Punttimimmien virallinen "Mikä tänään vituttaa?" -thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
Aylah sanoi:
...ja kaiken lisäksi alkaa vähän veettää sekin että omaiset kerääntyvät katsomaan vanhuksia juuri kahvin aikaan, että heillekin sitten saa olla kaatamassa kahvia :curs: . "oho, kuinkas sattuikaan.. kahviaikaan.. voi että.. kyllä kiitos, otan kahvia. voi että oikein pullaakin. no voin minä yhden palan.. otetaan vielä toinenkin tuolle kaverille.." EI näin joka päivä kyl tarvis tehdä.

kyllä saa tulla käymään, mutta aivan juuri sit siihen aikaan että ilmaiset päiväkahvit saa :jahas: ...

Hmm, ei millään pahalla, mut ei kai se kahvi sulta mitenkään pois ole? Ymmärrän että kipeänä mitä ihmeellisemmät asiat saattaa vituttaa, mutta eikö toi nyt ole vähän liikaa... Jos mietin aikaa kun joskus omat vanhemmat ehkä joutuu vanhainkotiin laittamaan (ilmeisesti siellä olet töissä?) niin kyllä mä ainakin toivoisin että henkilökunta olisi myös omaisille mukavaa eikä kohtelisi kuten ilmaa. Silloin mielellään jättäisi vanhemmatkin sinne kun ajattelisi niiden olevan hyvässä hoidossa.

Jos kahvin kaatelu taas vituttaa, niin eikös omaisille vois tuoda pannun pöytään ja pyytää kauniisti ottamaan itse :)

Sorry :offtopic:, en haluu mitenkään väheksyä sun harmitusta tms. mutta eikös hoitotyö jossain määrin ole myös asiakaspalvelua ja asiakkaita ne omaisetkin ovat?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Helga sanoi:
Kieltämättä mullekin tuli olo, että ootkohan sä Aylah ihan oikeella alalla....? :piis:
enköhän, mutta jokainen mua tuntematta tietenkin on vapaa tekemään omat johtopäätökset mun tekstistä. mainitsin myös selkäsäryn, jolla ei tietenkään ole mitään vaikutusta mielialaan, ei tietenkään :rolleyes: . kahvia tulee tietty raja isosta keittiöstä ja samoin pullaa. ei ole varaa todella monelle ylimääräiselle kahvin juojalle kahvia annella. kyl sitä tietty joskus, mutta ei joka päivä. hieman käytetään hyväksi sitä, että omainen on vanhainkodissa. mulle tulee sellai fiilis, että saadaanpahan ainakin ilmaiset kahvit, kun käydään kattomassa vanhusta. sanopa sitten omaiselle, että kuule, tilanne tämä ettette nyt saa kahvia kun näyttää siltä että te käytte tähän aikaan täällä säännölliseti. siitähän vasta meteli nousee, ja sana kiertää kaupungilla, että siellä se ja se hoitaja ei antanut kahvia jne. ei sekään ole kivaa sitten. kuiteskaan se ei saa olla se pääsyy, siis kahvi vaan se vanhus, joka odottaa että omaiset käyvät hänen itsensä vuoksi. tykkään työstäni, myös kahvin kaatelusta ;) mutta meille on annettu selvät säännöt että jos omaiset aina jokaisena päivänä ilmestyy kahviaikaan, ei ole kyllä suotavaa heiltä tehdä niin.

viestin pointti! mä en mielestäni kyllä vanhuksista ole vittuuntunut, vaan omaisista jotka käyttävät vanhusta hyväkseen siinä toivossa että irtoaa ilmaiset kahvit ja tietty se osastonhoitaja ja ylläri ylläri selkäkipu edelleen. selkäkipuisena ei ole kiva olla.

niin, kellekään en ole pahasti sanonut, edes niille kahvia kärkkyville omaisilla enkä vanhuksille. enkä edes muille hoitajille kenestäkään. tulee vähän puolustuspuheeksi nyt, mutta kyllä mä työni hyvin teen. eipä ole kukaan siitä valittanut, eivät omaiset eivätkä vanhukset. eikä myöskään osastonhoitaja.

Niinhän se menee teit niin tai näin niin aina joku tykkää kyttyrää :eek:
Mites muuten Aylah se Jussi nyt sit loppujen lopuks meni? Ilmeisesti elo jatkuu... ;)

Ai niin asiaan... suorastaan vituttaa kaamea flunssa, kuumettakin on 38 ja rapiat :curs: :curs: .. Mutta jotain positiivista.. onneksi ei just nyt ole jotain helle aaltoa vois olla aika tuskaista :thumbs:

Faidra sanoi:
Hmm, ei millään pahalla, mut ei kai se kahvi sulta mitenkään pois ole?
Ei se itseltä ole pois, mutta harmillista kyllä potilailta on.

Meillä ainakin oli laskettu potilasmäärän mukaan se kahvileivän määrä ym. mitä iltapäiväkahville keittiöstä osastolle tuli. Jos on useita omaisia, jotka haluavat myös kahvia ja pullaa, niin ikävämpi tarjota käytävän puolesta välistä asti potilaille ei-oota...

Onneksi aina sitä tarjoiltavaa on vähän ylimääräistä, niin ei muutama omainen kaatanut tilannetta, ei tarttenut lähteä hoitajan pikakiireellä osaston keittiöön leipomaan. :D

Lisäys: tietysti tää on aikakysymyskin. Eli kun omaiset usein sitten kyselevät myös läheisensä hoidosta ym. niin osastoilla, joissa on syötettäviä potilaita, se vie aikaa näiltä potilailta. Eli siinä kun seison ja kaadan kahvia omaiselle ja juttelen, niin jonkun potilaan pöydällä kahvi jäähtyy...

Ei siis millään kiukulla omaisia kohtaan, tai muuta. Tuli vaan mieleen näitä näkökulmia. Joskus tökähtelee asiat, esim. mulla silloin kun vihdoin pääsis istumaan kolme kertaa lämmitetyn mikroruuan ääreen (kun aina on tullut jotain keskeyttämään) ja hoitajien kahvihuoneen ovelle tulee omainen kyselemään läheisensä tietoja... Vaan minkäs teet, hoidat asian ja lämmität ruuan uudelleen. :)

En mä oikein usko, että uranvalinta olisi harkittava uudelleen, jos tällaisesta joskus napsahtelee. Kun ei napsahtele niille potilaille / omaisille. Miksei hoitaja saisi väsyä ja ärtyä, ilman että olisi valinnut ammattinsa väärin? Meinaan eiköhän muillakin aloilla olevat puhise, että hitto kun väsyttää ja kaikki meni mönkään tänään jne. Vai onko joku, jolla oikeasti kaikki päivät on aurinkoa ja hymyä ja ilomieltä, että ihanaa, mikään ei käy hermoille ikinä ja työni on täydellistä? Tosin hoitajakin saa valittaa enemmän kuin kotiäiti, kotiäidille vakiofraasi on jos sanoo, että väsyttää ja lapset käy hermoille: itsepähän valitsit, menisit sit töihin. :jahas:

Mun :curs: tänään yhä vaan se sama kuin jo useana päivänä: Miksen mä saa mitään aikaan. Koti on sekaisin, lapset leikkii omiaan eikä edes ulkoilua saada aikaan. Mä vaan istun tässä tai makaan sohvalla tai yritän liikkua kierien tän mahan kanssa. :rolleyes: On ihanaa olla raskaana, kyllä, mutta musta on nyt loppua kohden tullut aikaansaamaton laiska möykky. Mies tekee kotityöt, lapset leikkii keskenään ja katsoo liikaa videoita jne.

Nytkin ajattelin siirtyä tästä sohvalle, ehkä osallistun lasten leikkeihin vaikka heiluttelemalla yhtä ponia tai barbieta noin assistenttina lapsen leikeissä. Osallistuvaa vanhemmuutta, just joo.

Olispa vaikka joku tuttavan teini-ikäinen, jonka vois palkata viemään nuo vaikka ulos, itse ei enää oikein jaksa. Pikku-ukko 1,5v juoksee pitkin pihoja niin lujaa, että mä en oikeasti liitoskipuineni pysy sen perässä, noloa. :D Sit kun sen hupia on esim. juosta parkkipaikalla autojen seassa tai vastaavaa fiksua, niin istu nyt sit katsomassa sen leikkejä kipittämättä itse koko ajan perässä...

Kauheaa valitusta, mutta no valitustopic tää onkin, hävettää vaan itseäkin tää kitinä. Kun sais itseään otettua niskasta kiinni ja mentyä pihalle. Tai jotain.

Mut nytkin vaan nukuttaaaaaaaa.... :zzzz:

susa sanoi:
Niinhän se menee teit niin tai näin niin aina joku tykkää kyttyrää :eek:
Mites muuten Aylah se Jussi nyt sit loppujen lopuks meni? Ilmeisesti elo jatkuu... ;)
jatkuu jatkuu :) . me vietettiin pe ja la eri paikoissa juhannusvkl ja sit sunnuntaina hän ajoi tänne. sai ylinopeussakot ja nyt on kipeänä kun vilustui siellä festaripaikalla. ei kannata lähteä festareille :evil: ei vaineskaan. mä tässä häntä sitten hoidan ;) puhuttiin asiasta ja käsiteltiin "väärinkäsitys". ei enää harmita, vaikka toista kertaa tollasta tyssäystä en kyl halua.

Ehkä mä olen joo yhteiskunnan pohjasakkaa, tuottamaton ja yhteiskunnalle hyödytön kotiäiti. Tiedän. Mutta tänään silti ottaa päähän kun sitä paukutetaan mulle taas urakalla...

Eli tämän päivän epäystäväni on Kela.

Menin nettipankkiin maksamaan laskuja. Ihmettelin, miten vähän kotihoidontukea on tullut... Ja selvisihän se.

Eli mulla alkoi 23.6. äitiysloma. Sitä ennen olin kotihoidontuella. Nyt kuun lopussa maksettiin 1.-22.6. mun normaali kotihoidontuki (päätulo) että kotihoidontuki joka mulle on laskettu äitiysloman ajalle, saan vain hoitolisää hieman (sivutulo, äitiyspäiväraha on päätulo).

No tuosta äitiysloman aikaisesta hoitolisästä menee sivutulon veroprossa, eli Kelan parin oman lisäprossan kera yhteensä 34%. Ei siinä mitään.

Mutta kun nuo on maksettu samassa köntässä, niin myös siitä kesäkuun alun kolmen viikon päätulosta menee sivuveroprossa. Soitin Kelaan ja kyllä se niin menee. Eli jälkimmäisen mukaan otetaan koko summasta vero.

Ei kyse ole mun suunnattomilla kotiäidin tuloilla kuin vähän vaille kuudestakympistä, mutta sekin oli tarkkaan laskettu menoihin. Nyt meni budjetti uusiksi.

Kuinkahan moni palkansaaja innostuisi, kun ilmoitettaisiin, että hei sulta menee kolme viikkoa tässä kuukaudessa sivuveroprossan mukaan kun tosta toi yks viikko menee myös. Että ei kai se haittaa?

Ei suostuisi kukaan. Mutta mitäs tässä, mitä mä valitan, mä voisin mennä vaikka töihin enkä elää yhteiskunnan riippakivenä tai jotain. Ei kukaan ole käskenyt mua lapsia tekemäänkään. Tai jotain. Nyt tuntuu just niin turhalta olo, näköjään voi kyykyttää miten vaan.

Estel, kyllä, otan osaa vitutukseesi! Köyhät kyykkyyn, eikös se niin mene? :curs:

Voin vain kohdaltani sanoa, että arvostan ihan helvetisti sinua ja muita kotiäitejä, jotka haluavat hoitaa lapsiaan kotona. Nykypäivänä on ihan tarpeeksi lapsia jotka tuskin edes tuntevat vanhempiaan, ja ovat kenen lie kasvattamia... :( Itse en ole vielä lapsia hankkinut (ihan niinkuin se olisi edes varmaa voinko niitä ikinä saada), mutta toiveena olisi, että jos lapsia siunaantuu, niin voisin olla heidän seurassaan mahdollisimman paljon kun he ovat pieniä.
Teet oikeasti arvokasta työtä, jonka hedelmiä saat korjata muutaman vuoden päästä, ja mitä lapsesi varmasti muistelevat hyvällä sitten vanhempana. Kukaan ei ole täydellinen, eikä varsinkaan viimeisillään raskaana ollessaan. Älä huoli siitä, ettet ole mukana yhteiskunnan oravanpyörässä ja ole "tuottava" juuri niiden normien mukaan mitä nykypäivänä tupataan arvostamaan (rahaa, valtaa ja materiaa...) vaan teet ihan toisenlaista ja monessa mielessä paljon arvokkaampaa tuottoa. Koitas vain jaksaa eteenpäin!! :thumbs:

Yhdyn Trinityn sanoihin: Estel, teet hienoa työtä! Älä missään nimessä väheksy sitä (äläkä itseäsi) vaikket tämän aikakauden uraohjus- tai työtätekevä-äiti- muotteihin sovikaan! Voimia ja jaksamista! :)

Voi Estel, yhdyn tähän vittuuntuumiseen ihan täysin. Tuli taas mieleen Vanhasen kehotus hankkia lapsia... Miksi siitä tehdään niin hankalaa niille, jotka lapsia haluavat? Jaksamista sulle ja sun perheelle!

Estel, koitahan jaksaa! Kyllä toi homma on välillä niin syvältä tapella Kelan kanssa ja laskea joka pennosta, kun lasten kanssa kotona on. Itsekin jouduin lähtemään tammikuussa töihin, jotta saa leivän päälle muutakin kuin ylähuulen :)
Lapsia on kovasti päivällä ikävä, mutta näin tämä on meillä päätetty ja näin on nyt mentävä. Lisääkin haluaisin lapsia, mutta kolmenkin kanssa on niitä menoja jo ihan kivasti, ihan perustarpeisiinkin menee jo rahaa välillä ihan älyttömästi. Esim toukokuussa ostettiin pojille yhteensä 6 paria kenkiä, kun sandaalit ja lenkkarit piti jokaiselle ostaa: vanhat olivat niin kauhtuneet ettei voi pienemmille antaa, joten uudet piti kaikille laittaa. Meillä kyllä pyritään kierrättämään tuota vaatepuolta, mutta pojilla ne tuppaa käytössä ikäänkuin hajoamaan päälle :D

Kotiäitien työ on arvokasta ja sitä pitäisi kyllä mielestäni enemmän arvostaa, eikä haukkua siivellä eläjiksi yms.

Aurinkoista kesää sulle ja lapsillesi!

No voi teitä ihanaisia! Tulin sanomaan, että enää ei ole :curs: olo, kun suunnittelin eilen kaikenlaista niin että ihan nauru tuli (tänään lähtö viikonlopuksi yhteen tapaamiseen, Kela asemalla ja mietin esim. aseman vessan kalleutta - tarvittessahan olisi Kelan ovi lähellä ;) )...

Ja täällä on tällaiset tsemppipuheet, johan tässä olo on mainio. Kyl tää tästä, tuli vaan eilen pieni motivaatiopuute tuon harmituksen vuoksi. Välillä aina tulee, oli "ura" mikä hyvänsä. Mutta eihän tässä voi edes yrittää olla synkkä kun kirjoittelette tuollaisia viestejä, kiitos! :love:

Vituttaa kun keskiviikkona satoi taalla niin rankasti etta meidan huoneeseen tuli ulkoa vetta sisaan kun joku sadevesikaivo oli tukossa. Nyt yli puolet huoneen lattiasta on ihan litimarkaa ja haisee taysi paska. Meilla kun on huoneessa kokolattiamatto jota ei ole kauhean usein imuroitu ja sit tuli viela ulkoa sita paskasta vetta sisalle niin nyt se koko vitun matto ja koko huone haisee ihan viemari-kaatopaikalta. Vuokranantajakaan ei oo paljoa tehnyt asian hyvaksi kuten vaikka koittaisi kuivata mattoa. Onneksi kaveri ehti jo muuttaa pois meidan kimppakampasta niin saatiin sitten muutettua tavarat toiseen huoneeseen. Ja onneksi loppuu vuokrasopimus kuun puolessa valissa. Mutta silti vituttaa, vitun englantilaiset, ei osaa sitten mitaan rakentaa kunnolla tai mitaan tehda millekkaan asialle. Vittu!

Veetuttaa nuo raivostuttavat inisevät pikkulinnut a.k.a sääsket! :curs: Täällä Lapissa niitä on parin sääskettömän kesän jälkeen ihan älyttömästi. Ja ilmeisesti olen noiden kesien + vuoden Lapista poissaolon aikana menettänyt sen viimeisenkin immuniteetin rippeen, joka estäis raapimasta itteäni hengiltä... Tuloksena nilkoissa ja ojentajassa iisoja punaisia turvonneita alueita, jotka kutittavat tietysti ihan järjettömästi... Eikä auta, vaikka pysyttelis neljän seinän sisällä, niitä on joka puolella silti. Ihmetyttää, et miten ne löytääkin tiensä sisälle, mutta eivät millään ulos... Huoh, onneksi kesä on vaan kerran vuodessa... ;)

Mulle tuli tuosta Aylahin vuodatuksesta jotenkin mieleen viimekesäinen vitutuksen aiheeni, joka nyt on onneksi jo takanapäin. Ei sillä, että tämä oikeastaan mitenkään olisi sama asia, mutta tulipahan mieleeni.

Olin saanut apurahan erääseen tutkimusryhmään kahdeksi kuukaudeksi, kyseessä oli sellaisen pH-tasapainon säätelyyn liittyvän proteiinin tutkimus. Päätettiin, että työskentelisin sitten kesä- ja elokuun, koska heinäkuussä kaikki olivat lomalla, eikä kukaan olisi osannut opastaa minua. No, koska väliin jäi tuo heinäkuu, ajattelin, että täytyyhän silloinkin rahaa saada eli mennä töihin.

Koska minulla ei juuri ollut työkokemusta tai suhteita, työpaikka aukeni porrassiivoojana. Työ oli hirvittävää, ikinä en ole kokenut vastaavaa. En nyt ala valittamaan miksi koin sen niin kauheana, koska sitten tulisi kyllä kolme sivua tekstiä, mutta kauheaa se oli. Joka päivä laskin laskin päiviä ja tunteja, kuinka paljon oli vielä töitä jäljellä. Jossain vaiheessa työ alkoi kyrpimään niin armottomasti, että jokainen kerrostalon vastaan tuleva asukas sai vereni kiehumaan. Pääni sisällä jupisin ja haukuin kaikki vastaantulijat kaikilla keksimilläni nimillä. Toivoin, että joku olisi yön aikana räjäyttänyt jonkun niistä taloista, jota siivosin, ettei enää olisi tarvinnut mennä sinne.

Sekin alkoi pännimään, kun ajattelin, että tässä sitä nyt siivoillaan, kun ei muuhunkaan kelpaa. Päässäni pyöri, että eikö biokemian opiskelijalle muuta työtä ole, kuin siivojan hommia? Eräs samassa tilanteessa oleva tuttu sanoi osuvasti: "aina siivotessa tuli ajateltua, että tekisi mieli huutaa:Hei! Mulla oli 5 ällää YO-todistuksessa! Mä en ole mikään väliinputoaja!" Itse puolestani halusin aina huutaa: "Hei! Teidän siivoojanne täällä varmaan ainoana osaa nimetä sitruunahappokierron välituotteet ja entsyymit!"

Nykyään lähinnä huvittää muistella noita ajatuksia... onhan se totta, että siivoojat eivät ole mitään yhteiskunnan väliinputoajia, ja jonkunhan sekin homma pitää tehdä. Tosi typerää oli kyllä ajatella olevansa jotenkin liian hyvä kyseiseen työhön, mutta oli vaikea estää tuollaisten vihamielisten ajatusten syntymistä, kun inhosi työtä niin täysillä. Ja useinhan se pännii, kun ei saa alansa työtä, vaikka kyse olisi vain kuukaudesta. No sen tuosta opin, etten enää mene sellaiseen työhön, jonka koen hyvin vastemieliseksi.

Tulipa pitkä juttu, mutta kun on vieläkin traumoja tuosta kokemuksesta :D

Voihan v***u taas kerran. 3 päivää on mulle yrittänyt jostain fakin 0153886*** numerosta joku yrittänyt soittaa n. 14,5 kertaa! Soitin sitten sinne niin joku paskalaatuinen puhelinvastaaja sönköttää "Tämä on deeteeteesongin asiakaspalvelu, valitettavasti meillä on juuri nyt ruuhkaa." Voi vittu mikä vitun dtt, voi KÄÄK! Kummiskin joku ääliö puhelinmyyjä. Viimeksi tosin oli yrittän soittaa puol tuntii sitten :rolleyes:

Rupesi tänään raivostuttamaan erään työkaverin käytös, se laittelee välillä tekstiviestejä tai soittaa että lähdenkö terassille ja kun minua ei todellakaan kiinnosta keski-ikäiset äijät :curs: . Viime viikolla se soitti kännissä (herra myyntipäällikkö oli ollut asiakkaiden kanssa viihteellä) ja pyysi että tuun jatkoille ja päälle kehui vielä rintojani.. siis wtf mitä se niitä on kattelut :eek: . Yritin siinä sitten sepittää että mun pitää mennä nukkumaan. No onneks aika harmiton kaveri ja ihan asiallinen töissä.

Minä kilttinä ihmisenä en voi sanoa rumasti ja koitan aina keksiä tekosyitä miksi en lähde ja toiseksi kun samassa työpaikkassa ollaan niin pitää esittää ystävällistä. Pitää varmaan löytää itelleni mies niin voisi suoraan sanoa miksi ei pääse "oluelle".

Eka kerta kun kijotan tähän theardiin, kun ei ole suuremmin ollut aihetta. Mutta näillä helteillä sisällä kuumassa työskentely ottaa päähän. Olosuhteet ovat kuumat sisälläkin ja ilma huono. Päivät niin pitkiä ettei aurinkoa nää kun ikkunasta. Kesä kun on lyhyt ja ilman lomaa se tuntuu menevän ohi ihan huomaamatta... Se jos mikä harmittaa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom