Penkkipaita vai ei, siinäpä kysymys

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Status
Viestiketju on suljettu.
Originally posted by colemanni
SVNL kisat eivät kiinnosta juuri siitä syystä että mikään tulos ei enää jaksa säväyttää pätkääkään kun maailmalla mennään 100 kiloa edellä .Toinen syy voidaan lukea niiden omilla sivuilla olevasta tappelu nurkkauksesta, jollaista tännekin koitetaan kovasti viritellä.

Mistäköhän se heikompi taso mahtaa johtua... Kärkimaita tässä ollaan vieläkin. IMHO on, että viides tila mm-kisoissa on jo henkinen voitto, jos edellä vipeltää enää entisen itä-blokin nostajia.

Juu, toi svnl:n foorumi on täys:david: Itse nostajat(lue: muut kuin kansallisen alemman tason nostajat) eivät taida liiemmin sinne kirjoitella.

Originally posted by Powerhousu
Yksilölliset erot on niin suuria. Tietenkin toisella voi olla enemmän voimaa kuin toisella vaikka omaisikin pienemmät lihakset.

Otetaan tällainen tapaus: Henkilö nostaa voimatreenillä penkistä 200 kg. Olettetaan että tämä on henkilön maksimi jota korkeammalle hän ei pääse vaikka miten treenaisi. Jos tämä kyseinen henkilö alkaa kasvattamaan lihaksia, niin uskon että penkkituloskin lähtee taas nousuun kun palataan voimatreeniin. Isompi lihas supistuu suuremmalla voimalla kuin pienempi.

Pieni virhe sun tekstissä.. Sanot, että ei pääse korkeammalle vaikka miten treenaisi, mutta sitten kuitenkin se taas lähtee nousuun. Jos raja on saavutettu, niin silloin se on saavutettu. Eikö? Joo joo, piti vähän.. Tiedän mitä tarkoitit. :)
Mikä on tuossa ollut mulle muka epäselvää? Olen sanonut, että saman henkilön lisätessä lihasmassaa, hänen voimansakin mahdollisesti kasvaa. Mutta se mitä olen väittänyt, että kun on kahdesta ERI henkilöstä kyse, niin silloin ei kukaan voi väittää absoluuttisena faktana, että se suurempi lihaksisempi on AINA vahvempi... Vaikka sitten hermottaisi miten kauan tahansa sitä lihasta..

Originally posted by makew
onko sillä väli kummalla tavalla nostaa enemmän paidalla vai roinalla? molemmat on kusetusta kuitenkin?

Miten niin kusetusta? Jos säännöt sallivat paidan, niin miten se on kusetusta?

Ja olen saanut siitä touhusta tarpeekseni enkä mene paikalle enää yhteenkään tapahtumaan. Syy? Koska varustekikkailu on mennyt aivan liian pitkälle

Millaiset oli fiilikset silloin 3 vuotta sitten? Eipä ne varusteet ole juurikaan tuona aikana muuttuneet (Titan ja Metal uusina)
Siinä kuitenkin olen samaa mieltä, että ehdottomasti on väärä suunta meneillään. Itse kuitenkin haluan kilpailla ja siksi varusteita on käytettävä.
Jos varusteita pitää olla, niin toivoisin FPO:n siirtyvän kokonaan ipf-varusteisiin. Osa siellä jo paljon käyttääkin ipf:n penkki ja vetovarusteita, mutta tähän pitäisi vaan kaikki nstajat saada mukaan. Ei riitä, että pari kourallista käyttää ipf varusteita tai haluaisi ammattilaisvarusteista eroon. Vasta suurella enemmistöllä pystyttäisiin vaikuttamaan paremmin asiaan.
Varmasti voisi vaikuttaa yleisöltä ym. tuleva kritiikki myös ja sen kohdistaisi liittoon, ei pelkästään netti palstoille.

Originally posted by Raven
Mutta se mitä olen väittänyt, että kun on kahdesta ERI henkilöstä kyse, niin silloin ei kukaan voi väittää absoluuttisena faktana, että se suurempi lihaksisempi on AINA vahvempi... Vaikka sitten hermottaisi miten kauan tahansa sitä lihasta..

Ei voi, ei. Mutta ei se ollu Miken tai mun pointti. Vaan se että mitä enemmän lihaksia, sitä enemmän niistä lihaksista SAISI voimaa irti.

Originally posted by Raven

Varmasti voisi vaikuttaa yleisöltä ym. tuleva kritiikki myös ja sen kohdistaisi liittoon, ei pelkästään netti palstoille.

Ketäs siellä FPO:ssa onkaan päättämässä, eikös se ole vähän niinkuin Anon oma liitto, eli ei ole pelkoa että farkut lähtee?

Originally posted by Powerhousu
Ei voi, ei. Mutta ei se ollu Miken tai mun pointti. Vaan se että mitä enemmän lihaksia, sitä enemmän niistä lihaksista SAISI voimaa irti.

En tätä olekaan kieltänyt, kun on samasta henkilöstä kyse. Ja sun pointti oli myös tämä, mutta Mikestä en olisi niin varma.
Hänen mielipiteensä tuntuu olevan, että henkilöstä viis. Isompi on aina vähempi. Yksilöllisyydellä, välityksillä jne ei ole mitään merkitystä ilmeisesti.
Odotan edelleen vastausta siihen, että hänen mielestään siis jokainen kehonrakentaja laittaisi uudet ME tulokset tauluun mennen tullen hermotustreenillä..
Jos se olisi näin helppoa, niin miksi ei niin sitten tehdä kaikkialla. Ei muuta kuin pelkkää bodytreeniä ja sitten hermottamaan. Venäjällä urheilutiedemiehet ovat tutkineet vaikka mitä menetelmiä. Miksi ei siellä sitten treenata näin, jos se olisi voimantuoton kannalta kaikkein paras?

Originally posted by Mike
Ketäs siellä FPO:ssa onkaan päättämässä, eikös se ole vähän niinkuin Anon oma liitto, eli ei ole pelkoa että farkut lähtee?

Otit ilmeisesti selvää asiasta?

Ei, vaan mä kritisoin sitä, kun AINA voimanostajat olettavat ettei kehonrakentaja voi missään nimessä olla vahva, se on täysin poissuljettua. Ilmeisesti kehonrakentajien isot lihakset eivät voi tuottaa voimaa, mutta jos nimike on voimanostaja, niin voila, kylläpä onkin kova jätkä. Olen nähnyt paljon kehonrakentajia, jotka ovat todella kovia penkkipunnertajia ja monasti voimanostajat saisivat bodareilta opetella miten sitä penkkiä treenataan. Kun joku sanoo, että jossain maailmalla ammattilaisbodari nosti sitä ja tätä, niin voimanostajat eivät vain halua uskoa, alkaa ainainen itku siitä miten sitä on dropiteltu ja painot on vähintään feikkipainoja tai paunoja. Esim Greg Kovacsin voimia on spekuloitu ja objektiivisesti ajatellen, mies on epäilemättä todella vahva. Tämä on vain aika kova paikka voimanostajille, en tajua syytä, mutta näin vain on, niin kovasti sitä vastaan laitetaan kun iso kehonrakentaja ottaa isoja romuja. Suomessakin on ollut todella vahvoja bodareita, jotka tekevät sarjaa voimanostajien painoilla. Savolainen, Vilponen, Leino, kyllä näitä on. Sitten sitä itketään, että jos ne kerran ovat niin kovia, niin mikseivät mene kisoihin voittamaan? Samaa voisi kysyä suomalaisilta ammattilaisilta, mikseivät nämä mene raw kisohin ja ota niitä vermeitä pois?

Loppuun kaneetti:
voimanostajat tekevät isoilla raudoilla lyhyttä sarjaa, bodarit taas tekevät isoilla raudoilla pitkää sarjaa.

Ei ainakaan istu FPO:n johtokunnassa. Metal toimittaa varusteita yhtälailla IPF-puolelle ellei tätä nykyä enemmänkin. Olivat juuri IPF:n MM-kisojen aikaan siellä paikan päällä lähes viikon myynti reissulla.

En yleensä puolustele muita henkilöitä ja heidän tekemisiään, mutta sen mukaan mitä olen Anon kanssa keskustellut niin lähes kukaan voimanostaja ei halua edistää lajia yhtä paljon ja teekin asialle jotain. Hän ajattelee asioita pelkästään nostajan kannalta ja haluaa oikeasti, että jokainen kilpailija on samalla viivalla lavalle noustessaan.

Eilisestä salikokeilusta en tiedä, mutta kuulemani mukaan pari viikkoa sitten koittaessaan penkkikuntoa sujautti paidan itse päälleen ja avustaja korjasi vain hihoja. Nostaa itse muuten polyesteripaidalla.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%

voimanostajat tekevät isoilla raudoilla lyhyttä sarjaa, bodarit taas tekevät isoilla raudoilla pitkää sarjaa.

No niin nyt ei mitään ongelmaa ja sain haluttua vastausta. En olekaan missän vaiheessa väittänyt, että kehorakentajat eivät ole vahvoja. Jotkut ovat jotkut ei. Jotkut ottavat sarjaa suurilla painoilla, jotkut taas hinkkaavat pienemmillä painoilla.

Ja mitä siihen liittoon tulee, niin eipä taida Anolla olla enää mitään sanavaltaa(virallista) ja ole siinä toiminnassa enää mukana, kun muut hommat vievät ajan.. Saatan olla väärässäkin, mutta ei ainakaan ole johtokunnassa.

Originally posted by N.O.Kummonen
Eilisestä salikokeilusta en tiedä, mutta kuulemani mukaan pari viikkoa sitten koittaessaan penkkikuntoa sujautti paidan itse päälleen ja avustaja korjasi vain hihoja. Nostaa itse muuten polyesteripaidalla.

Näin olen itsekin huomannut. Mutta se on taas henkilöistä kyse. Jotkut tykkäävät nostaa löysemmällä paidalla ja jotkut tiukemmalla.

Ihan loppuun asti miettimättä päästän tälläisen ajatuksen:En tiedä tarkalleen onko Kovacs vai mikä lie se n.180 kiloinen möhkäle,mutta tässä vaan voimista puhuttaessa tuli mieleen,että jos kaveri tekee 300 kilolla vinopenkkiä oikeasti,se on painoon suhteutettuna sama kun 90 kiloinen tekisi 150kg,mikä ei todella ole mikään ihmeellinen tulos....

Ei niitä noin voi suhteuttaa. On vähän eri asia 50kiloisena penkata 150kg kuin 200kiloisen 600kg.

Originally posted by N.O.Kummonen
Ja näitä katkeria epäonnistujia löytyy näköjään myös. Puntit eivät ole tosimielellä kiinnostaneet enää moneen vuoteen, mutta aina pitää avautua, kun itsellä oli dropit ja kaikki mukana touhussa, mutta silti ei tullukkaan elävää legendaa. Fall of famessä on Jarmo Virtasen kuva eikä sun ja sä et vieläkään tiedä mikä meni vikaan. Asenteesta alottaisin vian etsinnän!

En tiedä mikä on kiinnijäämisprosentti esim. testatuilla voimanostajilla, mutta etkö sä pahvi tajua, että vaikka se olisi 30 %, niin 70 prosenttia ei jää kiinni. Mikäs kaikki tietävä ja oma hyväinen paskiainen sä olet sanomaan, että niissä 70 % joukossa on yksikin douppaaja. Sitä kun et pysty todistamaan ja todistamisen taakka on todellakin sulla, koska nostajat ovat jo tehtävänsä tehneet. Mitään edellisestä et pysty kiistämään tai epätodeksi osoittamaan, joten turpa kiinni!!!!

Se, että susta ei ole mihinkään, ei välttämättä heijastu kanssaihmisiin. korkeintaan lähipiiriin. 37-vuotias ja käyttäytyy kuin kakara!

Puntit eivät ole kiinnostaneet sen jälkeen kun selästä pamahti kaksi välilevyä. Pelkkä penkki ei jaksanut kiinnostaa. Itsellä ei ollut koskaan tavoite Hall-of-Fame tms. Ei ole ollut tarvetta.

Vai omahyväinen paskiainen... varmaan sun silmissäsi. Sinä kun olet toista maata kuten viestistäsi saa lukea. Vaatimaton, ystävällinen ja muiden mielipiteet hyväksyvä.

Onneksi oma käyttäytymisesi on aikuismaista...

Sori, en ole luuseri vaan menestyvä yrittäjä. Liikevaihto yrityksessäni kasvaa vuosi vuodelta.

Toivottavasti sait viestistäsi hyvän mielen. Hyvä huudella netin takaa.

Pidä omat lapselliset mielipiteesi huippu-urheilusta.

Hohhoijakkaa...:rolleyes:

Originally posted by jarre55
Puntit eivät ole kiinnostaneet sen jälkeen kun selästä pamahti kaksi välilevyä. Pelkkä penkki ei jaksanut kiinnostaa. Itsellä ei ollut koskaan tavoite Hall-of-Fame tms. Ei ole ollut tarvetta.

Se että selästä menee välilevyt, niin eikös se tarkoita sitä, että on treenannut väärin? Harvemmin ne itsestään menee.

Originally posted by jarre55
Vai omahyväinen paskiainen... varmaan sun silmissäsi. Sinä kun olet toista maata kuten viestistäsi saa lukea. Vaatimaton, ystävällinen ja muiden mielipiteet hyväksyvä.

Onneksi oma käyttäytymisesi on aikuismaista...

Sori, en ole luuseri vaan menestyvä yrittäjä. Liikevaihto yrityksessäni kasvaa vuosi vuodelta.

Etkai vaan yritä sanoa sitä, että koska lompakkosi on paksu, olet mukava, aina oikeassa, ja ennenkaikkea et ole urheilijana epäonnistunut?

PS. ;)

jaa-a. mun mielestä tässä threadissa oli VAIN kyse siitä että mikä on mielipide penkkipaidasta.Ja kun siihen sitten useampi sanoi että mieluummin ilman niin johan palstan himonatut alkoi saada vatsan polttoja siitä että miten joku voi olla sitä mieltä ja itku oli valmis alkamaan.

Miksi ei varusteita? tässä minun perusteluni siihen(jos nyt ketään kiinnostaa:))

Olen viimeisen 3 vuotta käynyt katsomassa miltei joka FPO kisan joka on järjestetty joko katsojana,huoltajana tai levymiehenä.
Ja olen saanut siitä touhusta tarpeekseni enkä mene paikalle enää yhteenkään tapahtumaan. Syy? Koska varustekikkailu on mennyt aivan liian pitkälle ja koko lajista on mennyt kaikki näyttävyys ja kiinnostavuus. Ketään ei enää kiinnosta katsoa penkkiä kun suoritukset ovat mitä sattuu. Ei kiinnosta enää arvailla tuleeko se paino siihen rintaan vai ei. Ei kiinnosta enää yhtään arvailla meneekö tuo kerran jo pysähtynyt nosto tuomareilta läpi vai ei. Ketään ei enää säväytä mikään penkkitulos kun kisoissa on nostajia jota pyytävät tankoon 265 kiloa ja käyvät kaksi kertaa räpeltämässä saamatta tankoa rintaan ja pyytävät viimeiseen 280 kiloa jota eivät saa suorille käsille. Ketä jaksaa kiinnostaa kisa jossa ensin nostaja nostaa todella tyylikkäästi uuden ennätyksen ja viimeisellään sitten korottaa ja saa senkin raudan ylös kamalasti muljaamalla niin että ojennukset ovat eri-aikaisia ja tanko menee välillä alaspäinkin ja kuinka ollakaan nosto hyväksytään.
Paidalla nostosta on pois käikki se näyttävyys mitä sisältyy nostoon joka tehdään RAW tyyliin ilman paitaa ,jossa 200 kg on edelleen kova rauta! Paita kisoissa ketään ei kiinnosta joku surkea 200 kilon räpellys,ainoostaan ne liki 300 kilon nostot jaksaa innostaa ketään.
Ja kyykky sitten , monta kertaa kisoissa varmistajana olleena voin kertoa että nuo helvetin haalarinostajat ovat jumalaton riski itselleen ja ennen kaikkea varmistajille. Tankoon pyydetään isompia romuja kuin nostaja pystyy omin voimin käsittelemään , monolift-laitteesta saadaan tanko niskaan ja sitten nostaja huojuu siinä kaatua ja ei tyyliin, kun ei meinaa saada kuormaa kannateltua edes suorinjaloin. No ei siinä mitään ,jos vain tajuaisivat siinä vaiheessa pyytää romun telineeseen ja poistua ,mutta jumalauta sitten koitetaan tutista sen raudan kanssa alas ja viimeistään siinä vaiheessa kun ylös pitäis tulla ,niin sitten pudotetaan se 350 kg varmistajien syliin ! Tälläiset nostajat saisivat haistaa pitkän ..... ja mennä itseensä. Ja syy tuohon on se että se peltihaalari mahdollistaa noille nostajille täysin luonnottoman nostoasennon jossatanko tosiaankin pudotetaan taakse kun liika on liikaa ja yritetään nostaa paljon enemmän kuin kyetään hallitsemaan. Jos kyykyssä loppuu voimat asia on eri juttu mutta silloinhan nostaja taipuu eteenpäin ja varmistajat pystyvät auttamaan ja rauta tuodaan avustettuna ylös telineeseen. Katsokaa seuraavissa kisoissa
minkälaista räpellystä se touhu oikeesti on.
FPO kisat ei enää kiinnosta ketään muuta kuin nostajan muijaa ja velipoikaa sekä huoltajia. Muu yleisö alkaa hiljakseen vieroksua kisoja ,osaksi mainitsemistani syistä.

SVNL kisat eivät kiinnosta juuri siitä syystä että mikään tulos ei enää jaksa säväyttää pätkääkään kun maailmalla mennään 100 kiloa edellä .Toinen syy voidaan lukea niiden omilla sivuilla olevasta tappelu nurkkauksesta, jollaista tännekin koitetaan kovasti viritellä.

Siksi RAW,ja siksi ei penkkipaitaa.

Niin saatanan asiaa artikkelisi, etti paremmin voi asiasta kirjoittaa!:kippis1:

Ja sitten ne vielä väittää, että varusteet auttavat ehkäisemään loukkaantumisia. ja paskat. varusteet auttavat käsittelemään itselleen liian isoja kuormia. Ja siitä tulee vammoja. ja pahoja.

Tää Monolift on yksi perkele joka pitäisi kieltää. Kun ei enää edes jakseta ottaa paria taka-askelta niin keksitään tällasia vitun vehkeitä... jos nostat RAWna jonkun painon kyykystä ylös, jaksat sen kanssa pari akelta peruuttaa.

Loppuun kaneetti:

Yleensä näin, mun kohdalla ei. Oon joskus huvikseni koittanu voimaharjoittelua, ja tuntu jotenkin tyhmältä kun jouduin tiputtaan painoja. Jos normaalisti teen vaikka penkissä 85% maksimista kasin, niin voimaharjoittelussa laitankin vain 70-80% ja teen nelosen. Ei siinä mitään, kyllähän sillä voimat kasvaa, tuntuu vaan oudolta.

Edit: Ja sekin vielä, että toi voimaharjoittelu tuntu muutenkin tyhmän löysältä. Oli vaikeeta lopettaa sarja kesken, ja treenin jälkeen ei tuntunu miltään. Yleensä melkein laatta lentää.

Originally posted by Sumppari
Se että selästä menee välilevyt, niin eikös se tarkoita sitä, että on treenannut väärin? Harvemmin ne itsestään menee.

Etkai vaan yritä sanoa sitä, että koska lompakkosi on paksu, olet mukava, aina oikeassa, ja ennenkaikkea et ole urheilijana epäonnistunut?

PS. ;)

Varmaan treenasinkin väärin, mutta vamma ei johtunut siitä. Kyseessä oli treenivälineen rikkoutumisesta johtunut tapaturma.

Ei mulla lompakko paksu ole. Menestys yrittämisessä tarkoittaa sitä mun kohdalla, että olen vuosien yksityisyrittämisen jälkeen saanut sen verran vakaan liiketoiminnan, että pystyn maksamaan palkkaa useammalla ihmiselle.Turvaamaan oman perheeni toimeentulon lisäksi myös heidän leivän.

En ole urheilijana epäonnistunut. Jos tavoitteesi on iso yhteistulos ja vamman vuoksi, parin vuoden kovan reenin jälkeen ymmärrät ottaa lusikan kauniiseen käteen ja myöntää itsellesi, että toinen puoli selkää on sökö mm. hermotuksesestaan... eikä huipulle tule olemaan mitään asiaa, niin... mielestäni se ei ole epäonnistumista. No, ainakaan mun mielestäni. Epäonnistumista olisi luovuttaa sisun puutteessa tms.

No, ehdin kuitenkin seurata niin monta vuotta niin läheltä monta huippuvoimailijaa niin monesta seurasta, joten tiedän mistä puhun. Kyllä lumeet tippui silmiltä.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom