RAW-penkki

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja kevyempänä enemmänkin:

M 100 - alle 120 kg Juha-Matti Järvi oma paino :118,4 kg tulos:240,5 kg 02.09.2006 Rauma


M 120 - alle 140 kg Juha-Matti Järvi oma paino :125,5 kg tulos:240,0 kg 08.04.2006 Loppi

Sppojat.com lähteenä.
 
tässä pari anon juttua voimaharjoittelu.netistä liittyen legendaarisiin nostajiin.



Riku Kiri tullaan aina muistamaan erittäin vahvana miehenä ja erittäin kovana penkkipunnertajana, mutta jos puhutaan vaan penkistä niin Jari Sjöman otti raakana 10x250 helposti ja näytöstyyliin 1x300.


Kiri otti epävirallisissa kisoissa 302,5 parhaillaan. Olin itse Josafatin ravintolakisassa Rikua huoltamassa kun äijä tuuppasi 300, silloin oli huono päivä, ei oikein liikkunu :D . Mulle jäi Rikun nostoista useissa yhteisissä voima näytöksissä joita porukassa kierrettiin sellainen fiilis, että äijä ei koskaan ottanut kaikkia irti, aina jäi varaa
 
Kuvaa söba ensi alkuun vaikka suoraan kameralla tv-ruudusta nuo nostot ja laita tuubiin niin saadaan edes jotain matskua noista nostoista. Laita siis se Sjömanin 300kg:n nosto ja Kirin Josafatin kisat. Onko sulla noita Sjömanin treenejä tai muita näytösnostoja videolla? Jarihan otti ainakin jossain Ruotsin painonnostokisoissa näytöksenä sarjaa 240kg:lla. Silloin tosin oli liian heppoiset telineet ja tais ottaa vain 7X240kg kun piti ottaa kymppi...
 
onhan mulla se ruotsin näytöskin kasetilla,ja siinä on myös sjömannin haastattelu.Jarikin on noissa josafatin kisoissa,mikä mulla on kasetilla.En omista videokameraa:(mulla on noita jarin nosto videoita joku 4-8 joten siinä on kivasti materiaalia.täytyy kattoo.
 
Hämäläinenhän on ottanut myös, kuka löytää videon?

Mulla on se video. Ne oli mulla joskus osoitteessa sotilaspenkki.1g.fi muistaakseni, mutta luovuin siitä kuva/videopankista vuoden sopimuksen jälkeen.
Videot pitäis olla jossain koneella.
Täytyy kattoo jos sen sais youtubeen jossain välissä.
 
Kannattaa kysellä jos jollakin olisi VHS-DVDr monitoimilaite, jolla saisi videot DVD:lle. Kaseteilla kun on taipumus menettää magnetoituma vuosien varrella. DVD:ltä saisi videon vielä pienellä vaivalla nettiinkin.
J-M järvi on ottanut myös 240 sotilaspenkistä n.125kg painoisena.
on toki. ja 240,5 alle 120kg:na.
 
Mulla on se video. Ne oli mulla joskus osoitteessa sotilaspenkki.1g.fi muistaakseni, mutta luovuin siitä kuva/videopankista vuoden sopimuksen jälkeen.
Videot pitäis olla jossain koneella.
Täytyy kattoo jos sen sais youtubeen jossain välissä.

Juu, täältä Pakkikseltakin ne linkit videoihin löytyi, mutta eivät toimineet. Lykkää juutuubiin vaan.


on toki. ja 240,5 alle 120kg:na.

Toki puge sai vastauksensa jo heti seuraavassa viestissä.
 
onhan mulla se ruotsin näytöskin kasetilla,ja siinä on myös sjömannin haastattelu.Jarikin on noissa josafatin kisoissa,mikä mulla on kasetilla.En omista videokameraa:(mulla on noita jarin nosto videoita joku 4-8 joten siinä on kivasti materiaalia.täytyy kattoo.

No voisiko niistä saada edes VHS kopioita? Voisin yrittää saada ne nettiin kuvaamalla kameralla TV ruudulta.

Jos niistä saa kopioita, niin minun osoite on mtk77@pakkotoisto.com
 
Kiri ei koskaan erikoistunut pelkkään penkkiin, vaan oli todellinen kolmen lajin voimanostaja.

Olisi erikoistuessaan ottanut taatusti 320 kiloa ilman paitaa.

Ja sitten on vielä se homma, että Riku keskittyi suuren osan urastaan voimamieskilpailuihin. Tiedä mitä olisi nostanut, jos olisi keskittynyt voimanostoon.
 
Ja sitten on vielä se homma, että Riku keskittyi suuren osan urastaan voimamieskilpailuihin. Tiedä mitä olisi nostanut, jos olisi keskittynyt voimanostoon.

Just näin. Parhaimmat vuodet meni voimamieskisoissa. Usein voimanostajat ovat parhaimmillaan +30 vuoden iässä.
 
Tekihän Riku 380kg + 270kg + 380kg = 1030kg läjään ohimennen. Voimanostotuloksia löytyy kasapäin vanhoista voimanostajalehdistä ja varmaan netistäkin. Treenasin itse samaan aikaan Otaniemessä Otahallissa kun Kiri, Sjöman, Ramstedt, Mäntylä, Lindström ym veti siellä voimanostoa. Tulipahan siinä porukassa opittua kyykkytekniikka niin että se painui alitajuntaan ikuisesti! :hyvä:
 
Se Kazmaierin 1100 oli 420-300-380 niin kuin Sakke tuolla korjaakin. Kaz veti kyllä myöhemmin 402,5kg. Tuostahan on ollut spekulointia että miten sääntöjen rajamailla nuo nostot on tehty. Jostain palstalta joskus luin, että esim. penkissä ei olisi ollut pysäytystä ja kyykkyjen syvyydet olivat kyseenalaisia... tiedä sitten, mutta joka tapauksessa Kaz on ainoa joka on penkannut kisoissa 300 raw ja vetänyt yli 400.

Vahva ukko se kyllä oli, mutta se miten paljon noista tuloksista on tehty jenkkityylillä, olisi mukava tietää. Eurooppaan tullessa tulokset kuitenkin tippuivat aikalailla. Harmi vaan ettei noista Kazmaierin voimanostosuorituksista löydy mistään kunnollista videopätkää.
 
Se Kazmaierin 1100 oli 420-300-380 niin kuin Sakke tuolla korjaakin. Kaz veti kyllä myöhemmin 402,5kg. Tuostahan on ollut spekulointia että miten sääntöjen rajamailla nuo nostot on tehty. Jostain palstalta joskus luin, että esim. penkissä ei olisi ollut pysäytystä ja kyykkyjen syvyydet olivat kyseenalaisia... tiedä sitten, mutta joka tapauksessa Kaz on ainoa joka on penkannut kisoissa 300 raw ja vetänyt yli 400.

Vahva ukko se kyllä oli, mutta se miten paljon noista tuloksista on tehty jenkkityylillä, olisi mukava tietää. Eurooppaan tullessa tulokset kuitenkin tippuivat aikalailla. Harmi vaan ettei noista Kazmaierin voimanostosuorituksista löydy mistään kunnollista videopätkää.


Tässä on videota vuoden 1983 MM-kisoista. Muistakaa, että Kaz loukkasi pahasti rintansa vuonna 1982 MVM kisassa tangontaivutuksessa ja lisäksi häntä vaivasi lonkkavaiva ennen noita kisoja.

http://www.youtube.com/watch?v=6zd91zuvdjw

Vuonna 1981, kun teki 1100 ja penkkasi sen 300, niin hän loukkasi viimeistelytreenissä rintansa ja olisi ollut 700 paunan kunnossa penkissä sarjojen perusteella.

Mitä niihin Kazin Jenkkilisiin tulee, niin taitaa olla kateellisten panettelua. Noita jenkkilisiä on perusteltu pienillä tuloksilla Euroopassa(tuo videon kisa), mutta se ei kelpaa todisteeksi, koska hän oli loukkaantumisten takia heikossa kunnossa.

Lisäksi hänen nostojensa väitetään olleen jenkeissä epäpuhtaita. Minulla sattuu olemaan VHS muodossa Kazin nostoja jenkeistä ja en minä muista, että ne olisi ollut epäpuhtaita, mutta pitänee tarkistaa kun kerkeän.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom