Parhaat natutulokset??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Larzan
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

Larzan

Veteraani
Ikä
49
Kaupunki
Joensuu
Kiinnosti tietää, että millaisia tuloksia porukka on saanut aikaan ilman roinaa?

Roinaajat voisivat heittää vaikka tuloksensa ennen kuurittelun alkua ja natut omat parhaat tuloksensa.

Tuloksina vois olla yhtä hyvin vaikka lihasmassan kasvu tai tulokset eri liikkeissä.

Tässä omat natutulokset viimeisestä treenikierrosta

Penkki 135kg x 4
Kyykky 210kg x 4
MV 230kg x 3

Varsinaista kehonrakennustreenia ei tule nykyään harrastettua, että mittoja tai rasvaprosentti ei ole tullut mitattua.

Luultavasti lihastakin on muutama kilo treenissä tarttunut kun paino on noussut 52kg:sta noin 100:aan. :D

Hohhojaa. Modet voisikin sulkea tän threadin jo.

Originally posted by Sumppari
www.suomenvoimanostoliitto.fi

Sieltä pitäs löytyä suomen parhaat natutulokset valmiiks listattuna.

Niin niin, natunapa hyvinkin...let me laugh.!!!The truth is inside them.:thumbs:

Originally posted by Tiedz
Niin niin, natunapa hyvinkin...let me laugh.!!!The truth is inside them.:thumbs:

Ei millään pahalla, mutta et taida voimanostoa, seuratyötä tai yleensäkkään koko aiheesta mitään ymmärtää. Monet seurat heivaavat automaattisesti pihalle dropittajat, seuralle on sen verran harmia käryistä.
Kaveri poimi natuna suomenmestaruuden viime vuonna, velikin tekee hyvää tulosta nuorissa, tiedän aivan salettiin että SM tason kärjessä voi pärjätä natuna. Tämän allekirjoittaa varmasti moni kisaaja tältäkin palstalta.

Se että itse et osaa treenata ja saa tulosta aikaan, ei tarkoita sitä etteikö kukaan muu osais treenata.

Just näin!

Tulipa "hyvää" palautetta...

Originally posted by Rock^
Hohhojaa. Modet voisikin sulkea tän threadin jo.

Pitänee lähtee jippii:lle kun ei threadit kelpaa... :itku:

Ehkä myös mr Rock ymmärtää sen, että forumeissa on tarkoitus keskustella... Kuka tänne enää viitsii mitään aloittaa jos asenne on tuo??

Luulen, että muitakin saattaa kiinnostaa mihin vois kuvitella pääsevänsä natuna...

Jos sua kiinnostaa niin tuo moderaattorihomma niin ei kun sinne vaan... eipähän tule "häiritseviä" viestejä! Sensuuri kunniaan!!

:evil:

Originally posted by Raven
Taas yksi *piip* kilpailu varmaan kymmenien joukossa.

Ei ollu tarkoitus tehdä tästä kisaa... kiinnosti vain mihin natuna voi päästä!

Itse kun en henkilökohtaisesti pitäisi parhaana natutulosten lähteenä voimanostoliittoa! Samalla logiikalla parhaat puhtaana tehdyt yleisurheilutulokset löytyvät maailmanennätystilastoista... :D

No... Unohdetaan koko juttu!

Äh, no katsoo vaikka niitä SM-kisoissa kymmennenneksi sijoittuneita sieltä SVNL:n sivuilta, jos ei usko, että mitaleille voi natuna päästä. Olen 100% varma että niihin suunnilleen SM-kisojen sijojen 10-20 tuloksiin ainakin pääsee natuna (tod.näk. isompiinkin kiloihin, ehkä myös mitaleille), IPF nostovarusteilla ja säännöillä. Kyllä natuna pääsee isoihin kilomääriin, jos on voimailuun sopiva kroppa, ehkä nuorena yleisurheilu tai painitaustaa (tai mitä vaan aktiivista liikuntaharrastusta), heti alusta reeni ja ruokavalio huolella suunniteltu ja tarpeeksi lepoa. Kovin monella eivät nuo kaikki loksahda kohdalleen. Vanhemmallakin iällä voi kehittyä tod. paljon, kunhan vain laittaa kaiken reenin pyhän kolminaisuuden kuntoon: reeni, ravinto, lepo.

Mitä vaan on helppoa vitsailla, panetella ja huudella inetissä, mutta kilpaurheilun periaatteiden mukaan jokainen on natu niin kauan, kunnes testeissä jää kiinni kiellettyjen aineiden käytöstä. Todellisuus voi olla jotain ihan muuta, mutta periaatteessa noin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
pakko kommentoida tähänkin...

Ei millään pahalla, mutta et taida voimanostoa, seuratyötä tai yleensäkkään koko aiheesta mitään ymmärtää. Monet seurat heivaavat automaattisesti pihalle dropittajat, seuralle on sen verran harmia käryistä.
Kaveri poimi natuna suomenmestaruuden viime vuonna, velikin tekee hyvää tulosta nuorissa, tiedän aivan salettiin että SM tason kärjessä voi pärjätä natuna. Tämän allekirjoittaa varmasti moni kisaaja tältäkin palstalta.

Se että itse et osaa treenata ja saa tulosta aikaan, ei tarkoita sitä etteikö kukaan muu osais treenata.

Hmm... Sinisilmäisyys kunniaan! ;)

En tiedä monestako seurasta sulla on kokemusta, mutta en aivan allekirjottaisi tuota pihalleheittämistä. Monet seurat kun haluavat menestystä... ja ikävä kyllä roinaaminen on juurtunut s-y-v-ä-l-l-e voimailuun, voimanostoon ja kehonrakennukseen. Kaikki ei ole aivan niin kaunista kuin luulisi.

Mistä olet varma, että kaverisi on natu? Ville Vakkurikin oli "Natu" jopa omalle perheelleen ennen käryä. Ville Tiisanoja on varmasti natu... :evil:

kun kirjoittaa tuonne searchiin *natu tai *tulos tai *natu tulos tai jotain vastaavaa niin pitäis löytyä näitä tuloskyselyitä.

ps. katso myös f.a.q >Kuinka paljon lihaa vuodessa(natuna)?

Penkki jatketulla sarjalla ja 30 sek tauoilla:
170 kg x 5+2+2
Hack-kyykky:
230 kg x 6
Polven yläpuolelta veto
300 kg x 3+3

Siinä joitakin nykykunnon tuloksia, mutta olen tehnyt isoimmillakin painoilla ja nyt mennään niitä kohti.

Re: Just näin!

Originally posted by Larzan

Luulen, että muitakin saattaa kiinnostaa mihin vois kuvitella pääsevänsä natuna...

Esim. minua. Muutenkin ihmetyttää sellaiset "ketähän tämäkin kiinnostaa" -kommentit. Aina se jotakin kiinnostaa, yleensä muitakin kuin kysyjää.

Kun itse viimeksi treenasin aktiivisesti, sain sellaisen mielikuvan, että esim. penkistä 150 kg on täysin natuna aika harvinainen. Ehkä yleinen taso on noussut, koska täällä putkahtelee esiin paljonkin kovempia tuloksia. Jos ne pitävät paikkansa. Kiinnostaisi tietää.

Sitä paitsi voimailulajeihin liittyy melkein väistämättä jonkinlainen kilpailu paitsi itseään, myös muita vastaan. Tuskin treenaisin, jos tulosta ei voisi verrata kehenkään toiseen. Millä asenteella tähän kilpailuun lähdetään, on tietysti toinen juttu. Joka tapauksessa olisin itse hyvin tyytyväinen, jos huomaisin, että olen päässyt natuna yhtä hyviin tuloksiin kuin pakkiksen kovat karjut, jotka nykyään eivät ole natuja.

Pistetään nyt sitten vertailun vuoksi oma penkkiennätys: 132,5 kg. En ole treenannut varsinaisesti voimatyylillä, ja muutenkin voimaa on omasta mielestä melko hävettävän vähän. Lihasmassasta oli puhe eri threadissä, johon linkki on jo mainittu.

Tästä saisi hyvän faq-threadin, jos ihmiset vaivautuisivat vastailemaan asiallisesti.

Omat natu tulokset, jotka nostettu IPF:n puolella alle 23 v sarjaan:

Kyykky 242,5 kg, penkki 160 kg, veto 240 kg ja YT 642,5 alle 90 kg:n sarjassa. Pelkkä penkki samaan sarjaan 165 kg (painoa tuolloin noin 84 kg)

Penkki 160 kg alle 82,5 kg:n sarjaan.

Aikaa meni noihin sellaset 9 vuotta ja salitulokset olivat aina kisatuloksia huonommat penkkiä lukuun ottamatta.

Ja periaatehan on se, että jos minä nostan tuon natuna niin täytyy löytyä paljon parempiakin tuloksia! Veto on mulla surkean heikko ja kyykyssä oli paska tekniikka eikä penkissäkään ole ollut mitään synnynnäisiä lahjoja. Ei ollut kovin lahjakas olo, kun alussa penkki oli 40 kg. Lisäksi varusteet olivat tuolloin Inzereitä.Nyt on kyykky opeteltu uudestaan ja ehkä se vetokin sieltä löytyy... Tarkoituksena päästä ensi kevääksi lähelle 700 kilon YT:ta natuna alle 90 kg:n sarjaan ja IPF vermeillä.

oon monta kertaa ollut todistamassa "järkeviä"pukuhuonekeskusteluita,jossa kaikkitietävät kynäniskat vannovat,että "vielä 120kg voi nostaa penkistä natuna,mutta sen yli kun mennään niin täytyy jotain olla otettu".
Seur. kerran kun satun kuulemaan niin vedän turpaan.

Jos nähtyään esim.160kg:n penkin eka kommentti on että mitähän on kaveri ottanut,niin kyllä on jollain aika v...n vähän tietoa treeneistä yleensä.Kateellisten puhetta.

Kannattaisi ensin kattoa oma treeni kuntoon jos alkaa kateus yllättää.Toki kaikki eivät treenaa voimahakuisesti,mutta turha lähteä silloinkaan roinasyyttelylinjoille,jos satut kohtaamaan "itseäsi 2x isomman kaverin".Jotkut meistä on luotu nostelemaan isoja rautoja ja jotkut tykkää keräillä postimerkkejä.

Ei roinaamista kannata yleistää eikä kannata lähteä paranoidislinjoille:kyllä ne käyttää mutta ne ei vaan jää kiinni.

Ite oon ollut todistamassa monta sellaista treeniä omassa kaveripiirissäni,jossa liikutellaan sellaisia painoja,joista moni kaveri näkee vaan unia,ja treenit tehdään täysin natuna.Muiden samoja treenejä todistavien mielestä tulokset eivät missään nimessä voi olla natu-pohjalta.Nämä ovat jostain kehitelleet itselleen tietyt keskimääräiset tulokset joita salillakävijä voi nostaa tiettyyn rajaan saakka,muttei siitä yli...ainakaan natuna.

Logiikoita on monenlaisia.

Joo taitaapa itselläsi olla hieman tiedossa puutteita....
No jos on asioista perillä niin näet listojen tuloksista kyllä missä mennään...:rolleyes: Mutta jos uskot siihen mitä sanot niin ei se mitään.joskus ne sunkin silmät avataan.Minä katsos tiedän nää systeemit aikasta tarkkaan, kun sivusta seuraillut sm-tason ukkoja jo monta vuotta...sori.

PS: ja noi solvaukset tossa lopussa on aivan turhia--itse en ole juurikaan roinaa ottanut(sellaisia jotka voimatasoon olis vaikuttanut mitenkään) ja silti jaksanut reenata kovaa ja siihen verrattuna mistä lähdin on tulokset suht hyviä. Että hyvää yötä sullekkin vaan sokea.

Originally posted by Tiedz
Joo taitaapa itselläsi olla hieman tiedossa puutteita....
No jos on asioista perillä niin näet listojen tuloksista kyllä missä mennään...:rolleyes: Mutta jos uskot siihen mitä sanot niin ei se mitään.joskus ne sunkin silmät avataan.Minä katsos tiedän nää systeemit aikasta tarkkaan, kun sivusta seuraillut sm-tason ukkoja jo monta vuotta...sori.

PS: ja noi solvaukset tossa lopussa on aivan turhia--itse en ole juurikaan roinaa ottanut(sellaisia jotka voimatasoon olis vaikuttanut mitenkään) ja silti jaksanut reenata kovaa ja siihen verrattuna mistä lähdin on tulokset suht hyviä. Että hyvää yötä sullekkin vaan sokea.

Ei ole totta että joku voi olla noin :david:
Taidat tosiaan olla kateellisen perikuva. Se jos sinun kaverisi roinaavat, ei tarkoita että kaikki suomen voimanostajat roinaavat! :spede:

Sanohan nyt kun niin viisas olet, paljonko voi nostaa natuna. Älä yritä ruikuttaa ja kierrellä että riippuu mistä roikkuu, sano nyt vaan, missä menee raja?

Siis aivan käsittämätöntä tuollainen ruikutus, "vielä ne sinunkin silmät avataan". Luuletko etten ole roinaajia nähnyt, tai käsitä ketkä ipf:ssä selvästi roinaavat, tai etteikö minulle olisi tarjottu koskaan "turboja"? (Tarjoajat eivät muuten kertaakaan ole liittyneet millään tavalla voimanosto kuvioihin)

No turha tätä sinulle on selittää kun olet päättänyt että kaikki itseäsi vahvemmat ottaa jotain, niin usko siihen kuin kiveen, tuollainen yhden henkilön kattava otanta se totuus on!

Re: pakko kommentoida tähänkin...

Originally posted by Larzan
Hmm... Sinisilmäisyys kunniaan! ;)
Mistä olet varma, että kaverisi on natu? Ville Vakkurikin oli "Natu" jopa omalle perheelleen ennen käryä. Ville Tiisanoja on varmasti natu... :evil: [/B]

Sanohan lyhyesti, kuinka monta nostajaa tunnet (ei siis olet nähnyt salilla, vaan tunnet), oletko kilpaillut, ja mihin perustat mielikuvan "koko suomen kärki käyttää"? Itse kuulun seuraan ja olen kilpaillut, vaikkei se nyt mitään taetta ymmärryksestä anna, niin on se nyt parempi tieto kuin "kaikki mua vahvemmat käyttää", mikä on yllättävän yleinen käsite aiheesta.

En sinulle asiaa ala todistelemaan, miksi sitä uskoisitkaan, mutta jos ottaisin kuurin, ei vaimo varmastikkaan huomaisi mitään, saati vanhemmat. Veli huomaisi aivan varmasti kun tietää/näkee miten treenaan, miten kehityn ja mistä palaudun. En ihmettele yhtään sitä että Vakkurinkaan perhe ei älynnyt mitään. Miten maallikko voisi älytäkkään?
Paljonko muuten uskot että ihminen voi nostaa natuna? Paljonko kuvittelet omat natu rajasi olevan? Nyt jos ihan pokalla väität että naturaja sulla on alle 140 penasta niin antaa koko keskustelun olla.

(Kaverini on nyt treenannut 14 vuotta siten, että pisin treenitauko on muistaakseni 2 viikkoa, kyllä siinä jo tulosta pitää tullakkin jos koko ajan tahkotaan voimanosto tyyppistä treeniä.)

Justiinsa

Ei ole totta että joku voi olla noin :david:
Taidat tosiaan olla kateellisen perikuva. Se jos sinun kaverisi roinaavat, ei tarkoita että kaikki suomen voimanostajat roinaavat! :spede:

Sanohan nyt kun niin viisas olet, paljonko voi nostaa natuna. Älä yritä ruikuttaa ja kierrellä että riippuu mistä roikkuu, sano nyt vaan, missä menee raja?

Siis aivan käsittämätöntä tuollainen ruikutus, "vielä ne sinunkin silmät avataan". Luuletko etten ole roinaajia nähnyt, tai käsitä ketkä ipf:ssä selvästi roinaavat, tai etteikö minulle olisi tarjottu koskaan "turboja"? (Tarjoajat eivät muuten kertaakaan ole liittyneet millään tavalla voimanosto kuvioihin)

No turha tätä sinulle on selittää kun olet päättänyt että kaikki itseäsi vahvemmat ottaa jotain, niin usko siihen kuin kiveen, tuollainen yhden henkilön kattava otanta se totuus on!
Ja kukakohan on sanonut, että vertaan toisia itseeni????Ja en kyllä tietääkseni ole maininnut, että kaikki itseäni vahvemmat olisi roinaajia...ja itseasiassa en ole kateellinen kenellekkään vahvemmalle jos se on natuna sen voiman hankkinut päin vastoin kannustan sitä. Ja siitä rajasta....kuten itsekkin jo tiedät sitä ei kukaan pysty sanomaan missä menee kenenkin raja...mutta kuten sanoin katso taulukoita ja erottele jyvät akanoista . Eron kyllä huomaa heikompinäkösinkin.. tulokset pompahtelevat aika hyvin jossain kohdissa listaa.Tosin jossain sarjoissa, kuten senioreissa monissa painoluokissa kyllä näkee kuka on natu ja kuka ei..Ja se siitä :david: Oot tainnutkin ottaa niitä"turboja kun kerran tollatavalla raivoot.:david:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom