jassoo7
🖕🏻
Valitettavasti en ole insinööri ja lähde mittailemaan kelkan matkaa ja kulmaa. Joskus olisi hyvä käyttää maalaisjärkeä. Istu prässiin ja treenaaSelviää yhdellä sarjalla mikä on itselle sopiva syvyys.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Valitettavasti en ole insinööri ja lähde mittailemaan kelkan matkaa ja kulmaa. Joskus olisi hyvä käyttää maalaisjärkeä. Istu prässiin ja treenaaSelviää yhdellä sarjalla mikä on itselle sopiva syvyys.
Lihakseen tulee sellainen jännä paine kun se kuormittuu. Kutsutaan pumpiksi. Voit vaikka itse käydä kokeilemassa. Jos et saa prässiä lyhyellä liikkeellä käymään etureisiin, voit onnitella itseäsi ainoana ihmisenä joka pystyi siihenVoitkos sinä silloin sanoa että se kuormittaa juuri erityisesti etureittä kun sen taisit ottaa esille?
Voisiko sillä olla mitään tekemistä etureiden kanssa mitenkä sitä prässiä tehdään ennemmin kuin sen että mitenkä pitkän/ lyhyen matkan se kelkka liikkuu?Lihakseen tulee sellainen jännä paine kun se kuormittuu. Kutsutaan pumpiksi. Voit vaikka itse käydä kokeilemassa. Jos et saa prässiä lyhyellä liikkeellä käymään etureisiin, voit onnitella itseäsi ainoana ihmisenä joka pystyi siihen![]()
Siis se on fakta että pakaroiden ja takareisien rasitus pienenee kun liike lyhenee. Sama kyykyssä. Eli jos haluaa keskittyä nimenomaan etureisiin lyhyempi liike toimii silloin. Ihan perus asioita jokaiselle bodarille.Voisiko sillä olla mitään tekemistä etureiden kanssa mitenkä sitä prässiä tehdään ennemmin kuin sen että mitenkä pitkän/ lyhyen matkan se kelkka liikkuu?
Ei vaan kumpaanko niveleen syntyy liikutettaessa suurempi liike/ kulma, lonkkaan vai polveen ja kumpaako liikutetaan enemmän lonkka niveltä vai polvi niveltä. Kelkka voi liikkua täysin saman matkan molemmissa.Siis se on fakta että pakaroiden ja takareisien rasitus pienenee kun liike lyhenee. Sama kyykyssä. Eli jos haluaa keskittyä nimenomaan etureisiin lyhyempi liike toimii silloin. Ihan perus asioita jokaiselle bodarille.
Kyllä tuo on yksi säätö jolla toivotun kohde kudoksen aktivaatiota voidaan yrittää parantamaan ei tosin ollenkaan ainut.@jassoo7 joko ymmärrät ? Miksi pitää tehdä yksinkertaisesta asiasta niin vaikea. Jalat keskellä tai alas kelkkaan ja treeniä. Ei tarvitse nivelkulmia ja kelkan liikerataa mittailla ja kirjoittaa asiasta esseetä![]()
Sori tämä on mennyt minulta ohi. Rikkonaisia nostajia on minulla ollut (tai jotain muuta ns ongelmaa) : itse on säretty ensin paikat ja sitten on aloitettu katsomaan asioita yhdessä.Onko sulla jassoo niinku mitää näyttöjä itellä? Kova kondis, kovat voimat, pitkä reenikokemus, hyviä valmennettavia?
Kuuntelen näissä asioissa mielummin vaikka edesmennyttä louie simmonsia, sielä on noita kaikkia taustalla
Näin se monella menee. Itse olen sortunut samaan. Ihminen on niin itepäinen tavoitteissaan. Penkki punnerrus piti lopettaa ekaan pahaan rintalihaksen repeämään. Kuinkas kävi. Kuntoutin ja sama penkin jyystö uudelleen. Sitten kun oli toinen rinta hajonnut viidesti ja toinen kahdesti tajusin vasta muuttaa asioita. Eli lopetin penkkaamisen. Yhtään rinta vammaa ei ole sen jälkeen tullut. Joskus himottais kokeilla penkkiä mutta ei kiinnosta enää yhtään 3-4 kk kuntoutusjaksot penkki vammojen takia.Kuntoutetaan ja kun on saatu paikat "kuntoon" jatketaan sitä samaa millä ne vammat on saatu aikaan. Sellainen oravanpyörä se useimmilla on.
Joo siis joskus aikanaan "pahoitinmieleni" tai jotain siihen suuntaan (paskaa) että tehtiin töitä nähtiin vaivaa saadaan kipuja pois samalla moni muukin aspekti parani ja hiljalleen paremmin ja kovempaa varovasti ja sitten se tekeminen loppui ja palattiin vanhaan millä ne vaivat saatiinkin.Näin se monella menee. Itse olen sortunut samaan. Ihminen on niin itepäinen tavoitteissaan. Penkki punnerrus piti lopettaa ekaan pahaan rintalihaksen repeämään. Kuinkas kävi. Kuntoutin ja sama penkin jyystö uudelleen. Sitten kun oli toinen rinta hajonnut viidesti ja toinen kahdesti tajusin vasta muuttaa asioita. Eli lopetin penkkaamisen. Yhtään rinta vammaa ei ole sen jälkeen tullut. Joskus himottais kokeilla penkkiä mutta ei kiinnosta enää yhtään 3-4 kk kuntoutusjaksot penkki vammojen takia.
No siis folks be all about that rehab, yet none whatsoever about that prehab.