RAW-penkki

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Sali ennätys- vyötä ja rannesiteitä käyttäen- on 215kg ja nyt tulee 175kg:lla nelonen ja tauon jälkeen on ollut kehitys huimaa, eli kohta ollaan normaalilukemissa taas.

Sori Tape ja Neutris, oli pakko.

Eli oisko se sitten tauon paikka...:rolleyes: Ei mitään anteekspyyntöjä, kauhee äijä oot !!!

Mulla oli kuuden viikon pakkolepo flunssan takia, mutta vois sullakin pari viikkoa lepoa tehdä hyvää.

Muutama vuosi sitten mulla oli myös olkapää kipeä vähän joka puolelta, mutta kavensin penkissä otetta kapeammaksi, niin alkoi helpottamaan kipukin. Pikkuhiljaa levensi otetta taas ja hyvä oli. En tosin tiedä auttaako sulla, jos ei olekaan sama vika.

Raven sanoi:
Jospa keskitytte nostamaan/ruttaamaan liikaa sillä vahvemmalla puolella, jolloin teknisesti se nosto ei ole kovin hyvä ja vamma alttius vain kasvaa. mutu

Hyvin paljon mahdollista, mulla on vahvemman puolen tissit ja muutkin lihakset penkin jälkeen usein kipeemmät kun vasemman puolen. Mikä tollaseen sit auttaisi? Ei maksimeja eikä sarjamaksimeja? Kaikki toistot helppoina ja teknisesti hyvinä pitäen painot kärsii kovasti.

RRKalle sanoi:
Hyvin paljon mahdollista, mulla on vahvemman puolen tissit ja muutkin lihakset penkin jälkeen usein kipeemmät kun vasemman puolen. Mikä tollaseen sit auttaisi? Ei maksimeja eikä sarjamaksimeja? Kaikki toistot helppoina ja teknisesti hyvinä pitäen painot kärsii kovasti.

Battle mainitsema oteleveyden tarkistelukin voisi olla paikallaan. Lisäksi voisi tosiaan ottaa pakkia taaksepäin. Ajallisesti siihen ei mene kauaa. Lähtee vain pienistä painoista. Antaa niiden painojen vain kärsiä.. helpot nostot ja tekniikka hyvänä kuten sanoit ja nostaa joka viikko ylöspäin kiloja. Pohjakuntokin siinä hieman kasvaa.. Välillä voisi samaan treeniin ottaa hieman isommilla painoilla lyhyempää sarjaa, jos pelkää sen voiman katoamista. Mutta siis pyrkien taas tietenkin pitämään sen tekniikan edelleen hyvänä.

Sä olit menossa sinne kisoihin joulukuussa? Siinä on hyvä aika kisojen jälkeen lähteä pienemmistä painoista liikkeelle. Tekee vaikka kymppejä jonkin aikaa ja siitä sitten pudottelee toistoja, kunnes lopulta ollaan siellä 1-3 toiston paikkeilla. Näin itse lähtisin kokeilemaan ja muuttamaan tekniikkaa. Tekniikkaa tuskin voit muuttaa isoilla painoilla, loukkaat vain itsesi helpommin. Lisäksi treenin loputtua tehtyä tekniikkatreenistäkään ei ole apua, mikäli se edelleen on pielessä kovissa painoissa. Siksi olisi mielestäni hyvä lähteä pikku hiljaa ylöspäin.. Kisojen jälkeen siihen on oiva tilaisuus.

Jep, taidan aloittaa noilla eväillä heti, niissä joulukuun kisoissa teen sitten vaan tulosrajan ylittävän tuloksen SM:iin ja vähän muilla nostoilla testailen paitaa. Parempi varmaan lähteä nyt kunnolla kuntouttamaan ja koittaa SM:iin mennessä olla takasin kunnon raudoissa.

RRKalle sanoi:
Jep, taidan aloittaa noilla eväillä heti, niissä joulukuun kisoissa teen sitten vaan tulosrajan ylittävän tuloksen SM:iin ja vähän muilla nostoilla testailen paitaa. Parempi varmaan lähteä nyt kunnolla kuntouttamaan ja koittaa SM:iin mennessä olla takasin kunnon raudoissa.

Jos paidalla nosto pysyy kuosissaan, niin antaa mennä kunnolla vaan. Ja jos tunnistan tyypin, niin voin siinä lämmittelyssä hieman katsella sitä tekniikkaa että näyttäiskö siinä olevan jotain toispuoleista punnertamista tai muuta häikkää.

Battle sanoi:
Sali ennätys- vyötä ja rannesiteitä käyttäen- on 215kg ja nyt tulee 175kg:lla nelonen ja tauon jälkeen on ollut kehitys huimaa, eli kohta ollaan normaalilukemissa taas.

Sori Tape ja Neutris, oli pakko.
:D hyvä se on ku joku tipauttelee välillä maanpinnalle takas;)

Raven sanoi:
Jos paidalla nosto pysyy kuosissaan, niin antaa mennä kunnolla vaan. Ja jos tunnistan tyypin, niin voin siinä lämmittelyssä hieman katsella sitä tekniikkaa että näyttäiskö siinä olevan jotain toispuoleista punnertamista tai muuta häikkää.

En tiedä vielä paitanostosta kun en ole ikinä koittanut. Tule ihmeessä antamaan vinkkejä jos huomaat tekniikassa jotain mätää. Mut on helppo tunnistaa, olen 128-kiloinen tummahiuksinen sälli, näytän kuulemma ihan mannelta, paitsi että on pieni leukaparta juuri sen takia ettei luulla manneksi.

RRKalle sanoi:
Mut on helppo tunnistaa, olen 128-kiloinen tummahiuksinen sälli, näytän kuulemma ihan mannelta, paitsi että on pieni leukaparta juuri sen takia ettei luulla manneksi.

:) Todella hyvät tuntomerkit! :lol2:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Meidän salilla kovin todistamani penkkaus t-paidalla on 3x10x160 kg, tosin takapuoli ilmassa. (Ja joo tiedän ettei runkkupenkki ole vertailukelpoinen. :rolleyes: ) Oli kuitenkin kevyen näköistä. Ei mitään pomppuja, vaan ihan siistin näköistä pumppailua. Liekö tehnyt jotain erityisharjoitusta?

Haastattelin vähän ja mies sanoi nostelevansa huvikseen, koska kisoihin liittyy lieveilmiöitä (liikaa rahaa ja julkisuutta? :lol2: No dopingia hän varmaan tarkoitti. ;) ). Lepää kuulemma kesät ja kestää koko talven että pääsee takaisin vanhaan iskuun tauon jäljiltä. :D

Kysymys: Missä vaiheessa olkapäät, kyynärpäät ja ranteet alkavat huutamaan leipää? Onko se raja jossain 150 kilon paikkeilla? Pystyisikö noita ennaltaehkäisemään jotenkin? Itsellä on käytössä selän taipumattomuuden takia lapamato-lahna penkkityyli, joka ilmeisesti rasittaa olkapäitä enemmän kuin voimanosto-tyyli. Muuten tekniikka on kunnossa.

Tomppa85 sanoi:
Meidän salilla kovin todistamani penkkaus t-paidalla on 3x10x160 kg, tosin takapuoli ilmassa. (Ja joo tiedän ettei runkkupenkki ole vertailukelpoinen. :rolleyes: ) Oli kuitenkin kevyen näköistä. Ei mitään pomppuja, vaan ihan siistin näköistä pumppailua. Liekö tehnyt jotain erityisharjoitusta?

Kysymys: Missä vaiheessa olkapäät, kyynärpäät ja ranteet alkavat huutamaan leipää? Onko se raja jossain 150 kilon paikkeilla?

Ei kai siinä mitään pomppuja tarvikaan, kun persettä nostamalla se rintatyöskentely on muutenkin vähäisempää.

Jokaisen raja on hekn.kohtainen. Jonkun olkapäät ei kestä lainkaan penkin tekoa. Harvemmin kyynärpäät alkaa temppuilee. Ranteiden kesto myös henk.koht. Itsellä ei ilman r.siteitä hirveästi kestä. Tai kestää, mutta ei viitsi riskeerata kuin korkeintaan solttu max kisoissa. Jollain taas kestää hyvinkin suuria romuja. Taitaa Kenta Sandvik ottaa kaikki ilman r.siteitä, myös ne yli 300kg:n kisapenkit.

peklo sanoi:
taitaa tuo raw penkki olla 225kg, ei sinäänsä mikään hyvä, mutta menettelee, vielä kun oppisi hyödyntämään paitaa=) siis ei mikään kisanosto tuo raw tulos

Ei tosiaan kummoinen 19v jätkälle...joo ihan paska:D

Metri sanoi:
Mimminä äijien keskellä, mutta fanaattinen RAW-nostaja kun olen, pakko työntää lusikka soppaan. Kisassa noussut 80kg. Sitä ennen kerran salilla 2 x 80kg luultavasti kisatyyliin (stopit ennen nostoa). *huokaus* niitä aikoja. Uskonpa, että mimmeistä Gillyanne nostaisi tällä hetkellä tuon 80kg, tai ainakin erittäin pian. Ja on siellä muitakin kovia penkkaajia, ne eivät vain käy tällä osiolla.

Äijistä tuli mieleen, mikähän mahtaa olla paras suomalaisen nostama RAW-penkki? Muistelen joskus 90-luvun alussa Järvenpäässä nähneeni jonkun suomalaisen nostavan 300kg pelkällä T-paidalla. Taisi olla senaikainen enkka. Nimi ei tule nyt mieleen, vai oliko se joku Sjöman. Te, jotka tiedätte, kertokaapa.

Jari Sjöman!Penkkaajien kuningas, ilman paitaa ryki kunnon romuja:rock:

Metri sanoi:
Mimminä äijien keskellä, mutta fanaattinen RAW-nostaja kun olen, pakko työntää lusikka soppaan. Kisassa noussut 80kg. Sitä ennen kerran salilla 2 x 80kg luultavasti kisatyyliin (stopit ennen nostoa). *huokaus* niitä aikoja. Uskonpa, että mimmeistä Gillyanne nostaisi tällä hetkellä tuon 80kg, tai ainakin erittäin pian. Ja on siellä muitakin kovia penkkaajia, ne eivät vain käy tällä osiolla.

Yritys on kova ainakin, kattotaan miten ämmän käy... Allekirjoittaneen tämänhetkinen ennätys on 75 kg, kisoissa nostettu tulos, rannesiteillä mutta ilman vyötä.

Millos päästään ottamaan mittaa toisistamme, Metri? :)

EDIT: RAW 4-eva :rock: :D

Raven sanoi:
Jokaisen raja on hekn.kohtainen. Jonkun olkapäät ei kestä lainkaan penkin tekoa. Harvemmin kyynärpäät alkaa temppuilee. Ranteiden kesto myös henk.koht. Itsellä ei ilman r.siteitä hirveästi kestä. Tai kestää, mutta ei viitsi riskeerata kuin korkeintaan solttu max kisoissa. Jollain taas kestää hyvinkin suuria romuja. Taitaa Kenta Sandvik ottaa kaikki ilman r.siteitä, myös ne yli 300kg:n kisapenkit.

Minulla tuntuu kyynärpäissä ojentajan kiinnityskohdassa joskus vähän hassulta ja se tuppaa naksumaan. Varsinkin jos olen laiminlyönyt lämmittelyt. :david:

Tekniikan hajoaminen tuntuu heti minulla olkapäissä. Muuten sujuu, mutta raudat ovatkin kovin pienet vielä.

Tomppa85 sanoi:
Kysymys: Missä vaiheessa olkapäät, kyynärpäät ja ranteet alkavat huutamaan leipää? Onko se raja jossain 150 kilon paikkeilla? Pystyisikö noita ennaltaehkäisemään jotenkin?

Ei ne ala huutamaan leipää kun tekniikka on hyvä - lihaksisto on tasapuolisesti rakentunut ja cheettaaminen on jätetty just noille salin kovimmille jätkille (lue niille kyniksille jotka kuvittelee et hauisliike ja penkkaaminen on kaikki kaikessa).. Itellä nuoruudessa jäi saliennätykseksi ilman vyötä (en oo keksiny mihin vyötä penkissä tarvitaan - ellei paidan alhaalla pitämiseen), mutta jotku rätit ranteissa 220kg ei se kummonen tulos ole tiedetään mut eipä mulla hirveesti ollu tekniikkatietoutta alla.. enemmänkin hulluutta ja nuoruuden intoa.. tuokin tulos saavutettiin ihan pyramidi harjoittelulla joka lähti 10x10x100, 9x9x110... =) Eli ei ollut kyllä treenisuunnitelussakaan järki mukana..

-H0

hzero sanoi:
Ei ne ala huutamaan leipää kun tekniikka on hyvä - lihaksisto on tasapuolisesti rakentunut ja cheettaaminen on jätetty just noille salin kovimmille jätkille (lue niille kyniksille jotka kuvittelee et hauisliike ja penkkaaminen on kaikki kaikessa).. Itellä nuoruudessa jäi saliennätykseksi ilman vyötä (en oo keksiny mihin vyötä penkissä tarvitaan - ellei paidan alhaalla pitämiseen), mutta jotku rätit ranteissa 220kg ei se kummonen tulos ole tiedetään mut eipä mulla hirveesti ollu tekniikkatietoutta alla.. enemmänkin hulluutta ja nuoruuden intoa.. tuokin tulos saavutettiin ihan pyramidi harjoittelulla joka lähti 10x10x100, 9x9x110... =) Eli ei ollut kyllä treenisuunnitelussakaan järki mukana..

-H0
joo, eihän se 220 raaka penkki oo mistään kotoisin:D :lol2:

anohan muuten teki muinoin noita progressioita. lähti siis 10*10:stä ja päätyi sit ykköseen. 10-12 viikossa.

Suositut

Back
Ylös Bottom