Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Edit: tuo lopun huomautuksesi siitä, että odotat pojan kasvamista tiettyyn ikään että se tulee sun puolelle niin on ihan perseestä )

no voi vittu se oli VITSI!!!! Luulin että ihan ilmiselvä läppä kun laitoin vielä hymiön perään. Vakavaan asiaan loppukevennys. Jatkossa laitan kaikkiin läppiin aluksi "nyt seuraa osuus joka tulee tulkita huumoriksi"

mutta kiitos vastauksesta anyhow. Alku sisälsi hyvä mietintää joka auttaa mua.

Samaa mieltä siitä, että paras palaute tulee lapselta.
Kyllä se, kun oma tytär ekaa kertaa tuli luokse ja kertoi rakastavansa iskää, oli sellainen kokemus, että ei sitä ylittäisi mikään muualta tuleva palaute.

edit:
Tytöllä ikää nyt 2,5 vuotta, mutta itse olen käytännön syistä osallistunut aktiivisemmin hoitoon vasta viimeisen 6kk ajan (äiti luonnollisesti kantoi isomman vastuun siihen asti, kunnes palasi töihin).

Naisilla on yleisesti se käsitys, että juuri heidän tyyli kasvattaa/hoitaa lasta on se oikea. Muiden on väärä, ei erilainen. Todella tuttua.

Voin antaa hyvän ja kouriintuntuvan pakkistyylisen vinkin: Jätä se.

;)

Näin parin lapsen kokemuksella sanoisin, että ei kannatta eukkoa vielä heivata pihalle. Ite kokenut aika lailla samanlaista kohtelua ja on siinä osittain ollut myös totuus mukana. Nyt jälkikäteen viisaana tekisin niin, että antaisin vaimolle pitkän vapaasession jolloin huomaisi, että isä pärjää lapsen kanssa. Eli jos lapsi ei ole enää tissillä niin sano muijalle, että haluat olla lapsen kanssa kahdestaan ja että voisi lähteä viikonlopuksi vaikka omille vanhemmilleen tai jonnekkin reissun. Näin isä saisi olla lapsen kanssa riittävästi kahdestaa ja pyörittää arkirutiineja jolloin ne tulisivat enemmän tutuiksi. Tekisi hyvää molemmille.

Saako isät keskimäärin palautetta lasten hoidosta ja jos niin minkälaista? Vai olettaako isät ylipäätään saavansa palautettaa lastenhoidosta? Poikamme on siis yli 9kk ja omasta mielestäni osallistun hyvinkin aktiivisesti lapsen hoitoon vaikka käyn töissä. Meillä normimeinkiä että esim. eilen sunnuntaina olin pojan kanssa neljä tuntia kaksistaan että emäntä pääsi asioille. Vaihdan vaippaa, katon perään kun se on jo kova "kiipeilemään", syötän joka toisen kerran vähintään jos oon himassa, iltapesen, harjaan hampaat, kylvetän, leikin, nauratan, halin ja pusin. "Palkaksi" tästä olen saanut alusta asti jatkuvaa sättimistä ja haukkumista jokaisesta tavastani hoitaa vauvaa mikä ei ennen lapsen syntymää ollut avokin normikäytöstä. Peruspedantti luonne se toki on ollut aina. Perhekasvatus sillä on että positiivista palautetta ei ole totuttu antamaan, ja meillä on vallinnut ehkä semmonen neutraliuden ilmapiiri himassa ennen lasta.

En minäkään toki osaa kehua siitä että hoitaa kotityötkin siinä sivussa mallia lakanatkin pitää mankeloida. Tiedostan erittäin hyvin kuinka raskasta on olla kotiäitinä pienen lapsen kanssa. Saying that mulle tulee valtavan epäkiitollinen ja onneton olo siitä että että mulle joka päivä kerrotaan lukuisilla tavoilla että olen huono isä, en osaa vaihtaa vaippaa oikein, kun esim. olin 15min aikaisemmin haistanut vaippaa ja se oli puhdas kuinka en voinut tajuta että siitä kolmen minuutin päästä sillä oli paskat housussa. En osaa syöttää oikein kun muutama puurotippa putoo housuille, raivostuu kysymyksistä "mikä on iltaruoan antoaika" (jos tiedossa että olen yksin kotona pojan kanssa illalla) koska "miten on mahdollista että minä en 9kk jälkeen tiedä että sitä ei ole, se on sitten illalla kun sen aika on" johon itse vastaan että "mutta kun mä miehenä olen konkreettinen ja tarvitsisin jonkun aikaikkunan johon sen sijoittaa" jolloin vastaukseksi sitten saa hirveellä jupinalla että "no 7-8välissä, lähempänä kasia" jne. tähän päälle yli puolen vuoden selibaatti kun eukkoa ei huvita nussia...

Mä en kaipaa mitään viitankantajaa ja sädekehän päälläpitäjää sen takia että hoidan lasta, mutta tuntuu kohtuuttomalta saada kuraa niskaan kun ehkä mä teen asiat eri tavalla kuin hän, mutta lopputulos on kuitenkin aina onnistunut - vaippa on vaihdettu, vaatteet on saatu päälle (laitan nekin tietenkin väärällä tavalla päälle), vauva on puhdas, hampaat harjattu jne. Vauva on kesto-onnellinen ja kokee selvästi voimakasta perusturvallisuutta myös isän sylissä. Äiti ei ole mitenkään erityisen rasittunut, lapsi on ollut hyvin helppo alusta asti, ei itkeskele, kestonaurava ja nukkuu yöt melko hyvin. Avokin unet jää usein tonne n. 7 tuntiin mutta se taas johtuu pitkälti siitä että se jää valvomaan vielä pariksi tunniksi sen jälkeen kun poika on nukahtanut vähän ennen kymppiä.

Tämä nyt oli tämmöinen vuodatus. Olen kuullut että usein noi poikalapset 2-3v iässä päättävät yhtäkkiä että iskä on maailman nastin tyyppi. Kosmisen oikeudenmukaisuuden nimissä toivon että näin kävisi meilläkin niin saa eukko tuta miltä kiittämättömyys tuntuu :o)

Meillä 1v 3kk tyttövauva, mutta voin allekirjoittaa melkein joka kohdan. Ehkä nyt vähän lieventynyt viime aikoina, kun mamma on huomannut, että se muksu on oikeesti ihan onnellinen meikäläisenkin seurassa ja hakeutuu luokse. Kuitenkin edelleen aika-ajoin saa kuulla moitteita ja suurin syyhän siinä on meikäläisen mielestä se, että hoidan jotkut asiat omalla tavallani. Mutta kun ne asiat tulee nyt kuitenkin hoidettua. Rasittavimmat hetket kokee, kun vaimo saa esimerkiksi päähänsä, että just nyt mun pitää lähtee lapsen kanssa ulos ja jos esitän eriävän aikataulun/mielipiteen, saan kuulla kuinka en huolehti ollenkaan lapseni ulkoilun tarpeesta.

On tässä sen verran tullut luettua näitä muita vastaavia kokemuksia, että uskon kyseessä olevan ihan selkeä normi käyttäytymismalli lapsen saamisen jälkeen ja sitä vastaan on turha taistella. Nykyään onkin helpompi joko nyökytellä tai olla hiljaa. Kuitenkin kaikki tää jää sen alle, kun istutaan olohuoneen lattialla ja ihastellaan vaimon kanssa, kun muksu leikkii ja nauraa.

tässä on mun mielestä suhteellisen puolueetonta tai ainakin kyseenalaistavaa tekstiä.. toivottavasti jaksatte lukea. mä en toivo että ketään aletaan sakottamaan tai tuomitsemaan sen perusteella ottaako rokotteen vai ei. onneks meillä on vielä mahdollisuus valita näistä asioista. joissain maissa käsittääkseni pakkorokotteet on käytössä ja vaihtoehtona vankila..

