Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vielä tuota etelän lomailusta, eli sellanen mesta ois hyvä missä ois vähän jotain nähtävääkin kun ei sitä tosiaan viitti makoilla pelkästään hotellilla. Mutta ehdottomasti tuollainen all exclusive kun lasten kanssa lähtee. Se on isommalla aikuisporukalla eri juttu vuokrata kämppä ja laittaa safkat ite kun sitä tehdään vuorovedoin eli silti aina pääsee myös valmiiseen pöytään. Safkaa saa laittaa kotonakin.

Kreikassa ei olla ikinä oltu ja jos se on siisti ja kaupustelusta vapaa niin sitä voisi harkita. Paitti että vetääkö ne Suomalaisia nokkaan kun Suomalaiset on euroänkyröitä? :D

- - - Updated - - -

Vois olla muuten ihan varteenotettava idea. Oon messissä

Vois tehdä jonkun kimppareissun kyllä ihan oikeasti. Tuo Silja Europa on hyvä kun se on edullinen ja kaikki pelittää lasten kannaltakin. Vähän puhuttiin että jos lähdetään niin vois ottaa jonkun paremman hytin kuin se ikkunaton jossain kellarissa. viimeksikin varattiin niin myöhään että kaikki oli jo mennyt.

Siljalla me on käyty risteilemässä kerran pari vuoteen lasten kanssa. Se on jotenkin niin helppoa kun on lapsille leikkipaikat ja muumi-ohjelmaa järjestettynä. Buffat on etukäteen varattuna ja laiva ympäristönä toimii muutenkin ihan hyvin. Ihan kuin olisi all inclusive lomalla tosin allasosasto on aika onneton ja aina ihan täynnä. Pari kesää sitten käytiin muumimaailmassa ja tuli halvemmaksi mennä Europalle yöksi ruokineen kuin Turkuun johonkin hotelliin. Nyt tyttö taas vinkuu, että milloin lähdetään muumilaivalle. Sen verta monta kertaa on kyllä käyty että alkaa itellä olemaan kiintiö täynnä Siljan laivoja mutta on niin halpaa ja helppoa, että on varmaan jossain vaiheessa taas mentävä lasten takia.

Silja clubiin kun kuuluu silver tasolle niin saa joululahjaksi ilmaisen risteilyn. Ollaan pisteillä tai rahalla korotettu hyttiluokkaan ikkunalliseen tai joskus jopa parempaankin.

edit: Helsinki-Tukholma välillä on kyllä Buffan taso laskenut kuin lehmän häntä joten ens kerralla ei välttämättä enää buffaa oteta. Ruoan taso taisi laskea samaan aikaan kun pulloviinit vaihtuivat hanaviiniin.

Kahtena perättäisena vuonna oltu Silja Europan miniristelyllä. Loistavia reissuja molemmat. Meno rauhallista ja Siljalla aina paljon ohjelmaa lapsille. Menään ensijuhannuksenakin ellei sitten suunnisteta Särkänniemeen kun se kuulemma on Juhannuksena auki ja täysin tyhjä kun asiakkaita ei vaan ole. Voisi olla siistiä sekin.

Mökkijuhannuksista tykkään mutta ei oo nyt ollut mestaa jonne lasten kanssa mahtuisi järkevästi ja vuokrata ei viitti kun ne on ihan törkykallitta juhannuksena. Laivalle pääsee tarjoushinnoin.

Suosittelen. Mennään kimpassa ens jussina. ;)

Pakkotoiston sinkkuristeilyn vastakohta, pakkotoiston perheristeily. Mitenhän ajoissa nuo pitää varailla, onko kellään mitään hajua?

Tuo Särkänniemi vois kyllä olla hyvä vaihtoehto. En tiennytkään että se on auki. Kotoa ajaa sinne vajaan tunnin niin hyvällä etäisyydelläkin päiväreissua ajatellen.

Mites onko porukoilla kokemuksia aktiivilomista lasten kanssa? Lähinnä että meneekö rahat hukkaan ja kannattaako suosiolla keskittyä löhöilyyn? Ite olen ennen lapsia aina sunnitellut lomat jonkun aktiviteetin kautta, sukellus, fillarointi jne. Tuntuu vaan että itellä hajoaa jo viikossa pää jos ei pääse jotain tekemään. Kanarialla olis hyviä vaellusmestoja, fillarointimahdollisuuksia ym.

En minä ole 100% varma tuosta Särkkiksestä, mutta miksi yksi kaveri olisi paskaakaan puhunut kun sanoi että siellä olivat pari vuotta sitten ja aika hiljasta oli väen paljouden puolesta. Meiltä sinne ajaa alle kaksi tuntia ja Juhannuksena tuskin on hotellitkaan kalliita kun ei ole yöpyjiäkään. Ihmiset kun lähtee mökeille kaupungeista.

Risteilyt ollaan itse varattu tyyliin pari viikkoa ennen juhannusta. Mahtuu kyllä muttei paljon pysty valikoimaan hyttejä. Eli jos se nyt vaikka huhtikuussa varaisi niin saisi varmaan valita minkä ottaa.

EDIT: Jos tuohon juhannusristeilyyn edes jonkinverran on oikeaa kiinnostusta, niin voin sitä sitten puuhata varauksineen kasaan ennen jussia. Siis jos on senverra lähdössä että on mahiksia ryhmäaleen. Jos taas lähtee 2 tai 3 perhettä niin ihan sama kun kaikki vaan varaa itse hyttinsä ja sitten sovitaan missä tavataan ja monelta.

Joskus takavuosina tuli noita 20-30 henkilön risteilyitä pyöriteltyä useampikin.

En minä ole 100% varma tuosta Särkkiksestä, mutta miksi yksi kaveri olisi paskaakaan puhunut kun sanoi että siellä olivat pari vuotta sitten ja aika hiljasta oli väen paljouden puolesta.
Sivuhuomautus lapsettoman suusta:

Oltiin 90-luvun alussa ja puolivälissä aina juhannukset Särkänniemessä, siis useampi vuosi putkeen. Nuo ekat kerrat Särkänniemi oli oikeasti autio eli sai juosta laitteesta laitteesen ilman jonoa, mutta joka vuosi väkimäärä lisääntyi. Viimeisellä kerralla alkoi väkeä sitten olla, ei nyt ihan normaalisti, mutta reippaasti kuitenkin. Nykytilannetta en tiedä.

Voi olla joo että liian moni tiedostanut tuon että Juhannuksena on tilaa. Särkkistä parempi noin muuten ois kyllä Powerpark. Mutta kyllä se silti eniten kiinnostaisi taas laivalle mennä. Siellä oikeasti hyvä meno ollut. Ei mitään rymyjengiä, vaan leppoisaa menoa. Ei siis mikään bilettäjän unelmapäivä, mutta sopii hyvin lapsiperheelle.

Tarvii hommata vaan joku muija ennen juhannusta, että saa sen laittaa sitten univahdiks, kun skidit menee nukkuun :D Vähän aikasta jo suunnitella, mutta ajatuksen tasolla voisin kyllä ainakin ton isomman kanssa lähtee mukaan.

Me on oltu Siljalla jussina 2 tai kolme kertaa. Siis Hki - Tukholma - Hki
Mun mielestä siellä ei ole mitään ihmeellistä muihinkaan ajankohtiin nähden?

Kesällä toki se isompi leikkiosasto Confrence kannella. Missä voi syödä aamiaista pidemmän kaavan mukaan kun pennut voi leikkiä ns. samassa tilassa.

Siljalla me on käyty risteilemässä kerran pari vuoteen lasten kanssa. Se on jotenkin niin helppoa kun on lapsille leikkipaikat ja muumi-ohjelmaa järjestettynä. Buffat on etukäteen varattuna ja laiva ympäristönä toimii muutenkin ihan hyvin. Ihan kuin olisi all inclusive lomalla tosin allasosasto on aika onneton ja aina ihan täynnä.

Kunhan vaihdatte vielä nämä pikkupurkit isompiin, niin taso nousee reippaasti.

- Lapsille (eri ikäisille omat ryhmänsä, ihan vaippaikäisistä alkaen) ohjatut lastenhoitopalvelut ruokailuineen aamusta ilta kymmeneen sis. hintaan, sen jälkeen (toki myös päivällä) voi ottaa edullisen lastenhoitajan hyttiin. Helpointa lienee, jos lapset ovat niin pieniä, etteivät he suoranaisesti vielä kommunikoi tai sitten niin isoja, että pystyvät kommunikoimaan, vaikka kieli on vieras.
- Voit laittaa lapset parkkiin ja lähteä itse maihin tutustumaan paikalliseen elämään
- Lapsille löytyy kyllä aktiviteettejä, vaikkei niitä parkkiin veisikään, siitä pitää huolen mm. riittävä määrä uima-altaita.
- Ruokapuolihan on tyypillinen all-inclusive useimmissa ravintoloissa, joka käytännössä tarkoittaa esim. päivällisen kohdalla esim. 6 ruokalajin menua, josta voi sitten valita (vastaa korkeatasoista Suomalaista ravintolaa laadultaan). Roskaruokaakin saa syödä ihan niin paljon kuin haluaa, mutta kun ei tarvitse. Juomat eivät kuulu hintaan ja ainakin alkoholia nauttimalla laskua saa kyllä kerrytettyä. Toisaalta voit ostaa viinipaketteja ja pullot säilyvät ravintolan puolesta. Mikäli tälläinen taso ei kelpaa, niin lisäksi löytyy vielä ravintoloita, joihin on tavallaan "sisäänpääsymaksu" eli esim. $20/henkilö, jolloin menu on taas aivan toinen. Karsii kyllä lapsiperheitä ja nuo all-inclusiveen kuuluvatkin ravintolat olivat oikeasti todella laadukkaita, joten loppujen lopuksi ei noihin parempiin tullut edes mentyä. Nälkä ei jää.

Suosittelen: http://www.royalcaribbean.fi/ -- Allure of the Seas (Linkataan nyt Oasikseen, koska sivusto ei jostain syystä näytä vastaavaa Allurelle: http://www.royalcaribbean.fi/laivamme/oasis-luokka/oasis-of-the-seas/laiva-tarjoaa-.htm)

Vanhempi poika oli piiitkästä aikaa olosuhteiden pakosta mun mukana salilla. No se on helppo ottaa kun on peruskiltti. Lupasin sille että jos on nätisti niin saa kokeilla sitä painopakkaprässiä. No onhan se siihen liian lyhyt, eli piti selän taakse mavekoroke viritellä jotta vähän yletty työntään. Laitoin sille siihen 20 kg. No eipä aikaakaan kun se vähän "kokeili" ja 70 kiloon asti oli sitä painoa nostanut ja sitten ei enää liikkunut. Piti pikkuuseen toppuutella ettei nyt tehdä vajaalla tekniikalla maksimeita vajaa 7 vuotiaana.

Sitten kun itse tein prässiä ja yksi Jyri teki (jos luet niin terkkuja) hackia, niin poika huuteli että pistäkää lisää painoja. Ja mulle sanoi pystypunnerruksessä että etkö sää iskä jaksa tuon isommilla painoilla kun tuolla toisella tuossa on paljon enempi (kyykkyä smithissä, ehkä vähän enempi kuin pystypunnerruksessa). Helvetin kannustavaa. ;)

Lopun aikaa se olikin "jumppapuolella" kiipeilemässä puolapuissa ja jumppaamassa pallolla.

Ihan lopussa sitten tuli taas tilannekomiikkaa. Oltiin pois lähdössä ja sanoin että varovasti sitten kun kun täällä miehet ja naiset nostaa painoja. Poika siihen että ai miehet nostaa naisia vai? Ei salilla miehet saa nostaa naisia? Minä siihen, että juu, niinhän mä just sanoin.

Pukkarissa piti saada palautusjuomaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nykyään kaikki on NIIN kiellettyä ja silti kansa on sairaampaa kuin ikinä. Ainakin henkisesti.

Onkos täällä ketään sellaisia, jotka ovat joutuneet taistelemaan oikeuksiensa puolesta? Oon nyt siinä pisteessä, että pitää tehdä päätös rupeanko taistelemaan tuulimyllyjä vastaan vai jatkanko elämääni ja ois mielenkiintoista kuulla muiden kokemuksia noista väännöistä.

Vanhempi poika oli piiitkästä aikaa olosuhteiden pakosta mun mukana salilla....

Itelläkin välillä nuo muksut tai osa niistä mukana tuossa kotisalilla. Kovasti jo poika 2,5 v tekee vatsapenkissä vatsaliikkeitä ja yrittää nostaa pelkkää tankoa. Vanhemmat siskot treenaa välillä jopa "ihan oikeasti". Ylätaljaa, alataljaa ja käsipainoja. Ylätaljassakin piti laskea kovasti paljonko kertyy painoa (20 kg).

Olen ihan tyytyväinen että lapset saa urheilun mallia, kuntosalia ja lenkillä käyntiä kotona ja käyhän nuo sitten suunnistusleireillä, yleisurheilu treeneissä ja jos jonkinlaista lajia ovat kokeilleet. Voi kuvitella että ihan erilaiset eväät on hieman vanhempana aloittaa minkä lajin tahansa vakava treenaus. Vaikka itsekkin olen sitä mieltä että ainakaan ennen teini-ikää ei kannata keskittyä vain yhteen lajiin...

Nykyään kaikki on NIIN kiellettyä ja silti kansa on sairaampaa kuin ikinä. Ainakin henkisesti.

Ihan vitun sama mulle. En mä sitä sheikkerillistä anna vetää. Se on jumalauta proteiinia ja hiilaria mitä siinä palkkarissa on, vähemmästäkin menee lapsuus piloille.

Saa soittaa sossut paikalle. Voin sitten selittää ihan vaikka tikkukirjainten avulla mitä palautusjuoma sisältää.

Kyllä minä jo vähän odotan että olisivat sen kokoisia että voisi alkaa opettamaan jotain oikeita treeniliikkeitä. Tietty toivon että kiinnostuvat sitä ennen jostain muusta urheilusta, mutta pakottamaan en ala. Liikkuvat kuitenkin koko ajan muuten. Kesällä pyöräilyä ja trampoliinia ja muutenvaan juoksevat ja leikkivät ulkona. Tietty vähän pallon potkimistakin, mutta olen siinä itse niin huono joten ei tule tehtyä. Pesäpalloa tykkäsivät lyödä kanssa, ihan sillä pehmomailalla tosin. Nyt talven tullen tarkotus jäädyttää omaan pihaan pieni jää, jotta tulisi se luistelu opeteltua kunnolla. Hiihtoa olen delegoinut paria sukulaista opettaan kun itselle vähän vaikeaa, nimimerkillä sukset jalassa viimeka ala-asteella kun siihen pakotettiin. Potkukelkkailusta nuo innostui kovasti ja odottavat jo että tulis kunnolla lunta ja pääsis mäenlaskuun. Että kai sitä tuossakin jotain liikuntaa on vaikkeivat olekkaan innostuneet mistään lajista vielä harrastusmielessä.

Ihan vitun sama mulle. En mä sitä sheikkerillistä anna vetää. Se on jumalauta proteiinia ja hiilaria mitä siinä palkkarissa on, vähemmästäkin menee lapsuus piloille.

Ei siinä palkkarissa varmasti mitään vikaa olekaan, tee vaikka oma palkkari lapselle. Suurin syy lasten huonoihin hampaisiin on niiden vanhemmissa, jotka jakavat sylkensä (=esim. maistelevat lastensa ruuat lasten lusikalla) lastensa kanssa. Vastasyntyneellä kun ei ole reikiä aiheuttavia bakteereita suussa, eikä ne sinne itsestään myöskään ilmesty.

Ei siinä palkkarissa varmasti mitään vikaa olekaan, tee vaikka oma palkkari lapselle. Suurin syy lasten huonoihin hampaisiin on niiden vanhemmissa, jotka jakavat sylkensä (=esim. maistelevat lastensa ruuat lasten lusikalla) lastensa kanssa. Vastasyntyneellä kun ei ole reikiä aiheuttavia bakteereita suussa, eikä ne sinne itsestään myöskään ilmesty.

Onko tuo totta? Noinhan on tehty iät ja ajat, kait siinä vaikuttaa onko vanhemmat itse siistejä vai ei. No aika harvoin meillä on maisteltu safkat, se syö oli hyvää tai pahaa. Aika hyvin meidän poika syö mitä vaan, kun jos ei ole maistunut, seuraava ateria on seuraavalla aterialla. Mitään ruokia ei ole annettu korvikkeena kun joku ei ole maistunut. Ja tämä sääntö on ollu niin kauan kuin muistan, ei mitään hermostumisia tai raivareita. Ei ole pakko syödä mutta se on automaattisesti n.3-4h pätkä seuraavaan ateriaan.

No tämähän on ikuisuusjuttuja, tekivät vanhemmat miten tahansa, aina se on jonkun mielestä väärin.

Hauskaa kuitenki että kun meille tulee jotain pojan kavereita kylään ja niistä osa on naurettavan nirsoja niin meidän poika sanoo aina "Ei oo pakko syödä mutta maista edes.."

Heh, olen kuullut tämän ja uskon että on totta. Mutta eipä tuolta nyt oikeati voi välttyä. Jos juot vaikka limpparia, niin salettiin lapsi siitä pummii tai muutevaan juo vaikka vettä samasta mukista. Että eipä tuota nyt isompien lasten kanssa oikein voi välttääkään.

En sentään ala omaa palkkaria sotkemaan, mutta tuo peli on jo bakteerien osalta menetetty.

Ja jos nyt saivarrellaan, niin syöhän ne nyt kavereidensa kanssa vähän kaikkea keskenään, ei tuota voi mitenkään välttää. Ei vaikka ois miten hysteerinen asian kanssa.

Toki järkevää ettei sitä vastasynteneen lusikkaa itse nuole, mutta kyllä nuo isommat syö ja juo omatoimisesti vähän mistä mukista tahansa.

Onkos täällä ketään sellaisia, jotka ovat joutuneet taistelemaan oikeuksiensa puolesta? Oon nyt siinä pisteessä, että pitää tehdä päätös rupeanko taistelemaan tuulimyllyjä vastaan vai jatkanko elämääni ja ois mielenkiintoista kuulla muiden kokemuksia noista väännöistä.

Missä asiassa? Lapsesta vai? Sori ei tuu nyt mieleen, oon saattanut lukeakin jonkin juttusi. Mistä löytys?

Mun mielestä lapsesta kannattaa yrittää jonkin verran taistella kunhan se ei mene semmoiseksi tyyliin Kerstin Campoy..

Missä asiassa? Lapsesta vai? Sori ei tuu nyt mieleen, oon saattanut lukeakin jonkin juttusi. Mistä löytys?

Mun mielestä lapsesta kannattaa yrittää jonkin verran taistella kunhan se ei mene semmoiseksi tyyliin Kerstin Campoy..

Nii lapsesta, vastapeluri siis päätti, että kasvattaa lapsen yksin ja nyt mietin rupeenko pistämään kampoihin. Eli aluks pitäs jotenkin saada isyys-testit tehtyä, sit jotenkin tapaamisoikeuksia jne. Ei vaan mitään käsitystä mitä noi asiat vaatii, sen tiedän, että vastustus tulee olemaa kovaa lapsen äitiltä.

Latest posts

Back
Ylös Bottom