Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Haluaisiko joku heittää tuohon mun kyssäriin jonkin vastauksen, kokemusta hyvästä voima progressiosta neli jakoseen?
Tuo on kyllä hyvä perusrunko.
Itelle on tosin toiminut paremmin tiheämmän frekvenssin jako. Tuommonen 3 kyykkyä, 4 penkkiä ja yksi veto taitaa miulle olla se ideaalisin, joten käytän sitä suurimman osan vuodesta. Piikkaillessa sitten vähän harvempaa frekvenssiä mutta edelleen lajit 1-3 kertaa viikossa.
Apuliikkeissa on ihan ok tehdä pääsääntösesti 2-4*6-12, etukyykyssä ja sjmv voi tehdä lyhempääkin, esim 3-5*4-8. Hauiksien tekemisestä ei oo haittaa. Yksi liike reenin päälle niin ei haittaa yhtään mitään.
Pystärin tilalla tekisin kyllä ennemmin vaikka jyrkkää vinopenkkiä joko medium tai kapealla otteella. Parempi penkin apu kuin pystäri.
Jos jaksat vetää leukoja, vedä leukoja. Kyllä ne vedot perille menee kunhan tyyli ei oo aivan perseestä.Mites, jos korvais leuanvedon ylätaljalla? Saisi paremman tuntuman yläselkään..
Noilla sarjamäärillä lienee enemmän kiinni apuliikkeistä, on sen verran vähäinen volyymi tehdä 6 päivän välein.
Eli olis ihan ok ruveta sarjamäärien kautta lisäämään progressiota pääliikkeeseen?
Ihan hyvä kysymys toi mun mielestä oli. Mä varmasti tekisin jotenkin niin, että ensin pyrin nostamaan sarjamäärää, sen jälkeen toistoja ja kun siellä on tavoite saavutettu niin sen jälkeen lisätään painoja ja lähdetään taas lisäämään sarjoja ja sen jälkeen toistoja. Turhan suoraviivaisesti tuota ei kyllä kannata ajatella ja tehdä joka treeniä samanlaisena, mutta lisäten aina jotain, vaan muistaa varioida vähän sitä treeniä. Tuo on se ydinajatus siellä sisällä minkä kaavan mukaan menisin. Ja tää oli mun mielipide.Joo, olen lukenu. Ja huomasin nimenomaan, ettei mitään kaaviota ole, enkä sellaista tarvitsekaan, koska ei se kroppa sen mukaan toimi. Lähinnä mietin, että nostanko painoja samalla, kun siirryn seuraavalle tasolle sarjamäärissä. Vai pitäiskö ensin nostaa sarjoja vanhalla painolla ja sit toistojen kautta lisätä painoa. Noh mutta rupeen vetää tota kohtuu lineaarisesti ja yritän painoissa päästä myös tuntuman mukaan etenemään. Tärkeimpänä pidän tekniikkaa ja sarjamäärien kasvua, niin että toistot pysyy yli kolmessa. Katsotaan mitä tapahtuu...
Kokeilin nyt ekan treenin mavessa niin, että viimeksi olin ottanut sen 3*4*150 ja jonkun kakkosen 155kilolla. Nyt tarkotus oli ottaa 4*3*155 kolme ekaa meni ok ja vikalla tuli kakkonen, selkeästi myös tekniikka petti, tuli alaselkä huonollatavalla kipeeksi. Eli liikaa painoa. Ens kerralla pyrin 150 kilolla ottamaan maksimi toistot kaikissa neljässä sarjassa ja siitä sitten katsotaan taas eteenpäin.
Penkki tulossa varmaan huomenna ja kyykky loppuviikosta, niissä taas näkee miten lähtee...
Kiitos vinkeistänne!