymään kun rasvaprosenttia pienentämällä. Hyviä vatsaliikkeitä omasta mielestä on rutistukset. Muista tehdä lyhyempiä sarjoja eli jotain 10-12...

Toimii, mutta tekniikka pitää hallita hyvin, ettei mee vaan isojen painojen kiskomiseksi lähestulkoon kaikilla muillakin lihaksilla, vatsojen lisäksi.

Itse teen kyseistä liikettä ojentapunnerrukseen tarkoitetussa taljassa, maassa en pysty tekemään, kun käy vihlomaan polvia.

vilma-liina sanoi:
Toimii, mutta tekniikka pitää hallita hyvin, ettei mee vaan isojen painojen kiskomiseksi lähestulkoon kaikilla muillakin lihaksilla, vatsojen lisäksi.

Jep, eli helpointa on tehdä sillä köysikappaleella, joka helpoimmin ojentajatreenin yhteydestä tunnetaan. Vetää ne mollukat rintaan asti, muistaa pitää kädet ehdottoman paikoillaan, ja tekee liikkumatyön ainoastaan sillä päkillä. Ts. ei riuhdo alkuvauhtia käsien avulla. Sama pätee myös vatsakoneisiin, eli nähin sikiöasennon treenauttajiin.

Aina sanotaan, että treeniä olisi syytä silloin tällöin modifioida, koska lihas tottuu tietyn tyyppiseen rasitukseen suht nopeasti. Eli ei olisi suotavaa tehdä sitä penkkiä aina ja samalla tavalla sinä penkkipäivänä, joka on ollut vuosia samassa kohtaa kiertoa. No, eikös tämä päde vatsalihaksiinkin? Itse olen ollut huomaavinani, että oli liike lähes mikä tahansa, niin jossain vaiheessa maha tuntuu "tottuvan" siihen, ja helvetin tuskat jäävät pois.

Sain piiiiiitkästä aikaa mahan oikein kunnolla kipeäksi seuraavalla: Roikutaan leuanvetotangossa ja heitetään jalat ylös. So simple! Aluksi tein sen niin, että kosketin varpailla tankoa, nyt menee jo niin, että säären puoliväli on tangon kohdalla ja varpaat hipaisee salin kattoa. Mulla kipeyttää jo noin 10-15 toistoa!

Niin ja voimapyörä on sellaine kympin kiekon kokoinen pyörä, jossa on hantaakit sivuilla. Saman asian ajaa tavallinen 10-20 kilon suora tanko. Etsi salilta kohta, jossa on tasaista lattiaa. Laita tankoon femman kiekot ilman lukkoja. Laita tanko lattialle. Ota tangosta kiinni polvistuen sen eteen. Nosta polvet ylös (nyt sinun pitäisi olla ns. Dragsvikin varuskunnan "ta mig bak-i-från" positiossa) siitä lähdet liuttamaan tankoa eteenpäin. Kun olet horisontaalisessa asennossa ja "levitoit" noin 10-15 senttiä lattian yläpuolella, jäät siihen. Liike on todella helppo - itse olen ollut siinä tuntikausia (not!)

Muista alaselän kontrolli suorittaessa

Yhdyn siihen että "läpsytys" liike kuuluu rankkoihin vatstreeneihin mm. voimapyörän ohella.

Tämä ei ole aloittelijoiden osia, mutta tuon kuitenkin esiin että liike on vaarallinen mikäli selän staattinen tuki puuttuu liikkeen aikana.

Suoritus vinkkejä.

Jätä loppuojennus vajaaksi.

Nopea tempo=lyhyempi liikerata.

Jalat hieman koukussa.

Lisäpainot muissa liikkeissä.

Hyviä treenejä!!!

Tuo voimapyörä on ihan pirun tehokas vatsalihas/kidutusliike. Teen tuon itse niin, että pistän tankoon pienet painot ilman lukkoja. Menet sen tangon eteen polvilleen ja otan siitä hieman hartioita kapeamman otteen. Tuosta asennosta liu'utan vartalon lattian tasaisesti niin, että naama jää muutaman sentin irti lattiasta. Kädet ovat tässä vaiheessa melkein suorana pään edessä. Tastä asennosta vedän itseni VATSALIHAKSILLA takaisin alkuasentoon. Siiten heti uutta toistoa perään. Selkä TÄYTYY pitää jännitettynä ja suorana, muuten tuloo selälle noutaja. Ainakin minulla oli ensimmäisen kerran jälkeen, kun tätä liikettä tein, vatsalihakset monta päivää kipeänä.

edit: Tuo ottaa ainakin mulla pirusti myös alempiin vatsalihaksiin.

ringside sanoi:
(nyt sinun pitäisi olla ns. Dragsvikin varuskunnan "ta mig bak-i-från" positiossa)

:offtopic:

tuota meillä ei olekaan vielä ollut :kuola:

Onko vieläkin hiljaista noita hengitysharjoituksia kokeilleiden kanssa? Kai sitä pitää alkaa itse koekaniiniksi. Mua katsotaan jo tuvassa hieman vinoon kun juon kultasulaa suoraan pullosta ja sekottelen jauhoja. Omituinen puuskuttaminen vielä puuttuisi :D

Meillä taekwondossa ollaan tehty jo pidemmän aikaa tota nilkoista kiinni liikettä. On se hyvä, mutta lisätkää siihen normaali vatsoja sellaset 40. Sivuvatsoille(kai?) kunkkuliike on:

Menkää selälle makaamaan kädet leveälle kämmenet lattiaan, siitä sitten nopeeseen tahtiin heitätte jalat vasemmalle, nostatte ne suorina kaaressa(siis ylhäältä) oikealle.

Enää en tee salilla vatsoja ollenkaan koska taekwondossa ei muuta tehäkkään. Treenin lopuksi kun ollaan tehty erilaisia(tuskaisia) vatsaliikkeitä about 200 niin peläten odotan aina hetkeä millon valkku sanoo että 40 sitä nilkoista kiinni liikettä .

Koittakaa myös sitä että meette selälle makaamaan ja nostatte jalkoja lattian pinnasta vaikka 5cm ja pidätte vaikka minuutin, laskette maahan pidätte maassa vaan sekunnin tai 2 ja taas jännitys päälle. Aika riippuu omasta kunnosta.

Mulla on aina ollut litteä vatsa(luikku ollut aina) mutta 6packi kyllä näky vielä vähän aikaa sitten. Nyt 4 pack näkyy ja littana vatsa on(ihan tyytyväinen) mutta en enää tee vatsoja niin himona kun ennen niin ne vähän kärsiny, tosin omapaino noussut sellanen 5kg ja se on ihan tiukkaa lihasta(jee:) ja tuloksetkin nousseet hyvin.

Vatsat vaatii hullua itsekuria, en ainakaan itse pystyisi samaan ellei valkku määräilisi vieressä. Enää en vatsoja pidä niin suuressa arvossa(ennen oli vatsa tietty 1) nyt mielummin selkä ym.

Tulipas teksiä, ikinä kirjottanu nettiin tällästä, tsemppiä kaikille!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom