RAW-penkki

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joku video Sjömanilta on missä penkkaa 300kg ilman paitaa. Ja perkeleen kevyttä. En vaan tajua, et jos kunto oli noin kova sinä päivänä, ni miksei samantien 340kg tankoon? Oliko se 300kg joku raja, mitä ei voinu ylittää, vaikka paukkuja olis ollut 350kgn raakanostoon videon perusteella. Kai mä oon vaan tyhmä, mut en mä jättäis penkkitulosta 200 kiloon jos 250 nousis. :)

Olisi voinut kyllä ottaa vielä yhden noston kun oli niin kevyt tuo 300kg. :)
 

300kg:n penkki 110kg:n sarjaan. Hurjaksi on mennyt taso raw-penkkipunnerruksessa 2010 -luvulla. 2000-luku ja osin 1990-lukukin taisi mennä monella paitoja viritellessä ja aina uudet (1000lbs jne..) paunapeijaiset tähtäimessä. Paitapunnerrukset menivätkin niin pahasti yli ja järjettömäksi, että nyt kovimmat penkkimonsterit näyttävät satsaavan enemmän raw-penkkiin ja tulosta tulee. Erittäin hieno juttu voimailun kannalta ja mukava huomata, että samaa raw-meininkiä on jo paljon voimanostonkin puolella.
 
Joo kädet ei lähimainkaan suorana edes lähtöasennossa. Omaan arvoonsa jää tuollaiset nostot, kun nämä jenkkiliitot tämmösiä nostoja hyväksyy. Voimaahan on helvetisti, mutta penkkipunnerrukseksi tuota ei kyllä voi laskea.
 
? :D Meneeköhä multa nyt nettisarkasmi liitäen ohi...

Stoppi pitkä kuin nälkävuosi ja ylhäällä piti viekä pari sekkaa ennenku laitto takas telineisiin... Joo eihän siinä starttikomentoa ollut mutta se onki ihan yliarvostettu.:hyvä:
 
Starttikomennon poissaolo ei todellakaan poista sitä asiaa, että kädet oli voimakkaasti koukistettuna sillonkun käsilleantaja päästi tangosta irti ja lasku alkoi. Jos tossa on jotain epäselvää niin kannattanee lukea jonkun liiton sääntökirja läpi.

Minun käsittääkseni penkkipunnerruksessa tanko lähtee suorilta käsiltä ja päätyy suorille käsille.
 
Okei.
 
Onhan tuo nyt niin viimisen päälle punnerrus kun olla ja voi. Tosiaankin stoppi on perhanan pitkä josta arvostus nousee vielä enemmän.
 
tollasella upotuksella saan 10kg lisää verrattuna siihen, että pysäytän tangon liikkumattomaksi rinnalle. mun mielestä toi ei ole hyvä stoppi, ehkä olen väärässä. se täytyy vielä sanoa että on toi paljon siistimpi kun oma penkkitekniikkani ja mielestäni erittäin kova suoritus kaikinpuolin.
 
Joo, ei tuo Hoornstran penkki ole ihan tyylipuhdas suoritus ja samanlaisia ja rumempiakin näkee aika paljon noissa jenkkien raw-penkkikisoissa. Upotusta on, mutta ei se kuitenkaan upota stopin jälkeen. Ei tuota tietenkään voi suoraan verrata esim. James Hendersonin penkkeihin, jotka on nostettu IPF-säännöillä ja -olosuhteissa ja ne onkin sen takia edelleen omassa kastissaan.

Tuossa Hoornstralta vähän siistimpi 280kg:n penkki @110kg:

http://www.youtube.com/watch?v=Hmp4Q-KxmXU

Varmaan jo ollutkin, mutta laitetaan vielä Laszlo Meszarosin 302,5kg @140kg (mikä lie oma paino):

http://www.youtube.com/watch?v=s6sQ4y6RKM8&feature=fvwrel

Ei tässäkään ole kunnon lähtöasentoa, koska starttikomentoa ei ole. Silti mielestäni ok nosto ja yksi kaikkien aikojen parhaita raw-penkkejä.
 
En tiedä mutta kun teen esim. 8 toiston sarjaa, viipyvät varmasti joka nosto yhtä kauan alhaalla kuin noissa ykkösissä, eivätkä ole merkkiä nähneetkään.
 
Juu ja sehän riittää että tanko pysähtyy liikkumattomaksi, sit tuomarilta press komento.

En ole kisaillut, joten en tuosta tiennyt, luulin vaativan ainakin sekunnin.
Toisaalta raskaammilla painoilla tuo tietää sitä, ettei ainakaan itsellä merkkipenkki ole kaukana salipenkistä, enkä upota koskaan, ei tosin sotilaspenkissäkään ole suurta eroa normiin.
Olen niin puhtaasti rinta penkkaaja että 30cm rinnalta lähtee aina, ylempänä se sitten pysähtyy kun pysähtyy.
 
Back
Ylös Bottom