Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En......ja toivottavasti ei kukaan muukaan.Luuletteko oikeasti että arska treenas g6 vaan? Pelkää kuutta liikettä monta kymmentä vuotta vaan veivas?
Se punainen lanka mulla olikin siinä, että eikö sen taviksen juuri kannata keskittyä liikkeisiin, joista saa parhaimman vasteen koko keholle? Sitten kun taviksella on tämä tie kuljettu loppuun, joko sille treenille löydetään enemmän aikaa viikkotasolla tai sitten hyväksytään että se kehitys oli sitten siinä. Juuri tästä syystä kaivoin aiemmin esimerkkejä siitä, että miten pitkälle sillä perustreenilläkin voi jopa joku päästä. Hyvin liikkeet valikoiden minun silmääni lopputuloksena voi olla suhteellisen tasapainoinen fysiikka. Lihan määrä taas on sitten kiinni geeneistä ja panostuksesta.Joo, painijoilla on kyllä munkin kokemuksien mukaan kovat fysiikat. Jefuporukkaa en oikeestaan tunne ensimmäistäkään.
Mittaamisesta mä en lähe ees keskustelemaan näin abstraktissa jutussa.
Sanoinko mä, ettei ne toimis taviksilla?Taviksella tarkoitetaan nyt ihmistä, jolla on elämässä joku muu päämäärä kuin olla huippu. Huiput alottaa parhaassa tapauksessa lapsena jonkun lajin reenailun, tekee siitä koulujen ohella pääjuttuna aikuisikään asti ja aikuisiällä panostaa kaikkensa siihen yhteen lajiin. Samat metodit toiminee taviksiin, mutta niitä tehdään ihan eri tasolla ja joissain tapauksissa tasolta toiselle pääseminen ei oo pelkästään ajan kysymys, vaan vaatii ihan oman panostuksensa.
Ikävä kyllä amerikkalainen "how bad you want it" -mentaliteetti ei auta näissä jutuissa. Siellä on helvetisti tekijöitä, jotka vaikuttaa menestykseen, mutta jos sulla on paskat geenit, niin ei susta huippu-urheilijaa tuu vaikka reenaisit miten ja millä laadulla.
edit: tää ketju on syksyn paras off-topic :D
Mä jouduin muutama päivä sitten hieromaan silmiäni, kun näin munakkaan kirjoittavan kommentin (ei tähän keskusteluun), jossa oli mielestäni ideaa.
No, onneksi se suonenveto meni ohi ja munakas palasi omalle tasolleen.
Hmmm okei...et keksinyt mitään muuta kommentoitavaa, niin päätit sitten mennä henkilökohtaisuuksiin.
Ja sä vänkäät edelleen tota kulmasoutua vaikka avasin jo sulle, että se oli hivenen liioiteltu. Joka tapauksessa hauiksetkin siinä kuormittuvat halusit sitä uskoa tai et ja uskaltaisin melkein väittää, että jos kova jätkä on souteleen, niin ei ne habatkaan miltään nahkan verhoamilta pulkannaruilta näytä.
Voisitko vielä selittää tyhmälle, mikä tekee vastaoteleuoista huonon hauisliikkeen?
Ei mikään, mutta KUKAAN podari ei noihin liikkeisiin jää
No ei jääkään, mutta ei se poista sitä tosiasiaa, että tuolla arsenaalilla saa hyvinkin rakennettua kovatasoisen fysiikan. Ei siihen mitään taljahifistelyitä enempää tarvita.
Melkosta pilkunviilaamista taas. En viitannut tuossa mihinkään lavafysiikan rakentamiseen
Lause johon vastasit kuitenkin liittyi pelkästään BODAREIHIN. Joten miksi vastaat kysymykseen jossa puhutaan BODAREISTA jos et kuitenkaan sitä fysiikkaa tarkoita?
Kyllä. Tuli tosta maastavedosta muuten mieleen: Nyt ei oo tarkotus käyttää mitään Utti-korttia, mutta hän kun on vuosia seurannu kansainvälisiä natikkaliittoja niin jollain videolla mainitsi, että siellä lähes kaikilla kovimmilla natikkatreenaajilla on maastaveto liikearsenaalissa vuoden ympäriMistään mitään tiedä, mutta osa siis ajattelee, että oli liike mikä hyvänsä niin ne ovat bodauksen kannalta hyödyllisiä vain eristävinä. Minkäs hemmetin takia sitten ylipäänsä kyykätään tai penkataan, koska niissä liikkeissä ihan kehon anatomian kannalta useat eri lihasryhmät toimivat ns. ketjuna ja yhden lihaksen eristäminen täysin on mahdotonta. Karrikoituna siis reiden ojennus tai taljapumppailut rinnalle olisivat parempia, jos se eristäminen on kaikki kaikessa. Kummasti nuo massamonsterit kuten Ruhl, Coleman tai McCarver tekivät moninivelliikkeitä sairaan suurilla kuormilla. Heille näytti jopa toimivan ja kaksi viimeksi mainittua vetivät maastakin isoilla kuormilla. Tällä foorumillahan tuo maastaveto on kirottu alimpaan helvettiin bodausliikkeenä; taitaa kuitenkin jotain tehoa olla yleisen lihasmassan kasvatuksessa. Trapseille ja pitkille selkälihaksille tulee ainakin kovaa kuormitusta sekä keskivartalolle.
Sen kyllä ymmärrän, että jos Sihvosmaista veistoksellisuutta hakee niin geenien lisäksi saa kiinnittää huomiota treenitekniikoihin ja liikevalintoihin, ettei kasva vääristä paikoista.
Tällä foorumillahan tuo maastaveto on kirottu alimpaan helvettiin bodausliikkeenä; taitaa kuitenkin jotain tehoa olla yleisen lihasmassan kasvatuksessa. Trapseille ja pitkille selkälihaksille tulee ainakin kovaa kuormitusta sekä keskivartalolle.
Sen kyllä ymmärrän, että jos Sihvosmaista veistoksellisuutta hakee niin geenien lisäksi saa kiinnittää huomiota treenitekniikoihin ja liikevalintoihin, ettei kasva vääristä paikoista.
Itse en koe sitä järkeväksi bodaustreenissä juuri siksi että se kuormittaa liikaa koko kroppaa. Selkä treeniin löytyy paljon fiksumpiakin liikkeitä. Kun vedit noi Coleman, Ruhl ja McCarver kortit esiin niin mäkin voisin vetää Mika Nyyssölä kortin. Selkä suomen kovin vaikka ei ole tainnut ikinä(?) maastavetoa tehdä.
NSivuutit muuten oikein hienosti kysymyksen joka oli nähtävästi liian vaikea. Yritätkö saada siihen vastattua? Koska olen niin hyvällä päällä niin copypastean sen sulle uudelleen.
Itse en koe sitä järkeväksi bodaustreenissä juuri siksi että se kuormittaa liikaa koko kroppaa.
Niin jarno haluaa tarkemmin kohdentaa mihin treeni osuu? Mikä tossa nyt oli niin vaikeaa.Jännä juttu, että puhut paljon sen "kovaa" treenamisen puolesta, mutta sitten jätät kuitenkin jonkun liikkeen tekemättä, koska se rasittaa kroppaa liian kokonaisvaltaisesti
Aktiivisesti selkätreeneissä ei. Jos haluat pilkkua nussia niin joo jopa gymlogissa on sitä tehnyt.On tehnyt maastavetoa.Löytyy vieläpä videookin.
Mä en nyt oikeasti tällä hetkellä tiedä trollaatko sä vai etkö vaan osaa lukea?En sivuuttanut, kunhan jäi huomaamatta.
Koska mielestäni kyseiset liikkeet (pl. tietyt painonnostoliikkeet) soveltuvat myös kehon nakerrus tarkoitukseen.
Menee entistä hämmentävämmäksi. Jos mulla on tavoitteet bodauksessa niin mihin mä tarviin voimannostoliikkeitä? En voi treenata kovaa ilman niitä? En tee myöskään vapaata kyykkyä ollenkaan niin en voi tehdä kovia jalkatreenejä? Hassua että jalat on ilman kyykkyäkin mun fysiikan vahvuus.Jännä juttu, että puhut paljon sen "kovaa" treenamisen puolesta, mutta sitten jätät kuitenkin jonkun liikkeen tekemättä, koska se rasittaa kroppaa liian kokonaisvaltaisesti
Niin jarno haluaa tarkemmin kohdentaa mihin treeni osuu? Mikä tossa nyt oli niin vaikeaa.
Exactly. Rautalangasta pitää vääntää näköjään joka ikinen asia.
En jaksa edes laskea kuinka monta kertaa tämäkin on sulle jo selitetty. Se logiikka on siinä että jos mä teen selkätreeniä niin mä en halua rasittaa siinä jalkoja/hauiksia tai ylipäätänsä muuta kroppaa. Jos mä treenaan jalkoja niin en halua rasittaa siinä selkää. Mun tarkoitus on treenata kohdelihasta. Siellä tulee perus raskaita liikkeitä mihin ei kuitenkaan kuulu voimannosto liikkeet. Normi penkin tilalla on vinopenkki/alaviistopenkki, kyykyn tilalla etureisille hack, takareisille sjmv, koukistukset jne. Maastavedon tilalla kulmasoutu, räkkiveto yms. Tällä tavalla mä pystyn tekemään sille kohdelihakselle sen 2-4 treeniä/vk jonka koen järkevimmäksi BODAUKSEN kannalta.Jäikö hymiö huomaamatta vai menikö vain noin pahasti tunteisiin?
Perus bodarilogiikkaa,, että jos joku liike rasittaa muutakin kroppaa, se ei voi olla hyvä kehon rakentamisen kannalta.
Mä ehkä tiedostan paremmin mun kropan kuin sinä. Jalat ei ole AINA olleet mun vahvuus. Mä olen ihan älyttömällä "ylitreenaamisella" viikosta toiseen tehnyt niistä vahvuuden. Tarkoittaen siis 3-4 vuoden ajan keskiarvolla 3 jalkatreeniä viikossa. Jossain vaiheessa meni kuukausia niin että treenasin jalat 3pvn välein. Tuokin oli mahdollista sillä että pystyin eristämään etureidet lähes täysin takareisitreenistä ja toisin päin. Tein paljon jopa tuplatreenejä jaloille (etureidet aamulla, takareidet illalla).Johtuiskohan jalkojen vahvuus sitä, että ne on aina olleet sun vahvuus?
Itse en koe sitä järkeväksi bodausteenissä juuri siksi että se kuormittaa liikaa koko kroppaa. Selkä treeniin löytyy paljon fiksumpiakin liikkeitä. Kun vedit noi Coleman, Ruhl ja McCarver kortit esiin niin mäkin voisin vetää Mika Nyyssölä kortin. Selkä suomen kovin vaikka ei ole tainnut ikinä(?) maastavetoa tehdä.