Terve kaikille!
Itse tässä paastoa myös aloittelemassa. Juuri vedin 30 grammaa glauber suolaa kurkusta alas ja kohta sitten juostaan vessassa. Mitään alkuvalmistautumista en varsinaisesti tehnyt, vaan sen sijaan vedin eilen ihan järkyttävät himomässyt kaikkea paskaa alas, pizzaa, kokista, suklaata, sipsiä jne., mutta olenkin tässä ollut jo vähän aikaa dieetillä, niin ihan hyvä tankata vähän energiaa kroppaan ennen nestepaastoa.
Ajattelin aluksi tehdä paaston vasta keväämmällä, kun ilmatkin ovat hieman lämpöisemmät, mutta nyt kun joudun ottamaan saliltakin muutaman viikon totaalilepoa, kun selkä alkoi hieman oirelemaan, niin avautui senkin takia loistava aika paastolle. Kerran olen elämässäni aikaisemmin kokeillut mehupaastoa ehkä noin viisi vuotta sitten, ja siitä jäikin oikein hyvät fiilikset. Paastoni taisi silloin kestää noin viikon, ja muistan että mieli olisi tehnyt jatkaa vielä pidempäänkin. Nyt olisi sitten tarkoitus päästä kahteen viikkoon asti, mikäli fiilikset vain pysyvät korkealla.
Kävin juuri ostoksilla ja paastoarsenaali näyttää tällä hetkellä seuraavanlaiselta:
-5,5L erilaisia tuorepuristettuja luomumehuja
-muutama paketti yrttiteepusseja
-pullo yrtti "puhdistustippoja"
-Kasvisliemikuutioita
Elikäs tämmöisillä eväillä mennään sitten seuraavat pari viikkoa (+tietenkin vettä), ja tulipa ostettua ihan vain kokeiluksi pullo kookosvettäkin. Lisäksi ajattelin vielä nauttia paaston aikana jotakin vihertiivistejauhetta.
Ja itse en mitään lihaskatoa tosiaan jaksa pelätä, sillä ne lihat mitkä lähtevät, tulevat varmasti nopeasti takaisin sitten kun alkaa parin viikon päästä taas treenaamaan ja syömään.