RAW-penkki



No onkos esimerkiksi tässä tehty puhdas kisanosto?

Ja älkää ymmärtäkö väärin. Allekirjoitan täysin herrasmiehen ajatukset, mutta uskoisin, että tarkoitettu on enemmänkin kyykkyä ja vetoa. Ainakin jossain haastattelussa muistan näin olleen. Toki en ole itse miehen kanssa puhunut, kun olin -95 yläasteella ja luulin, että 130 on penkistä kova rauta.

Kysymys oli kuitenkin penkistä. Arvelisin, että aika moni nostaja on samaa mieltä, että treeneissä kannattaa ottaa persvipillä ja/tai pompulla vähän kovempaa rautaa kuin mihin tähtää kisoissa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä taasen vedin henkeä samaan aikaan hotellin kolmostasolla portaikossa hurrien supereiden, Yngve Gustafsonin ja Roger Sandströmin kanssa. Kaikki vinguttiin kuin karjusiat ja en pärjännyt äijille syömiskisassa. Mukavia jätkiä vaikkei sanaakaan puhuttu samaa kieltä. :jahas:

Nää Porin kisat oli parhaat VN kisat missä olen ollut. Oli meininkiä. Nykyään tuntuu olevan eri fiilis kisoissa, olen käynyt katsomassa ja IPF kisoja aktiivisesti ja aika hautajaismeno tuntuu olevan. Kirkistä vielä sen verran että todella karismaattinen ja huumorintajuinen jätkä. Ja mukava kun mikä. Vedettiin kunnon lärvit ja sekoiltiin pitkin Poria ja lopuksi sammuttiin kisahotellin käytäville.

Oi nuoruus.. Tuntuu kun noistakin kisoista olisi muutama viikonloppu. Käsittääkseni Kirk vielä treenailee, onko kisoihin lähiaikoina osallistunut??
 


No onkos esimerkiksi tässä tehty puhdas kisanosto?

.


Ei ole. itse asiassa kysyinkin eddieltä, miksi hän ei tuota puhtaiden treeninostojen logiikkaansa toteuta treeniviodeoissaan. Hän kertoi, että välillä kameran käydessä tulee innostuttua ja laitettua tankoon vähän enemmän rautaa kuin senhetkinen kunto puhtaisiin toistoihin edellyttäisi.

mielestäni osoittaa pelkkää inhimillisyyttä. ja jenkeissähän kaikki pitää olla suurta. Treenipainotkin...:D

En usko että hän siinä lämpimikseen paskaakaan meille puheli. Seurassamme oli kuitenkin useita maajoukkuenostajiakin tuona hetkenä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Nää Porin kisat oli parhaat VN kisat missä olen ollut. Oli meininkiä. Nykyään tuntuu olevan eri fiilis kisoissa, olen käynyt katsomassa ja IPF kisoja aktiivisesti ja aika hautajaismeno tuntuu olevan. Kirkistä vielä sen verran että todella karismaattinen ja huumorintajuinen jätkä. Ja mukava kun mikä. Vedettiin kunnon lärvit ja sekoiltiin pitkin Poria ja lopuksi sammuttiin kisahotellin käytäville.

Oi nuoruus.. Tuntuu kun noistakin kisoista olisi muutama viikonloppu. Käsittääkseni Kirk vielä treenailee, onko kisoihin lähiaikoina osallistunut??

Kirk on käsittääkseni totaalisesti lopettanut kisaamisen. Toiminut mm. erään naisnostajan (Suzie hartwigin) valmentajana. Mutta lopetti ja aloitti "kunnon työt" oman perheensä yrityksessä jolloin aikaa ei enää jäänyt kisailua vaativaan treeniin.

- - - Updated - - -

Nää Porin kisat oli parhaat VN kisat missä olen ollut. Oli meininkiä. Nykyään tuntuu olevan eri fiilis kisoissa, olen käynyt katsomassa ja IPF kisoja aktiivisesti ja aika hautajaismeno tuntuu olevan.
QUOTE]

Kun Turtiainen kyykkäsi... en ole ikinä ollut vastaavanlaisessa voimanostokisatunnelmassa mukana, joo. valitettavasti sai kyllä kolme punaista ja ...suihkuun.

Tunnelmaa oli toki jarmo virtasenkin kyykätessä aiemmin. takana kaksi hylättyä7epäonnistunutta, ja kolmas nosto...hyväksytty!

(pakko myöntää että se kolmas kyykky oli selkeästi liian korkea, mutta nimi ratkaisi tuomariston vaakakupissa.)
 
Oisko jotain semmosta että paino ei jakaudu niin tasaisesti jolloin tukilihakset pakottuu aktivoitumaan. En mitään tiedä näitten erikoistreeneistä mutta tuli ekana tommonen mieleen jos tuo nyt ei oo joku läppä :D

Hmmm...oltiin näköjään vähän aikaamme edellä velipojan kanssa noin 6-10 vuotiaina naperoina.

Meillä ei ollut mitään levytankoja, mutta otettiin äiteen pyykkiseiväs ja isän kaksi viljasäkkiä puolillaan viljaa, jotka sidottiin naruilla seipään päihin kiinni.

Oli "eloisa" tanko nostella, kun säkit heiluivat seipään päissä kuin hullun mulkku sanonko missä. navetanvintillä nosteltiin telkusta nähtyjä "painonnostoliikkeitä"; myös talvipakkasilla, hanskat kädessä.

Siitä alkoi voimailu-ura.
 
Varmaan kova homma päästä edes noihin massoihin, mutta "hoikka" Kirill on pituisekseen penkkiä varten. Vaikea sanoa kuinka painava hän on, kun on mittasuhteet niin valtavat, mutta luulisin että jossain 170kg tietämillä olisi vasta parhaassa penkkipöhössä
 
Tossa muutama sivu sitten Kirillin 315kg penkki mikä näytti tulevan ilman sen suurempia ongelmia. Nyt ei noussut 3,5kg isompi kuorma. Olikohan se 315kg oikeasti maksimi vai osuiko tähän 318,5kg yritykseen vain vähän huonompi päivä??
 
Tossa muutama sivu sitten Kirillin 315kg penkki mikä näytti tulevan ilman sen suurempia ongelmia. Nyt ei noussut 3,5kg isompi kuorma. Olikohan se 315kg oikeasti maksimi vai osuiko tähän 318,5kg yritykseen vain vähän huonompi päivä??

Varmasti kun puhutaan yli 300kg raw-raudoista niin päivän kunto vaihtelee paljonkin. Paljon pienempienkin rautojen kanssa voimailevilla ero voi olla kohtuullinen.
 
Ohhoh, solttuna kutosen sarja 2xbw:llä on kova! Ei taida kovin hurjasti löytyä porukkaa jotka saman tekee?
 
Back
Ylös Bottom