Tosi vaikea vastata tekstiisi, koska et selvästikään ole ymmärtänyt sitä ydinviestiä mitä olen yrittänyt sanoa, sen ymmärtäminen olisi saanut sinut jättämään tuon tekstisi kirjoittamatta. Teet aivan omia lainauksia ja tulkintoja enkä jaksa avata samaa asiaa koko ajan kaikille uudestaan. Tuo Afrikka-esimerkkisi ei liity tai ole millään tavalla ristiriidassa minkään kanssa mitä olen kirjoittanut.
Voisin kuitenkin kommentoida tuota lopun heittoasi. Ei hyvinvointiyhteiskuntaa ole olemassakaan ilman jonkinlaista turvaverkkoa, se on yksi sen perusedellytyksistä. Pohjoismaista hyvinvointiyhteiskuntamallia pidetään yleisesti parhaiten toimivana hyvinvointiyhteiskuntamallina, ja sen selkein ominaispiirre on nimenomaan verovaroin ylläpidettävä vahva "turvaverkko". Toisin sanoen, vähempiosaista kannattaa huolehtia koska se on koko yhteiskunnan etu. Köyhyydestä syntyy lähes kaikki muut yhteiskunnalliset ongelmat mitä olen jo moneen otteeseen aiemmin toitottanut.
Ps.Huomaa, että olen myös moneen kertaan painottanut että samaan aikaan kun niitä pienituloisimpia kannattaa tukea rahallisesti köyhyyden lisääntymisen ehkäisemiseksi, niin pitää työskennellä yhteiskunnassa sen eteen että mahdollisimman moni niistä työttömistä/työkyvyttömistä saataisiin töihin/työkykyisiksi mahdollisimman nopeasti. Älä siis missään vaiheessa ajattele että olisin jonkun työttömyyden tai lorvailun puolestapuhuja. Pakko vääntää rautalangasta kaikki kun muuten vedetään niin ihmeellisiä ja hätäisiä tulkintoja kaikesta mitä kirjoittaa.
Ei sun ois tarvinnutkaan vastata kun sanoin että sun juttujas ei tarvitse sekoittaa koko asiaan.
Ja kyllä mä tiedän mitkä on hyvinvointiyhteiskunnan edellytykset, enkä ole sanonut että hyvinvointijärjestelmä on huono asia. Sanoin vaan että hyvinvointijärjestelmämme ei ole kovin kannustava järjestelmä, siitä et voi olla eri mieltä.