Penkkipaita vai ei, siinäpä kysymys

Status
Viestiketju on suljettu.
Originally posted by Mike
Toki pienempi voi olla vahvempi jos on hermotettu voimatreeniin, mutta usko nyt raven jo, että iso lihas supistuu voimakkaammin. Jos iso kehonrakentaja vaihtaa voimanostoon ja hermottaa paikat kuntoon, on romutkin sitten isommat. Kuten huomataan, voimanostossakin painot nousevat sarjojen mukana.

Laita sitten faktoja esille. Sen uskon, että SAMAN henkilön lisätessä lihasta on hän vahvempi. Mutta kun on eri henkilöstä kyse, niin se ei todellakaan ole automaattisesti vahvempi ja vaikka aloittaisi lihasta hermottamaan.
Tästä on havaittu monta esimerkkiä, kun eräs -80kg sarjassa oleva kehonrakentaja tahtoi voimaa ja alkoi hermottamaan ja yrittämään vaikka mitä. Hänelle ei vaan yksinkertaisesti voima tarttunut samalla tavalla ja hän ei olisi ikinä päässyt edes lähellekään vastaavan painoisia voimanostajia. Ja aika tähän ei ollut mikään 3 viikon voimatreeni vaan reilu vuosi sitä yritettiin. Ja vastaavia tapauksia on paljon.
Sun teorian mukaan JOKAINEN kehonrakentaja voittaisi hermotustreenillä mennen tullen voimanoston SM, EM ja MM-kisat. Ja siinä ohella jokainen laittaisi omaan sarjaansa uudet maailmanennätykset.. Ja vieläpä todella helposti, koska onhan heillä suuremmat lihakset.

tämä voimanosto osio täällä pakkiksella on kyllä hyvä!!!

Nyt kaikki natu eipäs natu juupas eipäs bullshit pysyy täällä eikä saastuta enää muita keskustelualueita. Jatkakaa ihmeessä....joka helvetin threadissa :)

Kyllä kehonrakentaja voi menestyä voimanostossa, kuten voimanostaja voi menestyä kehonrakennuksessakin, jos lahjoja lajiin on.

Ja eikös Ronnie Colemankin ole alkujaankin voimanostaja, että voisi melkein yleistää, että kuka tahansa voimanostaja pesisi kehonrakentajan, jos vain alkaisi harjoitella eri tavalla.:jahas:

Joo, Colemannin kanssa samoilla linjoilla. Lopettakaa tuo paskanjauhaminen. Itse en paljon jaksa vaivata päätäni miettimällä, että kilpailenko itse natuna roinaria vai natua vastaa, mulle riittää, että on testit ja niistä on selvitty kunnialla läpi.

ELI: älkää miettikö sitä, vaan keskittykää olennaiseen ja nostakaa!:whip:

Originally posted by Dobermann
Ei ni sen voi piilottaa sinne ryssäpurkkiin ja olla kertomatta kellekkään et on voittanut tollasen mitallin huijaamalla!

Ja kaikki voivat lähettää sen mitalin sinne mistä on ruoat hankittu tai antaa sen vaikka äitelle, kun sellainen vaaditaan että voi voittaa mitalin. :)

Eiköhän anneta kaikkien kukkien kukkia ja mennä joukolla halaamaan puita. :haart:
Tarviiko sitä päteä toisen leirin silmissä, oli laji mikä tahansa? Eiköhän jokaisen kannattaisi tehdä mitä haluaa ja omien tavoitteidensa mukaan kilpailla niillä säännöillä joilla haluaa. Yrittää olla maansa/liittonsa/lajinsa/maailman paras juuri niillä säännöillä. Jos jostain kumman syystä haluaa päteä sen toisen puolen silmissä niin menee ja voittaa niiden säännöillä niiden omalla kentällä, se kun kuulostaa olevan niin pirun helppoa. Pätee kaikkiin osapuoliin.
Vaikka itseäni kiinnostaa ainoastaan se mitä pystyn ylös saamaan ilman paitaa (tai vyötä tai polvisiteitä), niin kaikki kunnioitus niitä käyttäville ennätysmiehille. Jos välineet tekisivät sen noston niin vastaavan tuloksen tekijöitä saattaisi löytyä vähän tiheämmästä. Kaikki kunnioitus myös kovia raw-tuloksia tekeville, jos muut ovat yhtä vahvoja ilmankin sitä paitaa niin siitä vain näyttämään.

