RAW-penkki

Eikös Jari Sjöman ollut ihan ensimmäisiä eurooppalaisia joka otti 300 penkistä kisoissa? Silloin ei vissiin kauheasti saatu varusteita hyötyä, kun maailmassa ei ollut kun muutamia jotka tuohon pystyi. :rock:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jto sanoi:
anohan muuten teki muinoin noita progressioita. lähti siis 10*10:stä ja päätyi sit ykköseen. 10-12 viikossa.
'

Jeps Anollahan tais olla ennen ojentaja onnettomuutta noin 250 pintaan se raakapenkki - ei sinäänsä paha.. Sillonkun minä treenailin noin en tienny ees mitä eroo on voimanostolla ja painonnostolla.. sillon osasin vetää rajan bodauksen ja kuntoilun välille ;)

-H0
 
No voehan. mulla olisi raakatavote 190 12 viikon piästä, ja nyt on pakko ottaa kevyesti kun olkapäätä särkee. Pitäiskö saatana tempasta tosta 10*10*100 eteenpäin tyyliin 9*9*110 8*8*120 .........1*1*190.

Ei toi nyt niin mahdottoman huonoltakaan tunnu. saa pari kevyttäkin viikkoa väliin.
 
anon penkki ennen "ammattilaiseksi" siirtymistä oli kyllä aika huono sen kokoseksi nostajaksi. 220 nurkilla pyöri vuositolkulla. sen jälkeen kyllä tulokset ovat nousseet...

tollanen mainittu progressiohan ei mikään huono ole, mutta modailisin sitä pikkusen voimailuun tai bodailuun.
 
Joo, mielelläni ottaisin vinkkejä miten muokata voimailuun moinen progressio, ensi viikolla pitäisi alottaa toi. Ja ohjelma on muuten perus 2 krt. viikossa penkkiä, tavallinen prosenteilla ja joko nopeus tai kapea. Ja apuliikkeitä kohtuullisen paljon.
 
en tee nyt mitään uutta, mut jakaisin sen vanhan mallin kahtia, kääntäsin alun toisinpäin ja pikkusen sekottelisin. JOS tekis niitä kymppejäkin, toi sama malli vois mennä näin:
5*5*75%
8*8*60
6*6*75
kevyt
9*9*60
7*7*75
10*10*60
kevyt
4*4*85
3*3*90
2*2*95
kevyt
1max, max*90, 85
1max, max*90, 85
kevyt
1max, max*90, 85

eli ekat 8 vkoo bodyä ja seuraavat 8 vkoo voimaa. suoraviivainen, mutta ihan ok. noi prosentit on vaan viitteeksi.
 
kannattaako negatiivista penkkiä tehdä esim kerran kuussa ja mitkä ovat sen hyödyt. kerran oon kokeillu ja rinnat sillä ainakin meikäläinen saa tosi kipeiksi. sen takia se myös on hyvä että oppii käsitteleen isoja rautoja mutta onko siitä muita hyötyjä?
 
hermostolle tosi raskasta ja siinä mielessä sopii joillekin kausiluontoisesti. neganostoja on kahdenlaisia: ylimaksimaalisia ja submaxeja. jälkimmäiset on ihan normaaleja sarjaromuja, jotka vaan lasketaan tavallista hitaammin (4-6 sekkaa). vaikutus on bodyyn ja hyvin tehokas sellanen onkin.

ylimaksimaalisia en suosittele alottelijoille, mutta pidemmälle ehtinyt voi saada niillä hieman ylimäärästä irtikin. maksimikaudelle ne parhaiten käy. rautojen kannattaa olla sellasia, että ne pystyy laskemaan kontrollissa, muttei nostamaan. eli 103-110% about. pari kovempaa viikkoa ja sit kevyt, niinku yleensäkin oon maksimijaksoille suositellu.

esim.
1. 2*2*90, 2*1*95, 4*85
2. 1max, 1*103, 1*105, 1*107, 1*110
3. 4*3*75
4. 1max
5. 1max, 1*103, 1*105, 1*107, 1*110
6. 4*3*75
 
jto sanoi:
ylimaksimaalisia en suosittele alottelijoille, mutta pidemmälle ehtinyt voi saada niillä hieman ylimäärästä irtikin. maksimikaudelle ne parhaiten käy.

niiden etu on myös se että yleensä isojen rautojen hallinta kehittyy ja suorittaessa "rajapelko" häviää, raudasta tulee lukuja ei rajoja joita kunnioittaa tällä psykologisella seikalla on ainakin alkuvaiheessa merkitystä.. Luulen ettei pitempään treenanneilla ole sellaisia ongelmia.

Huono puoli niissä on riskit ja tukkoon menemisen mahdollisuus - jossa särystä ei meinaa tulla loppua, koska isoilla raudoilla lihaksien kiinnikkeet, lihaskalvot, hermot, jänteet, nivelet joutuvat tekemään töitä äärirajoilla - lihaksista puhumattakaan.. tosin nuo prosentit mitä laitoit kuulostaa vielä turvalliselta. Kausiluontoisuus on järkevää - tässä juuri ystäväni liian pitkän kovan treenikauden jälkeen on nauttinut kortisoonia molempiin hauiksen jänteisiin ja ylävartalotrenaaminen on ollut puoli vuotta katkolla - liiallisen viihtymisen yli 90%:n tuolla puolla. Treenaamisen monipuolisuus ja apuliikkeitten runsas ja kirjava käyttö sekä muutenkin tukevien lihasten treenaaminen, ilman jatkuvaa ykköstavoitteen tuijottamista on järkevää - ja pitemmän päälle jokseenkin pakollista. Kuolematon saliläppä "Apuliikkeet otetaan purkista" ei valitettavasti ole se ratkaisu ;)

Itsellä submaksimaaliset treenit penkissä toimi peruskaudella hyvin, ja sarjoissakin selkeä rauhallinen lasku ja ala-asennossa pysäyttäminen aina maksimiin saakka antoi lähtöön ruutia.. Latsitkin sai hyvän osansa jarruna olemisesta.

-H0
 
hzero sanoi:
niiden etu on myös se että yleensä isojen rautojen hallinta kehittyy ja suorittaessa "rajapelko" häviää, raudasta tulee lukuja ei rajoja joita kunnioittaa tällä psykologisella seikalla on ainakin alkuvaiheessa merkitystä.. Luulen ettei pitempään treenanneilla ole sellaisia ongelmia.

Huono puoli niissä on riskit ja tukkoon menemisen mahdollisuus - jossa särystä ei meinaa tulla loppua, koska isoilla raudoilla lihaksien kiinnikkeet, lihaskalvot, hermot, jänteet, nivelet joutuvat tekemään töitä äärirajoilla - lihaksista puhumattakaan.. tosin nuo prosentit mitä laitoit kuulostaa vielä turvalliselta. Kausiluontoisuus on järkevää - tässä juuri ystäväni liian pitkän kovan treenikauden jälkeen on nauttinut kortisoonia molempiin hauiksen jänteisiin ja ylävartalotrenaaminen on ollut puoli vuotta katkolla - liiallisen viihtymisen yli 90%:n tuolla puolla. Treenaamisen monipuolisuus ja apuliikkeitten runsas ja kirjava käyttö sekä muutenkin tukevien lihasten treenaaminen, ilman jatkuvaa ykköstavoitteen tuijottamista on järkevää - ja pitemmän päälle jokseenkin pakollista. Kuolematon saliläppä "Apuliikkeet otetaan purkista" ei valitettavasti ole se ratkaisu ;)

Itsellä submaksimaaliset treenit penkissä toimi peruskaudella hyvin, ja sarjoissakin selkeä rauhallinen lasku ja ala-asennossa pysäyttäminen aina maksimiin saakka antoi lähtöön ruutia.. Latsitkin sai hyvän osansa jarruna olemisesta.

-H0
Jokos sitä huomenna taas mennään, johan tässä on kolmas päivä menossa edellisestä 125% treenistä. Paitsi et kävin mä eilen tekee selän. Mut nyt jo oikkarit ja rinnat kaipais kyytiä;)
 
mortal sanoi:
Jokos sitä huomenna taas mennään, johan tässä on kolmas päivä menossa edellisestä 125% treenistä. Paitsi et kävin mä eilen tekee selän. Mut nyt jo oikkarit ja rinnat kaipais kyytiä;)

mua alkaa vituttaa toi sun äärimmäinen palautumis kykys.. meikku tekee +100% niin tarvii sen viikon kaksi huilia ennenkuin kärsii ees treenata kovaa..
:)

-H0
 
hzero sanoi:
mua alkaa vituttaa toi sun äärimmäinen palautumis kykys.. meikku tekee +100% niin tarvii sen viikon kaksi huilia ennenkuin kärsii ees treenata kovaa..
:)

-H0
Toi sun käyttämä siideri ei oo kovin hyvä palautusjuoma. Ite nappailen täss kermalikööriä, siin on hiilarit ja rasvat kohillaan. :kippis1: Sorry vielä, etten saanu tänään sulle sitä 4 viikon lepoa punnerrettua.;)
 
Kyllähän tossa kiloja sais karsia kisoissa, mutta ei yhtään pahan näköinen nosto. Pomppua oli kohtuudella, perse penkissä ja kevyen oloisesti ylös.
 
Ihan mallikas nosto, vaikkakin pysäytys puuttu.
 
RRKalle sanoi:
Kyllähän tossa kiloja sais karsia kisoissa, mutta ei yhtään pahan näköinen nosto. Pomppua oli kohtuudella, perse penkissä ja kevyen oloisesti ylös.


Eipä kauheasti tarvi karsia. Tuossa taisi olla n.317.5kg ja kyseinen mies on kuitenkin aikoinaan ottanut ipf-kisassa 322,5kg ja edelleen raw:na. :)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom