Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niiden lisäksi naisilla on joku pidempi kierto minkä mukaan se mieli menee. Välillä on kaikki niin ihanaa ja toimii ja välillä ei tartte kun katsoa vähän väärällä tavalla niin on kolmas maailmansota pystyssä. Tuntuu olevan HYVIN yleistä. Ihan jo tämän ketjun perusteella, mutta noin muutenkin mitä kuulee ja näkee.

Se on meidän miesten vaan kestettävä tämä tai ruveta homostelemaan. Toistaiseksi olen valinnut sen kestämisen.
Olis tossa homostelussakin kestämistä... ;)

Heh, tänään oli just aiheeseen liittyvä setti; oli oma pinna tosi kireellä kun emännällä oli kaikki päin helvettiä, vaikka kuinka koitin päivän mittaan sumplia juttuja hänen parhaakseen. Ajattelinkin, että johan olen löytänyt vittumaisen tapauksen, eikä ole muistaakseni edes kuukautisia. Päästiin sitten rauhassa kauppareissulle niin, että poitsut oli mummolassa ja vaimon mieli parani. Siinä tarinoidessa sanoi, että ketutti kun poitsut reuhoi koko päivän ja menkat alkoi - en muista koska viimeksi olen tullut noin iloiseksi tosta tiedosta (löytyi siis selitys vittumaisuudelle)...

Pojat n.2v ja 4v kattelee kans piirettyjä isomman veljensä (9v) kanssa ja sieltävälillä tarttuu "hyviä" kommentteja; 4v kävelee edellä ja sanoo pienemmälle: "hei nahkapää, ota toi pallo ni mennään makuuhuoneeseen pelaamaan." :D

Reilu vuosi sitten toisen pojan ollessa n. 2-3v oli kans priceless-tilanne kun silloin luokkaa 8v oleva veli kysyi mummolassa ohimennen pikkuveljeltään: "mitä 6+6 on?" ja pienempi vastaa samantien "12!"... Pappa vilkaisi hiukan, että mitä helvettiä.
:lol2:

ainoa mitä meikä sai mieleensä oli että millainen auto olis hyvä sitten kun tulee sitä jälkikasvua

Minkähänlaiseen lavettiin saa kohtuuttomasti tunkematta kolme turvaistuinta kiinni (+2 aikuista +kamat)? Onko joku soccer-mom Scenic ainoa käyttökelpoinen vaihtoehto?

Pussi päässä joutuu kyllä ajamaan, noloja vehkeitä noi.

Minkähänlaiseen lavettiin saa kohtuuttomasti tunkematta kolme turvaistuinta kiinni (+2 aikuista +kamat)? Onko joku soccer-mom Scenic ainoa käyttökelpoinen vaihtoehto?

No ei ainakaan mihinkään tavalliseen 5 paikkaiseen perheautoon. Ei mahdu mitenkän kolme istuitan takapenkille ja jos siellä on kaksi, niin ei siinä keskellä enää aikuinen istu. Eli kyllä vaihtoehdoksi jää oikeastaan nuot tila-autot.

EDIT: Silloin kun itse olin pentu, oli meillä Nissan Sunny tai joku vastaava pieni riisikippo. Ei silloin mitään istuimia ollut kellään. Meitä oli neljä pentua, kaikki takapenkillä, kaksi keskivöissä jotta kaikilla edes joku turvavyö oli. Ei onnistuisi tänäpäivänä kuusihenkisen perheen ja tavaroiden kanssa kukin tuollainen pakumallinen auto. Ei noilla esim. Pösön 307 7 penkkisillä tee mitään jos meinaa että sinne mahtuu vielä jotain tavaraakin. Ne lisäpenkit kun on tavaratilassa.

Kyllä porukka on kolmea istuinta työntänyt Passattiin ja Mondeoon mutta pitää olla kaposet istuimet. Helpommalla pääsee kun hankkii sellaisen auton missä on oikeasti istumapaikat kolmelle. Vaikka meillä on vain 2 lasta niin kyllä sitä aina välillä haaveilee tila-autosta kun pitää mökille tai kauemmas lähteä. Ja silloin tällöin olisi tarve, että autoon mahtuisi 5 aikuista.

Kyllä porukka on kolmea istuinta työntänyt Passattiin ja Mondeoon mutta pitää olla kaposet istuimet. Helpommalla pääsee kun hankkii sellaisen auton missä on oikeasti istumapaikat kolmelle. Vaikka meillä on vain 2 lasta niin kyllä sitä aina välillä haaveilee tila-autosta kun pitää mökille tai kauemmas lähteä. Ja silloin tällöin olisi tarve, että autoon mahtuisi 5 aikuista.

Saa ne toki tungettua tuohon mun vanhaan ropposeenkin. No en siis ole kokeillut kolmea istuinta, mutta kaksi istuin ja kissan kuljetusboksi mahtuu penkille. Mutta. Sitten pitää laittaa turvavyöt ja se onkin sitten hikinen ährääminen ja tuhraaminen. Menee satunnaisella reissulla mutta jos olisi kolme istuinta ja jatkuvat päiväkotireissut yms. niin hulluksi tulisi. Tila-auto olisi aika pakollinen. Maksaa homona. yli kaksi lasta ja alkaa kaikki maksamaan aika tuskasena.

Varmaan jotku suurimmat farkutkin (passat,v70 tai mondeo) vetää suht ok tommosen setin, istuimet vaan pitää tosiaan valita malliston kapeammasta päästä. Mulla kans 3 pientä lasta ja ajetaan paljon pitkiä reissuja. Nyt pari vuotta käytössä ollut Peugeot 5008 tila-auto on kyllä osoittautunut sekä takapenkin että tavaratilan puolesta erittäin toimivaksi vaihtoehdoksi. 30+kE ton kokoluokan autoon joutuu (uutena) sijoittaan, mutta ei jumalauta vaan toimis millään octavialla tällä kokoonpanolla reissaaminen.

Seuraavaksi autoksi oon ajatellu v70:stä siinä vaiheessa kun ei enää tarvi rattaita kuskata mukana.

Meillä Audi A6 farkkuna. Ihan hyvin mahtuu 4-, 2- ja 1-vuotiaat + rattaat ja kamat.

A6 Audiin alkaa varmaan jo mahtumaan. Ei vain ehkä ihan mikään kansanauto kuitenkaan. Ei ainakaan itsellä lompakko moista kestäisi. Saa niitä paljon ajettuja toki halvalla melkein mistä tahansa, mutta teeppä tuollaiseen sitten isompaa rempppaa...

Pointti se että syytä nämä huomioida kanssa kun isomman perheen perustaa.

Enemmänkin vaikuttaa se takapenkin muotoilu.

Tuttujen Focukseen menee heittämällä kolme perus turvaistuinta. Auto on ns. karvalakkimalli eli ihan suora, tasainen takapenkin istuinosa.

Meillä Mondeossa taasen muitoiltu penkki, eli käytännössä kahdelle niin ei mahdu kolmea. Reunimmaiset olis sivu ja pystysuunnassa kallellaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sekin vaikuttaa että käyttääkö isofix istuimia. Niiden kiinnikkeet tuppaa olemaan kaukana reunasta joten keskelle ei tahdo monessakaan autossa enää mitään lastenistuinta saada.

A6 Audiin alkaa varmaan jo mahtumaan. Ei vain ehkä ihan mikään kansanauto kuitenkaan. Ei ainakaan itsellä lompakko moista kestäisi. Saa niitä paljon ajettuja toki halvalla melkein mistä tahansa, mutta teeppä tuollaiseen sitten isompaa rempppaa...

Mulla on A6 sedanina ja ihan hyvin on mahtunut pienimmän kaverin kärryjen + kamojen kanssa. Takapenkillä olijat ovat iältään nyt sen 2v, 4v ja 9v. Kaksi istuinta takana käytössä ja näyttäisi sinne kolmaskin vielä osuvan.

Ei A6:issa mitään jännäämistä ole, varsinkaan jos ennen ostoa ottaa hiukan selvää, että minkä vuotisia / millä koneella olevia kannattaa välttää. Kun ostin vajaat pari vuotta sitten pirssiä (vm.2005), niin kaveri oli kaivanut jostain maahantuojien / merkkikorjaamoiden kannasta moottorityyppejä mitkä olivat olleet vikaherkempiä kuin toiset. Tarkistin siinä sitten ettei ainakaan tämä ollut mitään erityisen vikaherkkää sarjaa. Jos ottaa manuaalilootalla vielä, niin on taas yksi muuttuja vähemmän, jakohihna näissä taitaakin kaikissa olla ketjulla. Mun käsittääkseni pikemminkin vanhan korimallin A6:issa oli jos jonkinlaista murhetta, joten sikäli kannattaa C6-settiin päästä kiinni. En ole ite joutunut vaihtamaan muuta kuin kuluvia osia (ajettu nyt 200k), eikä ole tutuiltakaan isompia remppamurheita kuulunut. Tosi hyvä vaikutelma jäänyt kiesistä, mutta ei mun otanta mahdottoman laaja olekaan.

En myöskään ole viittinyt huollattaa tämän ikäistä pirssiä marmorilla, kun eipä siitä mitään lisäarvoa käyttöautolle saa..

Mulla ollut käsitys aina että A6 on sieltä kalliimmasta päästä oleva menopeli. Ehkä sitten olen väärässä.

Mulla ollut käsitys aina että A6 on sieltä kalliimmasta päästä oleva menopeli. Ehkä sitten olen väärässä.

Nii siis eikai nuo A6:setkaan niin älyttömän hintasia enää ole 5-6vuotta vanhoina ja yli 150k ajettuina. Nettiautosta nopeasti vilkastuna karvalakkiversio irtoais helposti about 20k€:oon.

Meillä 2003 vuoden A6 farkku (1,8T automaatti), mikä ostettiin pari vuotta sitten. Sillä oli ajettu sillon 90 tkm ja hinta oli noin 13000€. En tota pitänyt kovin pahana hintana kun kuitenkin kilsoja paljon jälellä ja muutenkin hyvä kuntoinen. Uudempi korimalliset on sit heti helvetisti kalliimpia, mutta kyllä tollakin ajelee tosi mielellään eikä edes bensaa rosvoa mitenkään järjettömästi.

Meillä A6 takapenkillä 2kpl Britaxin multitech:ejä vöissä kiinni (kasvot eteenpäin) ja kyllä takapenkki on aika täys. Väliin ei kyl mahdu enää kolmatta istuinta järkevästi. En tosin ole edes yrittäny, mutta mahdottomalta tehtävältä näyttää. Multitech on malliltaan kyl sellanen että se vie tilaa paljon ja vaatis kyl jo perhanan leveen takapenkin jos kolmas pitäis saada mahtuun.

noi uudet farkkufocukset on ainakin ihan täysin käsittämättömästi muka designattu, sillai jännästi takaluukku pyöristetty, vittu saa käyrryt just ja just. yhden landereissun tehneenä kiroan vieläkin! nuo vanhat volvot v70 vaikuttavat hyviltä. mulla oli mese 124w siinä on kyllä tilava kontti just pienelle perheelle vaimo mä ja lapsi. On kyllä ehkä yksi tärkeimmistä nimittäin auton valinta. Se on aivan saatanan kauheaa rännässä sovittaa kärryjä liian pieneen takaluukkuun, kun ei ole saanut nukuttua viikkoon ja lapsi huutaa ja vaimo painostaa. eikä näistä puhuta perhevalmennuksissa mitään.

Krhm, no joo, joskus vaan käy silviisii että pientä perhettä ollaan perustamassa, mutta kertarysäyksellä porukkaa tuleekin enempi. Ihan kaikkeen ei voi ennalta järkeilemällä varautua.

Mitäs mieltä porukka on lasten rokottamisesta nyt kun taas influenssa kausi alkamassa ja 6-35kk ikäiset lapset kuuluvat riskiryhmään?
En nyt jaksa selata koko topicia läpi onko jo käsitelty aihe loppuun , mut mitä mieltä noin yleisesti näistä rokotteista ja onko aiheuttanut teidän lapsille mitään tää aivan jäätävä määrä rokotteita mitä neuvola lapseen piikittää?

Meillä kohta taas rokotukset edessa (5kk:n lapsen) ja pelonsekaisin tuntein odotan mitä se tuo tullessaan. Edellisen kerran kun rokotettiin 3kk iässä meidän muksua niin tuntui, että saatiin ihan eri lapsi takas kotiin vietäväks.
Siihen mennessä oli jo saatu vähän rytmiä elämään , vedeltiin jo usein 8h yöunia ja lapsi oli enimmäkseen iloinen.
Rokotusten jälkeen menikin kaikki sekaisin , yöunet kutistui muutamiin tunteihin ja alkoi kiukkukohtaukset, jotka saattoi alkaa ihan milloin vaan ilman mitään ärsykettä. Ruokailu muuttui ihan täysiin, ennen joi muutaman kerran päivästä pullosta , mut se loppui kuin seinään siinä samalla. Vaikeuttanut ihan hitusen näin isänä lapsen syöttämistä kun kaksistaan ollaan.
Viimeisen 1.5kk aikana ollaan onnistuttu syöttämään pullosta muistaakseni 2 kertaa. On ostettu jos jonkinlaista tuttia ja pulloa mut ei vaan kelpaa.

Seuraavat rokotukset on edellisten rokotusten tehosteet ja toivon, että nää ei enää vaikuttaisi niin kun on jo 'kärsinyt' kyseisten rokotteiden taudit.
Kuitenkin alkaa vähän epäilyttämään onko tosiaan näille kaikille rokotuksille tarvetta???
Neuvolassa kun asiaa viimeksi kyselin ja kerroin mitä ne edelliset toi tullessaan niin yllättäen siellä alkoi perus : "no voittehan että olla ottamatta , mut sit jos lapsi joskus saakin jonkun taudin" pelottelu. Tottakai se mahdollista , mut nyt kun on näitä narkolepsia ollut influenssarokotteissa ja kuullut muutaman kauhutarinan tässä ihan lähiaikoina mitä kaikkea on jotkut lapset saaneet näistä rokotteista (mm. 4- ja 6v veljeksillä olis puhkaissut pahan reuman), pistää ihan tosissaan miettimään kuinka tutkittuja nää rokotteet oikein on.
Lääkefirmathan näitä lobbaa varmasti aivan saatanasti jokaikiseen niemeen ja notkoon pelottelemalla mahdollisista taudeista vaikka totuus on että raha niillä on vaan mielessä.

Onko nää Suomessa lomailevat/maahanmuuttajat niitä jotka näitä mahdollisia viruksia kantaa ja mahdollisesti sit vois tartuttaa rokottamattomiin lapsiin?? Suomessa kun varmaan 995 lapsista on rokotettu niin eihän näitä tauteja ole kellään. Ulkomaanmatkat tietty sit erikseen ja eiks lapsille vois vasta sit ottaa näitä tiettyjä rokotuksia....

Meillä 2003 vuoden A6 farkku (1,8T automaatti), mikä ostettiin pari vuotta sitten. Sillä oli ajettu sillon 90 tkm ja hinta oli noin 13000€. En tota pitänyt kovin pahana hintana kun kuitenkin kilsoja paljon jälellä ja muutenkin hyvä kuntoinen. Uudempi korimalliset on sit heti helvetisti kalliimpia, mutta kyllä tollakin ajelee tosi mielellään eikä edes bensaa rosvoa mitenkään järjettömästi.

No hitto, jos se tuolleen on niin pitää sitten ottaa tuokin menopeli mukaan katsantoon kun joutuu joskus autoa vaihtamaan. Pari kertaa ajellut moisella ja jäänyt kyllä laatupelin kuva. Ylläri oli että noin halvalla niitä irtoo kun kattelee uusien ja uudehkojen hintoja.

Krhm, no joo, joskus vaan käy silviisii että pientä perhettä ollaan perustamassa, mutta kertarysäyksellä porukkaa tuleekin enempi. Ihan kaikkeen ei voi ennalta järkeilemällä varautua.

Aivan täysin totta. Tämä vaan oli oma mielipide ja mitä olen tuonut esiin kun on udeltu ja tivattu että miksi ei tehdä lisää lapsia. Toinen on tämä taloudellinen ja käytännöllisyyden puoli ja toinen se että minä en jaksaisi sitä vaipparallia ja 1-2 vuotiaan vaihtimisrumbaa enää uudelleen kun nyt noiden kohta 5 ja 7 vuotiaan kanssa saa tehdä jotain omaakin juttua ja joskus jopa nukkua aamulla pidempään. Ei vaan kestäisi enää vanhan hermot.

Ensvuonna tekisi mieli viedä pojat etelään. Ollaan itsekin käyty viimeksi vuonna 2005. Kattelin tuossa www.nazar.fi tarjontaa ja siellä ois 2 vk All Exclusive lomia Alanyassa 5 tähden hotelleissa n. 3500 eurolla. Onko ketään näissä käynyt lasten kanssa? Hakusessa ois loma missä lapset viihtyy ja missä itsekin pääsee ottamaan mahdollisimman rennosti. Tuollaiseen vielä just lompakko taipuu kun painaa hommia alkuvuodesta vitusti. Tai siis vaimo painaa ja minä olen lasten kanssa kun en oikein pysty itse omiin työmääriini vaikuttaan.

Back
Ylös Bottom