Voimanostajan harjoittelukin on sen verran spesifistä,että kehonrakentaja todennäköisesti menettää lihasmassaa jos siirtyy pelkästään hermottamaan lihaksia.Tähänhän juuri kaatuu länsimainen voimaharjoittelutyyli,jossa on erikseen massakausia ja voimakausia(lihasmassakaudella menetään voimaa,ja voimakaudella lihasmassaa).Anabolit toki varmasti tasoittavat tietä.Mun mielestä ainakin naturaalille paras tapa kasvattaa isot lihakset alkupyrähdyksen jälkeen on hankkia ensin paljon voimaa ja sitten siirtyä enemmän kasvattamaan lihasmassaa.Ei liene sattumaa,että monet huippukehonrakentajat ovat alunperin voimannostajia esim.ronnie coleman.

BTW: en oo ikinä kärynnyt testeissä.
Kerran natikka, aina natikka.

Olet kuitenkin sanonut roinaavasi = tunnustus. Voit tietenkin perua puheesi ja vedota tilapäiseen (lue. krooninen) mielenhäiriöön.

Kyllä sallituilla varusteilla ja natuna nostettu 200 kiloa on mielestäni paljon parempi kuin roinanneen tyypin 200 kiloa. Vaikka olisi ihan ilman paitaa.

Kiva tietää, että jollakin muullakin on urheilussa vielä perinteiset arvot tallella. Mikelle voima taas on pelkästään droppia. Sinisalo en ole, mutta olen aikoinaan kilpaillut hänen kanssaan. Ja mitä Sinisaloon tulee niin tuntuu kuuluvan siihen porukkaan, jolle tarkoitus ei pyhitä keinoja. Se on minusta ihailtavaa eikä heikkous.

Pointti natuvuodatuksessani oli se, että ketään ei tulisi tuomita roinaajaksi tulosten perusteella. Mua vituttaa jokaisen puhtaan nostajan puolesta, jos täällä joku pelle tuomitsee jokaisen hyvän tai itseään paremman nostajan roinaajaksi ilman todisteita. Perusteluina esitetään; "Toi nosti 200 kiloa ja itse en pystynyt natuna kuin 150 kiloon". Tottakai testejä voi huijata, mutta sekään ei ole todiste siitä, että kaikki tai edes kaikki menestyvät niin tekevät. Aukotonta testiä ei olekkaan, mutta tuo syyttely vaikuttaa siltä, että se olisi nostajan vika. Todistuksen taakka kun on syyttävällä osapuolella

Jos minä alan syyttämään jokaista minut voimanostossa voittanutta, niin se on askel huonompaan suuntaan ihmisyydessäni. Kuka sitten voi katsoa olevansa itse niin vahva että jokaisen häntä vahvemman on roinattava. Se on minun mielestä oksettavan itsekäs väite. Ympäri maailmaa ihmiset tekevät mitä ihmeellisempiä temppuja, mutta kukaan ei voi olla vahvempi natuna kuin roinaava poke tampereelta.

Tuolla ajatusmaailmallani ei ole mitään tekemistä naiiviuden tai sinisilmäisyyden kanssa. Se perustuu enemmänkin nöyryyteen ja siihen tunnustukseen, että minua parempia urheilijoita on olemassa.

Toki pienempi voi olla vahvempi jos on hermotettu voimatreeniin, mutta usko nyt raven jo, että iso lihas supistuu voimakkaammin. Jos iso kehonrakentaja vaihtaa voimanostoon ja hermottaa paikat kuntoon, on romutkin sitten isommat. Kuten huomataan, voimanostossakin painot nousevat sarjojen mukana.

Nyt se Mike puhuu taas kaikista kehonrakentajista voimanostonmestareita. Sääli, että voimanosto on myös tekniikkalaji, eikä pelkästää droppia ja 2 x 6 penkkiä.

uskon, että SAMAN henkilön lisätessä lihasta on hän vahvempi.

Tuokaan ei edes välttämättä pidä paikkaansa ainakaan pitkällä aika välillä. Tulee mieleen voimanostaja, joka vaihtaa lajin bodaukseen ja saa lihasmassaa ei välttämättä vahvistu = tulokset kasvaa. Eikös Mike sullakin ole penkki tippunut vaikka lihakset ovatkin kasvaneet.

Lievää katkeruutta havaittavissa Voithan sä uskotella itselles mitä vain, mutta mä ainakin nostin lihaksilla 217,5 kisoissa. Eihän se paljoa ole, mutta jotain kuitenkin

Jos sä saat arvostella ihmisiä raw-tulosten mukaan huolimatta niiden saavutuksista varustekisoissa, niin kai mäkin saan arvostella ihmisiä heidän natutulosten mukaan. Eikö? Sä sanot "paita nostaa". Mä sanon "roina nostaa".

Ja jos sinun mielestä mä en voi ajatella noin, niin miten olisi tälläinen ajatusleikki. Sun roinatulos (217,5) on noin 1,4 x natutulos (155). Mitä jos täällä jokainen natu kertois omat tulokset tuolla roinakertoimella. Sittenhän oltais kaikki samalla viivalla. Joten minuun voi suhtautua voimanostajana, jolla on noin 900 kilon roinayhteistulos (laskettu natukisatuloksesta!). Treeneissä olen tehnyt 350- 255- 340 eli 945. Kuulostaako naurettavalta? Tuohan perustuu oletuksiin. Nyt päästiin takaisin varsinaiseen aiheeseen. Kuinka niin?

Se on aika samanlainen oletus luonteeltaan kuin tuo melko yleinen oletus, että kaikki jotka käyttää penkkipaitaa saavat siitä heti 50 kiloa hyötyä. Senhän aika moni laskee edes paitaa koittamatta oman penkkituloksen päälle.

Lukekaa tämä:

Kirjoituksessa oli melkolailla paljon oletuksia. Oletuksia saa tietysti tehdä, mutta mitä jos jokainen joskus miettisi kuinka paljon oletuksia tekee silloin kun jonkun maine on kyseessä. Toinen miettisen arvoinen asia on kokemus ja näyttö. Jokainen voisi koittaa mitä varustenostaminen on ennenkuin alkaa heittää noita "paita siinä nostaa" kommentteja ja vähättelemään heidän tuloksiaan. Olisi myös kiva nähdä kaikki bodarit parantamassa voimanoston ennätyksiä oikein kisoissa ennenkuin heille jaetaan täällä mitaleja. Enhän minäkään tosimielellä väitä nostavani 900 kilon yhteistulosta roinalla, koska en ole sitä tehnyt. Puhutaanko välillä asioista joista tiedetään ja jotka ollaan tehty?

Voe rähmä mitä läppää täällä. Missä menee raja kehonrakennuksen ja voimanoston välillä? Olen varma, että kaikki itseään kunnioittavat oikeesti kovat punttijätkät ottavat eri treenijaksoihinsa kummankin "lajin" metodeja. Ne lajit kuitenkin ovat niin lähellä toisiaan.

On totta sekin, että joillain lihas on isompi voimaan nähden kuin toisella. Mutta kyllä jokainen voi kasvattaa voimaa kasvattamalla lihasta, sitä ei varmaan kukaan kiistä. Tämä ei mitenkään kumoa hermotuksen merkitystä, silläkin saadaan lisää "voimaa"

Sit miten vitussa tää penkkipaita vs Raw nosto saatiin natu vs. roinaajahomo kategoriaan.

Originally posted by Tune

Ja tällä hetkellä tuolla Raw-kisoissa nostetut tulokset eivät mielestäni ole laisinkaan vertailukelpoisia verrattuna Suomen Voimanostoliiton alaisuudessa tehtyihin tuloksiin. Raw Power on vaan rekisteröity yhdistys jollaisen saa perustaa kuka tahansa, ei mitään anti-doping toimintaa, eikä taida vaatia paljoakaan jotta pääsee tuomariksi ko. kisoihin.

Rakas Tune, kyseisissä kisoissa oli päätuomarilla FPO:n tuomarikortti ja molemmilla sivutuomareilla ipf-kortit(korjaus Kallingin Karilla ei ole korttia,mutta kaipa miehen tuomiohin voipi luottaa,onhan tuolla sellainen kilpailukokemus). Jos olisit ollut katsomassa kisoja tietäisit,että raw-nostoja on erittäin helppo tuomaroida,koska mm.penkissä on rinnalla press-komento ja merkin pituudesta ei tule epäselvyyksiä toisin,kun esim. viimeisissä ipf-kisoissa,joita olin katsomassa. Viime lauantaisissa kisoissa ei ollut YHTÄÄN korkeaa kyykkyä tai YHTÄÄN nostosuoritusta joiden hylkäämisen tai hyväksymisen suhteen olisi ollut MITÄÄN epäselvyyksiä, katsomoon asti näkee maallikkokin heti onko suoritus hyväksytty vai hylätty. Ennenkun ehdit inisemään päätuomarin FPO-kortista kehotan menemään katsomaan seuraavaa kisaa,jossa Haaparannan Toni on tuomarina on meinaan tarkempi linja mitä yhdelläkään ipf-tuomarilla,joita olen kisoissa nähnyt etten sanoisi jopa liian tiukka ainakin penkissä,mutta tärkeintähän siinä linjassa on se,että se on kaikille sama eikös vaan!

Mitä tulee raw-power ry:n vähättelyysi on se mielestäni vähintäänkin ihmeellistä... Talkooporukka järjestää omin voimin ilman markkaakaan valtiontukea 4-kilpailua vuodessa ja parhaalle nostajalle on pokaalin,protskun ja paidan lisäksi pääpalkintona televisio ja pisteissä paras sai trap-bar erikoistangon. SVNL ei kykene maksamaan kaikille nostajilleen edes tuota doping-rahaa vaan esim. veteraaneissa viimevuonna maailmanennätystä sivunneen nostajan olisi pitänyt maksaa itse omasta pussistaan 200€,jotta olisi saanut maailmanennätyksen haltuunsa. Tiedän,että kisoja järjestänyt yhdistys on ollut yhteydessä ADT:hen,mutta ilman valtion tukea noita testejä on näillä resurseilla lähes mahdoton järjestää,koska edes valtiontukisella SVNL:llä ei tunnu riittävän niihin resurssit. Doping testaukseen ei vaadita minkään urheilujärjestön jäsenyyttä vaan testaus sopimus edellyttää vain,että kyseinen yhdistys ja ADT tekevät sopimuksen,joka edellyttää,että kärähtänyt urheilija asetetaan kilpailukieltoon kisoja järjestävän organisaation toimesta.

Ja vielä,kyllä myönnän,että olen tietyllä tavalla jäävi vastaamaan,koska olin auttamassa kyseisten kisojen järjestelyissä ja mikäli ensi vuonna kisoja järjestetään aion olla vielä suuremmaksi avuksi mahtavalle porukalle,joka tekee ympäripyöreitä päiviä lajin kehittemisen suhteen yleisen paskanpuhumisen sijaan saadaan yleisesti pelkkää paskaa päälleen. RAW- kisoissa oli MAKSANEITA katsojia ja mikä hienointa noihin kisoihin on erittäin matala kynnys osallistua,jos todellakin lavalle on palo! Mm. penkkikisassa oli yksi osallistuja,joka ei ollut aikaisemmin edes ikinä ollut katsomassa kisoja ja säännöt selvitettiin ennen kisoja.

Tottakai RAW-kisoissakin on varmasti nostajia,jotka käyttävät doping- aineita ja niitä jotka eivät käytä... Yleisestä keskustelusta mitä SVNL:n touhusta käydään täällä ja kyseisen liiton foorumilla näin on asiat myös siellä puolella ja ei tietenkään tuloksia voi verrata, ovathan lähtökohdat täysin erilaiset,jos ei muuten niin ainakin varusteiden suhteen. Silti lauantain jälkeen ei jäänyt spekuloitavaa paljonko Toni Salin sai t-paidastaan irti vai oliko joku muu oikeasti vahvempi penkkipunnerruksessa.

Rauhaa!

Sit miten vitussa tää penkkipaita vs Raw nosto saatiin natu vs. roinaajahomo kategoriaan.

No kaipa meikäläinen on osaltaan vastuussa siitä, mutta mun kaaliin ei vain mahdu se, että joku kaikkia paitanostajia haukkuva raw-roinaaja ei hyväksy mun natuna ja paidalla nostettuja tuloksia, koska paita jeesaa. Niinkuin roina ei muka jeesais. Tosiasia on, että molemmat parantavat tuloksia. Ero on vain ja edelleen siinä, että toinen keinotekoinen avunsaantitapa on sallittu ja toinen kielletty. Kiellettyä metodia käyttävä kun ei mielestäni ole siinä asemassa, että voi kyseenalaistaa sallituilla keinoilla tulostaan parantavaa. Toinen noudattaa sääntöjä ja toinen rikkoo niitä. On siis kaksi tapaa: oikea ja väärä. Älköön kukaan väittäkö, että roinaaminen on urheilussa oikein. Voidaan sanoa, että käyttäjiä on paljon. Oikeuttaako se sitten ketään epärehellisyyteen urheilussa? Voidaan väittää, että urheilussa ei pärjää ilman roinaamista. Tuon väitteen paikkaansa pitävyyttä tässä kommentoimatta kysyn oikeuttaako se sitten ketään epärehellisyyteen urheilussa? Onko ihmisillä oikeasti noin kehno käsitys oikeasta ja väärästä?

Olen siis jeesustelija ja tekopyhä sinisilmäisyyden ja tyhmän lisäksi. Senhän saan kuulla seuraavaksi. Silti mun toimintaa ohjaa rehellisyys ja moraali.

Originally posted by Olbe
Silti lauantain jälkeen ei jäänyt spekuloitavaa paljonko Toni Salin sai t-paidastaan irti vai oliko joku muu oikeasti vahvempi penkkipunnerruksessa.

Rauhaa!

:kippis1:, loistavaa tekstiä:thumbs:.
Oma mielipide on edelleen että penkkipunnerrus ilman penkkipaitaa on se ainoa oikea penkkipunneruksen muoto.

Penkkipunnerus penkkipaidalla taasen on penkkipunnerruksen eri variaatio, joka on muovautunut nykypäivän voimannostoa varten.
Samoin kyykky trikoilla on variaatio ja maastonosto(maastonostokin on periaatteessa eri kuin maastaveto, muistaakseni maastanostoksi luokitellaan sumo jalka asennolla tehdyt nostot, maastavedolla tarkoitetaan normaali kapealla jalka asennolla tehtyjä nostoja?).

penkkipaita nostajat voi koittaa nostaa ilman penkkipaitaa ja ilman penkkipaitaa nostajat voi koittaa nostaa paidan kanssa?

Originally posted by N.O.Kummonen
No kaipa meikäläinen on osaltaan vastuussa siitä, mutta mun kaaliin ei vain mahdu se, että joku kaikkia paitanostajia haukkuva raw-roinaaja ei hyväksy mun natuna ja paidalla nostettuja tuloksia, koska paita jeesaa.

Elämän eläminen kaipaamatta hyväksyntää ihmiseltä, jota ei itse arvosta, on kokeilemisen arvoinen vaihtoehto.

Ero on vain ja edelleen siinä, että toinen keinotekoinen avunsaantitapa on sallittu ja toinen kielletty.

Sinulle sallittu on toiselle kielletty ja toisinpäin.

No kaipa meikäläinen on osaltaan vastuussa siitä, mutta mun kaaliin ei vain mahdu se, että joku kaikkia paitanostajia haukkuva raw-roinaaja ei hyväksy mun natuna ja paidalla nostettuja tuloksia, koska paita jeesaa.

onko sillä väli kummalla tavalla nostaa enemmän paidalla vai roinalla? molemmat on kusetusta kuitenkin?

edit: mulla on ehdotus: järjestetään sellaset kisat, missä naturaalit nostaa alavinopenkiltä ilman paitaa, roinaajat nostavat normaalilta penkiltä?
alavinopenkissä liikerata on lyhyempi ja siinä pääsee käyttämään isompia painoja?

näin vältetään penkki paita kinastelu... toisaalta sitten alkaa alavinopenkki/tasapenkki kinastelu.

Rakas Tune, kyseisissä kisoissa oli päätuomarilla FPO:n tuomarikortti ja molemmilla sivutuomareilla ipf-kortit(korjaus Kallingin Karilla ei ole korttia,mutta kaipa miehen tuomiohin voipi luottaa,onhan tuolla sellainen kilpailukokemus). Jos olisit ollut katsomassa kisoja tietäisit,että raw-nostoja on erittäin helppo tuomaroida,koska mm.penkissä on rinnalla press-komento ja merkin pituudesta ei tule epäselvyyksiä toisin,kun esim. viimeisissä ipf-kisoissa,joita olin katsomassa. Viime lauantaisissa kisoissa ei ollut YHTÄÄN korkeaa kyykkyä tai YHTÄÄN nostosuoritusta joiden hylkäämisen tai hyväksymisen suhteen olisi ollut MITÄÄN epäselvyyksiä, katsomoon asti näkee maallikkokin heti onko suoritus hyväksytty vai hylätty. Ennenkun ehdit inisemään päätuomarin FPO-kortista kehotan menemään katsomaan seuraavaa kisaa,jossa Haaparannan Toni on tuomarina on meinaan tarkempi linja mitä yhdelläkään ipf-tuomarilla,joita olen kisoissa nähnyt etten sanoisi jopa liian tiukka ainakin penkissä,mutta tärkeintähän siinä linjassa on se,että se on kaikille sama eikös vaan!

Mitä tulee raw-power ry:n vähättelyysi on se mielestäni vähintäänkin ihmeellistä... Talkooporukka järjestää omin voimin ilman markkaakaan valtiontukea 4-kilpailua vuodessa ja parhaalle nostajalle on pokaalin,protskun ja paidan lisäksi pääpalkintona televisio ja pisteissä paras sai trap-bar erikoistangon. SVNL ei kykene maksamaan kaikille nostajilleen edes tuota doping-rahaa vaan esim. veteraaneissa viimevuonna maailmanennätystä sivunneen nostajan olisi pitänyt maksaa itse omasta pussistaan 200€,jotta olisi saanut maailmanennätyksen haltuunsa. Tiedän,että kisoja järjestänyt yhdistys on ollut yhteydessä ADT:hen,mutta ilman valtion tukea noita testejä on näillä resurseilla lähes mahdoton järjestää,koska edes valtiontukisella SVNL:llä ei tunnu riittävän niihin resurssit. Doping testaukseen ei vaadita minkään urheilujärjestön jäsenyyttä vaan testaus sopimus edellyttää vain,että kyseinen yhdistys ja ADT tekevät sopimuksen,joka edellyttää,että kärähtänyt urheilija asetetaan kilpailukieltoon kisoja järjestävän organisaation toimesta.

Ja vielä,kyllä myönnän,että olen tietyllä tavalla jäävi vastaamaan,koska olin auttamassa kyseisten kisojen järjestelyissä ja mikäli ensi vuonna kisoja järjestetään aion olla vielä suuremmaksi avuksi mahtavalle porukalle,joka tekee ympäripyöreitä päiviä lajin kehittemisen suhteen yleisen paskanpuhumisen sijaan saadaan yleisesti pelkkää paskaa päälleen. RAW- kisoissa oli MAKSANEITA katsojia ja mikä hienointa noihin kisoihin on erittäin matala kynnys osallistua,jos todellakin lavalle on palo! Mm. penkkikisassa oli yksi osallistuja,joka ei ollut aikaisemmin edes ikinä ollut katsomassa kisoja ja säännöt selvitettiin ennen kisoja.

Tottakai RAW-kisoissakin on varmasti nostajia,jotka käyttävät doping- aineita ja niitä jotka eivät käytä... Yleisestä keskustelusta mitä SVNL:n touhusta käydään täällä ja kyseisen liiton foorumilla näin on asiat myös siellä puolella ja ei tietenkään tuloksia voi verrata, ovathan lähtökohdat täysin erilaiset,jos ei muuten niin ainakin varusteiden suhteen. Silti lauantain jälkeen ei jäänyt spekuloitavaa paljonko Toni Salin sai t-paidastaan irti vai oliko joku muu oikeasti vahvempi penkkipunnerruksessa.

Rauhaa!

Järkevää puhetta. Toivottavasti jatkossakin noita kisoja järjestettäisiin.

Jos kisat ens vuonna järjestetään, vaikkapa heinäkuun jälkeen, niin lupaan lähteä nostamaan.

Originally posted by Raven

Tästä on havaittu monta esimerkkiä, kun eräs -80kg sarjassa oleva kehonrakentaja tahtoi voimaa ja alkoi hermottamaan ja yrittämään vaikka mitä. Hänelle ei vaan yksinkertaisesti voima tarttunut samalla tavalla ja hän ei olisi ikinä päässyt edes lähellekään vastaavan painoisia voimanostajia.

Siirrytäänpä vielä tähän aiheseen. Älä Raven vertaa noin. Mieti ennemmin olisiko tällä samalla henkilöllä edes sen verran voimaa kuin nyt, jos lihakset olisi pienemmät. Itse en usko että olisi. Etkä sä muutenkaan voi verrata kahta eri henkilöä niinkuin aiemmin teit. Yksilölliset erot on niin suuria. Tietenkin toisella voi olla enemmän voimaa kuin toisella vaikka omaisikin pienemmät lihakset.

Otetaan tällainen tapaus: Henkilö nostaa voimatreenillä penkistä 200 kg. Olettetaan että tämä on henkilön maksimi jota korkeammalle hän ei pääse vaikka miten treenaisi. Jos tämä kyseinen henkilö alkaa kasvattamaan lihaksia, niin uskon että penkkituloskin lähtee taas nousuun kun palataan voimatreeniin. Isompi lihas supistuu suuremmalla voimalla kuin pienempi.

Rakas Tune, kyseisissä kisoissa oli päätuomarilla FPO:n tuomarikortti ja molemmilla sivutuomareilla ipf-kortit(korjaus Kallingin Karilla ei ole korttia,mutta kaipa miehen tuomiohin voipi luottaa,onhan tuolla sellainen kilpailukokemus). Jos olisit ollut katsomassa kisoja tietäisit,että raw-nostoja on erittäin helppo tuomaroida,koska mm.penkissä on rinnalla press-komento ja merkin pituudesta ei tule epäselvyyksiä toisin,kun esim. viimeisissä ipf-kisoissa,joita olin katsomassa.

Rauhaa!
Vilpitön anteeksipyyntö tietämättömyydestäni.

Kaikki olisi helevetin paljon helpompaa jos olisi olemassa vain yksi liitto amatööreille ja yksi ammattilaisille (jossa ei testata).
Mutta kun noita paitoja nyt saa käyttää "hallitsevassa" liitossa, niin eihän sitä kovin moni vaihda paidattomaan liittoon, jossa on vielä vähemmän kilpailijoita.
Ja toisaalta, tuntuisi oudolta osallistua kaksiin Suomen Mestaruus kilpailuihin samana vuonna, samassa lajissa :confused:
Ja jos ko. raw-kisoissa sattuu olemaan vielä joku, kenellä on kilpailukielto SVNL:n puolella, niin tulee sanktioita myös omalle kohdalle. Ainakin joskus oli niin.

:1:

Elämän eläminen kaipaamatta hyväksyntää ihmiseltä, jota ei itse arvosta, on kokeilemisen arvoinen vaihtoehto.

Tuossa on kyllä hyvä pointti. Pitänee kokeilla. Toimisiko tuo myös niin päin, että aina ei tarvitsisi arvostella niitä henkilöitä, joita ei ymmärrä tai hyväksy. Varsinkaan, jos he eivät mitään sääntöjä riko ja toimivat yleisesti hyväksyttävällä tavalla.

Sinulle sallittu on toiselle kielletty ja toisinpäin.

Tuokin pitää osittain paikkansa. Yksilö vaan ei päätä aina niitä sääntöjä eikä sitä mikä on yleisesti hyväksyttävää eikä sitä mikä on rehellistä jne... Urheilussa säännöstö on olemassa. Saako sitä kuka tahansa mielensä mukaan muuttaa. Mikä on oikein ja mikä väärin? Koskeeko muutosoikeus myös lainsäädäntöä vai onko olemassa asioita joiden parissa saa tehdä vääryyksiä ja olla epärehellinen? Onko urheilu tälläine asia? Siitä pisteitä kuitenkin Mikelle että ei sentään yritä kusettaa urheilussa, joissa testit ovat ja joissa sääntöjä on.

PS. En yritä esittää nokkelaa.

Originally posted by Tune
Vilpitön anteeksipyyntö tietämättömyydestäni.

Kaikki olisi helevetin paljon helpompaa jos olisi olemassa vain yksi liitto amatööreille ja yksi ammattilaisille (jossa ei testata).
Mutta kun noita paitoja nyt saa käyttää "hallitsevassa" liitossa, niin eihän sitä kovin moni vaihda paidattomaan liittoon, jossa on vielä vähemmän kilpailijoita.
Ja toisaalta, tuntuisi oudolta osallistua kaksiin Suomen Mestaruus kilpailuihin samana vuonna, samassa lajissa :confused:
Ja jos ko. raw-kisoissa sattuu olemaan vielä joku, kenellä on kilpailukielto SVNL:n puolella, niin tulee sanktioita myös omalle kohdalle. Ainakin joskus oli niin.

:1:

Raw- kisoihin ei saa osallistua,jos on käry päällä. Olen itse menossa ipf:n puolelle ensi vuonna kisaamaan,vaikka suoraan sanottuna ei hirveästi nappaa tuon lauantaisen kokemuksen jälkeen ruveta repimään kiristäviä vehkeitä päälle. Ensi vuonna myös raw-kisoihin,jos luoja suo.

jaa-a. mun mielestä tässä threadissa oli VAIN kyse siitä että mikä on mielipide penkkipaidasta.Ja kun siihen sitten useampi sanoi että mieluummin ilman niin johan palstan himonatut alkoi saada vatsan polttoja siitä että miten joku voi olla sitä mieltä ja itku oli valmis alkamaan.

Miksi ei varusteita? tässä minun perusteluni siihen(jos nyt ketään kiinnostaa:))

Olen viimeisen 3 vuotta käynyt katsomassa miltei joka FPO kisan joka on järjestetty joko katsojana,huoltajana tai levymiehenä.
Ja olen saanut siitä touhusta tarpeekseni enkä mene paikalle enää yhteenkään tapahtumaan. Syy? Koska varustekikkailu on mennyt aivan liian pitkälle ja koko lajista on mennyt kaikki näyttävyys ja kiinnostavuus. Ketään ei enää kiinnosta katsoa penkkiä kun suoritukset ovat mitä sattuu. Ei kiinnosta enää arvailla tuleeko se paino siihen rintaan vai ei. Ei kiinnosta enää yhtään arvailla meneekö tuo kerran jo pysähtynyt nosto tuomareilta läpi vai ei. Ketään ei enää säväytä mikään penkkitulos kun kisoissa on nostajia jota pyytävät tankoon 265 kiloa ja käyvät kaksi kertaa räpeltämässä saamatta tankoa rintaan ja pyytävät viimeiseen 280 kiloa jota eivät saa suorille käsille. Ketä jaksaa kiinnostaa kisa jossa ensin nostaja nostaa todella tyylikkäästi uuden ennätyksen ja viimeisellään sitten korottaa ja saa senkin raudan ylös kamalasti muljaamalla niin että ojennukset ovat eri-aikaisia ja tanko menee välillä alaspäinkin ja kuinka ollakaan nosto hyväksytään.
Paidalla nostosta on pois käikki se näyttävyys mitä sisältyy nostoon joka tehdään RAW tyyliin ilman paitaa ,jossa 200 kg on edelleen kova rauta! Paita kisoissa ketään ei kiinnosta joku surkea 200 kilon räpellys,ainoostaan ne liki 300 kilon nostot jaksaa innostaa ketään.
Ja kyykky sitten , monta kertaa kisoissa varmistajana olleena voin kertoa että nuo helvetin haalarinostajat ovat jumalaton riski itselleen ja ennen kaikkea varmistajille. Tankoon pyydetään isompia romuja kuin nostaja pystyy omin voimin käsittelemään , monolift-laitteesta saadaan tanko niskaan ja sitten nostaja huojuu siinä kaatua ja ei tyyliin, kun ei meinaa saada kuormaa kannateltua edes suorinjaloin. No ei siinä mitään ,jos vain tajuaisivat siinä vaiheessa pyytää romun telineeseen ja poistua ,mutta jumalauta sitten koitetaan tutista sen raudan kanssa alas ja viimeistään siinä vaiheessa kun ylös pitäis tulla ,niin sitten pudotetaan se 350 kg varmistajien syliin ! Tälläiset nostajat saisivat haistaa pitkän ..... ja mennä itseensä. Ja syy tuohon on se että se peltihaalari mahdollistaa noille nostajille täysin luonnottoman nostoasennon jossatanko tosiaankin pudotetaan taakse kun liika on liikaa ja yritetään nostaa paljon enemmän kuin kyetään hallitsemaan. Jos kyykyssä loppuu voimat asia on eri juttu mutta silloinhan nostaja taipuu eteenpäin ja varmistajat pystyvät auttamaan ja rauta tuodaan avustettuna ylös telineeseen. Katsokaa seuraavissa kisoissa
minkälaista räpellystä se touhu oikeesti on.
FPO kisat ei enää kiinnosta ketään muuta kuin nostajan muijaa ja velipoikaa sekä huoltajia. Muu yleisö alkaa hiljakseen vieroksua kisoja ,osaksi mainitsemistani syistä.

SVNL kisat eivät kiinnosta juuri siitä syystä että mikään tulos ei enää jaksa säväyttää pätkääkään kun maailmalla mennään 100 kiloa edellä .Toinen syy voidaan lukea niiden omilla sivuilla olevasta tappelu nurkkauksesta, jollaista tännekin koitetaan kovasti viritellä.

Siksi RAW,ja siksi ei penkkipaitaa.

Raw- kisoihin ei saa osallistua,jos on käry päällä.
Saako Raw-Power RY sitten SVNL:ltä jonkin listan siellä kärynneistä urheilijoista?

Mutta eikö se tunnu hullulta mennä kilpailemaan kisoihin, jossa epäilisin olevan huomattavan paljon roinanneita tyyppejä? Jos siis kilpailijat nostelee myös FPO:n puolella tai muuten vaan.
Eihän siellä ole oikeen mitään mahkuja natikkana?

Toivottavasti nyt joku sanoo taas, että "kyllä kaikki SVNL:n puolellakin roinaa" :wall:

Status
Viestiketju on suljettu.
Back
Ylös Bottom