Rinnalleveto raakana

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niimpä, tuo 30kg tullee jo pystysoutuna :)

Chef nyt hihasta jotakuta joka hallitsee :whip:

Pystypunnerruksessa menisi luultavasti kerran 30kg yhdellä kädellä, jos vaan saisin painot alkuasentoon:jahas: . Hauiskäännössä scott-penkissä paras sarja 42,5x8.

40kg oon kokeillu rivessä, mutta tuntu kauheen painavalta.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tuollaiset tulokset ovat aivan hyvin mahdollisia yleisurheilijoille. Noissa lajeissa räjähtävä- ja pikavoimaharjoittelussa on harjoituskaudesta riippumatta vähintäänkin kohtalainen painotus.. Räjähtävää voimaa harjoittaakseen urheilijalla täytyisi (täytyy) olla jo hankittuna monipuolisen perusvoiman ja lihaskunnon lisäksi nopeatempoisista tekniikkaharjoituksista (esim. keihäänheitto, pikajuoksu, hyppylajit ) saatuja valmiuksia. Nämä valmiudet edesauttavat hermo-lihasyhteistyötä ja auttavat lihaksia toimimaan räjähtävästi. Tietenkin räjähtävää voimaa voi harjoittaa lajiharjoituksillakin kentällä tai lajivoimaharjoituksilla vaikkapa salilla. Liian usein ajatuksena on vain kehittää räjähtävyyttä ja se kun on melkoisen paljon vaikeampaa ilman aikaisempaa perusvoimaa ja monipuolista harjoittelua. Mutta niinhän se menee, että parempi pohja antaa mahdollisuuksia päästä pidemmälle/korkeammalle.:)

Olen nähnyt ulkomaalaisen olympiamitalistikolmiloikkaajan (nainen) tekevän tempausta raakana >50kg:n painoilla ja oli se sen näköistä touhua, että kyllä siinä raa'assa rivessäkin melko hyviä painoja täytyy liikkua. Joten saattaisihan ne suomalaisetkin jotain..

Suomessa sm-liigaa pelaavista naislentopalloilijoista löytyy uskoakseni montakin yli 80kg nostavaa. Ja vastaavasti miehissä 110kg:n nostajia luulisi olevan joka joukkueessa. Ja vertailuna eri lajien vartalotyyppeihin: joidenkin tutkimusten mukaan passelit rasvaprosenttilukemat miehillä ovat 8-10% ja naisilla hieman päälle viidentoista. Siis lentopallossa..ja muistaakseni.:) Ja tuohan on yleistämistä eli muistetaan se yksilöllisyyys.;)

Paikoin sekavaa tekstiä, mutta jos joku saa selvää niin :thumbs:

Voisiko joku selventää tyhmälle, että mikä on rinnallevedon, raa'an rinnallevedon ja tempauksen ero? Ja mihin lihaksiin liikkeet ottaa? Tuossa kun katselin linkkiä, niin kaveri veti videolla painot maasta leuan kohdille. Itse olen aina tehnyt liikettä niin että seisaalteen antaa tangon roikkua kädet suorina munien korkeudella ja siitä riuhtasee tangon, selkä suorana leuan alle, kämmenet ylöspäin ilman että polvet paljoakaan notkahtelee. Mikäköhän liike tuo sitten on? vai onko mikään :D niska on ainakin hellänä kun (mulle) kovilla painoilla reenaa.

"Hauiskäännössä scott-penkissä paras sarja 42,5x8."

Sanosin että liike noilla puheilla vaikuttaa aika vajaalta? Korjaa jos oon väärässä :)

No en päästä kyynärpäitä ihan lukkoon, että jännitys pysyy. Mulla on toki pitkät kädet, mikä helpottaa hauisliikkeitä.

Mitä tuossa rivessä arviolta pitäisi nousta nuo voimanostotulokset huomioiden?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Puheet on puheita, teot tekoja.

Totta on, että sillä pelkällä räjähtävänvoiman harjoittelulla, mitä suomalaiset painonnostajat aika pitkälti pelkästään tekee, ei päästä samoihin tuloksiin kuin monipuolisella ja pohjia rakentavalla harjoittelulla.