Yleistä rokotteista ja rokotuksista

Rokotukset ovat sairauksien haittojen ennaltaehkäisemistä tavoitteleva terveydenhoidon toimenpide. Rokotus tarkoittaa sitä, että ihminen saa yleensä joko pistoksena (yleensä lihakseen, ihon sisään tai ihon alle), suun kautta tai nenäsuihkeena rokotteen, jonka tavoite on joko ehkäistä sairastumista, lieventää sairastumisen haittoja tai ehkäistä tartuntataudin leviämistä ympäristöön. Suomessa lukuisia rokotuksia tarjotaan maksuttomasti verovaroin rahoitetun julkisen terveydenhoitojärjestelmän piirissä tartuntatautilakiin perustuen Sosiaali- ja terveysministeriön määräyksen nojalla. Näin tarjottujen palveluiden käyttö eli lasten tai aikuisten rokotuttaminen tai rokottamattomuus on jokaisen yksilön tai perheen oma valinta. Lisäksi apteekeista on mahdollisuus hankkia itse rokotteita jotka eivät kuulu STM:n määräyksen nojalla maksuttomasti tarjottaviin rokotteisiin. Nämä rokotukset ovat luonnollisesti myös vapaaehtoisia. Rokotuksia koskee sama sääntely kuin muitakin lääkkeitä ja muutakin terveydenhoitoa.

Seuraavassa muutamia perusasioita rokotuksista ja rokotteista.

1. Lasten rokotukset ovat Suomessa täysin vapaaehtoisia, ellei niitä valtioneuvosto tai väliaikaisesti sosiaali- ja terveysministeriö ole erikseen poikkeustilanteessa pakolliseksi määrännyt. Tavallisten olojen vallitessa vastuu päätöksestä rokottaa tai jättää rokottamatta on yksin vanhempien (huoltajien). Laki potilaan oikeuksista, jonka säädökset terveydenhuollon ammattihenkilöt ovat velvollisia huomioimaan, säätää että terveydenhoitopalveluiden käyttäjää on kohdeltava siten, ettei hänen ihmisarvoaan loukata sekä että hänen vakaumustaan ja hänen yksityisyyttään kunnioitetaan. Lisäksi hänelle on annettava selvitys hänen terveydentilastaan, hoidon merkityksestä, eri hoitovaihtoehdoista ja niiden vaikutuksista sekä muista hänen hoitoonsa liittyvistä seikoista, joilla on merkitystä päätettäessä hänen hoitamisestaan.

2. Rokotukset voivat aiheuttaa pysyviä vammoja ja kuolemia. Kansanterveyslaitoksen internet-sivulla olevan haittavaikutusilmoitusten (1) tietojen mukaan vuonna 2000 on esim. PDT-rokotteen suhteen ilmoitettu 10 ja MPR-rokotteen suhteen 9 vakavaa (kuolemaan johtanutta, hengenvaarallista, pysyvän vamma aiheuttanutta, sairaalahoitoon johtanutta tai sen kestoa pidentänyttä) haittavaikutusta, kaikista rokotteista yhteensä on 33 ilmoitusta vakavista haittavaikutukista. Kansainvälisesti arvioidaan, että haittavaikutusilmoitukset kattavat vain pienen osan todellisista haittavaikutuksista. USA:ssa toimivan lapsuuden rokotusten vammojen korvausjärjestelmän puitteissa oli järjestelmän perustamisen lokakuun 1988 jälkeen toukokuuhun 1999 mennessä maksettu korvauksia yhteensä 5409 tapauksesta koskien rokotteiden aiheuttamia vammoja ja kuolemia, keskimääräinen korvaus per tapaus reilut 800 000 dollaria, kuolemantapauksessa oli katto (250 000 dollaria + asianajokulut). Korvauksia maksettiin myös takautuvasti ajalta ennen lain voimaantuloa.

3. Taudit, joiden haittoja tai leviämistä rokotuksilla pyritään ehkäisemään, voivat aiheuttaa pysyviä vammoja ja kuolemia.

4. Taudin voi saada vaikka on rokotettu. Valmistajan mukainen rokotuksen suojateho voi olla niinkin alhainen kuin 36% (2) ja joidenkin tutkiusten mukaan jopa negatiivinen (-56%) eli rokotetuilla on tautia ilmennyt enemmän kuin rokottamattomalla vertailuryhmällä (3).

5. On erilaisia näkemyksiä siitä, kuinka vaarallisia ovat toisaalta ne taudit, joita rokotuksilla on tarkoitus ehkäistä, ja toisaalta kuinka suuria ovat rokotusten riskit.

6. Viime vuosikymmeninä lasten pitkäaikaissairaudet ovat huomattavasti yleistyneet, yli 20% lapsista kärsii niistä (3). Merkittävä osa pitkäaikaissairauksista on immuunijärjestelmän häiriöitä kuten astma, allergia, autismi, lapsuusiän diabetes ym. Erityisen huolestuttavaa on autoimmuunisairauksien yleistyminen. Autoimmuunisairaus tarkoittaa sitä, että elimistön immuunipuolustusjärjestelmä hyökkää ihmisen omia soluja vastaan tavoitteena tuhota niitä. Tämä on esimerkiksi lapsuusiän diabeteksen syntymekanismi. On epäilyjä ja tutkimustuloksiakin jotka viittaavat rokotusten yleistymisen ja imuunijärjestelmän häiriöiden väliseen yhteyteen - esimerkiksi USA:ssa toimiva tutkija nimeltä Classen (4) sanoo näytetyksi, että lapsuusiän diabeteksen yleisin aiheuttaja ovat rokotukset (ja vieläpä että hänen tutkimuksensa osoittavat että diabetesta voidaan ehkäistä erilaisella rokotusten ajoittamisella), ja brittitutkija Andrew Wakefieldin (5) tulosten mukaan tuhkorokkorokotuksen ja autismin välillä saattaa olla yhteys. Lääketieteellisessä yhteisössä ei kuitenkaan ole vallitsevaa näkemystä siitä, että yhteyttä olisi - toisten tutkimustulosten pohjalta myös esitetään julkilausumia, että yhteyttä ei ole.

7. Rokotuksia koskevien tutkimustulosten ja erityisesti niiden julkisuudessa esittämisen suhteen näyttää muodostuneen jossain määrin eräänlaisia "rintamalinjoja" tyyliin "rokotusten vastustajat" ja "rokotusten puolustajat". "Puolustajat" voivat sanoa "vastustajien" tai pelkästään mahdollisia riskejä esille tuovien (kuten Wakefield) yleistävän perusteettomasti hyvin harvinaisia rokotusten haittoja ja turhaan pelottelevan ihmisiä joka on omiaan vähentämään väestön rokotusmyöntyvyyttä ja siten heikentämään jokaisen suojaa vaarallisia tauteja vastaan. "Vastustajat" taas voivat sanoa "puolustajien" (esim. viranomaistahot ja jotkut tutkijat) olevan liian läheisissä suhteissa rokotuksista taloudellisesti hyötyvän lääketeollisuuden kanssa, ja tällä perusteella asettaa viranomaisten suositukset ja lääketeollisuuden rahoittaman tutkimuksen tulokset kyseenalaisiksi.

Kärjekkäämpiäkin syytöksiä esitetään välillä puolin ja toisin, jotkut "puolustajat" leimaavat kaikki "vastustajat" tieteen hylänneiksi, höyrähtäneiksi huuhaa-lääketieteen kannattajiksi, tai vainoharhaisiksi salaliittoteoreetikoiksi, jotkut "vastustajat" puolestaan esittävät scifi-fantasioilta kuulostavia teorioita siitä kuinka rokotukset ovat olennainen osa valtioiden biologisen sodankäynnin suunnitelmia tai kuinka HI-virus on rokotuksiin liittyvien kokeiden myötä karkuun päässyt biologisen sodankäynnin muoto. Onneksi kuitenkaan kaikkia tällaisia leimoja tai teorioita joita ei yleensä voi luotettavasti todentaa puoleen tai toiseen ei liene tarpeellista huomioida rokotusten hyötyjä ja riskejä punnitessaan.

Kannattaa myös muistaa, että vaikka joku esiintyisikin asiattomasti, perustelemattomasti, huonotapaisesti ja/tai yleistyksiä laukovasti, saattaa hänen näkemyksessään silti olla jotain arvokasta ja hyödyllistä - vaikka huonot perusteet ja rähinöivä esiintyminen eivät todista näkemystä oikeaksi, eivät ne sitä toki yksiselitteisesti vääräksikään todista. Sama tietysti pätee myös monenlaisiin motiiveihin mitä rokotuskysymyksestä keskustelevilla kerrotaan olevan - oma taloudellinen toimeentulo, läheisen kärsimä rokotevamma tai jopa kuolema, oman maineen tai elinkeinon ylläpito, omien valintojen puolustaminen ym. ovat toki seikkoja, joilla on oma merkityksensä ihmisen toiminnan suunnalle ja jotka ehkä kannattaa huomioida. Toisaalta jos tällaisten todellisten tai luuloteltujen motiivien perusteella laskettaisiin henkilö jääviksi ja hänen esittämänsä kokonaan mitättömäksi, tuskin jäisi jäljelle ketään rokotusten kanssa tekemisissä ollutta joka olisi riittävän jäävitön asiasta näkemyksiä esittämään.

8. Suomalaisiin rokotussuosituksiin vaikuttaa paitsi yksilötason tavoite suojata lasta taudeilta ja sen nojalla toimiva hyöty/riskianalyysi, myös näkemys väestötason suojasta, esim. että rokotuksilla voidaan saavuttaa väestötason suoja tauteja vastaan siten että taudinaiheuttajat eivät enää Suomessa leviäisi. Tähän ajatukseen kuuluu tietynasteisten rokotusten vakavienkin haittavaikutusten hyväksyminen väestötasolla.

9. Valtaosa suomalaisista vanhemmista rokotuttaa lapsensa maksuttomasti tarjottuja rokotuksia hyödyntäen. Yleisin syy poikkeavaan rokottamisaikatauluun on vanhempien valinta jättää rokotuksia ottamatta lapselleen eli olla rokotuttamatta (http://www.ktl.fi/terveystieto/rokotusohj_toteutuminen_SLL_22_2002.pdf ). V. 1997 syntyneiden lasten rokotuskattavuusseurannan (2002) mukaan Calmette-rokote pistettiin n. 99 prosentille lapsista, PDT-rokotesarja n. 95 prosentille ja Hib, MPR- ja poliorokotteet kukin n. 96 prosentille. Kaikki tarjotut rokotteet sai 92,5 % lapsista. (http://www.ktl.fi/portal/suomi/osiot/tietoa_terveydesta/rokottaminen/rokotuskattavuus/

Maksutta lapsille tarjottavat rokotteet 2003

Lähteet:
1. KTL - Rokottajan käsikirja - taulukko 21 (http://www.ktl.fi/portal/suomi/julk...rokottajan_kasikirja/taulukot/taulukko_21.htm) Hakupäivä 16.8.2002
2. KTL - Hinkuyskä-, kurkkumätä- ja jäykkäkouristusrokotteet (http://www.ktl.fi/oppaita/roko/rok_pdt.htm) Hakupäivä 17.8.2002.
3. Kaksi kolmesta voi henkisesti huonosti (http://www.helsinginsanomat.fi/
uutisarkisto/19981230/koti/981230ko30.html) Hakupäivä 16.8.2002.
4. Press Release 09/11/00 (http://www.vaccines.net/newpage18.htm) Hakupäivä 17.8.2002.
5. Autism and vaccination (http://osiris.sunderland.ac.uk/
autism/vaccine.htm#Wakefield) Hakupäivä 17.8.2002
3. KTL: Calmette-raportti, rokotteen teho eri tutkimuksissa tekstin mukaan -44% .. 80%, taulukon mukaan -56 .. 85%.

Saako isät keskimäärin palautetta lasten hoidosta ja jos niin minkälaista? Vai olettaako isät ylipäätään saavansa palautettaa lastenhoidosta? Poikamme on siis yli 9kk ja omasta mielestäni osallistun hyvinkin aktiivisesti lapsen hoitoon vaikka käyn töissä. Meillä normimeinkiä että esim. eilen sunnuntaina olin pojan kanssa neljä tuntia kaksistaan että emäntä pääsi asioille. Vaihdan vaippaa, katon perään kun se on jo kova "kiipeilemään", syötän joka toisen kerran vähintään jos oon himassa, iltapesen, harjaan hampaat, kylvetän, leikin, nauratan, halin ja pusin. "Palkaksi" tästä olen saanut alusta asti jatkuvaa sättimistä ja haukkumista jokaisesta tavastani hoitaa vauvaa mikä ei ennen lapsen syntymää ollut avokin normikäytöstä.

Tää on luultavasti joku hormonitoiminnan aikaansaama juttu. Mutta ihmisiä ne naisetkin loppuviimeksi on ja osa uskoo jopa puhetta. Kyllä tollaseen sättimiseen pitää sanoa takasin, muuten nainen luulee että ko käytös on ok ja jatkaa sitä.

Timba, useasti ollaan oltu all inclusive reissuissa tjäreborgilta ja finnmatkoilta ja parhautta on ne lapsiperheelle. Voihan sitä toki ruoat maksella paikan päälläkin joka kerta erikseen, mutta on toi sen verta helppo että suosittelen. 2 viikkoa on kyllä omaan makuun jo aika pitkä, viikko on joka kerta riittänyt. Ja turkkia vältän periaatesyistä.

Joo, pariviikkoa voi olla LASTEN KANSSA turhan pitkä, muuten kyllä ehdottomasti kaksi viikkoa. Täytyy katella. Turkki vaan tuli tuossa heti ekana esiin, eli ei olla päätetty yhtään mitään mihin mentäisiin. Espanja kyllä kiinnostaisi kun on siellä tullut useasti käytyä takavuosina.

Ja nuot lapset palautteineen on jänniä. Ne vihaa aina sitä vanhempaa kumpi komentaa enempi. Ainakni meidän 6,5 vuotias osaa jo näyttää rajuja tunteitakin. Vihaan sinua, rakastan sinua jne on hyvkin tuttuja lausahduksia tällä hetkellä. Ja se raivo on joskus käsinkosketeltavaa kun ei homma mene ihan kuten pikkumies on suunnitellut. Kai se ihan normaalia on että vähän tunteet kuumenee kun mistä lapsi niitä vielä osaisi hallita?

Mä en jaksa enää edes kuunnella sitä että teenkö ja hoidanko oikein. Olen niin paljon enemmän poikien kanssa kuin vaimo, että parempi olla tulematta pätemään yhtään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja turkkia vältän periaatesyistä.

... Turkki vaan tuli tuossa heti ekana esiin, eli ei olla päätetty yhtään mitään mihin mentäisiin. Espanja kyllä kiinnostaisi kun on siellä tullut useasti käytyä takavuosina.

Jäi tuossa omassa Turkin All Inclusive kommentissa mainitsematta, että Antalyan Lara Beachin kahdessa mestassa ollaan oltu. Ja noiden kokemusten perusteella voin omista kokemuksista todeta, että noilla resorteilla ei ole yhtään mitään tekemistä Turkin elintason tai kulttuurin kanssa. Mäkin mietin aluksi että mihinkään kehitysmaahan en lähde, mutta tuolla ei kyllä ollut mitään siihen maahan viittaavaa muutakuin sää. Ekalla kerralla paikalliseksi kulttuuriksi voi laskea taksimatkan kentältä hotellille ja jälkimmäisellä bussireissun Antalyan keskustaan. Noissa käy niin paljon varakkaita keski- ja länsieurooppalaisia ja mm. venäläisiä, että homman pitää vaan toimia ja paikkojen olla tiptop, muuten ne lakkaa käymästä ja rahat tulematta.

Joo, pariviikkoa voi olla LASTEN KANSSA turhan pitkä, muuten kyllä ehdottomasti kaksi viikkoa. Täytyy katella. Turkki vaan tuli tuossa heti ekana esiin, eli ei olla päätetty yhtään mitään mihin mentäisiin. Espanja kyllä kiinnostaisi kun on siellä tullut useasti käytyä takavuosina.

Meillä on sama hässäkä päällä eli tulevana syksynä tai talvella pitäisi ipanat viedä jonnekkin. Meillä skidit on muuten selailleet noita Nazarin kuvastoja myös ja itse pisteyttäneet paikat mihin haluaisivat. Itse olen vaan antanut koordinaatit että minkälaista pitää löytyä. Ilmeisesti tuo Turkki voisi olla ihan ok vaihtoehto jollain 5 tähden all inclusive paketilla.

Kuulemma Kanarian saaret tekee "paluuta" ja siltä olen kuullut hyvää monilta tutuilta. Jonkun toimiston esite meillä pyöri ja nopeasti katselin että ihan mukavia all inclusive mestoja olisi ja joissain meikäläiselle lupaavia sportti toimintoja. Itse en ihan koko lomaa jaksa makoilla ja jotain pitää päästä tekemäänkin. Sen verran kanssa tutut ovat evästäneet että varsinkin vaimot kuulemma osaa arvostaa noita all inclusive paketteja kun ei tarvi lomalla vääntää perheelle sapuskaa.

Kysyn nyt muistaessani että oliko se teidän juhannus laivareissu mistä täällä oli jokus puhetta? Jos oli niin kerro minkälainen kokemus oli. Ollaan itse mietitty jotain vaihtoehtoista viihdykettä lapsille tulevaksi jussiksi. Hieman ajoissa liikenteessä mutta hällä väliä.

Ja nuot lapset palautteineen on jänniä. Ne vihaa aina sitä vanhempaa kumpi komentaa enempi. Ainakni meidän 6,5 vuotias osaa jo näyttää rajuja tunteitakin. Vihaan sinua, rakastan sinua jne on hyvkin tuttuja lausahduksia tällä hetkellä. Ja se raivo on joskus käsinkosketeltavaa kun ei homma mene ihan kuten pikkumies on suunnitellut. Kai se ihan normaalia on että vähän tunteet kuumenee kun mistä lapsi niitä vielä osaisi hallita?

Mä en jaksa enää edes kuunnella sitä että teenkö ja hoidanko oikein. Olen niin paljon enemmän poikien kanssa kuin vaimo, että parempi olla tulematta pätemään yhtään.

Me ollaan oltu skidien kanssa kaksi kertaa Kreikassa parin viikon all-inclusive reisuissa. Just tultiin viimesimmältä reissulta Rodokseltaa pari viikkoa sitten. Oikeestaan pelkkää positiivista sanottavaa noista reissuista ja varmaan mennään vielä myöhemminkin jonnekin. Kreikka on sinänsä hyvä mesta että ruoka on hyvää, ihmiset ystävällisiä, hygieniataso ok, vesijohtovesi juotavaa ja muutenkin rento meininkin. Kannattaa valita sellanen hotelli mikä on lapsille suunnattu niin siellä on niille sit tekemistä eikä muut asukkaat heti vittuunnu kun kakarat melskaa edestakas.

Kerran ollaan oltu emännän kanssa kaksistaan Tunisiassa ja siellä on se sama myymis mentaliteetti kuin Turkissa että tyrkytetään ja pakkosyötetään sitä tavaraa sellasella intensiteetillä ettei edes kiinnosta mennä kauppojen lähelle. Ei kiitos enää sellasiin maihin.

Mä olen ehdottomasti sitä mieltä et viikko on liian lyhyt. Mielummin jokatoinen vuosi 2vk reissu kun joka vuosi viikon rykäisy..

Me oltiin Rhodoksella viikko puolihoidossa, kolme skidiä mukana siis.
Se oli tosi hyvä!

Aamulla aamiainen hotellilla. Toinen ruoka oli ns illallinen. Joka oli siis iso, kunnon buffet ruokailu 18-21:00 Meille toi sattui
juuri silleen että oltais muutenkin tultu hotellille kun muksut alkaa sippaamaan.

Päivällä syötiin jotain pientä rannalla, rantabaareissa tjms. Yleensä sporttibaareissa sai vielä cartoonsseja johonkin telvisioon
niin ruokailu oli vanhemmillekin enemmän lomalle sopivaa.

Meillä lähtö tammikuussa kanarialle, inglesiin. Mukana siis parempi puolisko ja 3,5v nassikka. Meillä taas emäntä on sellainen että haluaa kiertää all inclusivet kaukaa. Toi on pojan eka reissu, eikä ton ikäinen tajua vielä siinä mielessä "hyvän" päälle, että on ihan sama minne mennään niin se on siistiä. Siksi talvikohteista valkattiin kanaria, vaikka "turistirysät" ei kauheasti nappaa, koska talvikohteet muuten on aika pitkien lentojen päässä, ja ajateltiin tätä reissua nyt puhtaasti muksun kannalta.. Ensi kesänä mahdollisesti viikon Kreikan reissu sitten, jos ks. valtio vielä pystyssä on.

Meillä muksu on siinä suhteessa helppo, että se on pienestä pitäen opetettu ihan samaa ruokaa kuin iskä ja äiskä, ml. mausteinen ruoka. Toki mitään tulista safkaa ei, mutta noin muuten. Ei tule ongelmaa sapuskan suhteen ulkomailla, lihapullabaarit kierretään helvetin kaukaa.

Tulevaisuudessa, kunhan muksulle tulee vähän ikää lisää niin kaukokohteet (thaimaa yms.) on suunnitelmissa, kuin myöskin jenkkilä, kunhan ikä on sopiva disneylandiin. Jenkeissä asuu sukulaisia niin reissu tulee todennäköisesti halvemmaksi kuin thaimaassa käynti.

Ja meillä taas homma jakautuu siten, että mä voisin olla reissussa vaikka kuukauden. Siellä relaa ihan eri tavalla, vaikken olekaan mikään rantaleijona. Ei tartte siivota eikä kokata. Emäntä taas on sitä mieltä, että viikko on sopiva.

All inclusivessä on lasten kanssa hyvää se että saa kävellä valmiiseen pöytään sillon kun siltä tuntuu ja jättää lautaset pöytään ja jatkaa loman viettoa kun on valmis.. Aikaa ja hermoja säästyy kun ei aina tarvi metsästää ruokapaikkaa tai väsätä syömistä huoneen minikeittiössä..

All inclusivessä on lasten kanssa hyvää se että saa kävellä valmiiseen pöytään sillon kun siltä tuntuu ja jättää lautaset pöytään ja jatkaa loman viettoa kun on valmis.. Aikaa ja hermoja säästyy kun ei aina tarvi metsästää ruokapaikkaa tai väsätä syömistä huoneen minikeittiössä..

Tuo on just se juttu joka vaikuttaisi noissa myyvän ja johon mekin tykästyttiin. Kun koko porukan on tarkoitus lähteä lomalle, eikä millekään suoritusmatkalle, niin oltiin todella tyytyväisiä siihen että kummankaan aikuisista ei tarvitse eväänsä heilauttaa ruoan valmistamiseen, lautasten keräämiseen tai edes ruokapaikan etsimiseen. Juuri sellaista aivottomuutta, jota lomalta kaivattiin. Tuo ruokapaikan etsimisen välttäminen myös teki ainakin omalta osaltani sen, ettei tullu syötyä yhtään mitään roskaa pakkoraossa kun verensokerit on jo niin alhaalla että näköä haittaa. Tosin siinä on kyllä huonotkin puolensa jos sattuisi olemaan herkkuihin taipuvainen, kun jälkkäripöydät on pienen kaksion kokoisia... Delphin Palace ja Delphin Imperial oli ne mestat missä oltiin. Imperial valmistui toukokuussa, oltiin heinäkuussa, joten oli vielä ihan pakkatuore. Nyt menisin ehkä uusiksi kuitenkin Palaceen, on hitusen pienempi, vaikka iso sekin.

Kysyn nyt muistaessani että oliko se teidän juhannus laivareissu mistä täällä oli jokus puhetta? Jos oli niin kerro minkälainen kokemus oli. Ollaan itse mietitty jotain vaihtoehtoista viihdykettä lapsille tulevaksi jussiksi. Hieman ajoissa liikenteessä mutta hällä väliä.

Kahtena perättäisena vuonna oltu Silja Europan miniristelyllä. Loistavia reissuja molemmat. Meno rauhallista ja Siljalla aina paljon ohjelmaa lapsille. Menään ensijuhannuksenakin ellei sitten suunnisteta Särkänniemeen kun se kuulemma on Juhannuksena auki ja täysin tyhjä kun asiakkaita ei vaan ole. Voisi olla siistiä sekin.

Mökkijuhannuksista tykkään mutta ei oo nyt ollut mestaa jonne lasten kanssa mahtuisi järkevästi ja vuokrata ei viitti kun ne on ihan törkykallitta juhannuksena. Laivalle pääsee tarjoushinnoin.

Suosittelen. Mennään kimpassa ens jussina. ;)

Kahtena perättäisena vuonna oltu Silja Europan miniristelyllä. Loistavia reissuja molemmat. Meno rauhallista ja Siljalla aina paljon ohjelmaa lapsille. Menään ensijuhannuksenakin ellei sitten suunnisteta Särkänniemeen kun se kuulemma on Juhannuksena auki ja täysin tyhjä kun asiakkaita ei vaan ole. Voisi olla siistiä sekin.

Mökkijuhannuksista tykkään mutta ei oo nyt ollut mestaa jonne lasten kanssa mahtuisi järkevästi ja vuokrata ei viitti kun ne on ihan törkykallitta juhannuksena. Laivalle pääsee tarjoushinnoin.

Suosittelen. Mennään kimpassa ens jussina. ;)

Vois olla muuten ihan varteenotettava idea. Oon messissä

Latest posts

Back
Ylös Bottom