BTW: en oo ikinä kärynnyt testeissä.
Kerran natikka, aina natikka.
Olet kuitenkin sanonut roinaavasi = tunnustus. Voit tietenkin perua puheesi ja vedota tilapäiseen (lue. krooninen) mielenhäiriöön.
Kyllä sallituilla varusteilla ja natuna nostettu 200 kiloa on mielestäni paljon parempi kuin roinanneen tyypin 200 kiloa. Vaikka olisi ihan ilman paitaa.
Kiva tietää, että jollakin muullakin on urheilussa vielä perinteiset arvot tallella. Mikelle voima taas on pelkästään droppia. Sinisalo en ole, mutta olen aikoinaan kilpaillut hänen kanssaan. Ja mitä Sinisaloon tulee niin tuntuu kuuluvan siihen porukkaan, jolle tarkoitus ei pyhitä keinoja. Se on minusta ihailtavaa eikä heikkous.
Pointti natuvuodatuksessani oli se, että ketään ei tulisi tuomita roinaajaksi tulosten perusteella. Mua vituttaa jokaisen puhtaan nostajan puolesta, jos täällä joku pelle tuomitsee jokaisen hyvän tai itseään paremman nostajan roinaajaksi ilman todisteita. Perusteluina esitetään; "Toi nosti 200 kiloa ja itse en pystynyt natuna kuin 150 kiloon". Tottakai testejä voi huijata, mutta sekään ei ole todiste siitä, että kaikki tai edes kaikki menestyvät niin tekevät. Aukotonta testiä ei olekkaan, mutta tuo syyttely vaikuttaa siltä, että se olisi nostajan vika. Todistuksen taakka kun on syyttävällä osapuolella
Jos minä alan syyttämään jokaista minut voimanostossa voittanutta, niin se on askel huonompaan suuntaan ihmisyydessäni. Kuka sitten voi katsoa olevansa itse niin vahva että jokaisen häntä vahvemman on roinattava. Se on minun mielestä oksettavan itsekäs väite. Ympäri maailmaa ihmiset tekevät mitä ihmeellisempiä temppuja, mutta kukaan ei voi olla vahvempi natuna kuin roinaava poke tampereelta.
Tuolla ajatusmaailmallani ei ole mitään tekemistä naiiviuden tai sinisilmäisyyden kanssa. Se perustuu enemmänkin nöyryyteen ja siihen tunnustukseen, että minua parempia urheilijoita on olemassa.
Toki pienempi voi olla vahvempi jos on hermotettu voimatreeniin, mutta usko nyt raven jo, että iso lihas supistuu voimakkaammin. Jos iso kehonrakentaja vaihtaa voimanostoon ja hermottaa paikat kuntoon, on romutkin sitten isommat. Kuten huomataan, voimanostossakin painot nousevat sarjojen mukana.
Nyt se Mike puhuu taas kaikista kehonrakentajista voimanostonmestareita. Sääli, että voimanosto on myös tekniikkalaji, eikä pelkästää droppia ja 2 x 6 penkkiä.
uskon, että SAMAN henkilön lisätessä lihasta on hän vahvempi.
Tuokaan ei edes välttämättä pidä paikkaansa ainakaan pitkällä aika välillä. Tulee mieleen voimanostaja, joka vaihtaa lajin bodaukseen ja saa lihasmassaa ei välttämättä vahvistu = tulokset kasvaa. Eikös Mike sullakin ole penkki tippunut vaikka lihakset ovatkin kasvaneet.
Lievää katkeruutta havaittavissa Voithan sä uskotella itselles mitä vain, mutta mä ainakin nostin lihaksilla 217,5 kisoissa. Eihän se paljoa ole, mutta jotain kuitenkin
Jos sä saat arvostella ihmisiä raw-tulosten mukaan huolimatta niiden saavutuksista varustekisoissa, niin kai mäkin saan arvostella ihmisiä heidän natutulosten mukaan. Eikö? Sä sanot "paita nostaa". Mä sanon "roina nostaa".
Ja jos sinun mielestä mä en voi ajatella noin, niin miten olisi tälläinen ajatusleikki. Sun roinatulos (217,5) on noin 1,4 x natutulos (155). Mitä jos täällä jokainen natu kertois omat tulokset tuolla roinakertoimella. Sittenhän oltais kaikki samalla viivalla. Joten minuun voi suhtautua voimanostajana, jolla on noin 900 kilon roinayhteistulos (laskettu natukisatuloksesta!). Treeneissä olen tehnyt 350- 255- 340 eli 945. Kuulostaako naurettavalta? Tuohan perustuu oletuksiin. Nyt päästiin takaisin varsinaiseen aiheeseen. Kuinka niin?
Se on aika samanlainen oletus luonteeltaan kuin tuo melko yleinen oletus, että kaikki jotka käyttää penkkipaitaa saavat siitä heti 50 kiloa hyötyä. Senhän aika moni laskee edes paitaa koittamatta oman penkkituloksen päälle.
Lukekaa tämä:
Kirjoituksessa oli melkolailla paljon oletuksia. Oletuksia saa tietysti tehdä, mutta mitä jos jokainen joskus miettisi kuinka paljon oletuksia tekee silloin kun jonkun maine on kyseessä. Toinen miettisen arvoinen asia on kokemus ja näyttö. Jokainen voisi koittaa mitä varustenostaminen on ennenkuin alkaa heittää noita "paita siinä nostaa" kommentteja ja vähättelemään heidän tuloksiaan. Olisi myös kiva nähdä kaikki bodarit parantamassa voimanoston ennätyksiä oikein kisoissa ennenkuin heille jaetaan täällä mitaleja. Enhän minäkään tosimielellä väitä nostavani 900 kilon yhteistulosta roinalla, koska en ole sitä tehnyt. Puhutaanko välillä asioista joista tiedetään ja jotka ollaan tehty?