Mistä olet saanut tiedon että kivikautisen ihmisen elinikä olisi 30-40 vuotta, kun itse olen nähnyt yleensä arvioiden olevan kahden kymmenen ja hieman sen yli?Pii sanoi:Ehkenpä; elivät 30 - 40 vuotiaiksi on lähempänä oikeaa.
Ravinto oli sikäli vajavaista, että sitä ei ollut riittävästi.
Mutta veikkaanpa, että suurempi merkitys aikaiselle kuoleisuudelle oli hiukkasen puutteellinen terveydenhoito ja lääkitys.
Mihinkäs tämä tieto perustuu? http://www.yle.fi/teema/tiedeuutiset/EiKalaa.shtml jos edellä olevan linkin mukainen tieto pitää paikkansa, niin silloin kivikauden ihmisen omega-3:n saannissa oli varmaan suuria puutteita, vai osattiinko jo silloin rypsiöljyn valmistus.Pii sanoi:Evoluutio merkitys tulee siitä, että ihmislajike on joutunut vuosituhannet rämpimään tietyntyyppisellä ravintokoostumuksella johon on elimistön ollut sopeutuminen. Nykyaikainen ruokakulttuuri on vajaan sadanvuoden aikana kehittynyt.
Minä en ainakaan uskoisi mitään tutkimusta joka on tehty vain yhdellä ihmisellä, tai ainakaan silloin jos en itse olisi tuo tutkittava kohde.Pii sanoi:Heikkilä on sikäli mielenkiintoinen persoona, että hän elää kuten opettaakin. Eli toimii itse koekaniinina.
Tarkoitus oli sanoa epäterveellisiä...Pii sanoi:Transrasvat terveellisiä ???