Itse olen myös sitä mieltä, että tuo taulukko pois avausviestistä kokonaan. Aika monta kertaa tässä vajaan 10 vuoden aikana käyty tämä sama keskustelu..."lue se teksti sieltä avausviestin lopusta jne." :D
Olen tähän tapaan treenatessani seurannut treenien kehitystä mahdollisimman simppeleillä mittareilla, en jaksa välittää esim. yksittäisen treenin sarjamääristä tai oikeastaan edes sarjojen toistomääristä.
Mulla lukee treenipäivyrissä yleensä kahdenlaista dataa. Esim. (35>90) tarkoittaa, että on tehty 35 toistoa 90 kilolla tai yli. Sitten seuraavassa treenissä pyrin vaikka ylittämään tuon määrän tai siirtymään johonkin toiseen painoon, kirjaan siis useampien tehoalueiden toistomääriä limittäin - mulla on näin koko ajan näppituntuma siitä, montako toistoa vaikkapa 80/90/100/110 kilolla on tehty yksittäisessä treenissä. Tämän kehyksen sisällä lisäilen/vähentelen sitten silloin tällöin hiluja (2.5, 5kg) vaihtelun vuoksi.
Joskus taas tuon sijasta tai lisäksi kirjaan ylös treenin kokonaisvolyymin ihan kiloina. Sitten on helppo mennä salille ja vilkaista, että aha viimeksi kyykkäsin esim. 3500 kiloa, nyt pyrin 3800 kiloon. TAI valitsen jonkun tavoitteen tyyliin "teenpä tänään vähintään 30 toistoa sadalla kilolla" jne. Kunhan ei missään vaiheessa mene liian pieniin painoihin niin toimii todella hyvin.
Ja välillä sitten piikkaillaan. Toisaalta mulla kulkee mukana sellasta hybridiajattelua, kun joskus edellämainittuun tapaan päätänkin laittaa tankoon kilot joilla tulee helposti vaikka vain kakkonen. Teen sitten vaikkapa jokusen setin 1-2 toistolla jonka jälkeen alemmilla painoilla muutama työsarja perään. Sovellan silloin tällöin myös ketjussa usein mainittua tapaa vetäistä lämppärit jonnekin 1x90% tietämille ennen työsarjoja.
Sekava sepustus, mutta kuvannee jotenkin sitä miten rennosti tällä tyylillä voi treenata, kun "systeemi" alkaa olla selkäytimessä. Jos nostetut kilot ja toistomäärät eri tehoaiueilla kasvavat koko ajan niin eihän metsään oikein voi mennä. Mutta mutta, omat ongelmani ovat tällä tyylillä treenatessa tulleet aina piikkausvaiheessa - mielestäni kertaakaan ei piikkaus ole onnistunut tuomaan esiin voimia niin hyvin kuin perussarjojen kehitys olisi antanut ymmärtää. Ehkä kroppani on vain sen tyylinen.
Nyt pitäisi jostain kehittää motivaatiota tehdä jotain vähän hapottavampaa välillä. Tuollaiseen "kaksi toistoa varastoon ja kunnon palautukset"-tyyliin tahtoo tykästyä liiankin hyvin ;)