Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Missä asiassa? Lapsesta vai? Sori ei tuu nyt mieleen, oon saattanut lukeakin jonkin juttusi. Mistä löytys?

Mun mielestä lapsesta kannattaa yrittää jonkin verran taistella kunhan se ei mene semmoiseksi tyyliin Kerstin Campoy..

Samaa mieltä. Jos nyt isä ei ole joku tuomittu taparikollinen, vaan ihan tavallinen kaduntallaaja, niin vähintään se joka toinen vkl ja kerta viikkoon arkena lapsen kanssa on syytä vaatia.

Jotkut akat kuvittelee että ne saa tyyliin lähestymiskiellon kun vaan vähän itkee sosiaalitantalle. Ehkä tätä on tapahtunutkin mutta ainakin minä taistelisin tuossa kohtaa jo aika kovaa. Näissä vielä jännä se, että ruokot kyllä kelpaa.

Onkos täällä ketään sellaisia, jotka ovat joutuneet taistelemaan oikeuksiensa puolesta? Oon nyt siinä pisteessä, että pitää tehdä päätös rupeanko taistelemaan tuulimyllyjä vastaan vai jatkanko elämääni ja ois mielenkiintoista kuulla muiden kokemuksia noista väännöistä.
Tää on vähän kaksipiippuinen juttu, koska panoksena on usein tärkein asia koko maailmassa, mutta samalla sillä taistelulla saattaa vahingoittaa sitä tahattomasti.

Nimim. skidinä todella raskaan sarjan avioerohelvetin keskellä kasvaneena, vaikutukset näkyy vieläkin. Ja olen edelleen katkera vanhemmilleni, koska kärsin todella pahasti tuosta. Olin 7v kun soppa alkoi.

Kaiken tuon kokeneena totean kuitenkin, että jumalauta jos omalle kohdalle osuis niin taistelen vaikka hautaan asti.

Mutta, JÄRKI päässä. Palkkaat helvetin hyvän lakimiehen ja annat sen hoitaa hommat.

Tietysti olisi helpompi kommentoida kun tietäisi tilanteesta vähän tarkemmin..

Tää on vähän kaksipiippuinen juttu, koska panoksena on usein tärkein asia koko maailmassa, mutta samalla sillä taistelulla saattaa vahingoittaa sitä tahattomasti.

Nimim. skidinä todella raskaan sarjan avioerohelvetin keskellä kasvaneena, vaikutukset näkyy vieläkin. Ja olen edelleen katkera vanhemmilleni, koska kärsin todella pahasti tuosta. Olin 7v kun soppa alkoi.

Kaiken tuon kokeneena totean kuitenkin, että jumalauta jos omalle kohdalle osuis niin taistelen vaikka hautaan asti.

Mutta, JÄRKI päässä. Palkkaat helvetin hyvän lakimiehen ja annat sen hoitaa hommat.

Tietysti olisi helpompi kommentoida kun tietäisi tilanteesta vähän tarkemmin..

Tossa ei siis ole kysymys avioerosta tms, nainen tuli raskaaksi heti suhteen alussa ja aika nopeasti ilmoitti että voin painua helvettiin. Lapsi on nyt syntynyt ja pitäisi päättää mitä teen ton kanssa. Nyt tässä vaiheessahan se lapsi ei hirveästi kärsi henkisesti vaikka kuin vääntää... Ajattelin lähinnä, että jollain olisi jotain sankaritarinoita kerrottavana josta saisi voimaa ruveta tohon taisteluun.

Tossa ei siis ole kysymys avioerosta tms, nainen tuli raskaaksi heti suhteen alussa ja aika nopeasti ilmoitti että voin painua helvettiin. Lapsi on nyt syntynyt ja pitäisi päättää mitä teen ton kanssa. Nyt tässä vaiheessahan se lapsi ei hirveästi kärsi henkisesti vaikka kuin vääntää... Ajattelin lähinnä, että jollain olisi jotain sankaritarinoita kerrottavana josta saisi voimaa ruveta tohon taisteluun.

No minä näen tässä kaksi vaihtoehtoa. Eli unohdat molemmat, mutta siten että hommasta on aukottomat paperit siitä että et sitten joudu haluamattasi maksumieheksi kun tytteli muuttaa mielensä.

Tai sitten teet selväksi heti alussa, että haluat hoitaa osuutesi ja hommaa hoitaa tästä eteenpäin lakimies kuten Red28 neuvoi.

Itse en kyllä tiedä että lähtisinkö sotaan ollenkaan tuossa tilanteessa kun mitään tunnesiteitäkään ei voi vielä olla. Eli ehkä voisi miettiä että kannattaako, kunhan oikeasti ei sitten joudu siihen rooliin, että maksat ruokkoja ja et näe lapsia. Itse varmaan hommaisin tyyliin palkkamurhaajan tuossa tilanteessa. En antaisi IKINÄ periksi vapaaehtoisesti että joutuisin maksamaan ruokkoja jos NAINEN pistäisi minut pellolle jo raskausvaiheessa. Siinä ei voi mieheltä vaatia taloudellista vastuuta jos mikään muukaan vastuu ei kelpaa.

Saatanan vaikea tilanne, enkä usko että tuossa voi oikein olla voittajakaan. Jos vaan järkevästi mahdollista, niin antaa akan hoitaa rastinsa ja kattelee itse uutta. Elämä on välillä saatanan kovaa. Helppo huutaa sivusta, tiedän.

Juu aika vaikee juttu. En tiedä miten itse toimisin.. Ehkä helpompi unohtaa koska et varmaan ole ehtinyt vielä kiintyä lapseen.

^/^^ Joo eihän tää tilanne mikään mukavin mahdollinen ole, tein oikeastaan jo aikaa sitten päätöksen, että unohdan koko asian ja jatkan matkaa juuri sen takia kun mitään kiintymystä ei ole. Rupesin tossa vaan epäröimään kun satuin näkemään aiheeseen liittyvän kuvan eräästä sosiaalisesta mediasta johon liityin viikonloppuna.

Ilmeisesti motivaatiota ja halua kuitenkin on? Jos osaat sanoa, että siksi koska tiedät lapsen olevan sinun ja haluat kasvattaa omaa lastasi, niin ala selvitellä tuota isyystestin järkkäämistä noin ensi alkuun. Jos taas mietit että olisit tekemässä tuon periaatteen vuoksi tai exää kiusataksesi, niin mieti vielä hetki.

Tuossa hommassa kannattaa ehdottomasti olla apuna joku huoltajuusasioihin erikoistunut asianajaja, hyvä sellainen. Ja hyvät maksaa, reilusti. Valitettavasti. Jos on kotivakuutuksessa oikeusturva, niin selvitä korvataanko sieltä jotain. Hyvää hankiessasi muista että asianajaja -titteliä saa käyttää vain liittoon kuuluva ja hyväksytty lakimies. Tarkoittaa, että tekemiset pitää olla hyvien tapojen mukaisia ja yleensä tarkoittaa myös sitä että on se ensimmäinen merkki jonkunlaisesta pätevyydestä.
Tuo isyyden todistaminen tuossa on se ensimmäinen juttu jonka jälkeen alkaa muu soppa. Tuosta todistamisesta ei ole mitään hajua, mutta muuten on tullut selviteltyä ja oltua avuksi tappelussa tapaamisten ja lähestymiskieltojen ja huoltajuusasioiden jajajaja... kanssa.

Sun etu on sen haitta, eli nykyään yhteiskunta vääntää jopa sairaalloisesti lapselle väkisin kahta vanhempaa. Aivan kaikessa katsotaan lapsen etua, ei kummankaan vanhemman. Kärjistetysti ei sulla ole mitään oikeutta nähdä lasta, mutta sillä on sua. En tarkoita että olisit johonkin syyllistynyt, vaan että tuollaisessa sodassa voi tulla mustamaalatuksi ja syytetyksi niin uskomattomista asioista, ettei siihen edes pahin mielikuvitus riitä. Ja jos toisella pokka riittää väittää, niin on aika vittumainen tilanne yrittää todistaa perättömäksi niitä väitteitä. Aikalailla kaikenlaista sontaa voi toisesta levittää ennenkuin joutuu edes tutkintaan mistään kunnianloukkauksesta. Se että jos toinen olisi tehnyt elämässään jotain epäilyttävää, syyllistynyt huumausainerikoksiin, väkivaltarikoksiin tms. ei tarkoita välttämättä yhtään mitään huoltajuuden valinnassa jos ne eivät ole kohdistuneet siihen lapseen. Eli, mieti mitä se exä susta ja sun tekemisistä tietää (huumekokeilut, käytöt, alkoholihongelmat jnejne...) ja mistä sillä on todisteita. Onko se fiksu ja vittumainen, eli osaako ja haluaako se kaataa sitä kuraa niskaan? Onko sillä paperilla jotain todisteita(tekstiviestejä, sähköpostia tmstms tämän selvittelyn alusta jossa olisi tullut uhkailtua tms?)

Mun kokemus tuollaisten keikkojen seuraamisesta on että kaikki alkaa siitä kun jättää vaaleanpunaiset lasit pois ja karistaa sen täydellisen lapsenuskon jostain lintukoto-oikeusvaltiosta missä paha saisi palkkansa ja kaikki kääntyisi oikein. Fakta on että oikeutta saa vain sitä itse hankkimalla ja tekemällä vitusti töitä sen eteen fiksujen ihmisten kanssa. Pitämällä pää kylmänä, hoitamalla yhteydenpidon kirjallisesti ja kärsivällisyyttä. Lisäksi tarvitaan joku(luultavasti se asianajaja) joka osaa suhtautua asioihin asioina ja jättämään tunteet pois. Tunteilla ei ole oikeuden päätöksiin merkitystä vaan faktoilla. Sossutantat on sitten erikseen. Ne on huonosti palkattuja(onko kaikkein terävimmät huonoimmin palkattuja?) ja aivan täysin vedätettävissä tunteilla ja valheilla toisen tekemisistä. Ja ne voi kirjotella raportteihinsa aivan mitä valheita tahansa mitä se toinen on saanut ne uskomaan joutumatta siitä vastuuseen, ja siellä ne seisoo virallisessa paperissa. Jää sun työksi todistaa ne vääriksi.

Tämä ei luultavasti rohkaissut yhtään... Mutta rohkaisuksi voin sanoa että ne mun seuraamat jutut on aivan täydellisestä ääripäästä. Sun on varmasti helpompi. On tilastollinen mahdottomuus, että ääritapauksia olisi enempää. :)

^Hyvää ja mielenkiintoista tekstiä. Siinä tuli asioita joita en ollut edes ajatellutkaan lähinnä ton homman mahdollisesta massiivisuudesta. Pitää tosiaan vielä yrittää tota asiaa miettiä, lähinnä siltä kannalta, että mitkä ovat noi omat syyt jos rupean asiaa ajamaa ja myöskin, että miten pitkälle olen valmis menemään.

^ Kannattaa myös vähän miettiä mitä elämässään suunnittelee. Meinaan että juurikin lapsella on oikeus isään jos sen isän paikan itsellesi lunastat, vaikkapa sitten lakiteitse. Molemmat naisen kanssa olette kuitenkin ilmeisesti sinkkuja ja en pitäisi mitenkään mahdottomana etteikö teillä ole tulevaisuudessa omat perheet tahoillanne. Kun sulla on lapsia tulevaisuudessa vaimosi kanssa, ja asut ehkäpä jopa eri maassa kuin tämä nyt syntynyt lapsi, tulee sun jaksaa tavata ja pitää yhteyttä tähän lapseen. Eli teit niin tai näin niin aika peruuttamattoman päätöksen edessä olet ja siitä pitäis muistaa sitten kantaa vastuu myös kymmenen ja kahdenkymmenen vuoden päästä kun elämäntilanne on ihan eri...

e: tämä ei siis ollut suositus suuntaan eikä toiseen vaan lähinnä kuinka lopullisesta jutusta on kyse.

^Hyvää ja mielenkiintoista tekstiä. Siinä tuli asioita joita en ollut edes ajatellutkaan lähinnä ton homman mahdollisesta massiivisuudesta. Pitää tosiaan vielä yrittää tota asiaa miettiä, lähinnä siltä kannalta, että mitkä ovat noi omat syyt jos rupean asiaa ajamaa ja myöskin, että miten pitkälle olen valmis menemään.

Uskon ettei isyyden tunnustaminen ja sen jälkeinen isyyden vahvistaminen ole mikään kovin suuri juttu, jossa jouduttaisiin isoihin lakimiesorgioihin. Asiasta on säädetty laissa ja menee käsitykseni mukaan ihan virkamiestoimenpiteinä. Aikaa tosin saattaa hieman kulua, mutta vaikka äiti vastustaa isyyden selvittämistä niin isällä on mahdollisuus tunnustaa lapsi ja sen jälkeen saada sille vielä vahvistus.

Käytännössä tämä on ihan arkipäivää lastenvalvojille, joten he osaavat neuvoa käytännön asioissa. Suosittelen siis ottamaan yhteyttä oman kunnan lastenvalvojaan ha selvittää miten homma etenee.

Sillävälin voit tiirailla finlexistä lainsäädäntöä asiasta.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1975/19750700

Siellä muunmuossa 8 pykälässä:

"Isyyden selvittäminen on kuitenkin toimitettava, vaikka äiti on vastustanut isyyden selvittämistä, jos mies, joka katsoo olevansa lapsen isä, on tunnustanut isyytensä."

Ja 3 luvussa (pykälät 15-21) tarkemmin isyyden tunnustamisesta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Joo kyllä motivaatio kannattaa olla kohdallaan ja ennen kaikkea oikea jos lähtee asiaa selvittämään.
On myös hyvä tietää ettei asioita tarvitse välttämättä sopia juridisesti rosiksessa, vaan se onnistuu ihan sopimuksilla. Ja tuo mun pelottelu oli vain äärijuttuja. Saattaa vastapuoli olla sitäkin kastia jolla menee maha sekasin kun laitat asianajajan laatimaan kirjelmän että nyt huoltajuus selvitetään näin ja näin, ja onkin valmis johonkin sopimukseen.

Mutta vaikka et tuohon sotimiseen lähtisikään, niin kyllä mä silti suosittelisin sen asianajajan palveluksia edes sen verran käyttämään, että vastapuolen kanssa pitää saada sopimus siitä ettet ole etkä koskaan tule olemaan elatusvelvollinen. Se meinaan mielellään varmaan ottaisi ne elatusrahat kuitenkin kun sen asian keksii.

Mä tiedän myös yhden tapauksen jossa "isä" on lyhyessä suhteessa kusetettu isäksi. Ei näe eikä tunnusta lasta, koska ei tunne itseään isäksi, ja kysyttäessä lapsista vastaa ettei hänellä ole. Eli on kaikenlaisia tapauksia olemassa.

Tärkeintä tosiaan on keksiä mitä itse haluaa - elämältään, tulevaisuuden perheeltään jne. Miten tuo sopii siihen jne.

^ Kannattaa myös vähän miettiä mitä elämässään suunnittelee. Meinaan että juurikin lapsella on oikeus isään jos sen isän paikan itsellesi lunastat, vaikkapa sitten lakiteitse. Molemmat naisen kanssa olette kuitenkin ilmeisesti sinkkuja ja en pitäisi mitenkään mahdottomana etteikö teillä ole tulevaisuudessa omat perheet tahoillanne. Kun sulla on lapsia tulevaisuudessa vaimosi kanssa, ja asut ehkäpä jopa eri maassa kuin tämä nyt syntynyt lapsi, tulee sun jaksaa tavata ja pitää yhteyttä tähän lapseen. Eli teit niin tai näin niin aika peruuttamattoman päätöksen edessä olet ja siitä pitäis muistaa sitten kantaa vastuu myös kymmenen ja kahdenkymmenen vuoden päästä kun elämäntilanne on ihan eri...

e: tämä ei siis ollut suositus suuntaan eikä toiseen vaan lähinnä kuinka lopullisesta jutusta on kyse.

Jotenkin missasin tän tekstin tosta välistä. Pitkään mietin viitsinkö aiheesta mitää kirjoittaa, mutta onneks tuli kysyttyä kun hyviä pointteja tullut ilmi. Vaikka tästä asiasta oon jonkun verran lähipiirissä puhunut, niin ovat sen verran nuorta porukkaa, että ehkä se kokonaiskuva on vielä vähän kapeampi. Toi päätöksen peruuttamattomuus on tässä tavallaan se asia mikä pelottaa, että kadunko sitä sitten joskus myöhemmin. Haluan kuitenkin jatkaa elämääni tavalla tai toisella ja joskus sen perheenkin perustaa, joten nyt se päätös on tehtävä ja mentävä sen kanssa päätyyn asti.

Hyvä että otit asian esille ja jatka vaan pohdintoja jatkossakin esim. täällä. Hyvä saada vertaistukea ja sinua tuntemattomilta mielipiteitä ilman että on suoria tunteita pelissä tai puoluellisuutta tai muuta vastaavaa. Ja uskon että jokainen meistä sinulle vastannut vastaa kyllä privaatistikin jos haluat asioista keskustella. Pääasia että saat nyt vähän näkökulmia ja jonkun jonka kanssa keskustella, vaikka tapahtuukin näin sähköisessä maailmassa.

Vain sinä itse voit tehdä sen lopullisen päätöksen.

Onneksi kukaan ei vielä erehtynyt sanomaan että "mitäs sohit meisselisä sinne tänne" olisin varmaan antanut bannit. ;) Tai jotain muuta pakollista vastuudiipadaapaa. Miten siinä kannata automaattisesti mitään vastuusta mistään jos toinen osapuoli toimii kuten nimisMies tapauksessaan kertoo?

Heh, olen kuullut tämän ja uskon että on totta. Mutta eipä tuolta nyt oikeati voi välttyä. Jos juot vaikka limpparia, niin salettiin lapsi siitä pummii tai muutevaan juo vaikka vettä samasta mukista. Että eipä tuota nyt isompien lasten kanssa oikein voi välttääkään.

Onhan se totta. En ymmärrä miksei tuota voisi välttää. Ei meidän lapsi (tosin paljon nuorempi vielä) ainakaan syö eikä juo kuin omilla välineillään ja aika tarkkana ollaan että otetaan aina uusi lusikka tmv. jos se on vanhemman suussa käynyt. Ei myöskään juo kenenkään muun pulloista/mukeista. Tämä on ohjeistettu myös isovanhemmille. Sheikkeristäkin saa maistaa vain korkin läpi leikisti, tykkää sitä kyllä kovasti ravistella kun isäkin niin tekee. Ja kyllähän lapsi uskoo ettei niin saa tehdä kun hänelle sanoo sen ja perustelee.

Tästä liikunta-asiasta on vähän avauduttavaa kun meillä on esimerkiksi eräs tuttavaperhe jolla on kaksi lasta. Toinen taitaa itseasiassa nykyään olla jo kouluikäinen. Heidän isä ei ole kovin urheilullinen mikä sinänsä ei ole tuomittavaa mutta mielestäni tuomittavaa on se ettei ilmeisesti tästä syystä edes yritä harrastaa poikien kanssa. Istuskelee vaan sivussa kun pojat koittaa pelata tmv. Tästä syystä pojatkaan ei ole kovin hyviä missään lajissa ja selvästi näkee jo nyt että kehitys ei johda ainakaan urheilullisuuteen. Itse yritän heidän kanssaan harrastaa aina kun nähdään mutta eihän me nähdä kuin muutaman kerran vuodessa.

Hyvä että otit asian esille ja jatka vaan pohdintoja jatkossakin esim. täällä. Hyvä saada vertaistukea ja sinua tuntemattomilta mielipiteitä ilman että on suoria tunteita pelissä tai puoluellisuutta tai muuta vastaavaa. Ja uskon että jokainen meistä sinulle vastannut vastaa kyllä privaatistikin jos haluat asioista keskustella. Pääasia että saat nyt vähän näkökulmia ja jonkun jonka kanssa keskustella, vaikka tapahtuukin näin sähköisessä maailmassa.

Oon itseasiassa jopa vähän yllättynyt siitä, miten paljon olo on helpottunut jo ihan parista viestistä. Jätin ton asian tavallaan jo yhdessä vaiheessa taakseni, mutta jotenkin se palaa aina mieleen uudestaan.

H
Onneksi kukaan ei vielä erehtynyt sanomaan että "mitäs sohit meisselisä sinne tänne" olisin varmaan antanut bannit. ;) Tai jotain muuta pakollista vastuudiipadaapaa. Miten siinä kannata automaattisesti mitään vastuusta mistään jos toinen osapuoli toimii kuten nimisMies tapauksessaan kertoo?

Ja kyllähän mie sen tiedän sanomattakin, että tää kaikki ois ollu mahdollista välttää toimimalla toisella tavalla silloin joskus, mutta se on turha ruikuttaa siinä vaiheessa kun rojut on jo rännissä. Jotenkin sitä aiemmin piti itseään niin fiksuna, ettei koskaan voisi joutua tällaiseen tilanteeseen, mutta en sitten ollut.

Kaikesta huolimatta, vaikka välit on tonne vastapuolelle mennyt, tuntuu myös pahalta kun tietää minkälaista harmia/mielipahaa se toinen osapuoli kokee... ja se kolmas, kaikkein tärkein.

No enpä minä jaksa ainakaan haukkana vahtia että lapset ei vaan juo toistensa pulloista tai käytä toistensa lusikkaa. Ne tekee sen aivan takuulla viimeistään kaverin synttäreillä tai päiväkodissa tai jossian muualla.

Liikunta-asiassa olen samaa mieltä Aleksein kanssa. Pitää sitä itse vähän jotain yrittää lasten kanssa harrastaa vaikka ei olisikaan kovin urheilullinen. Ei sitä ole pakko pelata jalkapalloa aamusta iltaan. Sitä voi vaikka käydä uimahallissa, pyöräillä, kiipeillä jne jne jne. Kyllä jokainen jotain keksii.

Itse sitä jo odottaa että tuo talvi oikeasti tulisi niin pääsisi mailoilla ja palloilla pelaileen pihaan jne. Myöhemmin sitten kelien salliessa sitä luisinrataa tehdä. Sitten tulisi sitäkin kunnolla harjoiteltua kun ei tarttisi aina lähteä vartavasten jonnekin vaan sen voisi tehä omassa pihassa. Meidän tenaville se vielä menisi täysin ja sitten alkaakin vanhempi oleen jo sen ikäinen että sitä pitää kuskata, tosin sitten on kaveritkin niin voi vähän vuorovedoilla tehdä tuota tai lähteä itsekin luistinten päälle.

Ahkerampi saisin itsekin tuossa suhteessa olla, mutta jotain sentään.

Vähän vielä väännän tästä suuasiasta. Jos toteat että lapset käyttää toistensa ruokailuvälineitä viimeistään kaverin synttäreillä, päiväkodissa tai muualla niin silloin oletat että koska itse et ole ollut turhan tarkka tästä asiasta, ei muutkaan olisi olleet. Nythän voi kuitenkin olla niin että juuri sinun lapsesi levittää niitä bakteereita ja paitsi että teet karhunpalveluksen omille lapsille niin saatat tehdä sen myös muille lapsille. Tämä ei ole syyttelyä, pelkkä esimerkki. Mutta kyllä minä kiinnittäisin huomiota tähän asiaan pienen lapsen vanhempana, se on kuitenkin hyvin helppoa. 100% suojaa ei tietenkään voi taata mutta kyllä se edesauttaa lapsen suun terveyttä jos lapsuuden ajan pitää kiinni siitä että käytetään vain omia ruokailuvälineitä ja harjataan hampaita aamuin-illoin.

Liikunta-asiaa voi miettiä niin että vaikkei isä olisikaan Gretzky tai Litmanen niin kyllä hän silti varmasti osaa opettaa lapselle alkeet luisteluun, hiihtoon, jalkapalloon, sulkapalloon, tennikseen ym ym.. Osaa sitten esimerkiksi koulussa lajien alkeet eikä jää ihan jalkoihin. Siitä ne taidot sitten kehittyy ja joku laji saattaa jäädä omaksi harrastukseksi pitemmäksi aikaa. Mutta jos ei kukaan lapsen kanssa harrasta niin lapsi saattaa tehdä kaiken väärin tai ei ollenkaan ja se kyllä näkyy sitten myöhemmällä lapsuusiällä.

No tuo suuasia on meillä missattu ja mitä nyt olen seurannut, niin varmaan 90% muissakin tapauksista joita tunnen. Kyllä nuot lapset tuntuu pihalla juovan samasta mukista kesälämpösillä jne. Että varmaan ois voinut tähänkin enempi kiinnittää huomiota, mutta näillä mennään nyt.

Ja liikunta-asiasta olen juurikin samaa mieltä. Mitä mieltä täällä muuten siitä että jo pieniä lapsia, eli esim. 3-6 vuotiaita roudataan harrastuksesta toiseen lähinnä vain siksi että vanhemmat haluaa lasten harrastavan. Lapset sitten puhuu että taas tänään on pakko lähteä sinne ja sinne harrastukseen. Onko tässäkään järkeä yhtään sen enempää kuin siinä ettei harrasteta mitään?

Kuopus täyttää ensi viikolla 9v. Ei ole enää mikään ihan pikku poika hänkään. Niin ne vuodet vaan vieriin ja aika kultaa muistot mun haikeeseen mieleen. Haikeeseen siksi kun pojat eivät valitettavasti asu saman katon alla. Isänpäiväkortin sun muut saa taas se toinen, muija hoitanut hommat sillain fiksusti että mä en saa edes korttia pojilta(siis joka äidin pitäisi ehdottomasti postittaa ja järjestää IMO). Tulee taas suht kurja fiilis isänpäivänä, voisi katsella kuvia pojista ja itkeä koko vitun päivän. Helvetti se huora ei ole järkännyt mulle edes poikien puh. numeroita ja kieltänyt poikia antamasta niitä mulle silloin harvoin kun näitä sankareita näen. Noh toivottavasti pojille kuuluu hyvää ja ovat terveitä, olin mä sitten kuussa tai haudassa, siellä mä sitten lepään rauhassa. Noh kohta ne täyttää 12v. ja saavat itse päättää enemmän. Kyllähän ne musta tykkäävät ja pitävät mielenkiintoisena tyyppinä, sanovatkin kaikesta huolimatta isäksi, vittu kun se exä vaan heittää koko ajan kapuloita rattaisiin BIITCH!

Olenko väärässä, jos väitän että "isä" ei voi isyystestiä vaatia Suomessa nykysäännösten mukaan (tai toisin sanottuna, äidin ei tarvitse moiseen suostua)? Eli jo pelkkä lapsen todistaminen omakseen, mikäli sitä ei papereihin näin ole alunperin merkitty, voi olla tuskallisen vaikeaa. Isyys/DNA testejä voi tehdä toki enemmän vähemmän salaa ulkomailla, mutta saako niillä oikeutta Suomessa on aivan toinen juttu.

Latest posts

Back
Ylös Bottom