Punttimimmien virallinen "Mikä tänään vituttaa?" -thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
Varsinaisesti ei v...tuta (inhoan koko ilmaisua), mieli on korkealla, mutta onhan sitä pientä hässäkkää tällekin päivälle riittänyt.

Jassoo, aihe jatkuu: viime yönä tuli meidän pojalle (4-v.) mahatauti. Tytöllä meni tosiaan pian ohi, poika on nyt yhteensä oksentanut 4 kertaa viime yön ja tämän iltapäivän välisenä aikana. Viimeksi tuli valtava laatta pihalle rengaskiikkuun :hyper:

Eli taas pyykkisouvi uusiksi: tyynyt, täkit, lakanat, pyyhkeet... petareita en onneksi ehtinyt vielä edellisen erän jälkeen laittaa sänkyyn.

Mitäs muuta... eilen tein rankahkon rintatreenin penkki-vinopenkki-flyesit ja vissiinkin olkapää tykkäsi huonoa. Tämän päivän aikana vaan on kiertäjäkalvosin kipeytynyt ja kun yritin venyttää ja mobilisoida, paheni vain. Muuten ei käden nostaminen satu paljoakaan, mutta puristamaan ei pysty samalla.

Viikonlopun treenit (la selkä; su etureisi ja pohkeet) jätän suosiolla väliin. Sopivasti kortti loppui ja olin jo aikaisemmin miettinyt huilata viikonlopun. Todella vaikeaa minun luonnolleni, mutta kun yhteensattumia tulee tarpeeksi niin uskottavahan se on ettei pari välipäivää tee kuin hyvää.

Pakko nukkua myös pitkään, unet ovat jääneet niin vähiin että joka päivä on itkettänyt ja muutenkin ollut jo vähän typerä olo. Onneksi suuremmita sodilta ja hysterialta on toistaiseksi vältytty. Mies on ymmärtänyt olla vaan hiljaa - tosin sehän se vasta alkaa päähän ottaa pidemmän päälle kun vetää päivät pitkät monologia ja toinen ei innostu mistään oivalluksistani. :curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
V**ttaa helle, ei sen takia kun on kuuma vaan kun se kuumuus saa ihmisen pahantuuliseksi jne. Ei, enhän minä, kun mies. Mä olen niin hurmaava aina (no just joo).

Eli eilen tuli otettua hieman nokkapokkaa miehen kanssa. Jostain älyttömästä nousi kamala kränä, tyyliin "sä olet liian ankara lapsille kun tolleet pakotat ne siivoamaan ja nyt meni tytön aurinkolasit rikki kun viskasit ne pikkuveikan ulottuville" ja mies siitä herneitä nenään ja mä sille takas ja... No, sitten mökötettiin koko ilta. Melkein.

Eniten ehkä ottaa päähän se, että miksei sitä osaa ihminen pitää turpaansa kiinni itse. Vaikka toisen jutut pännis joskus kympillä, niin ihan ei tarttis niin tylysti avautua kuin mä eilen tein. No, kyllä mies ylsi sitten ihan yhtä älykkääseen sanailuun. Joten anteeksipyynnöistä huolimatta istuttiin sitten omissa oloissamme möksöttämässä koko ilta. Ja mä en ole mököttäjäsorttia, suutun aivan raivottareksi asti noin nanosekunnissa ja lepyn samoin. Mies taas on vaikea lepytettävä mikä sit suututtaa mua lisää. Vaikka kyllä mua nytkin käy taas pännimään kun mietin jotain mitä mies sanoi. Että tarkoittiko se niin kamalia. Toisaalta itse kutsuin häntä monella suloisella nimellä, kuten "saatanan hulluksi paskaidioottikusipääksi" tms, joten ehkä tasoissa ollaan...

Niin, sinällään tuo sanailu ei niin haittaa, sellaista sattuu kun on kärttyisä päivä. Mutta typerintä, nolointa ja idioottimaisinta oli tehdä se lasten kuullen... Siinä sitten selitettiin, että äiti ja isi joskus vaan on vihaisia niinkuin tekin, ja sanoo typeriä asioita. Äiti ja isi kumminkin rakastaa toisiaan ja teitä kauheasti, eikä mitään pahaa tapahdu kellekään. Pitää pyytää anteeksi kun on riidellyt, jne. Että loistavat vanhemmat joo.

Todettiinkin miehen kanssa yöllä nukkumaan mennessä, että paskempia vanhempia saa varmaan etsiä lähiympäristöstä jonkin aikaa... :nolo:

Mulla on alkanut rassaamaan lähestyvä loma ja Turkin matka. Muutenhan olisin mitä iloisin kyseistä reissua odottaessa, mutta pari paukahdusta kys. maassa on alkanut mietityttämään, kannattaako kolmen lapsen kanssa lähteä onneaan koettelemaan. Ja kun matkatoimistot muuten myyvät ei oota mm. Bulgariaan ja Kreikkaan, niin kyllä täs jo vähän vi***
Jos oltaisiin miehen kanssa kaksin lähdössä, niin en näin kauheasti tuota matkaa pohtisi, mutta kun on lapset matkassa, niin kyllähän tuo tuppaa vähän arveluttamaan... :wall:

Kuki sanoi:
Jos oltaisiin miehen kanssa kaksin lähdössä, niin en näin kauheasti tuota matkaa pohtisi, mutta kun on lapset matkassa, niin kyllähän tuo tuppaa vähän arveluttamaan... :wall:

Onkos täällä ollut paljon keskustelua siitä miten elämä lasten kansssa organisoidaan ja millähän sanalla sitä hakisi keskusteluja? Tuohan on niitä juttuja että ite pitää ratkaista mutta muitten ratkaisut kyllä auttaa.

Ei niin erityistä tänäänkään mutta yleinen harmistus oikeisiin ja keksittyihin selityksiin vähän joka rintamalla; kai alkaa olla minun "vauvat" (1,5 ja 3 v) siinä iässä, että oma minä nostaa takkuista päätään ja toisaalla taas syyllisyys pysyy. Kun viimeiset 4 vuotta on olleet endo - raskaus - raskaus - endo, maailma on vähän koteloitunut... Hölkkä kulkee joten kuten mutta missä on se aggressio jolla rauta nousi ja kipu kyykkytreenin päälle teki mielelle hyvää?

KatiP, meillähän on lähes saman ikäiset "vauvat"; meidän pojat on 1v7kk ja 2v10kk, sekä tietysti miehen poika kohta 11v.
Keskusteluja lapsista en hirveästi ole näillä palstoilla nähnyt, ei ainakaan ole pahemmin omaan silmään osunut. Itselle tuo salitreeni kyllä on aikamoinen henkireikä, kyllä alkaa kiukku pihistä jos jää liian monta päivää väliin! Ja kun raskausaikoina tuli puputettua kaikkea hyvää, niin motivaatiorengas löytyy vyötäröltä...

Ei vaan, tuo kesälomareissu vaivaa kyllä mieltä, täytyy tässä nyt koittaa rauhoittua ja tutkailla, mitä siellä Turkissa vielä tapahtuu ennen lomaa...

Katohan, samanikäinen poika täälläkin, eli nuorimmainen, pian keskimmäinen on 1v 7kk. Esikoinen, tyttö, täyttää ensi kuussa 5v. Ja kohta noita on kolme, menossa rvko 38+3 tänään.

Jotain keskustelua perheellisten mimmien treenaamisesta ainakin on tuollaisessa keskustelussa:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=16999&highlight=perheellisten
ja voi sinne varmaan muutenkin perheestä keskustella... Tai mikäs vaikka joku ihan uuden keskustelun aloittais "lapsellisille". :)

Eipä olekaan vielä ollut niin suurta vitutusta, että olisi pitänyt tähän kirjoitella ja avautua. No mutta nyt on! Tuli päälle kamala kesätauti. Kurkku on niin kipeä, että syöminen on yhtä tuskaa, eikä olossa muutenkaan ole kehumista. :itku:

Helteet jatkuu, mutta ei puhettakaan että voisi mitään touhuta ulkona :( Sali ja kaikki muu urheilu jää ties kuinka pitkäksi aikaa pois. Niin, ja kaiken lisäksi koiratkin kärsii tästä mun olosta.

Vain yksi sana: SELKÄ. Eli siis menin jotenkin telomaan alaselkäni reilu viikko sitten (salilla tottakai, maastanostossa), ja edelleen se kipuilee, vaikka paljon on parempaan suuntaan mentykin. Milloin sitä oikein oppii, että keskittyminen pitää AINA olla 100%, vaikka painot olisivat miten pienet...? :curs: ja :itku:

Gillyanne sanoi:
Vain yksi sana: SELKÄ.

Tervetuloa kerhoon. Minun selkäni on keksinyt kiehtovan tavan jämähtää totaalisesti. Ja tuntuu, että melkein mikä tahansa vain pahentaa tilannetta. Enkä jaksaisi taas alkaa juosta hierojalla. Selkäkipu saa myös niskan jämähtämään, mikä aiheuttaa päänsärkyä. En ole moniin herran aikoihin treenannut kunnolla, miesystävä kettuilee huonontuneesta kunnostani, ja olen niin väsynyt etten edes jaksa välittää.

Pahinta tässä on, että kun näitä selkäoireita tulee, en edes HALUA mennä salille. Jaksan mennä lenkille ja tehdä pilatesta ja venytellä, mutta en treenata. Ok, em. jutut varmasti ovatkin tässä tilanteessa parempia kuin punttitreeni, mutta tuntuu kamalalta kun ei HALUA liikkua.

Syöpötyttää (--->masentaa), eikä ajatukset suunilleen pyöri muualla kuin ruoassa. Loman alkuun vielä yli kuukausi ja nyt todellakin tarvitsisin hengähdystaukoa töistä. Tuntuu ettei millään jaksaisi. Painokin noussut :itku:
Eipä muuten haittaisi tämä painomäärä, mutta työhousut ovat alkaneet kiristää, enkä halua alentua vaihtaa suurempiin.
Kun vielä huomisen jaksaisi niin tulisi kaksi päivää vapaata.

Tulin äsken salilta ja kotimatkalla käväisin huoltoasemalla hakemassa maitoa. "Keskusteluni" myyjän kanssa oli seuraavanlainen:

minä: moi!
myyjä:-----
minä oletan että myyjä kertoo mitä maito maksaa, niinkuin tapana on ilmoittaa
myyjä:------ mutta vihdoin sai kakistettua ulos, että: 80 senttiä
minä: ojentaa rahat: ole hyvä!
minä: moikka!
Koko aikana kun olin tiskillä, myyjä ei vilkaissutkaan minuun päin vaan katseli pitkin seiniä.

Siis minkä takia tällaiset ihmiset on asiakaspalvelutyössä?! En voi käsittää! Onko se niin vaikea edes tervehtiä. Ymmärrän jos asiakaskaan ei tervehdi niin silloin on myyjänkin hyväksytympää ollaa hiljaa, (vaikka mielestäni silti myyjän kuuluisi esim. tervehtiä) mutta jos toinen siinä tervehtii ja on kohtelias niin olisi kiva saada jotain vastaukseksikin. En mä siinä nyt lämpimikseni höpise! :curs:

Kaikista hauskinta tässä oli se, että asiakas ennen minua sai kyllä ihan asiallista palvelua kiitoksineen ja heineen, minulle myyjä ei vaan vaivautunut sanomaan mitään. Taitaa olla niin että siellä paikassa palvelua saadaan vain mikäli naama miellyttää myyjää... :jahas:

denile sanoi:
Siis minkä takia tällaiset ihmiset on asiakaspalvelutyössä?! En voi käsittää! Onko se niin vaikea edes tervehtiä. Ymmärrän jos asiakaskaan ei tervehdi niin silloin on myyjänkin hyväksytympää ollaa hiljaa, (vaikka mielestäni silti myyjän kuuluisi esim. tervehtiä) mutta jos toinen siinä tervehtii ja on kohtelias niin olisi kiva saada jotain vastaukseksikin. En mä siinä nyt lämpimikseni höpise! :curs:

Joo, nää pistää kyllä vituttamaan! :wall: Etenkin kesätyöntekijät ovat kyllä erittäin töykeitä. Olen pistänyt merkille, että jotkut sanovat vanhoillekin ihmisille 'terve' vaikka itse ainakin sanoisin reippaasti ja kohteliaasti 'päivää'!
Sitten se kaunis kiitos-sana, on alkanut muuttua kiitiksi. Olen käynyt koulutuksen asiakaspalvelukseen liittyen ja siellä opetettiin, että kiitti ei ole edes sana! Tekisi välillä kyllä mieli vähän avautua tuolla kaupan kassoilla. Ja niihin kauppoihin, joista olen useamminkin saanut huonon kuvan, olen kyllä laittanut rehellistä asiakaspalautetta! Ja tietyissä kaupoissa osaan jo välttää tiettyjä kassaneitejä. :evil:
Tulipahan sitten avauduttua tännekin tästä asiasta.. :rolleyes:

Tänään mua v*tuttaa todella raskaasti se että aamulla kun piti lähteä pyörällä töihin, eipäs lähdettykään: pyörä varastettu yöllä! Niin että johan oli mukava yllätys. Tämän tytön naama on loppupäivän ihan :curs:

Eleonoora sanoi:
Joo, nää pistää kyllä vituttamaan! :wall: Etenkin kesätyöntekijät ovat kyllä erittäin töykeitä. Olen pistänyt merkille, että jotkut sanovat vanhoillekin ihmisille 'terve' vaikka itse ainakin sanoisin reippaasti ja kohteliaasti 'päivää'!
Sitten se kaunis kiitos-sana, on alkanut muuttua kiitiksi. Olen käynyt koulutuksen asiakaspalvelukseen liittyen ja siellä opetettiin, että kiitti ei ole edes sana! Tekisi välillä kyllä mieli vähän avautua tuolla kaupan kassoilla. Ja niihin kauppoihin, joista olen useamminkin saanut huonon kuvan, olen kyllä laittanut rehellistä asiakaspalautetta! Ja tietyissä kaupoissa osaan jo välttää tiettyjä kassaneitejä. :evil:
Hmm. Itseäkin ottaa aivoon töykeät kassaneidit ja monet muutkin asiakaspalvelussa työskentelevät henkilöt jotaka näyttävät hapanta naamaa ja lyövät palautusrahat kouraan kuin raivopäiset. Ei tunnu kivalta ei.
Mutta mun mielestä asiakaspalvelussa se pääasia on se että ollaan ystävällisiä (ja iloisia ja reippaita) eikä mennä pikkutarkkuuksiin siitä mitä nyt tarkalleen sanotaan. Itse olen asiakaspalvelijana ja vanhemmatkin asiakkaat kyllä tykkäävät vaikka sanoisi että "hei", kunhan on iloisen oloinen ja muutenkin kohtelias. Se on ihme juttu kuinka asiakkaiden kanssa voi olla mukavaakin se kanssakäyminen kun ajattelee positiivisesti ja muistaa aina sen, miten itse haluaisin itseäni palveltavan. On kivaa nähdä kuinka joskus voi omalla hymyllä piristää toisen päivää ja saada asiakaskin siinä vähän juttelemaan ja rentoutumaan. :) Tulee itsellekkin sitten tosi hyvä mieli ja taas jaksaa tehdä töitä. Ja kiitos vain kaikille niille ihmisille jotka ovat myös asiakkaine iloisia jakohteliaita, silläkin on iso merkitys sen asiakaspalvelijan päivään. :thumbs:

Joo. Mutta sitte tän päivän vitutus-aiheeseen. HETI kun mulla on vapaata niin sataa vettä!! Viimeset viisi päivää ollu lähes 30 astetta ja aurinko möllöttäny taivaalla, ja nyt sitten sataa kun mulla on kaks päivää vapaata. :curs: ON SE KUMMA!!!

Eleonoora sanoi:

Kun yhteen suuntaan kumartaa niin toiseen pyllistää... Olen vielä opiskelija mutta kaikki lomani olen työskennellyt kesätyöntekijänä/kiire-extrana asiakaspalvelutehtävissä. Yleensä tervehdin asiakasta iän perusteella hei/päivää/terve -sanoilla ja joskus saattaapi käydä niin että tervehtimäni vanhus onkin mieleltään nuoremman sorttinen ja vastaa "päivää" tervehdykseeni reippaasti "moi" tai sitten nuori ihminen onkin mieleltään vakavampi ja vastaa "terve" -sanaani "päivää" tervehdyksellä (ja vetää vielä herneet nenään kun likka ei teitittele! :) ) Minusta ei ole väliä millä sanalla tervehtii, kunhan tervehtii, katsoo silmiin ja käyttää sanoja "kiitos" ja "ole hyvä".

Asiakaspalvelijana minua v*tuttaa asiakkaat jotka eivät itse katso minua silmiin, ei tervehdi eikä kiitä. Lyövät rahat tiskiin että joudun sitten pikkukolikoita yksitellen etsimään milloin mistäkin. :curs: Ja joskus joudun kuuntelemaan aikuisten tuntemattomien ihmisten kiukunpurkauksia. Välillä olen tyrmistyneen ihmetyksen vallassa miten aikuiset ihmiset kehtaa käyttäytyä julkisella paikalla niin törkeästi!!! Hymyile siinä sitten seuraaville asiakkaille kun on niin paha mieli aiemman asiakkaan sättimisestä kun Arvoisa Asiakas on joutunut neljän ruuhkassa jonottamaan huimat kaksi ja puoli minuuttia ja Hänellä kun on KIIRE! Ja kassaneitikin on niin tyhmä ja hidas että hänet pitäisi siirtää pois hidastamasta Arvoisan Asiakkaan tärkeää elämää. Onneksi suurin osa ihmisistä osaa käyttäytyä ja pieni osa asiakkaistani on todellisia helmiä joilla on taito kääntää huonoinkin päivä aurinkoiseksi. :) Hali heille...

Ja tuosta palautteen antamisesta. Palaute on aina hyvä juttu. Käsi sydämellä Eleonoora: milloin olet viimeksi antanut POSITIIVISTA palautetta saamastasi hyvästä asiakaspalvelusta? Sen positiivisen palautteen voi antaa henkilölle itselleen jolloin se varmasti piristää kyseisen henkilön mieltä ainakin seuraavat kaksi viikkoa, tai sen voi antaa vaikka palautelaatikon kautta jolloin esimieskin saa tietää miten loistavaa henkilökuntaa hommia on paiskimassa. Eräässä entisessä työpaikassani (kaupassa) positiivisesta kirjallisesta asiakaspalautteesta sai lounaskupongin ja eräässä toisessa työpaikassani (hotellissa) sai pienehkön rahasumman seuraavassa tilissä. Ja tottahan huonostakin palvelusta pitää antaa palautetta, mutta pitäkää huoli että se "palaute" ei ole epämääräistä tiuskimista joka vain pahentaa asiaa... :(

lewe sanoi:
*klips* Minusta ei ole väliä millä sanalla tervehtii, kunhan tervehtii, katsoo silmiin ja käyttää sanoja "kiitos" ja "ole hyvä".

Asiakaspalvelijana minua v*tuttaa asiakkaat jotka eivät itse katso minua silmiin, ei tervehdi eikä kiitä. *klips*
Onneksi suurin osa ihmisistä osaa käyttäytyä ja pieni osa asiakkaistani on todellisia helmiä joilla on taito kääntää huonoinkin päivä aurinkoiseksi. :) Hali heille...

Ja tuosta palautteen antamisesta. Palaute on aina hyvä juttu. *klips*
Saman olen minäkin huomannut. Muutama asiakkaista on kuin :kakka: 'aa purreita. Ei tervehdi, ei kiitosta ei heiheitä lähtiessä. Toiset juttelevat niitänäitä iloisella tuulella samalla kun käyn paperit läpi.
Vaikka sanotaan että kissa kiitoksella elää, mutta kuinka hyvän mielen se loppujen lopuksi antaa toiselle ?! Ja itsellekin.

Yleisesti ottaen esim. täällä Vaasan Prismassa kassatädit ja -sedät ovat mukavia, tervehtivät ja ovat ripeitä. Yhdelle poitsulle on tainnut tulla yliannos asiakaspalveluhenkisyyttä. Aina aurinkoinen, tervehtii ja vaihtaa pari sanaa samalla kun vetelee ostokset kassaan ripeästi. Kiitos ja heihei. Muutaman kerran jopa mennyt kassajonoon vaikka siinä olisikin pitempi jono tai toisilla paljoltikin ostettavaa. :thumbs: Tälläisiä henkilöitä lisää.

Itse tervehdin aina kassalla ja kiitän. Ja mitä se kassantäti voi asiaan auttaa että rahka oli hyllystä loppu tai aamulla poltin kaffilla kieleni ? Maitohyllyllä on toiset henkilöt joilta voi kysyä onko rahka vain vielä hyllyyn järjestämättä vai kokonaan loppu, turha siitä on alkaa kassalla vaahtoamaan.

Ja ettei menisi ihan :offtopic: 'ksi:
Avokki vituttaa ja huolella. Stanan valehteleva pskiainen :curs: ^10.000.
Nyt menen pankkiin ja ostan tuon kämpän kokonaan itselleni ja nakkaan mokoman valepukin pellolle niin että heilahtaa ! :curs:

Väsyttää ja kiukuttaa ja mahaan koskee. Dieetti, menkat, istumatyö. brrrr.....
Vaikka kokonaisuudessaan mulla on asiat hyvin... Mutta väsymys on aivan helvetinmoinen ollu jo useemman päivän :( Ja ylikunto vaanii kun henkisen puolen paineetki on niin kovat esim työjutuista johtuen...

Mä olen nettiriippuvainen. Jos käynnistän tietokoneen, koko päivä menee netissä. Ajattelen aina, että ihan vähän aikaa vaan, mutta sitten kuluukin tuntui, toinen, kolmas... hups, unohtui syödä, käydä salilla, tehdä kaikki hommat, kauppa meni jo kiinni, ruokaa ei saa enää, no ei se mitään, oon sitten loppuillan netissä. Voi muna. Töissäkin roikun aina netissä, kun ehdin. kotona ajattelen "mä katson vain sähköpostin" ja se on menoa sitten... Avokki meni armeijaan, sinne meni mun viimeinen vartijani. Nyt mikään ei estä mua olemasta netissä. Kyrpii.

thebeam sanoi:
Mä olen nettiriippuvainen. Jos käynnistän tietokoneen, koko päivä menee netissä. Ajattelen aina, että ihan vähän aikaa vaan, mutta sitten kuluukin tuntui, toinen, kolmas... hups, unohtui syödä, käydä salilla, tehdä kaikki hommat, kauppa meni jo kiinni, ruokaa ei saa enää, no ei se mitään, oon sitten loppuillan netissä. Voi muna. Töissäkin roikun aina netissä, kun ehdin. kotona ajattelen "mä katson vain sähköpostin" ja se on menoa sitten... Avokki meni armeijaan, sinne meni mun viimeinen vartijani. Nyt mikään ei estä mua olemasta netissä. Kyrpii.

Mulla ei sentään reenit häiriinny, mutta alkaa olla riippuvuuden oireita täälläkin. Jos aamulla avaan koneen, menee useita tunteja, ennekuin pääsen lähtemään ulos tms. mitä ikinä. Hupaisinta (tai pelottavinta) on se, että jos ei ole mitään järkevää tekemistä (netissä siis), niin jatkan silti surffaamista vaikka googlettamalla vanhoja tuttuja tai jotain tyhjänpäiväisiä asioita. Voi herranjesta. Pakkiksen ym. foorumit lasken siis järkeväksi tekemiseksi.. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom