Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Me oltiin Nazarin kautta 3 tähden täyshoidossa. Ihan ok reissu. Ite sai kaljaa ja muksut limsaa niin paljon kuin kukin halusi. 3 tähden ruoka oli sellaista työpaikkaruokalan ruokaa, eli ihan ok, mutta ei mikään elämys. 5 tähteä on varmasti hyvä.
Vesipuisto ajatuksena, kun muksut osaavat uida.

Mitäs mieltä porukka on lasten rokottamisesta nyt kun taas influenssa kausi alkamassa ja 6-35kk ikäiset lapset kuuluvat riskiryhmään?
En nyt jaksa selata koko topicia läpi onko jo käsitelty aihe loppuun , mut mitä mieltä noin yleisesti näistä rokotteista ja onko aiheuttanut teidän lapsille mitään tää aivan jäätävä määrä rokotteita mitä neuvola lapseen piikittää?

Meillä kohta taas rokotukset edessa (5kk:n lapsen) ja pelonsekaisin tuntein odotan mitä se tuo tullessaan. Edellisen kerran kun rokotettiin 3kk iässä meidän muksua niin tuntui, että saatiin ihan eri lapsi takas kotiin vietäväks.
Siihen mennessä oli jo saatu vähän rytmiä elämään , vedeltiin jo usein 8h yöunia ja lapsi oli enimmäkseen iloinen.
Rokotusten jälkeen menikin kaikki sekaisin , yöunet kutistui muutamiin tunteihin ja alkoi kiukkukohtaukset, jotka saattoi alkaa ihan milloin vaan ilman mitään ärsykettä. Ruokailu muuttui ihan täysiin, ennen joi muutaman kerran päivästä pullosta , mut se loppui kuin seinään siinä samalla. Vaikeuttanut ihan hitusen näin isänä lapsen syöttämistä kun kaksistaan ollaan.
Viimeisen 1.5kk aikana ollaan onnistuttu syöttämään pullosta muistaakseni 2 kertaa. On ostettu jos jonkinlaista tuttia ja pulloa mut ei vaan kelpaa.

Seuraavat rokotukset on edellisten rokotusten tehosteet ja toivon, että nää ei enää vaikuttaisi niin kun on jo 'kärsinyt' kyseisten rokotteiden taudit.
Kuitenkin alkaa vähän epäilyttämään onko tosiaan näille kaikille rokotuksille tarvetta???
Neuvolassa kun asiaa viimeksi kyselin ja kerroin mitä ne edelliset toi tullessaan niin yllättäen siellä alkoi perus : "no voittehan että olla ottamatta , mut sit jos lapsi joskus saakin jonkun taudin" pelottelu. Tottakai se mahdollista , mut nyt kun on näitä narkolepsia ollut influenssarokotteissa ja kuullut muutaman kauhutarinan tässä ihan lähiaikoina mitä kaikkea on jotkut lapset saaneet näistä rokotteista (mm. 4- ja 6v veljeksillä olis puhkaissut pahan reuman), pistää ihan tosissaan miettimään kuinka tutkittuja nää rokotteet oikein on.
Lääkefirmathan näitä lobbaa varmasti aivan saatanasti jokaikiseen niemeen ja notkoon pelottelemalla mahdollisista taudeista vaikka totuus on että raha niillä on vaan mielessä.

Onko nää Suomessa lomailevat/maahanmuuttajat niitä jotka näitä mahdollisia viruksia kantaa ja mahdollisesti sit vois tartuttaa rokottamattomiin lapsiin?? Suomessa kun varmaan 995 lapsista on rokotettu niin eihän näitä tauteja ole kellään. Ulkomaanmatkat tietty sit erikseen ja eiks lapsille vois vasta sit ottaa näitä tiettyjä rokotuksia....

taitaapi rokotteista olla enemmän haittaa kuin hyötyä. itelläni on 4 muksua ja jokaiselle on annettu pelkästään polio ja jäykkäkouristus. en kyllä enää ottaisi niitäkään. sitä en antaisi itelleni ikinä anteeksi että muksuille puhkeis noista rokotteista joku diabetes tai narkolepsia ym.

Meidän poika taas osallistuu Tampereen yliopiston rokotetutkimusohjelmaan jossa siis testataan kutosrokotetta suomen rokotusohjelmaan mukaan otettavaksi. Saa extrana vesirokkorokotteen, b-hepatiittirokotteen ja muistaakseni pneumokokkirokotteessa oli laajakirjoisempi suoja. Näiden lisäksi otettiin sairaalassa tuberkuloosirokote pojalle. Vaikka rokotteissa ja kaikissa lääkkeissä on omat sivuvaikutuksensa niin isompi riski on autoilla lapsen kanssa tms. Kuin. Saada se 1:10000000 todettu narkolepsia tms.

Nyt juuri oli 1v rokotukset ja pojalla on ollut jo 36h vajaa 40 astetta kuumetta. No buranaa ja panadolia 6h välein ja eiköhän se huomiseen mennessä laannu. Voi tosin olla, että kuume ei johdu rokotuksista, kun serkkupojalla parvorokko joka on voinut tarttua. Myös vauvarokkoa ja enterorokkoa on paljon liikenteessä. No eipä noihin virusperäsiin muuta hoitoa kuin oireenmukainen hoito = särkylääkettä kuumeeseen ja kipuun.

Nii siis eikai nuo A6:setkaan niin älyttömän hintasia enää ole 5-6vuotta vanhoina ja yli 150k ajettuina. Nettiautosta nopeasti vilkastuna karvalakkiversio irtoais helposti about 20k€:oon.
Mulla kustansi v. 2010 alussa tasan 16 tonttua 170tkm ajettu ja vm. -05, 2.4 V6-koneella. Yksityiseltä ostin ja sain mielestäni silloin tosi hyvään hintaan - mutta olis melkein samoihin pari vastaavaa automaattiakin silloin irronnut. Taustat tuli selvitettyä todella tarkkaan ja auto ollut sen mukainen. Keittoa syö sen 9-10 litraa mun normi-kaupunki/matka-ajossa ja pidempää matkaa mennään 8:lla litralla. Imo on tossa ihan pirusti Autoa tolla rahalla, kun uutena taisi olla +50k:n auto...

Aika rajusti näköjään putoaa laatuautonkin hinta. Itse kauhistelin miten tuon meidän Pösön hinta joskus putosi, mutta eipä tuo näytä olevan mitään. Nooh, pittää katella noitakin sillä silmällä, vaikkakin toivoen ettei nyt vuoteen tai kahteen pitäisi autokaupoille mennä.

Meillä on samanlainen setti takapenkillä (tyttö 4v +poika 2v + tyttö 1v), ja jumalauta kun vipinää riittää! Ei oo mitään rauhallisia lapsia ykskään noista.. :)

Täsmälleen sama sukupuolijakauma, mutta meille tuo keskimmäinen poika aiheuttaa eniten harmia. Pieksee molemmilla puolilla olevia tyttöjä... Nyt onkin harkinnassa maasturi tms. auto, missä olisi 3 penkkiriviä, niin saisi sen pojan sinne takariville yksinään..

- - - Updated - - -

A6 Audiin alkaa varmaan jo mahtumaan. Ei vain ehkä ihan mikään kansanauto kuitenkaan. Ei ainakaan itsellä lompakko moista kestäisi. Saa niitä paljon ajettuja toki halvalla melkein mistä tahansa, mutta teeppä tuollaiseen sitten isompaa rempppaa...
Meidän A6:een oli tehty 12te remppa vuosi ennen kuin ostimme sen...

Täsmälleen sama sukupuolijakauma, mutta meille tuo keskimmäinen poika aiheuttaa eniten harmia. Pieksee molemmilla puolilla olevia tyttöjä... Nyt onkin harkinnassa maasturi tms. auto, missä olisi 3 penkkiriviä, niin saisi sen pojan sinne takariville yksinään..

Teeppäs seuraavan kerran näin. Eli kun tuo pieksäminen alkaa, varoitat pari kertaa että jos ei lopu niin jäät matkasta. Kun se ei lopu niin katot sopivan sivutien ja nostat pikkuherran autosta pihalle ja kaasutat menemään. Todennäkösesti säntää itku kurkussa paniikissa perään ja neuvottelun jälkeen päästät autoon ja teet selväksi että homma toistuu jos ei meno lopu.

Näin tehtiin meillä kun vanhempi valopää availi turvavöitä kesken matkan. Sanoin että jos kerran ei ole turvavöitä niin ei olla kyydissäkään.

Kukkahatut saa soittaa sossut paikalle.

Meidän poika taas osallistuu Tampereen yliopiston rokotetutkimusohjelmaan jossa siis testataan kutosrokotetta suomen rokotusohjelmaan mukaan otettavaksi. Saa extrana vesirokkorokotteen, b-hepatiittirokotteen ja muistaakseni pneumokokkirokotteessa oli laajakirjoisempi suoja. Näiden lisäksi otettiin sairaalassa tuberkuloosirokote pojalle. Vaikka rokotteissa ja kaikissa lääkkeissä on omat sivuvaikutuksensa niin isompi riski on autoilla lapsen kanssa tms. Kuin. Saada se 1:10000000 todettu narkolepsia tms.

Nyt juuri oli 1v rokotukset ja pojalla on ollut jo 36h vajaa 40 astetta kuumetta. No buranaa ja panadolia 6h välein ja eiköhän se huomiseen mennessä laannu. Voi tosin olla, että kuume ei johdu rokotuksista, kun serkkupojalla parvorokko joka on voinut tarttua. Myös vauvarokkoa ja enterorokkoa on paljon liikenteessä. No eipä noihin virusperäsiin muuta hoitoa kuin oireenmukainen hoito = särkylääkettä kuumeeseen ja kipuun.

mä saatan olla foliohattu. mutta uskon että kaikki rokotteet heikentää immuniteettiä. siihenhän tuo rokotteen jälkeinen kuumekin viittaa.. on hienoa että näitä tutkitaan mutta tää on niin iso bisnes että on vaikea luottaa että esim thl antaisi täysin puolueetonta tietoa omista tuotteistaan..

mä saatan olla foliohattu. mutta uskon että kaikki rokotteet heikentää immuniteettiä. siihenhän tuo rokotteen jälkeinen kuumekin viittaa.. on hienoa että näitä tutkitaan mutta tää on niin iso bisnes että on vaikea luottaa että esim thl antaisi täysin puolueetonta tietoa omista tuotteistaan..

Ite en taas uskaltaisi jättää näitä perusrokotteita ottamatta. En haluaisi pojalle selittää sairastetun sikotaudin jälkeen aikuisuuden kynnyksellä, että sori et voi ikinä tulla isäksi kun isä päätti jättää MPR rokotteen pois sulta tms. Uskon ja tiedän, että sairastamalla näitä tauteja joita vastaan neuvolarokotteet annetaan ei ainakaan helpommalla pääse elämässä, joten valitsen mielummin rokottamisen olkoonkin, että niissä on marginaalinen riski kuten missä tahansa muussakin asiassa elämässä.

Rokotuksen jälkeinen kuume ei todellakaan tarkoita, että immuniteetti olisi heikentynyt vaan sitä, että elimistö kehittää sitä immuniteettia niitä taudinaiheuttajia vastaan. Kuume siis kertoo, että rokote toimii.

Jotta ei ihan pro-rokote jauhamiseksi mene niin todettakoon, että Influenssarokotte taidetaan jättää koko perheeltä ottamatta tänä vuonna. Katotaan minkälainen tautirumba saadaan talouteen aikaiseksi...

Ensvuonna tekisi mieli viedä pojat etelään.

Kuten tuossa jo vinkattiin, niin mikäli uimataitoa ei vielä ole, niin kannattaa alkaa opettamaan ja vauhdilla. Kyllä noista etelän lomista (vesipuistoista puhumattakaan) saa paljon enemmän irti, kun sitä uimakoulua (vaikka se helpompaa siellä onkin) ei tarvitse loman aikana käydä. Saa antaa lasten uida rauhassa, sen sijaan että koko ajan niska vääränä seuraa että pää on pinnan päällä. Hankalaksi menee, kun lapsi kehuu osaavansa sukeltaa, muttei osaa uida. :face:

Olen kerran Turkissa käynyt ja toista kertaa ole menossa. Sinne menevät juurikin ne, joiden budjetti ei anna muuten myöden tai suomi on ainoa kieli, joka taipuu. Matkaoppaista voi varmaan nähdä monta hyvää esimerkkiä -- jos sellaista seuraa haluaa, niin kohde on oikea. Ei se Bulgaria paljon tästä taatusti eroa...

Tuossa Nazar-sivustolla oli ainakin ulkoisesti kivan näköisiä hotelleja, jotka varmasti olisivat kuitenkin ihan hyvä alku, jos kohde kiinnostaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Teeppäs seuraavan kerran näin. Eli kun tuo pieksäminen alkaa, varoitat pari kertaa että jos ei lopu niin jäät matkasta. Kun se ei lopu niin katot sopivan sivutien ja nostat pikkuherran autosta pihalle ja kaasutat menemään. Todennäkösesti säntää itku kurkussa paniikissa perään ja neuvottelun jälkeen päästät autoon ja teet selväksi että homma toistuu jos ei meno lopu.

Näin tehtiin meillä kun vanhempi valopää availi turvavöitä kesken matkan. Sanoin että jos kerran ei ole turvavöitä niin ei olla kyydissäkään.

Kukkahatut saa soittaa sossut paikalle.

Auton kun pysäyttää, niin suurimpaan paniikkiin menee vanhin tyttö. Toki poikakin yleensä hiljenee. Ulos ei ole vielä tarvinnut laittaa.

Ite en taas uskaltaisi jättää näitä perusrokotteita ottamatta. En haluaisi pojalle selittää sairastetun sikotaudin jälkeen aikuisuuden kynnyksellä, että sori et voi ikinä tulla isäksi kun isä päätti jättää MPR rokotteen pois sulta tms. Uskon ja tiedän, että sairastamalla näitä tauteja joita vastaan neuvolarokotteet annetaan ei ainakaan helpommalla pääse elämässä, joten valitsen mielummin rokottamisen olkoonkin, että niissä on marginaalinen riski kuten missä tahansa muussakin asiassa elämässä.

Suora lainaus Terve lapsi kirjasta :
Sikotauti ei tartu kovin herkästi , Lapsilla sikotauti on yleensä lieväoireinen ja johtaa täydelliseen paranemiseen , Kehitysmaissa sikotautia on edelleen , Suomesta sikotautia voidaan pitää hävinneenä MPR-rokotusten ansiosta

Pieni kuumeilu rokotusten jälkeen tuskin ketään vanhempaa haittaa , kyse enemmän niistä vähän vakavemmista mahdollisista jutuista mitkä ainakin itseäni vaivaa.

Kuten tuossa jo vinkattiin, niin mikäli uimataitoa ei vielä ole, niin kannattaa alkaa opettamaan ja vauhdilla. Kyllä noista etelän lomista (vesipuistoista puhumattakaan) saa paljon enemmän irti, kun sitä uimakoulua (vaikka se helpompaa siellä onkin) ei tarvitse loman aikana käydä. Saa antaa lasten uida rauhassa, sen sijaan että koko ajan niska vääränä seuraa että pää on pinnan päällä. Hankalaksi menee, kun lapsi kehuu osaavansa sukeltaa, muttei osaa uida. :face:

Olen kerran Turkissa käynyt ja toista kertaa ole menossa. Sinne menevät juurikin ne, joiden budjetti ei anna muuten myöden tai suomi on ainoa kieli, joka taipuu. Matkaoppaista voi varmaan nähdä monta hyvää esimerkkiä -- jos sellaista seuraa haluaa, niin kohde on oikea. Ei se Bulgaria paljon tästä taatusti eroa...

Tuossa Nazar-sivustolla oli ainakin ulkoisesti kivan näköisiä hotelleja, jotka varmasti olisivat kuitenkin ihan hyvä alku, jos kohde kiinnostaa.

Tarkotus pistää nuot molemmat uimakouluun tänä talvena oli sitten reissua tai ei. Uimataito muutenkin hyvästä. Nyt olisi ollut syksylläkin uimakoulu, mutta mahdoton sitoutua omien töiden takia. Kevättalvella onnistuu helpommin.

Ja lasten kanssa en jaksa edes ajatella mitään omatoimisempaa reissua. Niitä on tehty ennen lapsia ja ne on silleen parempia. Lasten kanssa jonnekin minne pääsee suht edukkaasti ja on mahdollisimman helppoa kaikki.

Aavistus oli oikea. Kyse oli enterorokosta joka sattui juuri rokotusten aikaan päällekäin.

Me oltiin tänä vuonna kuusvuotiaan kanssa kaksi kertaa Turkissa 5:n tähden all inclusive mestassa, ja tullaan menemään vielä uudestaan niin kauan kuin pitää skidejä olla mukana. Kolmen tähden tms. mestaan en tule menemään, vaan tuo on juuri niinkuin pitääkin. Palvelu toimii, ruoat on hemmetin hyviä ja vaihtoehtoja on paljon, on siistiä joka paikassa. Penska saa uida ja hillua vesipuistossa kaikki päivät niin paljon kuin huvittaa ja laadukkaat ruokapaikat on lähellä eikä tarvitse lähteä haeskelemaan kun kiukkunälkä alkaa iskeä. Täydellinen mesta aivottomuuslomalla kun lapsi on mukana. Vaimon kanssa kahdestaan en kyllä lähtisi, ei se siihen oikein sovi.

Mutta tuohon autoasiaan. Nyt on sellainen tilanne, että perheen lisäystä on tulossa ja täytyy sanoa että kolme turvaistuinta takapenkille on kevyt ongelma siihen verrattuna kun koitat miettiä että minkälaiseen menopeliin menee 2 aikuista, 2 lasta, 2 koiraa ja lastenvaunut, sekä kaikkien tavarat. Niin että koirat, vaunut ja tavarat on tavaratilassa, koirat erillään tavaroista. Voi terve, saa pakettiautokaupoille mennä, tarvitaan siis neljä penkkiä ja helvetin iso tavaratila. Itse asiassa meinasinkin jo tehdä kaupat yhdestä 6-paikkaisesta retkeilyautokonversiosta, mutta ei oikein CX-7:n jälkeen hermo kestä siirtyä ajamaan pakettiautoa... No ei välttämättä pakettiauto ole ainoa vaihtoehto, pitkä Escalade tai Excursion kävisi myös ja nehän on halpoja. Disco 3 ehkä riittäisi, mutta edullisia ovat nekin ja epäluotettavia. Pathfinder on nyt vähän ollut kiikarissa, katsotaan josko sellainen nappaisi kun pitää alkaa tehdä jotain peliliikkeitä kuljetuskaluston suhteen.

Rokotuksista... Tuon meidän jäbän tarha-/koulukaveri on yksi noista narkolepsian rokotuksesta saaneita. On se kyllä surullista katsottavaa, kun sen ihmisen elämä on pilalla. Koulussa on vielä tähän asti selvinnyt jotenkin, mutta sairastamisaikana on mm. lihonut aika reippaasti kun kroppa käy hitaalla, eikä jätkässä pahemmin virtaa ole.

- - - Updated - - -

En tiedä onko tästä mitään hyötyä, mutta meillä on alusta asti istunut esikoinen keskimmäisenä, ja hyvin on toiminut. Tässä ideana se, että osaa "isona" antaa vauvalle tuttia tms. tarvittaessa, ei lyö tai muuten kohtele kaltoin sitä pienintä ja pystyy myös leikkimään keskimmäisen kanssa kun istuvat vierekkäin.

Kannattaa varmaan ennen auton sivuteille ajoja panostaa siihen, että puhuu tälle häirikölle jo ennen automatkoja siitä käytöksestä mitä häneltä odotetaan. Ja asettaa hänelle (tai sitten kaikille lapsille) jotain porkkanoita onnistuneista reissuista. Ja kun matka on päättynyt, antaa vielä palautteen tyyliin "nyt meni tosi hienosti" tai "jaksoit hienosti istua, mutta vähän.." tai "nyt meni ihan hölmöilyksi, ensi kerralla paremmin tai ei voi ottaa mukaan reissuun..". Eli keskustelee siitä käytöksestä ennen ja jälkeen matkan ja palkitsee onnistuneista suorituksista ja jättää joskus vaikka pois jostain kivasta reissusta jos oikeen pieleen on mennyt.

Autossa riehuvat lapset on kyllä melkein pahinta mitä mieleen tulee.

Mä saatan olla hyväuskoinen hölmö, mutta näkisin että rokotteet on pelastanut satoja miljoonia / miljardeja ihmishenkiä. Ja että lapsensa rokottamatta jättäminen on sekä vapaamatkustamista (väestö on länsimaissa keskimäärin 99,9%:sesti rokotettua) että lapsen turvallisuuden foliohattuilulla riskeeraamista. En siis kannata kaikkien mahdollisten rokotteiden ottamista ja myönnän että varmasti negatiivisiakin vaikutuksia on, mutta "pakollisten" rokotteiden laiminlyömisestä pitäis mun mielestä antaa sakot lapsen heitteillejätöstä.

Saako isät keskimäärin palautetta lasten hoidosta ja jos niin minkälaista? Vai olettaako isät ylipäätään saavansa palautettaa lastenhoidosta? Poikamme on siis yli 9kk ja omasta mielestäni osallistun hyvinkin aktiivisesti lapsen hoitoon vaikka käyn töissä. Meillä normimeinkiä että esim. eilen sunnuntaina olin pojan kanssa neljä tuntia kaksistaan että emäntä pääsi asioille. Vaihdan vaippaa, katon perään kun se on jo kova "kiipeilemään", syötän joka toisen kerran vähintään jos oon himassa, iltapesen, harjaan hampaat, kylvetän, leikin, nauratan, halin ja pusin. "Palkaksi" tästä olen saanut alusta asti jatkuvaa sättimistä ja haukkumista jokaisesta tavastani hoitaa vauvaa mikä ei ennen lapsen syntymää ollut avokin normikäytöstä. Peruspedantti luonne se toki on ollut aina. Perhekasvatus sillä on että positiivista palautetta ei ole totuttu antamaan, ja meillä on vallinnut ehkä semmonen neutraliuden ilmapiiri himassa ennen lasta.

En minäkään toki osaa kehua siitä että hoitaa kotityötkin siinä sivussa mallia lakanatkin pitää mankeloida. Tiedostan erittäin hyvin kuinka raskasta on olla kotiäitinä pienen lapsen kanssa. Saying that mulle tulee valtavan epäkiitollinen ja onneton olo siitä että että mulle joka päivä kerrotaan lukuisilla tavoilla että olen huono isä, en osaa vaihtaa vaippaa oikein, kun esim. olin 15min aikaisemmin haistanut vaippaa ja se oli puhdas kuinka en voinut tajuta että siitä kolmen minuutin päästä sillä oli paskat housussa. En osaa syöttää oikein kun muutama puurotippa putoo housuille, raivostuu kysymyksistä "mikä on iltaruoan antoaika" (jos tiedossa että olen yksin kotona pojan kanssa illalla) koska "miten on mahdollista että minä en 9kk jälkeen tiedä että sitä ei ole, se on sitten illalla kun sen aika on" johon itse vastaan että "mutta kun mä miehenä olen konkreettinen ja tarvitsisin jonkun aikaikkunan johon sen sijoittaa" jolloin vastaukseksi sitten saa hirveellä jupinalla että "no 7-8välissä, lähempänä kasia" jne. tähän päälle yli puolen vuoden selibaatti kun eukkoa ei huvita nussia...

Mä en kaipaa mitään viitankantajaa ja sädekehän päälläpitäjää sen takia että hoidan lasta, mutta tuntuu kohtuuttomalta saada kuraa niskaan kun ehkä mä teen asiat eri tavalla kuin hän, mutta lopputulos on kuitenkin aina onnistunut - vaippa on vaihdettu, vaatteet on saatu päälle (laitan nekin tietenkin väärällä tavalla päälle), vauva on puhdas, hampaat harjattu jne. Vauva on kesto-onnellinen ja kokee selvästi voimakasta perusturvallisuutta myös isän sylissä. Äiti ei ole mitenkään erityisen rasittunut, lapsi on ollut hyvin helppo alusta asti, ei itkeskele, kestonaurava ja nukkuu yöt melko hyvin. Avokin unet jää usein tonne n. 7 tuntiin mutta se taas johtuu pitkälti siitä että se jää valvomaan vielä pariksi tunniksi sen jälkeen kun poika on nukahtanut vähän ennen kymppiä.

Tämä nyt oli tämmöinen vuodatus. Olen kuullut että usein noi poikalapset 2-3v iässä päättävät yhtäkkiä että iskä on maailman nastin tyyppi. Kosmisen oikeudenmukaisuuden nimissä toivon että näin kävisi meilläkin niin saa eukko tuta miltä kiittämättömyys tuntuu :o)

Useimmiten sen parhaan palautteen saa lapselta itseltään. Keskustelun paikka tuossa nyt kuitenkin on ja jos jatkuu moisena pidempään niin kenties joku perheterapiakin ois paikallaan. Se on elämän muutos niin kattava, että vaimo kenties haluaa sitten ylikontrolloida kaikkea mitä voi joka aiheuttaa tollasen. Ehkä osaltaan myös oman arvon nostaminen, ettei isä ihan vasemmalla kädellä voi hoitaa lasta niin hyvin kuin muori ite. Käytännössä tuo lastenhoito on helvetin helppoa ja jos jotain niin kärsivällisyyttä, loputonta kärsivällisyyttä se vain kysyy. Niin lapsen kuin kumppaninkin suhteen.

Edit: tuo lopun huomautuksesi siitä, että odotat pojan kasvamista tiettyyn ikään että se tulee sun puolelle niin on ihan perseestä ja kuvas tilannetta ehkä enemmän kuin paremmin. Nyt teillä on se klassinen ongelma, että sitä kyylätään ja ollaan kateellisia omasta ajasta ja lapsen kanssa vietetystä ajasta yms. kun pitäisi tiiminä hoitaa kersaa. Niillä ne suosikit vaihtuu iän myötä milloin mihinkin suuntaan ja lopulta teini-iässä molemmat ootte perseestä. Joten sulla on se vaimo sellanen ihminen jonka kanssa kannattaa liittoutua jo tässä vaiheessa kersaa vastaan ;)

Latest posts

Back
Ylös Bottom