Parhaat natutulokset??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Larzan
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Veit Sumppari sanat suustani.
Tuo :david: "Tiedz" on käynyt voimanostoliiton sivuilla ruikuttamassa samasta asiasta.

Sanopa Tiedz, että missä sarjoissa ja minkä ikäluokan nostajat sitten ovat mielestäsi "varmoja" roinaajia.

BTW. Oma enkkani olis 165 salilla otettuna (enkä ole roinannut) .
Eiköös tämä threadi alun alkaen näistä natutuloksista lähtenyt.

Miksi kehityksen pitäisi pysähtyä johonkin tiettyyn pisteeseen? Mikä ottaa kiinni, ettei tule lisää kiloja tankoon natuna?
Itse uskon, että todella monet pystyvät esimerkiksi penkkaamaan yli 200kg natuna. Jotkut vielä huomattavasti enemmänkin.

Voin jo kuulla vastalauseiden myrskyn. Antaa tulla painavaa perustelua, että mihin ja miksi kehitys pysähtyisi natuna.

Originally posted by Force
Miksi kehityksen pitäisi pysähtyä johonkin tiettyyn pisteeseen? Mikä ottaa kiinni, ettei tule lisää kiloja tankoon natuna?
Itse uskon, että todella monet pystyvät esimerkiksi penkkaamaan yli 200kg natuna. Jotkut vielä huomattavasti enemmänkin.

Voin jo kuulla vastalauseiden myrskyn. Antaa tulla painavaa perustelua, että mihin ja miksi kehitys pysähtyisi natuna.

Kehon omat hormoonit eivät riitä ylläpitämään tiettyä pistettä enemmän lihaksia.

Re: Just näin!

Originally posted by Larzan
Ei ollu tarkoitus tehdä tästä kisaa... kiinnosti vain mihin natuna voi päästä!

Itse kun en henkilökohtaisesti pitäisi parhaana natutulosten lähteenä voimanostoliittoa! Samalla logiikalla parhaat puhtaana tehdyt yleisurheilutulokset löytyvät maailmanennätystilastoista... :D

No... Unohdetaan koko juttu!

Tarkoitin sitä vaan, että näistä asioista on jo keskusteltu todella monessa topicissa. Ja aina se menee kuitenkin siihen, että mun isi nostaa enemmän kuin sun. Mun kaverin kaiman serkun pojan hevonen tempas 545kg ja täysin natuna, ei edes koskaan syönyt rehujakaan..
Noin siis hieman kärjistettynä.

Re: Re: pakko kommentoida tähänkin...

Originally posted by Sumppari
Sanohan lyhyesti, kuinka monta nostajaa tunnet (ei siis olet nähnyt salilla, vaan tunnet), oletko kilpaillut, ja mihin perustat mielikuvan "koko suomen kärki käyttää"? Itse kuulun seuraan ja olen kilpaillut, vaikkei se nyt mitään taetta ymmärryksestä anna, niin on se nyt parempi tieto kuin "kaikki mua vahvemmat käyttää", mikä on yllättävän yleinen käsite aiheesta.

Niin kauan syyttömiä kunnes toisin todistetaan. Mutta olen kuitenkin myös samaa mieltäkin. Varmasti löytyy joku todella lahjakas nostaja, joka pärjää ilman aineita kohtalaisen pitkälle..
Myös itsellä on kokemusta kilpailemisesta ipf-puolella. Ja tiedän myös tasan tarkkaan mikä on homman nimi useilla kärkipään nostajilla. Ne jotka tunnen riittävän hyvin ja tiedän käyttäjiksi, niin ei riitä kahden käden sormet ilmaisemaan määrää.
En ihan allekirjoita sitä seura juttua mistä mainitsit. Tämä ei ole liioittelua, että eräs valmentaja laittoi piikit pojalleen salin pukuhuoneessa ja oltuaan valmista huusi ovelta, että kuka on seuraava(huumorilla huudettu, mutta totta kuitenkin).. Ihan sama uskotko vai et, mutta ei kaikki ole puhtaita pulmusia.

Re: Just näin!

Originally posted by Larzan
Tulipa "hyvää" palautetta...

Pitänee lähtee jippii:lle kun ei threadit kelpaa... :itku:

Ehkä myös mr Rock ymmärtää sen, että forumeissa on tarkoitus keskustella... Kuka tänne enää viitsii mitään aloittaa jos asenne on tuo??

Luulen, että muitakin saattaa kiinnostaa mihin vois kuvitella pääsevänsä natuna...

Jos sua kiinnostaa niin tuo moderaattorihomma niin ei kun sinne vaan... eipähän tule "häiritseviä" viestejä! Sensuuri kunniaan!!

:evil:

Jos olet vähääkään selannut searchiä niin kattavaan pakkotoiston tietokantaan on kantautunut paaaljon eri threadejä koskien natutuloksia, salituloksia, natuna treenaamisen rajoja.

Muutenkin on aivan tyhjän kanssa tehdä "natutulos"-topiccia, sillä kaikkihan olemme natuja kunnes toisin todistetaan. Mieleeni juolahtaa eräs tapaus kun juttelin erään bodyveteraanin kanssa ja hän mainitsi parhaakseen natutuloksekseen penkissä 172kg. No, siinä sitten suu auki ihmettelin että kuinka tuollainen on mahdollista, kunnes mies keskustelun loppuvaiheilla mainitsi, "niinjoo olinhan mää vuosi sitten ottanutkin sustaa ja decaa, mutta natuna sen kuitenkin otin." .

Ja mitä näihin tulosthreadeihin tulee niin toiset ottaa mavea korokkeilta, toiset prässää käsiä auttaen, toiset penkkaa paidalla, toiset kyykkää triplasuper-trikoissa jne :)

Mä määrittelen natuuden siten, että ekan kuurin jälkeen menettää natuuden pysyvästi. Natuus ei itselläni tarkoita sitä, että kuuri ei vain satu olemaan päällä.

Joskus jo mainitsinkin, että usein henkilön kärsivällisyys tuntuu loppuvan ennenkuin ns. naturajat tulevat vastaan. Penkkipunnerrusmaailmanennätys on tällä lähellä 400 kiloa! Toivottavasti kukaan ei ole niin touko, että väittää, että siitä viimeiset 250 kg on ollut saavutettavissa vain roinalla.

Ei ole absoluuttista naturajaa! Jokaisella yksilöllä on kuitenkin oma potentiaalinsa ja rohkenisin väittää, että useimmat meistä jäävät kauas omista rajoistaan. Se, että opit kokoajan lisää harjoittelusta ja treenistä, ja että treenaat mielestäsi NYT oikein ei riitä. Vahinko saattaa olla jo tapahtunut. Oikein harjoitteleminen olisi pitänyt aloittaa heti alussa ja muutenkin jo hyvin varhaisessa iässä. Itse aloitin punttien kanssa rimpuilun 14-vuotiaana. Ilman valmentajaa ja päin persettä mentiin monta vuotta! 17-vuotiaana voimanostoleirillä tarttui jonkin verran tietoa, mutta se vei vasta treenejä vain hiukan oikeaan suuntaan! Tietoa karttui pienissä erissä kunnes parikymppisenä aloin harjoittelemaan parin kokeneemman voimanostajan kanssa. Nyt olen 25-vuotias ja opettelen kyykkyä kokonaan uudelleen! Että silleen.

Luotan yleensä vanhoihin, niin moneenkertaan paikkaansa pitäneisiin sananlaskuihin.

Tähän kävisi mielestäni hyvin, et se koira älähtää johon kalikka kalahtaa...:D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minusta ihan asiallisen roinauskeskustelun varjopuoli on nimenomaan nämä laiskat luuserit, jotka alkavat heti itkemään että "mitähän tuokin on ottanut..jne" kun joku ottaa vähän asioista selkoa, treenaa kovaa ja saa tuloksia. :curs:

Jokaisen tulisi keskittyä omaan treeniinsä ja henkilökohtaiseen kehitykseen. Itse en käytä ja en usko koskaan aloittavanikaan roinausta, koska uskon että ohjelmia aika ajoin muuttamalla, kovalla treenillä, hyvällä ravinnolla ja levolla saan varmasti sen mitä tästä haluankin.

Originally posted by Omna
Luotan yleensä vanhoihin, niin moneenkertaan paikkaansa pitäneisiin sananlaskuihin.

Tähän kävisi mielestäni hyvin, et se koira älähtää johon kalikka kalahtaa...:D

Kovia voimatuloksia tekevien naturaalivoimailijoiden elämä on vaikeaa. Jos ei sano mitään, kun vihjaillaan roinaamisesta, voidaan hänelle sanoa: "vaikeneminen on myöntymisen merkki :D". Jos puolustautuu, voidaan hänelle sanoa: "se koira älähtää johon kalikka kalahtaa :D". Varmasti löytyy muitakin vanhoja, mojovia sananlaskuja tunnelmaa kohottamaan. Tähän kävisi mielestäni ehkä parhaiten sananlasku "kateus vie kalatkin vedestä"..

Originally posted by VahvaJussi
Kehon omat hormoonit eivät riitä ylläpitämään tiettyä pistettä enemmän lihaksia.
Ei niin, minkä vuoksi roinat kehopuolella on must. Sen sijaan voimapuolella hermotus, nivelet, lihasten kiinnityskohdat ja nostotekniikka jne. vaikuttavat myös, joihin ei roinat auta.

Originally posted by Hannibal
Kovia voimatuloksia tekevien naturaalivoimailijoiden elämä on vaikeaa. Jos ei sano mitään, kun vihjaillaan roinaamisesta, voidaan hänelle sanoa: "vaikeneminen on myöntymisen merkki :D". Jos puolustautuu, voidaan hänelle sanoa: "se koira älähtää johon kalikka kalahtaa :D". Varmasti löytyy muitakin vanhoja, mojovia sananlaskuja tunnelmaa kohottamaan. Tähän kävisi mielestäni ehkä parhaiten sananlasku "kateus vie kalatkin vedestä"..

Mulle on henk.koht aivan sama jos joku nostaa natikkana 300 penkistä, eihän se ole multa pois tai sitten en ymmärrä tämän tason algebrasta mitään. Musta on todella kunnioitettavaa jos jollain on sisua, lahjoja ja tietämystä treenata natikkana niin, että saavuttaa kovia tuloksia.

Mutta jotenkin elämä on vaan opettanut, että ei kaikkea kannata uskoa, mutta toisaalta ei siitä hyötyä ole, jos sen ääneen sanoo, voihan ne mölyt pitää mahassaankin. Kaikki voimannostajat jotka itse tiedän ( ehkä alle kymmenen kappaletta ) on jossain uransa vaiheessa käyttänyt jotakin anabolia, mutta noin suppea otanta ei kerro tietenkään mitään.

Ei mua juurikaan kiinnosta mitä muut käyttää tai ovat käyttämättä, ihan sama. Mutta sille en voi mitään, että väkisin suupieltä vetää hymyyn kun tulee näitä Mika Myllylä tyylisiä avautumisia sitten jossain vaiheessa, testamenttia suomen kansalle...( joku kohta älähtää et hei sehän on hiihtäjä...Kiitos etukäteen tästä informaatiosta)

Varmasti on Suomessakin kuorallinen ihmisiä, jotka on geneettisesti niin lahjakkaita, et pärjää voimannostossa SM-tasolla ilman mitään anaboleja, mutta ei niitä joka salille riitä.

Kateellinen en osaa olla, mutta itselleni kyllä osaan kettuilla siitä, et pitää olla tällännen riisikeppi...( juu, kyllä yli satakilonenkin voi olla riisikeppi, ainakin omasta mielestä..)

Et se siitä mun osalta.

Originally posted by Hannibal
Vituttaa kans kun pikku ruikkoot alkaa heti tosissaan tai piloillaan puhumaan aineiden käytöstä, jos vähänkin enemmän nostaa. Mä oon treenannu naapurikaupungin tuntemattomien seassa salilla siksi, ettei omassa kaupungissa ala tulemaan perättömiä huhuja. Mutta itsekin pikkupoikana syyllistyin samaan pöhköilyyn. Luulin, että penkistä ei voi nostaa yli 150 kg ilman dopingia. Nyt nuo lapselliset kuvitelmat hävettää. Toisaalta ei näe mitään syytä käyttääkään mitään aineita kun lukee netistä kuinka surkeita tuloksia roinaajat nostavat. Siitä saa sen käsityksen, että niillä aineilla ei tee mitään.

Originally posted by Dopey
Ei niin, minkä vuoksi roinat kehopuolella on must. Sen sijaan voimapuolella hermotus, nivelet, lihasten kiinnityskohdat ja nostotekniikka jne. vaikuttavat myös, joihin ei roinat auta.

Joo, voimailussa voi päästä pitkällekkin ilman lääkkeitä, mutta kehonrakennuksessa on hikisempää.

Originally posted by -ö-
Toisaalta ei näe mitään syytä käyttääkään mitään aineita kun lukee netistä kuinka surkeita tuloksia roinaajat nostavat. Siitä saa sen käsityksen, että niillä aineilla ei tee mitään.

Jotkut roinaajat eivät osaa treenata. Jos nostossa on joku heikko kohta joka jumittaa kehitystä, niin lääkkeillä saa tuupattua sitä jonkin verran ylöspäin, mutta jos treeniä ei muuta niin ei se heikko kohta sieltä mihinkään häviä.

Hormonitasot vaihtelevat. Oletko koskaan kuullut adaptaatiosta?

Ja mitä sitten vaikka vaihteleekin? Syys siihen, miksi tällaiseen kuntoon ei pääse ilman rojua, on se, ettei omat hormoonit riitä, disagree?
Muut puhuu täällä nostotuloksista threadin alkuperäisen kysymyksen mukaan, ei lihasmassasta. Bodylavoilta ei natikoita löydy, mutta voimanostokisoista löytyy ainakin testaavien liittojen osalta varmasti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom