Punttimimmien virallinen "Mikä tänään vituttaa?" -thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
Vituttaa.... Lähden Lontooseen (joka ei sinäänsä vituta) mutta yksin :(
Oisin maksanu toiselle puoliskolle matkat ja muut, mutta ei kelvannu, harmittaa :curs:
Toinen vitutuksen aihe on se, että rahat on nollassa 15 päivään asti, festareille lähtö ois huomenna, mut taitaa jäädä haaveeksi :(
Noh, siinätapauksessa tyydyn oman itseni seuraan(ukkeli lähtee toki festareille) ja otan itseni kanssa muutaman huurteisen, kera jonkun raastavan romanttisen nyyhkyleffan :kippis1: :haart:
Että vittu ku vituttaa taas vaihteeksi perkele! :curs: :curs: :curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
vituttaa kun joka kuukausi saa kärsiä kivuliaista kuukautisista :itku: . aina saakeli sama juttu, että buranaa napaan niin paljon kuin vain nuppi kestää. burana 800mg 3-4 tbl päivässä ei ole enää mitään. tekee niin kipeää, ettei tiedä miten päin olisi :curs: . kiva lähteä töihin, kun kroppa vapisee kuin viimeistä päivää kivusta. ei kiva. kerrankin vois olla kivuttomat menkat, mutta ei. joka prkl kuukausi kauheat kivut:itku: :itku: :itku:

Aylah, ookkos käyny lääkärissä? Se saattaa olla emanorreaa (en oo ihan varma kijotetaanko se nuin). Mulla oli kaverilla kans aina ihan pkleen kivuliaat menkat, ja sit ku se meni lääkäriin, nii sillä todettiin toi edellämainittu ja se leikattiin, kivut lieveni huomattavasti.
Kantsii käyä, jos vaikka ois apua.

Tikkari: ilmeisesti kaveriltasi leikattiin endometrioosi, joka tosiaan voi aiheuttaa kovia kuukautiskipuja. Amenorrea sen sijaan tarkoittaa kuukautisten puuttumista/poisjääntiä.

Gillyanne sanoi:
Tikkari: ilmeisesti kaveriltasi leikattiin endometrioosi, joka tosiaan voi aiheuttaa kovia kuukautiskipuja. Amenorrea sen sijaan tarkoittaa kuukautisten puuttumista/poisjääntiä.
olen käynyt lääkärissä, mutta sen takia kun multa puhkesi kysta oikeasta munasarjasta. ja voin kyllä sanoa että au au au se sattuu aivan homona:( kuiteski sitten valitin siitä että menkkakivut aivan sietämättömät kun buranaa saa vetää ihan kyllin tarpeeksi, sun muut oireet (suolen ongelmat, yhdyntäkivut, vatsakivut, turvotus, menkkakivut, runsaat kuukautiset) siihen sit vielä lisäksi. sitten aloitettiin e-pillerilääkitys, ja on todella auttanut. ilmeisesti pitää sen endometrioosikudoksen vähäisissä määrin kun syön pillereitä, mutta kun tyhjennysvuoto tulee, ni jumalauta sitä kipua edelleen. vaikkei tietenkään enää tarvi kestää viikkojen kipuja, vaan kivut on vuotopäivinä eikä vikoina päivinä lainkaan. ainoastaan enää 3 ensimmäistä päivää on tuskaiset. nyt toinen päivä menossa, että kipua vielä huomenna. mulle ei vielä lähdetä tekemään vatsaontelon tähystystä, jolla siis diagnosoidaan onko endometrioosi ja voidaan poistaa niitä endopesäkkeitä, koska oireet pysyy jotenkin siedettävissä e-pillereiden avulla. sit on toinen juttu kun lapsia pitäisi hankkia. endometrioosiin kun kuuluu lapsettomuuskin jos oikein paha on. ja kuitenkin kun endometrioosi on uusiutuvaa, ei ole takuuta että ns. turhan takia leikataan. ei sekään kivaa sit ravata leikkauksessa, jos ei kuiteskaan parannusta kokonaan tule. mieluummin syön niitä pillereitä. ehkäiseepä ainakin raskauttakin :D

Aylah: Olisko mahdollista syödä pillereitä useampi liuska putkeen? Olis varmaan kivempi kärsiä kivuista vain esim. kerran kolmessa kuukaudessa ku joka kuukausi... Näin ite teen ja oon ymmärtäny ettei tauon pitämisellä kerran kuukaudessa saavuteta mitään mainittavaa terveyshyötyä verrattuna 3-4 kuukauden välein pidettäviin taukoihin (mm. Duodecimissä tästä on ollu)...

Mies ilmoitti eilen, ettei rakastakaan mua enää. Meillä ei ole ollut mitään ongelmia, asiat on menneet todella hienosti. On kuulemma jo muutaman viikon tuntenut näin. Me nyt yritetään saada tää homma toimimaan, mutta miten sitä jaksaa kun ei voi syödä eikä nukkua?

Francine sanoi:
Aylah: Olisko mahdollista syödä pillereitä useampi liuska putkeen? Olis varmaan kivempi kärsiä kivuista vain esim. kerran kolmessa kuukaudessa ku joka kuukausi... Näin ite teen ja oon ymmärtäny ettei tauon pitämisellä kerran kuukaudessa saavuteta mitään mainittavaa terveyshyötyä verrattuna 3-4 kuukauden välein pidettäviin taukoihin (mm. Duodecimissä tästä on ollu)...
jooh kokeilin tässä vähän aikaa sitten syödä kaksi liuskaa putkeen, muta eipä jääneet menkat pois kahdeksi kuukaudeksi vaan kipu alkoi viikkoja ennen tyhjennytvuotoa ja tiputteluvuotoa tuli kahden viikon ajan, kunnes tyhjennysvuoto siihen päälle. ei kiitos. otan mieluummin kerran kuukaudessa menkkakivut ja viiden päivän ajan vuotoa kuin kestän kaksi viikkoa kipuilua ja vuotoa saman verran. ei ilmeisesti sovi mulle syödä useampi liuska putkeen :(

OmppuO sanoi:
Mies ilmoitti eilen, ettei rakastakaan mua enää. Meillä ei ole ollut mitään ongelmia, asiat on menneet todella hienosti. On kuulemma jo muutaman viikon tuntenut näin. Me nyt yritetään saada tää homma toimimaan, mutta miten sitä jaksaa kun ei voi syödä eikä nukkua?
toivottavasti saatte asian selvitetyksi. todella ikävää tuollainen :( pitää kuitenkin yrittää jaksaa, vaikkei siltä tunnukaan!

Aylah sanoi:
jooh kokeilin tässä vähän aikaa sitten syödä kaksi liuskaa putkeen, muta eipä jääneet menkat pois kahdeksi kuukaudeksi vaan kipu alkoi viikkoja ennen tyhjennytvuotoa ja tiputteluvuotoa tuli kahden viikon ajan, kunnes tyhjennysvuoto siihen päälle. ei kiitos. otan mieluummin kerran kuukaudessa menkkakivut ja viiden päivän ajan vuotoa kuin kestän kaksi viikkoa kipuilua ja vuotoa saman verran. ei ilmeisesti sovi mulle syödä useampi liuska putkeen :(
Mä vähän arvelinkin, että noin siinä voi käydä. Ootko kokeillu pillerimerkin vaihtoa? Joku toinen vois (ehkä) pitää vuodot ja kivut paremmin kurissa.

Koita kestää :thumbs:

Francine sanoi:
Mä vähän arvelinkin, että noin siinä voi käydä. Ootko kokeillu pillerimerkin vaihtoa? Joku toinen vois (ehkä) pitää vuodot ja kivut paremmin kurissa.

Koita kestää :thumbs:
jes, menkat on jo ohi tältä kuukaudelta :rock: . olen kyl ajatellut kokeilla muuta pillerimerkkiä, mutta en nyt oikein jaksaisi alkaa vaihtamaan kun muuten sopivat mulle ja pitävät noi endon oireet tosi minimaalisina. uusissa pillereissä on se vaiva taas, että kropan pitää tottua niihinn ja onko sitten paremmat kuin nää nykyiset niin, se on taas toinen asia mitä pitää harkita. tai mistähän sitä tietää. en ainakaan ennen marraskuuta vaihda, kun pillereitä sinne asti. näin on hyvä. pistää aina välilä veettämään kuukautiset, jos en ajoissa en ole ottanut särkylääkettä.

Oli pakko kirjautua ja kommentoida kun on viestiä niin akuutista aiheesta. Minulla endo kanssa jarruttaa ja sijainnin takia (uusi) leikkaus ei ole ensisijainen ratkaisu. Nyt yritän mutustaa e-pilleriä ilman taukoa, 6 levyä pitäisi onnistua peräkkäin vaan ei onnistu kun halusin pysyä matalahormonisessa pillerissä (mm. kipu tulee läpi). Huomenna on soittoaika, ettäs saan seuraavan kokeiluun, merkkiä voin kuulema vaihtaa "lennosta".

KatiP sanoi:
Oli pakko kirjautua ja kommentoida kun on viestiä niin akuutista aiheesta. Minulla endo kanssa jarruttaa ja sijainnin takia (uusi) leikkaus ei ole ensisijainen ratkaisu. Nyt yritän mutustaa e-pilleriä ilman taukoa, 6 levyä pitäisi onnistua peräkkäin vaan ei onnistu kun halusin pysyä matalahormonisessa pillerissä (mm. kipu tulee läpi). Huomenna on soittoaika, ettäs saan seuraavan kokeiluun, merkkiä voin kuulema vaihtaa "lennosta".
kestää kuulemma jotain kolmesta kuukaudesta kuuteen kuukauteen ennen kuin keho tottuu pillereihin täysin. kun syksyllä aloitin e-pillereiden syömisen, mulla meni muutama kuukausi, kunnes keho ns. rauhoittui ja hyvin ovat yasminet mulle sopineet ja vähentäneet menkkakipuja ja vuotoakin ja tod. näk. endon oireet pahemmat. ilman niitä pilsuja kipuja yli puolet kauemmin ja vuotoakin. endo on aivan syvältä, varsinkin jos on tosi pahaa että voi sitten vaikuttaa lasten saamiseen. tosin gyne kyllä sanoi että hyvin pitkälle endoa sairastava nainen voi saada lapsia. sen näkee sit. :offtopic:

VITUTTAAA että just ku kaikki alko olla taas normaalimpaan päin... flunssa lähti ja työt alko sujua, niin nyt iski sitte mahatauti!! :wall: Masuun sattuu ja ei tiedä mitä sinne vois pistää.
Mää kuihdun ja laihdun ja oon pian ihan onneton... :(
:curs:

Trinity sanoi:
VITUTTAAA että just ku kaikki alko olla taas normaalimpaan päin... flunssa lähti ja työt alko sujua, niin nyt iski sitte mahatauti!! :wall: Masuun sattuu ja ei tiedä mitä sinne vois pistää.

Yritähän parannella itseäs. Juot Jaffaa jne, niin kyllä se siitä. :thumbs:

Vitutuksen aihe tänään: avo on tehnyt/tietää jotain mitä minä en, eikä suostu kertomaan asiasta mulle. Tässä koko päivän olen miettinyt, et mitähän mahtaa olla.. Pelottaa, et jotain vittumaista ja vakavaa, jonka jälkeen mun elämässä alkaa taas vitun pitkä alamäki. :itku:

Eleonoora sanoi:
Yritähän parannella itseäs. Juot Jaffaa jne, niin kyllä se siitä. :thumbs:

Vitutuksen aihe tänään: avo on tehnyt/tietää jotain mitä minä en, eikä suostu kertomaan asiasta mulle. Tässä koko päivän olen miettinyt, et mitähän mahtaa olla.. Pelottaa, et jotain vittumaista ja vakavaa, jonka jälkeen mun elämässä alkaa taas vitun pitkä alamäki. :itku:
onko tyyliin "ei mua mikään vaivaa". vähän kuulostaa liian tutulta. sit rävähtää koko paska ja homma kaatuu siihen. noh, toivottavasti se on sulle joku ylläri, ettei mitään pahaa. vaikka tosin itekin sanon "ei mua mikään vaivaa", kulta tivaa ja tivaa kunnes kerron. mut ite ei voi sit paljastaa mitään, taikka sit puhuu niin hiljaa etten kuule mitään ja joudun kysymään uudestaan. pelottaa kun toinen ei sano mitä miettii taikka jos jokin vaivaa häntä. sit homma räjähtää kerralla käsiin ja kaikki paska taas alkaa.

noh mutta, pitää ajatella positiivisesti. näin hyvä sääkin. meikä ottaa aurinkoa ja nauttii vapaapäivästä. kaiken lisäksi kohta on a-kortin käsittelykoe ja inssikin!:) vähän jänskää.. mutta kaipa ne menee läpi, niin ajo-opettaja ainakin lupailee. tosin se pujottelu on aivan perseen vaikea :itku: . tuli muutamia kertoja aamulla kirottua kun oli ajotunti.

Aylah sanoi:
onko tyyliin "ei mua mikään vaivaa". vähän kuulostaa liian tutulta. sit rävähtää koko paska ja homma kaatuu siihen. noh, toivottavasti se on sulle joku ylläri, ettei mitään pahaa. vaikka tosin itekin sanon "ei mua mikään vaivaa", kulta tivaa ja tivaa kunnes kerron. mut ite ei voi sit paljastaa mitään, taikka sit puhuu niin hiljaa etten kuule mitään ja joudun kysymään uudestaan. pelottaa kun toinen ei sano mitä miettii taikka jos jokin vaivaa häntä. sit homma räjähtää kerralla käsiin ja kaikki paska taas alkaa.

Ei ihan tollai kuitenkaan. En viitsi tarkemmin alkaa purkautua, mut sain vihdoin selville sen mitä halusinkin. Osasin tätä jo pelätäkin. Nyt on sit silmät turvoksissa, kun yöllä itkin kolmisen tuntia ja herättyäni sama vielä jatkuu. :itku: Ehkä mä olen vähän väsynyt ja ylireagoin. Välillä tää elämä on vaan ihan sairasta paskaa. Tällä hetkellä vituttaa. Ei ole tämän vuoden puolella vielä näin paljoa vituttanut. Mutta ehkä tämä taas tästä. Tai sitten mä vaan en enää jaksa ja lopetan suhteen. Olen saanut kärsiä liian paljon näiden yhteisten vuosien aikana. :itku:

edit: helposti varmaan voisi luulla, että mies on pettänyt mua, mutta ei ole. Asiat eivät kuitenkaan ihan niin huonosti ole. Mutta lupaksensa hän on kyllä ainakin pettänyt. Että yritäpä tässä sitten taas opetella luottamaan siihen, että kun mies jotain lupaa, niin asia myös olisi niin. :wall:

Trinity sanoi:

Sitä on liikkeellä :kippis1:

Minun 6-vuotias tyttöni okseni toissa yönä ja itselläni on ollut yleinen etova olo kolme päivää. Naapurin perheessä sama homma.

Tämä päivä oli ainakin meillä jo aivan normaali, kun about kymmenen koneellista lakanoita ja pyyhkeitäkin alkaa olla pestynä. :jahas:

jippii :hyper: kipeenä Taas. oon melkein joka vuoden aika kerran kipee. nyt lisäksi on tullut kesä...hohoijjaa. päätä jomottaa ja kurkku kipee. :wall:

Kiitos vain tsempeistä! Massutauti on nyt karkotettu!! On muutes ollu tänään nälkä ku pari päivää meni lähes ruoatta... :)

Mutta juuri kun ajattelin että nyt on taas ilonaihetta, niin hiton yskä tuntuu palanneen entistä pahempana. Ja päänsäryn kanssa tottakai. Viime yönä jo alkoi semmoinen köhä että hyvä kun nukkua pystyi (ja varsinki ahistaa kun itse yskii ja kumppani pyörii vieressä kun pitäis mennä aamulla töihin). Nyt on jo ihan tosi vaikee olla kun sattuu jo kurkkuun joka yskäisy. Kohta menee enemmän Resilaria ku vettä :rolleyes: No mutta huomenna kuiteskii taas töihin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom