Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
'jto sanoi:anohan muuten teki muinoin noita progressioita. lähti siis 10*10:stä ja päätyi sit ykköseen. 10-12 viikossa.
jto sanoi:ylimaksimaalisia en suosittele alottelijoille, mutta pidemmälle ehtinyt voi saada niillä hieman ylimäärästä irtikin. maksimikaudelle ne parhaiten käy.
Jokos sitä huomenna taas mennään, johan tässä on kolmas päivä menossa edellisestä 125% treenistä. Paitsi et kävin mä eilen tekee selän. Mut nyt jo oikkarit ja rinnat kaipais kyytiä;)hzero sanoi:niiden etu on myös se että yleensä isojen rautojen hallinta kehittyy ja suorittaessa "rajapelko" häviää, raudasta tulee lukuja ei rajoja joita kunnioittaa tällä psykologisella seikalla on ainakin alkuvaiheessa merkitystä.. Luulen ettei pitempään treenanneilla ole sellaisia ongelmia.
Huono puoli niissä on riskit ja tukkoon menemisen mahdollisuus - jossa särystä ei meinaa tulla loppua, koska isoilla raudoilla lihaksien kiinnikkeet, lihaskalvot, hermot, jänteet, nivelet joutuvat tekemään töitä äärirajoilla - lihaksista puhumattakaan.. tosin nuo prosentit mitä laitoit kuulostaa vielä turvalliselta. Kausiluontoisuus on järkevää - tässä juuri ystäväni liian pitkän kovan treenikauden jälkeen on nauttinut kortisoonia molempiin hauiksen jänteisiin ja ylävartalotrenaaminen on ollut puoli vuotta katkolla - liiallisen viihtymisen yli 90%:n tuolla puolla. Treenaamisen monipuolisuus ja apuliikkeitten runsas ja kirjava käyttö sekä muutenkin tukevien lihasten treenaaminen, ilman jatkuvaa ykköstavoitteen tuijottamista on järkevää - ja pitemmän päälle jokseenkin pakollista. Kuolematon saliläppä "Apuliikkeet otetaan purkista" ei valitettavasti ole se ratkaisu ;)
Itsellä submaksimaaliset treenit penkissä toimi peruskaudella hyvin, ja sarjoissakin selkeä rauhallinen lasku ja ala-asennossa pysäyttäminen aina maksimiin saakka antoi lähtöön ruutia.. Latsitkin sai hyvän osansa jarruna olemisesta.
-H0
mortal sanoi:Jokos sitä huomenna taas mennään, johan tässä on kolmas päivä menossa edellisestä 125% treenistä. Paitsi et kävin mä eilen tekee selän. Mut nyt jo oikkarit ja rinnat kaipais kyytiä;)
Toi sun käyttämä siideri ei oo kovin hyvä palautusjuoma. Ite nappailen täss kermalikööriä, siin on hiilarit ja rasvat kohillaan. :kippis1: Sorry vielä, etten saanu tänään sulle sitä 4 viikon lepoa punnerrettua.;)hzero sanoi:mua alkaa vituttaa toi sun äärimmäinen palautumis kykys.. meikku tekee +100% niin tarvii sen viikon kaksi huilia ennenkuin kärsii ees treenata kovaa..
-H0
siis mitä kauheaa tuossa oli?Salomaa sanoi:Helvetisti rautaa, mutta kauhea nosto
neutraali sanoi:siis mitä kauheaa tuossa oli?
RRKalle sanoi:Kyllähän tossa kiloja sais karsia kisoissa, mutta ei yhtään pahan näköinen nosto. Pomppua oli kohtuudella, perse penkissä ja kevyen oloisesti ylös.