Pakkiksessa paljonki kirjatoukkia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jupe123
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla on tällä hetkellä vain kaksi kirjaa kesken. Ken Follettin "Taivaan Pilarit" ja Salman Rushdien "Maa hänen jalkojensa alla". Jälkimmäinen... meh... nätisti sanottuna mielikuvituksellinen. Taivaan Pilarit taasen yllätti täysin, takakannen perusteella arvelin nukahtavani ensimmäisen sivun puolessa välissä, toisin kävi. Mutta onpahan tuota vielä n. 800 sivua jäljellä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tykkään lueskella mutta vähän sillain sykleittäin, välillä menee parikin kirjaa viikossa, jos vaan vähänkään on vapaa-aikaa. Nyt taas sellainen kausi, etten ole jaksanut yhtään avata kirjaa, paitsi tenttikirjoja joita pitäis kai lukea enemmänkin. Lieneekö sitten kirjan vai lukijan vika.

Ulkomailla tulee luettua kyllä reilustikin, rannalla loikoillessa tai matkustaessa paikasta toiseen. Viimeeksi meni vajaan 3 viikon aikana Dan Brownin The lost code, Stieg Larssonin Pilvilinna joka romahti, joku naisten hömppäkirja Chasing Harry Winston ja joku Shopaholic schaisse... Kaks viimeistä sellasta aivot narikkaan luettavaa, sopii loistavasti lomaan :)

Tilailen pokkareita melko paljon Amazonista, siellä on usein kivasti tarjouksia, eikä ne postikulutkaan konkkaan vie.

Koulua varten pitäisi lukea, jokin ajankohtaiseen aiheeseen liittyvä kirja tässä joululomalla.
Lukemista ei tule harrastettua paljoa, joten voisiko joku suositella minulle, jotain hyvää ajankohtaista kirjaa? :joulu6:

John Grishamin kirjoista pitäville voin suositella uusinta Avustaja nimistä kirjaa! Juonta en sen enempää lähde paljastamaan mutta sen sanon, että koko viime yö meni sitä lukiessa. :joulu6:

Onko kukaan lukenut A.S. Byattin Riivausta? Onko sivun 65 jälkeen aihetta odottaa jotain tempausta vai jätänkö suosiolla kesken? Jotenkin tökkii tuo alku, vaikka perusasetelma on kai ihan mielenkiintoinen. Toin jo töihin toisen ruokataukokirjan (P.G. Wodehousen Outo lintu linnassa, uusintakierros) kun ei maistu tuo yhtään.

Koulua varten pitäisi lukea, jokin ajankohtaiseen aiheeseen liittyvä kirja tässä joululomalla.
Lukemista ei tule harrastettua paljoa, joten voisiko joku suositella minulle, jotain hyvää ajankohtaista kirjaa? :joulu6:

Lue Cormac McCarthyn Tie. Paitsi että siitä on tulossa leffa niin voit höpistä miten se kuvaa maailmaa ilmastonmuutoksen jälkeen :)

Täällä tulee luettua aika paljonkin, aina on joku kirja kesken. Tällä hetkellä menossa Conn Igguldenin Keisari-sarja joka kertoo Julius Caesarin elämästä. Suosittelen, todella mukaansatempaavaa luettavaa!

Igguldenin kirjoista voin suositella myös Valloittaja - Tasankojen susi -kirjaa joka kertoo Tsingis-kaanista.

Mitä kehonrakennuksen ravintopuolen kirjoja suosittelett, joissa kerrotaan ravinnosta ja eri hiilihydraattien imeytymistä kehoon?

Täällä tulee luettua aika paljonkin, aina on joku kirja kesken. Tällä hetkellä menossa Conn Igguldenin Keisari-sarja joka kertoo Julius Caesarin elämästä. Suosittelen, todella mukaansatempaavaa luettavaa!

Igguldenin kirjoista voin suositella myös Valloittaja - Tasankojen susi -kirjaa joka kertoo Tsingis-kaanista.
Enpä voi muuta kuin kompata! Viihdyttävää luettavaa, ja samalla voi vahingossa jopa oppia jotain!

Ja tunnustaudun kirjatoukaksi :)

Mulla on tällä hetkellä vain kaksi kirjaa kesken. Ken Follettin "Taivaan Pilarit" ja Salman Rushdien "Maa hänen jalkojensa alla". Jälkimmäinen... meh... nätisti sanottuna mielikuvituksellinen. Taivaan Pilarit taasen yllätti täysin, takakannen perusteella arvelin nukahtavani ensimmäisen sivun puolessa välissä, toisin kävi. Mutta onpahan tuota vielä n. 800 sivua jäljellä.
Folletilla on kyllä hyvää settiä. Kannattaa tsekata myös 'Maailma vailla loppua', joka on tavallaan tarinan jatkoa 'Taivaan pilareille'.

Ajankohtainen, no tavallaan.. Picoult Jodi- 19 minuuttia.

Kirja kertoo lyhykäisyydessään kouluammuskelusta ja siitä kuinka tähän tilanteeseen päädyttiin ja miten se vaikutti kaikkien elämään.

Vaikka kirja pomppii ajassa tulevaisuuden, menneisyyden ja nykyhetken välillä, on kirja hyvin helppolukuinen ja mukavasti kirjoitettu. Sanoisinko mukaansa tempaava, vaikkakaan ei mikään toiminta pläjäys olekkaan. Lähinnä kirjoittaja paneutuu henkilöhahmoihin, ei niinkään itse tapahtumaan.

Suosittelen, kaikki 600 sivua pitivät kyllä otteessaan, vaikka normaalisti luenkin hieman toisentyyppisiä kirjoja.

Luen nyt Henry Rollinsin Mustan kahvin bluesia. On kyllä masentavin kirja ikinä. Jotain juttuja miten joku käy töissä ja sitten tuijottaa kotona seinää ja vihaa kaikkea. Sitten ampuu itsensä tai pomonsa.

Luen nyt Henry Rollinsin Mustan kahvin bluesia. On kyllä masentavin kirja ikinä. Jotain juttuja miten joku käy töissä ja sitten tuijottaa kotona seinää ja vihaa kaikkea. Sitten ampuu itsensä tai pomonsa.

Kevyttä luettavaa... Mä en tiedä, miten suhtautua Henry Rollinsiin kirjailijana. Oletko lukenut muita teoksia/runokokoelmia?

Tällä hetkellä työn alla Katja Kallion Karilla. Tyttöjen kirja :D

Dekkarit on kaikista lähimpänä sydäntä. Jo Nesbo on aivan oma lukunsa omasta mielestäni - viihdyttävä ja samalla taitava sanankäyttäjä. Muita hyviä norjalaisia sitten ovat Karin Fossum ja Kjell Ola Dahl. Pidän kaikista eniten juuri norjalaisista dekkareista, ne ovat suomalaisten ja ruotsalaisten välimaastoa.

Nesbon Lumiukko on kyllä yks vuoden parhaista kirjoista, ihan hyytävän koukuttava! Lukekaa ihmeessä jos dekkarit kiinnostaa. Tuo mies osaa kirjoittaa.

Fiktiivisten kirjojen lukeminen on mun mielestä ajan haaskausta. Elämänkerrat tai muuten todellisuuteen pohjautuvat kirjat menee. Niistä voi jopa oppia jotain.

Nikki Sixxin Heroiinipäiväkirja ei anakaan ollu kovin hyvä, liikaa saman asian jankuttamista ja aika puuduttavaa luettavaa, mutta loppuun asti jaksoin. Hyvä fiktiivinen kirja on ajanvietettä parhaillaan.

Nesbon Lumiukko on kyllä yks vuoden parhaista kirjoista, ihan hyytävän koukuttava! Lukekaa ihmeessä jos dekkarit kiinnostaa. Tuo mies osaa kirjoittaa.

Nesbon Harry Hole -kirjat kannattaa ehdottomasti lukea oikeassa järjestyksessä, erityisesti nuo viimeisimmät. Nythän vasta suomennettiin sarjan toinen osa Torakat, joten se oli jäänyt aikanaan välistä kun alkukielellä lukeminen ei ihan onnistu. Todella hyvä sekin. Nesbon Kukkulan kuningas kannattaa lukea myös, aika erilainen mutta varsin ovela.

Mä luin joululomalla Dan Brownin Kadonneen symbolin. Ihan viihdyttävä ja mukaansatempaava, mutta ei mitään elämää suurempaa. Muuten on ollut nyt työn alla Karin Fossumin Konrad Sejer -sarja. Hyviä kirjoja toki, mutta eivät kyllä kolahda niin paljoa kuin vaikka nuo Nesbot.

Kevyttä luettavaa... Mä en tiedä, miten suhtautua Henry Rollinsiin kirjailijana. Oletko lukenut muita teoksia/runokokoelmia?

Tällä hetkellä työn alla Katja Kallion Karilla. Tyttöjen kirja :D

En ole lukenut muita. Vielä. Rollinsin jutut on yleensä aika hauskoja, mutta tuossa kirjassa mentiin jo emoilun puolelle.

Tuli pitkästä aikaan törmättyä fantasiakirjaan, joka ei ole tylsää teinifantasiaa eli Harry Turtledove After The Downfall. Kirjan päähenkilö ei ole teini-ikäinen rääpäle vaan Saksan jalkaväen kapteeni, joka on taistellut läpi sodan ja on juuri puolustamassa Berliiniä. kun hänet tempaistaan keskiaikaiseen fantasia-maailmaan, jossa on velhoja, magiaa yms. Kirja on suunnattu aikuisille ja sisältää hyvinkin raakaa väkivaltaa, joukkoraiskauksia, kidutusta yms. Suosittelen.

Tätä ennen olin lukenut Turtledovelta WW-sarjan, joka oli kyllä hyvä mutta vähän liian pitkä ja jaaritteleva.

Tänä vuonna tullu luettua aika paljo, eniten dekkareita. Kaikki Sipilät, Jokisen Sepot, ja melkein kaikki Mäen Reijot. Nyttemmin alotellu Wallandenreita. Ja tuli myös kahlattua Mötley cruesta kertova törkytehdas läpi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom