- Ikä
- 42
Ei jumalauta. Nyt menee yli hilseen. Jos puhutaan siitä että lihaksesta otetaan energiaa niin se otetaan lihaksesta eikä pelkästään proteeinista. Lihas on muutakin kuin proteiinia ja sieltä poistuu kaikkea tasavertaisesti. Se, että sä jätät kaiken muun huomiotta on sama kuin jättäisit sen vedenkin pois.Laskettiin sitä, että lihaksesta poltetaan proteiinia. Ei sitä, että paljonko lihaskudos sisältää energiaa. Onko se kudos enää lihasta sen jälkeen, kun proteiini on sieltä poltettu energiaksi? Minun maailmankatsomuksen mukaan ei ole, joten esitäppä vaihteeksi oma laskelmasi.
Enkä ole tässä esittänyt vertailua mihinkään muuhun dieettiin. Mutta heitetäänpä vaikka aviopuolisoni tulos lean gainssilla: viisi kiloa menetettyä rasvaa ja 100 grammaa menetettyä lihasta. Eli tällä minun laskentatarkkuudellani puoli promillea energiasta otettiin lihaksesta. Paljon parempi tulos kuin paastolla.
Ja mihin perustat viisi kiloa menetettyä rasvaa ja sata grammaa lihasta? Tuossa on ihan järjetön määrä muuttujia niin liikunnan ja treenin määrässä, yksilön liikuntataustaan ja suurimpana vielä mittaus. Inbody-mittauksilla saa pyyhkiä persettä ja ne on tarkkuudeltaan äääääärettömän kaukana tieteellisesti hyväksyttävästä mittauksesta. Esimerkkinä joku pro-bodari kisakireänä voi vetää noista ihan järjettömät rasvaprosentit. Niin ja tuohon liikuntataustaan, että mäpä otan aloittelijan, laitan sen dieetille ja treenaamaan samalla ja teen sille inbody-mittauksen. Tulos: kymmenen kiloa menetettyä rasvaa ja viisi kiloa saatua lihasta. Mun dieetti on siis monta kertaa parempi kuin mikään muu dieetti. Hyväksytkö tuloksen?