RAW-penkki

Pitääkö tuo tilasto vielä paikkansa, että kisoissa Zamani on ottanut raakana vain 215? Edellinen RAW-kisa 2016.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voihan se näin olla, jos ei mies kisaile. Salilla voi tehdä kaikenlaisia ennätyksiä, mutta tilastoihin ne ilmestyy vasta kisojen jälkeen.
 
Ette varmaan lynkkaa mua jos sanon, etten usko, että nosti 365kg. Kisoissahan se sitten nähdään mitä oikeasti punnertaa.
Mistä epäilys?
No jos vuonna 2016 on kisoissa mennyt raakana 215 ja nyt kuusi vuotta myöhemmin 150 kg enemmän niin onhan se hurja kehitys. Varusteillakin ennätys kisoissa 'vain' 345. En minäkään ihan purematta niele noita tuloksia ennen kuin edes jonkinlainen edes yli 300 kilon raakatulos kisoissa nähdään. En väitä etteikö voi olla aitojakin noi tulokset mutta vasta virallisissa kisoissa tehty nosto saa vakuuttuneeksi.
 
No jos vuonna 2016 on kisoissa mennyt raakana 215 ja nyt kuusi vuotta myöhemmin 150 kg enemmän niin onhan se hurja kehitys. Varusteillakin ennätys kisoissa 'vain' 345. En minäkään ihan purematta niele noita tuloksia ennen kuin edes jonkinlainen edes yli 300 kilon raakatulos kisoissa nähdään. En väitä etteikö voi olla aitojakin noi tulokset mutta vasta virallisissa kisoissa tehty nosto saa vakuuttuneeksi.

Onhan ne kaikki 300kg penkkaajat joskus rikkoneet ensin 200 rajan. 6 vuotta on ihan jestaksen pitkä aika kehittyä.

Enemmän ihmetyttää tää 300 kg jälkeen ollut kehitys. Löytääkö joku millon tää otti jotain 300-320 rautoja? Tuntuu että oli ihan vähän aikaa sitten.
 
Taitaa muutenkin olla (luonnollisesti) täysin luonnonoikku, koska niitä huhuja on youtubessa, että viimeksi yli 350kg kunnosta tippui tulos 3 viikossa 300kg pintaan, kun palasi TRT:lle ja aloitti diettaamaan. Ei kyllä ole millään tavoin normaalia, vaikka varmaan meneekin tuolla tasolla rekkalastillinen kemiaa. Hyperresponderihan tuo on, jos nuo jutut pitää paikkaansa. Se myös voisi selittää noita aika kesyjäkin tuloksia noin 5 vuotta takaperin vielä. Tai mistäpä sitäkään tietää montako vuotta ylipäätään on ollut treeniä alla kun sen 215kg on pukannut. Ei välttämättä kovin pitkään. 50kg on valovuoden mittainen erotus, eritoten noissa raudoissa, kun se homma vaikeutuu ja porukkaa tippuu kelkasta paljon 200kg jälkeen jokaisen tasakympin kohdalla. Mut minusta se nyt kertoo vaan siitä, että tää kaveri ei ole vielä lähelläkään omia rajojaan ollut. Sen perusteella, mikä on kehitysnopeus ollut vielä 300 kilon jälkeenkin. Mutta toivottavasti kilpailee ja lopettaa spekulaatiot onko vilunkia vai ei.
 
Maddoxilla meni 6 vuotta treenaamisen aloittamisesta siihen että hän rikkoi ME:n. Siinä ajassa tehdään helposti suurin osa koko voimailu-uran kehityksestä.
Niin kyllä superlahjakkailla voi olla näin. Mutta sitten jos ollaan lähempänä keskivertoa, niin saattaa monilla olla se kehityspolku aika loiva ja pitkä, jos kiinnostaa vaan panostaa intensiivisesti 10-20 vuotta asiaan. Itse esim. sain 6 vuodessa 75% myöhemmästä ennätysraudastani, joka ei toivottavasti jää lopulliseksi.
 
Niin kyllä superlahjakkailla voi olla näin. Mutta sitten jos ollaan lähempänä keskivertoa, niin saattaa monilla olla se kehityspolku aika loiva ja pitkä, jos kiinnostaa vaan panostaa intensiivisesti 10-20 vuotta asiaan. Itse esim. sain 6 vuodessa 75% myöhemmästä ennätysraudastani, joka ei toivottavasti jää lopulliseksi.

Kyllähän siinä on eroa henkilöittäin. Tuo oli vaan tuohon statementtinä että 6 vuoden takainen 215 kg olisi minkäänlainen mittapiste siihen missä ollaan nyt. Voisi olla vaikka 6 vuotta sitten 150 kg ja nyt 350 kg.
 
Niin kyllä superlahjakkailla voi olla näin. Mutta sitten jos ollaan lähempänä keskivertoa, niin saattaa monilla olla se kehityspolku aika loiva ja pitkä, jos kiinnostaa vaan panostaa intensiivisesti 10-20 vuotta asiaan. Itse esim. sain 6 vuodessa 75% myöhemmästä ennätysraudastani, joka ei toivottavasti jää lopulliseksi.
Voiko tuossa muuten olla syynä miksi amatöörin kehityskulku on loivempi, että reenaaminen oon niin kaukana optimista? ME ukon lahjakkuus JA reenaaminen molemmat todennäkösesti erittäin tapissa. Pelkästään superlahjakkaista sunnuntai reenaajista emme kuulekkaan, koska tulokset jäävät ME ukoista niin kauas etteivät riko uutiskynnystä.
 
Voiko tuossa muuten olla syynä miksi amatöörin kehityskulku on loivempi, että reenaaminen oon niin kaukana optimista? ME ukon lahjakkuus JA reenaaminen molemmat todennäkösesti erittäin tapissa. Pelkästään superlahjakkaista sunnuntai reenaajista emme kuulekkaan, koska tulokset jäävät ME ukoista niin kauas etteivät riko uutiskynnystä.
Niin no sitähän on hankala spekuloida, vaikkakin lienee selvää, että sinne ennätystasolle yltävillä ne treenimetodit on myös melko optimaalisia yksilötasolla olleet ylivertaisen genetiikan lisäksi. Varmaan useimmiten tai keskimäärin enempi kohillaan kuin "amatööreillä", mutta kyllä löytyy varmasti niitäkin jotka harjoittelevat joko kokemuspohjaisesti tai tuurilla yksilötasolla melko optimaalisesti, mutta tulokset saattavat hukkua massaan, jos sitä lahjakkuutta ei erityisemmin ole siunaantunut voimalajeihin. Itse ainakin muutaman kansallisella mittapuulla superlahjakkaan voimailijan olen nähnyt, jotka pieksee 1-2v epäoptimaalisella harjoittelullakin keskiverron 5-10v asiaan panostaneen ja paneutuneenkin henkilön. Mutta eihän ne lahjat mihinkään SE-lukemiin ehdi viedä saati pidemmälle, jos asia ei sillä tavalla kiinnosta tai ole päämäärää. Hyvin usein jopa loppuu lyhyeen se harjoittelu, kun vähällä vaivalla saavuttaa jo verrattain paljon.
 
Pitääkö tuo tilasto vielä paikkansa, että kisoissa Zamani on ottanut raakana vain 215? Edellinen RAW-kisa 2016.

Ei tuolle sivulle päivitetä läheskään kaikkia kisoja/tuloksia.
 
Täydellinen suoritus! Varmaan pitäisi kieltää. Samassa painoluokassa joku punnertaa 65 pitkällä nostomatkalla ja hän ilmeisesti on parempi. Kuten myös Boltille olisi voinut sanoa, ettei noi pitkiä askelia voi ottaa.
Se tästä tekeekin hankalaa ku ei oikein voida sääntöihin kirjata että tangon on liikuttava tietty matka. Tai voisi sinne varmaan laittaa että sen tangon on kuitenkin liikuttava niin että tuomarikin näkee. Tämmönen on kuitenkin jo ihan perseilyä ja nollaa koko lajin.
 
Back
Ylös Bottom