Jos ajattelen omaa ylikuntoani, stressi oli melkein päällimmäisin asia. Koulu, treenit ja ihmissuhteet ja kaikkiin panostettiin 230%, niin ei ole ihme jos stressaantuu. Välillä on ihan hyvä miettiä tarkasti, miten tietyt asiat vaikuttaa kroppaan, niin ymmärtää, ettei mikään ole ns. irrallinen asia. Kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Oikein hyvin sanottu.
Itsellä on juurikin tästä asiasta kyse, että panostan aivan liikaa ihmissuhteisiin, työhön ja vielä yritän saavuttaa ja olla jotain muuta kun olen.
Se näkyy sellain ettei tunnu iltaisin olevan yhtään aikaa oikein olla vaan, vaan kokoajan olen pää kolmantena jalkana menossa ja esm jos pitää tavata joku niin pidän huolen että olen minuutilleen paikalla sovittuna hetkenä ja olen tietynlaisessa stressissä että kaikki menee hyvin.
Sitten keksin kaikenlaisia vouhotuksia, kuten autokuume,moottoripyöräkuume jne. nyt olen ajamassa sitä pyöräkorttia ja eilen oli ekat ajotunnit.
Tietyllätavalla olen miettinyt että voisi helpottaa stressiin esm juuri tuo moottoripyöräharrastus?
Voi vaan lähteä ajelemaan jonneki huitsinnevadaan.Ainaski nuorena nautin mopoilusta erittäin paljon ja juuri kuhan ajeli jossain missä sattu maalla.
Oikeastaan päivittäin huomaa sen fiiliksen että kroppa käy "ylikierroksilla" jatkuvasti, sitten jos vaikka on vaan jonkun likan kaa ja kahtoo jotain leffaa, ei ole kiire mihkään ja sisäisesti oikeasti rauhottuu niin huomaa miten hemmetin hyvä olo on sen jälkeen ja pystyy rauhottuu ja nukkumaan kunnolla.
Tälläsiä oireitahan minulla ei ole sillonkun ylikunto ei vaivaa, vaan pystyn menemään normaalisti ja touhuamaan miten lystään. ei tunnu missään.
Ylikunto vaan laukaisee heti huonot olotilat ja verepaineet nousee ihan turhistakin asioista jos ei malta olla rauhassa ja levätä.
Tällähetkellä on se tilanne että oikeastaan ei mitään edistymistä, ruokailu on ollut turhan yksipuolista. Ihan siitä tyhmästä syystä että työpaikallani on vähän huono syödä monipuolisesti ellei lähde 5km päähän syömään ja sieltä ei palkallisen ruokatunnin puitteissa pois selviä, ja joutuisi sitte olemaan tavallaan yliajalla töissä.
Olen nyt lopettanut sen kovan rääkkäämisen, kaiken sellaisen.
Polkenut vaan tosi varovasti polkupyörällä ja vähän punnertanut ja vatsoja tehnyt satunnaisesti.
Mutta.. kirjotellaan kun edistyy.