RAW-penkki

Kyseinen nauha kuuluisi jokaisen voimailijan sinetillä varustettuun lokeroon. Mullakin on toi jossain vhs pätkänä. Ne oli penkin MM kisat ja Hendesson työnti 322.5kg ylös tosiaankin pitkästä merkistä ja makaa penkillä aivan lahnana. Huippukamaa! :hyvä: Niissä kisoissa oli kyllä muitakin kovia repäisyjä. Täytyy alkaa tonkimaan kasettia.

Toivottavasti ko. pätkä löytyy ja saat sen nettiin, sillä tuosta Hendersonista on netissä todella vähän mitään voimailuun liittyvää juttua.

Tuolta löytyi yksi kuva vuodelta 2005 (sivun puolivälissä):

http://www.ironville.com/html/iccgallery-original.html

Iso on mies edelleen :)

Tuolta sen kotisivuilta löytyy myös jotain, mutta lähinnä noita sen saarnaus yms. juttuja:

http://www.bigjameshenderson.com/index.html

edit: Tuossa se 700 paunan (318kg) näytösnosto:

http://www.ironscene.com/videos/754_james_henderson_bench_press
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja ei henderssonilla ollut rantsareita, ja tais ottaa ite raudan käsillekin?! . Oon tuon jonku aika sit nähny netissä, mutta en just nyt muista sivustoa.
 
Kyseinen nauha kuuluisi jokaisen voimailijan sinetillä varustettuun lokeroon. Mullakin on toi jossain vhs pätkänä. Ne oli penkin MM kisat ja Hendesson työnti 322.5kg ylös tosiaankin pitkästä merkistä ja makaa penkillä aivan lahnana. Huippukamaa! :hyvä: Niissä kisoissa oli kyllä muitakin kovia repäisyjä. Täytyy alkaa tonkimaan kasettia.
juu ehottomasti tuubiin henderssonin nosto jos kasetti löytyy :rock:


onhan tuo tosiaan ihan omassa kastissan niin kuin pade sanoi. ipf pitää siitä huolen. ehdottomasti kaikkien aikojen kovin nosto!!
 
Mitäs ihmeellistä tossa nyt on?
Yleensä harmittaa kun jengi täällä sanoo, että et voi kommentoida kun et ite kyykkää 400kg penkkaa 300kg etc..
Mutta nyt on pakko sortua tähän itsekin. Eli oletkos koitaanu mitä painaa 300 ottaa telineestä irti. Voisin kuvitella, että itsellä ainakin tulisi siinä noita rannesiteitäkin vähän ikävä. Ehkä hiukan sitä avustajaakin.

Eikös Hendersson muuten nostanut vielä kaiken lisäksi vastaotteella?
 
no on se nyt aika saatana jos ei käytä tommosissa nostoissa rannesiteitä :wtf:
Siin saa nimittäin olla forkussa ruutia jos meinaa tasapainottaa tangon luitten päälle ilman et kippaa ranteen varaan.
 
En tainnut esittää kommenttia aivan selvästi. Eli rannesiteet on toki hyvät käyttää, mutta kun tuossa ihmeteltiin sitä että Henderson ottaa tangon itse telineestä. Paitapenkissä ymmärrän vielä jotenkin, mutta miksi pitäisi käyttää avustajaa raakapenkissä? Se rauta minkä jaksaa punnertaa täytyy kyllä itse jaksaa nostaa telineestä.
 
no on se nyt aika saatana jos ei käytä tommosissa nostoissa rannesiteitä :wtf:
Siin saa nimittäin olla forkussa ruutia jos meinaa tasapainottaa tangon luitten päälle ilman et kippaa ranteen varaan.
Täytyy kommentoida sen verran että jos aina treenaa ilman rannesiteitä niin ranteet ja forkut vahvistuvat myös.
 
Okei sori ymmärsin sit puoliksi väärin. Mutta tosta avustajasta raakapenkissä. Niin kyllä ite ainakin saan pidettyä asennon paremmin(esim. lapaluut takana) kun painot annetaan käsille.
 
Okei sori ymmärsin sit puoliksi väärin. Mutta tosta avustajasta raakapenkissä. Niin kyllä ite ainakin saan pidettyä asennon paremmin(esim. lapaluut takana) kun painot annetaan käsille.
Totta, mutta se riippuu myös siitä miten on treenannut. Jos ei ikinä käytä avustajaa treeneissä, niin siihen on jo tottunut eikä kaipaa sellaista myöskään kisoissa. Itse nostan AINA tangon itse telineestä ja jos joku yrittäisi auttaa niin siinä menisi nosto aivan sekaisin.
 
en tiedä vahvistuuko mutta yllättävän nopeesti tottuu kun niitä ei käytä. taas jos aina käyttää niin ilman niitä ei muka osaa nostaa. joillakin kipeytyy ranteet ilman siteitä, mutta yleisesti se johtuu siitä kun tanko pidetään "väärin" käsillä. eli tankoa ns roikotetaan ranteilla. kämmeniä kun hieman kääntää niin tanko kulkee käsien päällä ja ns roikotus efektiä ei tule joka siis saa yleensä ranteet kipeytymään.


ja tuo ettei ole käsille antajaa on kans hieman tottumis kysymys. joillakin lavat pysyy paremmin yhdessä ja saa ylipäätänsä paremman asennon kun itse ottaa. sellaiselle henkilölle jos mennään käsille antamaan niin pasmat menee ihan sekaisin. näin ainakin itse uskon. saleillakin on kahta koulukuntaa, jotkut tykkäävät että jo pienistä painoista lähtien tanko annetaan kun taas toiset eivät halua sitä missään vaiheessa annettavan.


edit hidas
 
Itsellä taitaa suurin itsekäsille otettu rauta olla 170kg, ja ei vielä tuntunut pahalta. Kannattaa ottaa käsille itsekin jonkun verran. Ettei jo 100kilosta saakka anneta käsille..
 
:offtopic:100 ylöspäin kaikki jo painaa käsillä :D. vanhuus vanhuus....
 

Suositut

Back
Ylös Bottom