Mutta muistetaan nyt kuitenkin, että ei noita tuloksia nyt ihan noin vaan nostella.. Pitkämäki on ihan omaa tasoansa koko suomalaisessa urheilumaailmassa. Sen sijaan kentällä kun seuraa noita asioita, niin aika harvoin näkee noiden parhaidenkaan yleisurheilijoiden nostelevan niin isoja painoja, kuin hevosmiesten tietotoimisto antaa ymmärtää. Saatika sitten, että urheilijat itse noita tuloksia levittelisivät.
Yleensä ne kysyy rakentavassa mielessä neuvoja omaan harjoitteluunsa (ja monesti vieläpä sellaisilta painonnostajilta, jotka näiden huhutulosten varjossa olisivat huomattavasti huonompitasoisia rinnallevetäjiä...), sillä tuo yleisurheilijoiden urheilijaryhmä eroaa muista lajeista siinä määrin, että jokaista osa-aluetta ainakin yritetään kehittää.

Mun mielestä yleisurheilijat ansaitseekin käytöksellään ja avoimella harjoitteluasenteellaan noita puheita kovista rinnallevedoista, vaikka ne eivät aina välttämättä 100% paikkansa pitäviä olekaan. :thumbs:

Puheet on puheita, teot tekoja.

Yleensä ne kysyy rakentavassa mielessä neuvoja omaan harjoitteluunsa (ja monesti vieläpä sellaisilta painonnostajilta, jotka näiden huhutulosten varjossa olisivat huomattavasti huonompitasoisia rinnallevetäjiä...), sillä tuo yleisurheilijoiden urheilijaryhmä eroaa muista lajeista siinä määrin, että jokaista osa-aluetta ainakin yritetään kehittää.

Mun mielestä yleisurheilijat ansaitseekin käytöksellään ja avoimella harjoitteluasenteellaan noita puheita kovista rinnallevedoista, vaikka ne eivät aina välttämättä 100% paikkansa pitäviä olekaan. :thumbs:

Minua ihmetyttää hieman, että miksi yleisurheilijat eivät panosta noiden painonnostoliikkeiden tekniikkaan ollenkaan, vaikka tekevät niitä niin paljon. Aina kun näkee yleisurheilijan tekevän raakaa rinnallevetoa tai -tempausta, se näyttää siltä, että liikettä ollaan tekemässä ensimmäistä kertaa (tosin painot on isoja). Siinä mielessä ainakin hyvä, että kysyvät neuvoja niiltä painonnostajilta. Lahjakkaat urheilijat oppisivat varmasti siedettävän tekniikan hetkessä, jos saisivat opastusta.

Tuo 30 rinnalleveto kuulostaa uskomattomalta. Eihän 30 kiloa paina yhtään mitään noilla voimilla.

Neutraalille: kyllä voima kehittyy treenamalla, vaikka ei tee mitään bodaukseen viittaavaakaan. Noi heinäsirkkajutut menee vähän liiallisuuksiin. Tunnut aina vähättelevän helvetisti laihempia kavereita jotka nostavat hyviä tuloksia milloin missäkin liikkeessä. Eikös se päin vastoin ansaitse arvostusta, jos joku on vahva, mutta ei mikään iso ja lihaksikas.

Huipputason naisyleisurheilijat ovat yleensä Suomessa paljon vahvempia, kuin naispainonnostajat. Kuten tuo Heli Kruger esimerkiksi.

Melkein 3 vuotta sitten ( eli b-nuorempi ) ikäisenä joukkuekaveri otti testeissä 112,5kg rinnalle. Toisiks paras tulos tais olla 107,5 ja noin 3 muuta vielä pääsi 100kgn kerhoon. Ite taisin sillon saada 90kg ja painoa oli vähän alle 70kg.

Mainittakoon, että 112,5kg vetäjän omapaino oli vähän alta 80kg.

Päätelmä: Mitä helvetin ihmeellistä siinä on jos aikuiset miehet, jotka ovat koko ikänsä vetäneet rinnalle vetää 120kg, kuten just nämä yleisurheilija heinäsirkat? Ei todellakaan vielä kovin ihmeellisiä rautoja IMO

Itsekin vedin rinnalle 3x60kg, painoa n.75kg ja en ole mitenkään erikoisen atleettinen. Jollekin yleisurheilijalle eivät todellakaan ole nuo kovia tuloksia.

Jo mainittujen yleisurheilijoiden ohella todella kovia raakarinnalleveto tuloksia löytyy painijoilta, joiden punttiohjelmaan ko. liike perustellusti kuuluu. Varsinkin helvetillisen kovina nostajina tunnetuilla painijoilla (mm. Myhis) ovat tulokset varmasti 150 paremmalla puolella - eli käytännössä lähes tuplat omasta painosta.
Liikkeenä on mielestäni yksi parhaimpia mitä rautojen kanssa voit tehdä; vaatii tosin motoriikkaa "hieman" enemmän kuin penkki ja hauiskäännöt...Siksi ei suurta osaa salikävelyn harrastajista kiinnostakkaan. Rinnalleveto kehittää nimenomaan räjähtävää voimaa ja kestävyyttä, miksei osaltaan myös vartalon hallintaa, jonka lisäksi sillä saa rääkättyä suhteellisen kokonaisvaltaisesti monta lihasryhmää kerralla. Eli kannattaa ehdottomasti opetella vaikka saattaa alkuun vaikealta tuntuakin.
Itsellä maksimi raakana 120 kg omapainon ollessa alle 80 kg. Erikoisuutena mainittakoon "polvilta" vedettynä enkkana 110 kg (tarkoittaa että seisotaan tanko vedettynä kassien korkeudelle, josta pienellä kumarruksella räjähtävä veto ja painot rinnalle)

Zone-sarja -42%
Epäuskoa saa ja kandee olla aina, mutta eivät nuo Heli Koivulan 90 tulokset ja miesurheilijoiden 120-150 tulokset minussa ainakaan epäuskoa aiheuta. Monille potareille ja voimanostajille tuollainen nopeus ja tekniikkaliike tuntuu olevan vaan varsin vieras asia. Yleisurheilijat ovat n. 1000 kertaa lahjakkaampia ja paremmin treenattuja kuin esim. voimanostajat ja bodarit jo lajipohjan ja lajin treenitietouden takia, että sekin antaa aika eri edellytykset noille tuloksille.

Itse otin rinnallevedossa ekaa kertaa kokeillessa 100 kiloa jalat suorina, pohjavoima lähinnä penkistä ja kyykystä. Tosin nyt kun olen opetellut oikean tekniikan, ei se vielä ole paljoa ylöspäin mennyt, vaan siihen tekniikkaan se energia menee, mutta jokupäivä ainakin sen 150 ajattelin nyppästä.

en nyt yleistäisi tota lahjakkuus ja paremmin treenattuus -juttua...

ihan hyvä tulos muiden samanlaisten mukaan on ex-pituushyppääjä tommi kotasen 120kg veto polvien päältä 60-kilosena. hyvin pitkälle tekniikkariippuvainen liike, missä saa voimia tuhlattua moneen suuntaan. jos aikoo hyväksi rinnallevetäjäksi, kannattaa ehdottomasti panostaa kovaan määrään ja laatuun.

Neutraalille: kyllä voima kehittyy treenamalla, vaikka ei tee mitään bodaukseen viittaavaakaan. Noi heinäsirkkajutut menee vähän liiallisuuksiin. Tunnut aina vähättelevän helvetisti laihempia kavereita jotka nostavat hyviä tuloksia milloin missäkin liikkeessä. Eikös se päin vastoin ansaitse arvostusta, jos joku on vahva, mutta ei mikään iso ja lihaksikas.

.

jos vaivautuisit ajatuksen kanssa joskus lukemaankin noita kirjoituksia niin huomaat etten tässä niinkään dissannut tätä laihaa miestä.
no arvostaapahan taas totaki liikettä entistä vähemmän ku tommonen heinäsirkka nyppää reilut 120 rinnalle.

ja sitten korjausta.jos tuon oikein älyää lukea niin ymmärtää keitä kohtaa se ns dissaus menee
no joo ilmasin vähän väärin. tarkoitus ei ollut arvostella liikettä vaan sanotaanko nyt näin, että arvostus 120-130 rinnallevetoja kohtaan "hieman" kärsi:)

mutta silti olin ihmeissäni, mutten dissannut
no jos tämän näköinen mies ottaa 125kg rinnalle niin kyllä se meikäläistä ihmetyttää http://www.akilles.fi/fri/foton/foton2001/johanm5.JPG ehkä tuo joillekin on sitten aivan normaali näky

.

Suositut

Back
Ylös Bottom