Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Paninkohan mä nyt oikee paastontappajan? Kukaan ei rupee ku lihaa lähtee.
Vaan jos joku osaa paremmin analysoida noita mittoja lihan palamisen osalta niin be welcome.
Noi oli vaan omia arvioita, mutta mittanauhatulokset on tarkkoja.
Aiamoinen arvio että 2-3 kiloa lihaa olis lähteny! :D jos nyt ei kuitenkaan? Tyhjentynyhäm ne tietenki on ja varmaan näyttää narulta hetken mutta vahvista ihmeessä vielä tieto sit jos ei useemman reenin jälkeen oo löytyny samat "massat" sinne lihoihin takas?
Millä otit tuon rasvaprosentin?
Ja älä huoli, mä en ainakaan ollu koskaan lähössäkään tällaiselle paastolle, koska uskon tuon lihaskadon olevan melkoista. Muuten kyllä olisi kauhean kiva kun ei tartteisi syödä kiireisinä päivinä ja rasva tirisisi masusta, mutta kun ei se vaan mene niin.
Aiamoinen arvio että 2-3 kiloa lihaa olis lähteny! :D jos nyt ei kuitenkaan? Tyhjentynyhäm ne tietenki on ja varmaan näyttää narulta hetken mutta vahvista ihmeessä vielä tieto sit jos ei useemman reenin jälkeen oo löytyny samat "massat" sinne lihoihin takas?
Olet oikeassa. Aamupaino alkaa asettua 85kg tuntumaan aika tarkasti. Eli kokonaispudotus massasta oli 2.5kg luokkaa. Ehkä osa lihaa. Viiden sentin kaventuminen vyötäröstä aamumittauksessa on kuitenkin säilynyt. Eli plussan puolella ollaan. Ei myöskään enää niin "naru" fiilis kun huomaa, että ranteet alkaa näyttää suht koht samalta kuin ennenkin.
Eli ei paniikkia. Kokeilkaa ihmeessä kuka vaan viitsii.
Kannattaa kuitenkin muistaa lihasmuisti. Vaikka sitä lihasta lähtisi niin se tulee myös takaisin ennen kuin ehtii kissaa sanoa. Ei se ole sitä, että menetin kaksi kiloa lihasta ja viime vuonna sain kaksi kiloa lihasta, eli nyt tipuin vuoden taaksepäin. Se on varmaan pari viikkoa ja siinä se. Se on harrastelijabodarille siinä mielessä aika yksi ja sama miten paljon sitä lihaa nyt sitten lähtee. Katsoo vuoden eteenpäin, niin sitä ei edes huomaa että jossain välissä on pari kiloa lähtenyt. Mäkin olen kertaalleen menettänyt kaikki lihakset mitkä vuosien aikana on hankittu ja jo parissa kuukaudessa olin hankkinut suurimman osan takaisin.Ja älä huoli, mä en ainakaan ollu koskaan lähössäkään tällaiselle paastolle, koska uskon tuon lihaskadon olevan melkoista.
10pv ja sitten...
Kannattaa kuitenkin muistaa lihasmuisti. Vaikka sitä lihasta lähtisi niin se tulee myös takaisin ennen kuin ehtii kissaa sanoa. Ei se ole sitä, että menetin kaksi kiloa lihasta ja viime vuonna sain kaksi kiloa lihasta, eli nyt tipuin vuoden taaksepäin. Se on varmaan pari viikkoa ja siinä se. Se on harrastelijabodarille siinä mielessä aika yksi ja sama miten paljon sitä lihaa nyt sitten lähtee. Katsoo vuoden eteenpäin, niin sitä ei edes huomaa että jossain välissä on pari kiloa lähtenyt. Mäkin olen kertaalleen menettänyt kaikki lihakset mitkä vuosien aikana on hankittu ja jo parissa kuukaudessa olin hankkinut suurimman osan takaisin.
Höpö höpö. Rohkenen väittää, että se lihas tulee takaisin ihan itsekseen eikä siihen tarvita edes plussaa. Ja vaikka plussalla vetäisikin niin tämä menetetty lihas on saatu takaisin kyllä ennen kuin rasvavarastot. Se lihasmuisti on niin ihmeellinen asia, että se on melkein kuin taikuutta. Melkein ajatuksen voimalla patti kasvaa.Ja kun sen lihaksen kasvattaa plussakaloreilla takaisin saa myös rasvaa mukana... eli paaston hyöty kehonkoostumukseen on loppupeleissä +-0.
The 24-h mixed muscle protein fractional synthesis rate was 25% higher in the EVEN (0.075 ± 0.006%/h) vs. the SKEW (0.056 ± 0.006%/h) protein distribution groups (P = 0.003). This pattern was maintained after 7 d of habituation to each diet (EVEN vs. SKEW: 0.077 ± 0.006 vs. 0.056 ± 0.006%/h; P = 0.001). The consumption of a moderate amount of protein at each meal stimulated 24-h muscle protein synthesis more effectively than skewing protein intake toward the evening meal.
Paastolla ja muilla nälkiintymisdieeteillä on varmasti oma paikkansa tietyissä olosuhteissa, mutta käyttäisin lihojen kasvattelussa ja säilyttelyssä jotain muuta strategiaa. Tässä mm. tuore tutkimus, jossa todettiin tasaisen syömisen olevan selkeästi tehokkaampi lihasten proteiinisynteesille. Dietary Protein Distribution Positively Influences 24-h Muscle Protein Synthesis in Healthy Adults