Reiteen kaarta

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
40
Nyt sellainen kyssäri, et miten saisi etureiteen lisää kaarta eli keski/yläosaa paremmin treenattua...Reiden polven puoleisessa päädyssä jomottaa iso "patti" lihasta, mutta muuten kun katsoo, niin ei kaarta pahemmin näy :itku: Voi mennä tekniikoiden pilkun viilaamiseksi, mut jos on jotain vinkkiä esim. muuttamalla jalkaterien asentoa tms. jossain liikkeessä et sais kohdistettua enemmän tuonne keski/yläosaan quadricepsia ja näin luotua se kaunis kaari sinne :D

reidenojennus tehostaa ainoastaan reidessä sijaitsevan "pisaran" kasvamista sinne reiden sisäpuolelle, eli kaarevuuteen paras liike on etukyykky:rock:

ancelita sanoi:
Nyt sellainen kyssäri, et miten saisi etureiteen lisää kaarta eli keski/yläosaa paremmin treenattua...Reiden polven puoleisessa päädyssä jomottaa iso "patti" lihasta, mutta muuten kun katsoo, niin ei kaarta pahemmin näy :itku: Voi mennä tekniikoiden pilkun viilaamiseksi, mut jos on jotain vinkkiä esim. muuttamalla jalkaterien asentoa tms. jossain liikkeessä et sais kohdistettua enemmän tuonne keski/yläosaan quadricepsia ja näin luotua se kaunis kaari sinne :D

Kokeile jalkaprässiä siten että laitat jalat mahdollisimman alas ja about (tai vähän alle) hartioiden leveydelle. Ja jotta pakarat ja takareidet ei turhia kummittelisi voi liikkeradan jättää vähän normaalia lyhyemmäksi. Tuo etukyykky on myös hyvä liike, kuten jo aiemmin mainittiin.

japadahoe sanoi:
reidenojennus tehostaa ainoastaan reidessä sijaitsevan "pisaran" kasvamista sinne reiden sisäpuolelle, eli kaarevuuteen paras liike on etukyykky:rock:

Onko näin? Väittäisin, että tehostaa muitakin osia reidessä. :) Ton etukyykyn voisin kyllä itekki ottaa testiin.

Yleensäkki niin etu- kuin takakyykyt kannattaa tehdä suht kapealla jalka-asennolla jos haluaa tuntumaa enemmin etureisiin. Yli hartiota leveämmät jalka-asennot käyvät ainaskin minulla lähinnä vain pakaroihin ja takareisiin.

Yks pointti mikä kannattaa ottaa huomioon on sarjapituudet. Monta kertaa tullut ihmeteltyä miten jotkut voimanostajat kyykkäävät hirmu romuja niin olemattomilla tikkureisillä. On tietenkin olemassa poikkeuksia, kuten Ed Coan jolla on muhkeat reidet, mutta hän on sisällyttänyt myös pitempiä sarjoja kyykkytreeneihinsä. Kun katsoo esim. Turtiaisen yms. westsidereiden reisiä, niin ei uskoisi että niillä yli 400 kyykätään, yhtää voimanostajia väheksymättä, niitähän ei lihasmassa juuri kiinnosta. Kannattaa kokeilla pitkiä, 12-20 toiston sarjoja massatreeneissä.

Kannattaako etukyykky tehdä mielummin tanko niskassa vai edessä hartioiden päällä?? Onko sillä jotain merkitystä? Ja siis mahd. kapealla jalkojen asennolla?

Yksi kokeilemisen arvoinen on myös hack-kyykky laitteessa siten, että jalkaterät ovat melko lähekkäin ja laskut pohjaan asti. Paljon toistoja. Tämän voi vetäistä vaikka jonkun raskaamman perusliikkeen, esim. etukyykyn päälle.

ancelita sanoi:
Kannattaako etukyykky tehdä mielummin tanko niskassa vai edessä hartioiden päällä?? Onko sillä jotain merkitystä? Ja siis mahd. kapealla jalkojen asennolla?

Etukyykky tehdään aina tanko edessä. Takakyykky sitten tanko niskassa. Siis vapailla painoilla tehdessä.

eikös se ole takakyykky jos se niskassa on. eli hartioiden päälle eteen.
tällöin (etukyykyssä) pystyy pitämään selän mahdollisimman pystyssä kun takakyykyssä joutuu hiukan nojaamaan jottei tanko putoa alas, ja selänollessä pystyssä ja jalat kapealla saavat etureidet kyytiä

e: hiTas.
tossa hackkyykyssä kannattaa muistaa että vie jalkoja poispäin reilusti laitteesta jolloin polvikulma pysyy siedettävänä. mielestäni hyvin samankaltainen kuin etukyykky, mutta helpompi, voi keskittyä pelkästään reisiin, kun taas etukyykyssä osan keskittymisestä vie keskivartalo ja tangon pito

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Itse nimenä etukyykky tulee mieleen, et jalat on mahdollisimman edessä, vaik tosiaan on tuo toinenkin asento nimeltään etukyykky (jossa tanko siis edessä)...okei, vapaalla painolla on pakko olla tanko edessä ku muuten kaatuu, mut itse lähinnä teen kaikki kyykyt Smithissä ja oon tehny ns. etukyykkynä niin et jalat on mahdollisimman edessä ja ku meen alas ni tulee ns. 90 asteen kulma selän ja jalkojen väliin...*ymmärtääkö kukaan, hehe* :D Mut tätä ette tarkoittanu vai?? Pelkästään sitä vapailla painoilla tehtävää versiota??

Toi tosin vastaa aika paljon hack-kyykkyä ku selkä on pystyssä...

Sahaaja sanoi:
Onko näin? Väittäisin, että tehostaa muitakin osia reidessä. :) Ton etukyykyn voisin kyllä itekki ottaa testiin.

on. tottakai se ottaa muihinkin osiin etureittä mutta erityisesti näihin "pisaroihin"

juu ymmärsin ja ennen jo hiukan epäilinkin että jostain sellaisesta on kyse. samaa olen myös kokeillut ja tuntuu aika samalta kuin hack, mutta minulla käy enemmän yläselkään siihen missä tanko lepää, jotenkin nojaa siihen ehkäpä liikaa.

ancelita sanoi:

tanko niskassa tehtävä kyykky ei edes tottele nimeä etukyykky. se on kyykky tai takakyykky.

e: voisin käyttää silmiä kun tästähän onkin jo sanottu

emex sanoi:
Yksi kokeilemisen arvoinen on myös hack-kyykky laitteessa siten, että jalkaterät ovat melko lähekkäin ja laskut pohjaan asti. Paljon toistoja. Tämän voi vetäistä vaikka jonkun raskaamman perusliikkeen, esim. etukyykyn päälle.

I agree! Olen kyykkäilly hackissä siten että jalkojen sisäsyrjät ovat lähes kiinni toisissaan. Saa hyvä tuntuman juuri etureisiin. Ja tosiaan jalat niin paljon pois laiteesta kun vaan mahdollista niin säilyy polvet ehjänä.

Mniska sanoi:
tossa hackkyykyssä kannattaa muistaa että vie jalkoja poispäin reilusti laitteesta jolloin polvikulma pysyy siedettävänä. mielestäni hyvin samankaltainen kuin etukyykky, mutta helpompi, voi keskittyä pelkästään reisiin, kun taas etukykyssä osan keskittymisestä vie keskivartalo ja tangon pito

Mä taas oon vähän skeptinen sen "polvikulma ei saa mennä alle 90 asteen" - hokeman suhteen. Mulla on varmaan joku erikoinen polvivaiva, kun pohjaan tai melkein pohjaan meno ei tunnu juuri miltään, mutta se että yrittää pitää polvikulman 90 asteessa saa polveen kovan paineen ja aiheuttaa kipua.

Tietenkin kannattaa olla polvien kanssa aina varovainen ja mennä oman kroppansa ehdoilla. Kokeilemalla ja kuullostelemallahan ne itselle parhaat suoritustavat löytyvät :) .

olen painttaiteilija, antakaa anteeksi sitä.

teetkö siis mallilla A, toi on aivan järkyttävää, kuka pystyy varsinkin isompia painoja, eli suosittelen mallia B

Liitteet

• Clipboard01.webp
    Clipboard01.webp
    6,1 KB · Katsottu: 341
Mniska sanoi:
olen painttaiteilija, antakaa anteeksi sitä.

teetkö siis mallilla A, toi on aivan järkyttävää, kuka pystyy varsinkin isompia painoja, eli suosittelen mallia B

Hmm. Hackia teen ehkä enempi kuin tuossa b-kuvassa. Polvilinjani ei ylitä siinä varpaita, mutta polvikulma on todellakin alle 90 astetta.

Eri asia taas on muutama muu jalkaliike: heiluri-hack, pysty-hack ja sissy-kyykky ilman varsinaista telinettä. Näissä liikkeissä olen kyllä nähnyt monen kokeneelta vaikuttaneen treenaajan tekevän myös siten, että polvilinja ylittää varpaat. Toki tällöin eivät ole painotkaan olleet mitään maksimiykkös-luokkaa. Sopivat varmaan heille ja lienevät tietoisia siitä mitä tekevät. Minulle ovat kyllä pääsääntöisesti riittäneet ihan tavalliset kyykyt, prässit ja hackit.

Edit. kirj.virh.

Takakyykyllä saa hyvin lihaa takareisiin, sivuposkiin, pakaraan ja etureisiin. Eli kyykkyä tekemällä saa kehittyneet ja täyteläiset reidet.

Rauhallisesti, alle 90 asteen tehtynä ja selkä niin pystyssä että varpaat voi nostaa kohti kattoa ala-asennossa ja sieltä ylös tultaessa. Älä lepää yläasennossa vaan pysy kokoajan liikkeessä mutta muista rauhallisuus ja hyvä tekniikka. Polte on mitä mainioin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom