Pellavansiemen-,kala-, ja oliiviöljystä

ostin möllerin omega 3sia ja herukansydäntyrniöljykapseleita. aamulla 2-3 mölleriä, illalla 2 noita toisia. että sellanen systeemi... sen pitäisi auttaa rasvanpoltossa. näin ei siis kukaan ole väittänyt, muttah... pysyypähän rasva-aineenvaihdunta käynnissä kun olen sittemmin tiukentanut ruokavaliotani muutenkin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen hieman ymmälläni. Kävin eilen kaupassa ja vilkaisin siinä samalla Möllerin kalaöljypullon kylkeen. Siinä sanottiin, että Omega-3 rasvahapot ovat monityydyttymättömiä. Jos kerran Omega-3 ja Omega-6 sarjan rasvahapot ovat ainoita välttämättömiä, niin miksi pitäisi yrittää saada reilusti enemmän kertatyydyttymättömiä rasvahappoja, kuin monityydyttymättömiä? Ovatko Omega-6 sarjan rasvahapot kertatyydyttymättömiä?

Möllerin pullossa taisi olla myös aika paljon tyydyttyneitä rasvahappoja, eihän se voi olla hyvä juttu? Vai?

Siis nuo omega-3 ja omega-6 ovat molemmat monityydyttämättömiä. Siihen oli joku oleellinen syy miksi vaikka niiden välinen suhdeluku olisi juuri oikea, niitä ei saa kuitenkaan ihan liikaa saada. Muistelisin että kyse oli siitä, että se mitä rasvaa syöt, määrittelee solukalvojesi koostumuksen hyvin pitkälle, ja noi monityydyttämättömät härskiintyy helpommin kun kertatyydyttämättömät. Kertatyydyttämättömillä ei tainnut juuri haittavaikutuksia olla, joten siksi suurin osa rasvoista sai olla niitä.

Ja juu, tietysti jos siinä möllerissä ei olisi tyydyttyneitä lainkaan, se olisi parempi kuin että niitä on. Sillä varmastikin ruoasta niitä tyydyttyneitä muutenkin saa helposti liikaa. Mutta kertyykö möllerin päiväannoksesta muka jotain merkittävää määrää tyydyttyneitä päivässä?

Itse päädyinkin sitten vaan ostamaan pellavaöljyä, kun ei ruokakaupassa ollut sitä e-epaa, eikä jaksanut kauemmas lähteä. Kokeilen tuota nyt yhden pullollisen ja mietin sit lisää.

Suositut

Back
Ylös Bottom