Pakkislaisten omia treenivideoita

Valitettavasti en ole insinööri ja lähde mittailemaan kelkan matkaa ja kulmaa. Joskus olisi hyvä käyttää maalaisjärkeä. Istu prässiin ja treenaa 👍 Selviää yhdellä sarjalla mikä on itselle sopiva syvyys.
👍🏻 Voitkos sinä silloin sanoa että se kuormittaa juuri erityisesti etureittä kun sen taisit ottaa esille?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
👍🏻 Voitkos sinä silloin sanoa että se kuormittaa juuri erityisesti etureittä kun sen taisit ottaa esille?
Lihakseen tulee sellainen jännä paine kun se kuormittuu. Kutsutaan pumpiksi. Voit vaikka itse käydä kokeilemassa. Jos et saa prässiä lyhyellä liikkeellä käymään etureisiin, voit onnitella itseäsi ainoana ihmisenä joka pystyi siihen 🙃
 
Lihakseen tulee sellainen jännä paine kun se kuormittuu. Kutsutaan pumpiksi. Voit vaikka itse käydä kokeilemassa. Jos et saa prässiä lyhyellä liikkeellä käymään etureisiin, voit onnitella itseäsi ainoana ihmisenä joka pystyi siihen 🙃
Voisiko sillä olla mitään tekemistä etureiden kanssa mitenkä sitä prässiä tehdään ennemmin kuin sen että mitenkä pitkän/ lyhyen matkan se kelkka liikkuu?
 
Voisiko sillä olla mitään tekemistä etureiden kanssa mitenkä sitä prässiä tehdään ennemmin kuin sen että mitenkä pitkän/ lyhyen matkan se kelkka liikkuu?
Siis se on fakta että pakaroiden ja takareisien rasitus pienenee kun liike lyhenee. Sama kyykyssä. Eli jos haluaa keskittyä nimenomaan etureisiin lyhyempi liike toimii silloin. Ihan perus asioita jokaiselle bodarille.
 
Siis se on fakta että pakaroiden ja takareisien rasitus pienenee kun liike lyhenee. Sama kyykyssä. Eli jos haluaa keskittyä nimenomaan etureisiin lyhyempi liike toimii silloin. Ihan perus asioita jokaiselle bodarille.
Ei vaan kumpaanko niveleen syntyy liikutettaessa suurempi liike/ kulma, lonkkaan vai polveen ja kumpaako liikutetaan enemmän lonkka niveltä vai polvi niveltä. Kelkka voi liikkua täysin saman matkan molemmissa.
 
@jassoo7 joko ymmärrät ? Miksi pitää tehdä yksinkertaisesta asiasta niin vaikea. Jalat keskellä tai alas kelkkaan ja treeniä. Ei tarvitse nivelkulmia ja kelkan liikerataa mittailla ja kirjoittaa asiasta esseetä 🙃
Kyllä tuo on yksi säätö jolla toivotun kohde kudoksen aktivaatiota voidaan yrittää parantamaan ei tosin ollenkaan ainut. 👍🏻
 
Onko sulla jassoo niinku mitää näyttöjä itellä? Kova kondis, kovat voimat, pitkä reenikokemus, hyviä valmennettavia?

Kuuntelen näissä asioissa mielummin vaikka edesmennyttä louie simmonsia, sielä on noita kaikkia taustalla
Sori tämä on mennyt minulta ohi. Rikkonaisia nostajia on minulla ollut (tai jotain muuta ns ongelmaa) : itse on säretty ensin paikat ja sitten on aloitettu katsomaan asioita yhdessä.

Vaihtelevia aikoja on "kuntoutettu" ja sitten on saatu tehtyä mm. ennätyksiä vaikkakin sanon lähes kaikille että järkevämpää olisi alkaa katsomaan pidemmällä tähtäimellä. Harvoin se tekeminen muuttuu vaikka säretään.

Kuntoutetaan ja kun on saatu paikat "kuntoon" jatketaan sitä samaa millä ne vammat on saatu aikaan. Sellainen oravanpyörä se useimmilla on.

Joskus mietin keholavoille mutta "liian" pitkä olen liekkö 120kg riittäisi kisakireydessä joten en näe järkeä henkilökohtaisella tasolla lähteä edes tavoittelemaan.

Saan muovisankon ostettua kaupastakin. 😁
 
Ja ei minun kanssa tarvitse olla samaa mieltä mistään. Ihan sama mihinkä väki täällä uskoo tai toivoo (kuten hyvässä uskonnossa), näkee tai haluaa nähdä. Se että kirjoitan miten näen asiat saa monet tuohtumaan. Huvittavaa on se että kukaan ei edes vaivaudu miettimään tai kyseenalaistamaan lukemaansa tai kuulemaansa varsinkin jos auktoriteetti on riittävän suuri. Jos jostain asiasta ei herää ainuttakaan kysymystä tms kannattaa huolestua!
 
Kuntoutetaan ja kun on saatu paikat "kuntoon" jatketaan sitä samaa millä ne vammat on saatu aikaan. Sellainen oravanpyörä se useimmilla on.
Näin se monella menee. Itse olen sortunut samaan. Ihminen on niin itepäinen tavoitteissaan. Penkki punnerrus piti lopettaa ekaan pahaan rintalihaksen repeämään. Kuinkas kävi. Kuntoutin ja sama penkin jyystö uudelleen. Sitten kun oli toinen rinta hajonnut viidesti ja toinen kahdesti tajusin vasta muuttaa asioita. Eli lopetin penkkaamisen. Yhtään rinta vammaa ei ole sen jälkeen tullut. Joskus himottais kokeilla penkkiä mutta ei kiinnosta enää yhtään 3-4 kk kuntoutusjaksot penkki vammojen takia.
 
Näin se monella menee. Itse olen sortunut samaan. Ihminen on niin itepäinen tavoitteissaan. Penkki punnerrus piti lopettaa ekaan pahaan rintalihaksen repeämään. Kuinkas kävi. Kuntoutin ja sama penkin jyystö uudelleen. Sitten kun oli toinen rinta hajonnut viidesti ja toinen kahdesti tajusin vasta muuttaa asioita. Eli lopetin penkkaamisen. Yhtään rinta vammaa ei ole sen jälkeen tullut. Joskus himottais kokeilla penkkiä mutta ei kiinnosta enää yhtään 3-4 kk kuntoutusjaksot penkki vammojen takia.
Joo siis joskus aikanaan "pahoitinmieleni" tai jotain siihen suuntaan (paskaa) että tehtiin töitä nähtiin vaivaa saadaan kipuja pois samalla moni muukin aspekti parani ja hiljalleen paremmin ja kovempaa varovasti ja sitten se tekeminen loppui ja palattiin vanhaan millä ne vaivat saatiinkin.

Mutta siis todella todella tyhmä olin ajatellessani että saat toisessa muutoksen aikaan siellä ajatus puolella. Eikähän se edes ollut minun asia saada aikaan minun tehtävä oli poistaa treenissä syntyvä nivelkipu tms ja thats it. Ei mitään muuta. Epäammattimaisesti suhtauduin. Nykyisin toisin. Ei oo vastuuta asiakkaan omista valinnoista tai tekemisistä.


EDIT: Enkä nyt tarkoita sinua mitenkään negatiivisesti tässä vaan tarkoitan että et ole ainut etkä ikinä viimeinen etkä ole toiminut väärin koska ei sellaista ole tässä asiassa. 👍🏻👍🏻
 
Viimeksi muokattu:
No siis folks be all about that rehab, yet none whatsoever about that prehab. Tämä on treenimaailmassa tyhmimpiä juttuja mun mielestä, mihin tyyliin kukaan ei panosta. Todennäkösesti tän mun viestin lukevista suurin osa ei edes tajua mitä toi prehab meinaa. Ainakaan todellisuudessa, käytännössä. No se on pienten asioiden summa pääosin. Se ei myöskään viittaa siihen, että vältellään jtn tiettyä aktiviteettia, koska muuten hajoo 15 niveltä. Täys vastakohta mieluummin imo.
 

No siinä ääritapaus, jossa mikään rehabbikaan enää tuskin vaikuttaa. Tiiä sit, mikä tonki tapauksessa oli todellisuudessa suurin tekijä nykytilaansa. Mut sanoisin, että monet ei vaan mieti treenausta oikeesti elämäntapana, rutiinina mikä vahvistaa, valmistaa sua asioihin, vaan lähinnä jonkin sortin skabana. Päivä leijonana mentaliteetti, ja otetaan tyyliin itsestäänselvyytenä et 40-vuotiaana(tai paljo ennen) ei voi enää olla kunnossa, ja paikat ON paskana väkisin. Tai toinen ihmisryhmä, eli ns. ''varmuudeks'' treenaajat. Eli salil vähän niinku käydään, höntsäillään huolella, mut ei se oikeesti tuota oikeen mitään selkeetä muutosta, eikä se ikinä edes kiinnosta :d. Kuulemma parantaa terveyttä. Mä ainaki pyrin siihen, että ikääntyminen hidastaa mua vaan vähäsen lopulta. Ihan saletisti täysin tehtävä homma, jos omistautuu asialle. Kaikkeen ei voi vaikuttaa, mut hyvin paljoon voi. Yllämainitut päätänsä seinään hakkaavat on hyvä esimerkki siitä, ku eletään liikaa hetkessä. Hirvee pettymys jos treenaat(tai teet mitä vaan lajia) 30 vuotta, etkä ennenaikasesti enää voi tehä sitä rakasta lajias. Rant over.
 
Back
Ylös Bottom