Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Luin joku aika sitten Jens Lapiduksen Luksuselämää ja petyin siihen aika kovasti. Kirjassa oli turhan paljon jotain homostelua ja miesten välistä rakkaustarinaa ja Radovanin tyttären juonikuvio oli tosi epäuskottava. Mua jopa vitutti lukiessa sitä kirjaa ja mulle jäi paskan maku suuhun tosta trilogiasta.
Hep! Just luin Conquerer -kirjan, joka käsitteli Kublai Khania. Oon jäänyt koukkuun Igguldenin "elämäkerrallisiin" romskuihin, tainnut lukea kaikki (?). Viihdyttävää luettavaa, jossa voi vahingossa myös jopa oppia jotain.Onkohan täällä jo ollut Conn Igguldenin Valloittaja-sarja? Olen pitänyt kaikista neljästä kirjasta tosi paljon. Ei mitään Cormac McCarthyn tasoista, mutta viihdyttävää luettavaa. Vielä olisi kaksi osaa ilmeisesti tulossa kirjailijalta. Olen jotenkin aina tykännyt tällaisista historiaan pohjautuvista seikkailuista, joilla on vahva side todellisuuteen.
Luen kausittain paljon erilaista "tieto"kirjallisuutta ja joskus elämänkertoja. Yleensä montaa kirjaa samasta teemasta. Fiktiota en enää jaksa lukea, mutta alta parikymppisenä luin paljon fantasia- ja scifikirjoja.
Mulla on sama, paitsi että luen vieläkin scifiä ja fantasiaa. Se on muuten jännä miten aina kausittain iskee joku teema ja sitten taas jonkun ajan kuluttua sama ei iske yhtään. Syksyllä tuli luettua kaikki mahdollinen sodanaikaisesta kaukopartiotoiminasta, nyt ei iske yhtään. Nyt taas Japanin yhteiskuntaa käsittelevät opukset taas kiinnostaa. En käsitä?
Nyt on kesken John Ajvide Lindqvistin Kultatukka, tähtönen ja tämä on ehkä vieläkin parempi kuin Ihmissatama. Ei voi kuin kehua.
Ayaan Hirsi Alin elämänkerrallinen kirja Pakomatkalla tuli luettua jo jokin aika sitten, mutta jäi elämään ja sai monia ajatuksia virtaamaan. Erittäin ihailtava nainen, erittäin älykäs ja erittäin mielenkiintoisia mielipiteitä. Suosittelen kaikkia maahanmuuttokriitikkoja lukemaan kirjan. Ja superennakkoluuloisille: tämä kirja ei maalaa kuvaa islamin ja somalien ihanuudesta, vaan kertoo paljon karuja totuuksia niin länsimaalaisesta kuin somaliyhteiskunnastakin.
Tässä linkki naisen Wikipedia sivulle: http://en.wikipedia.org/wiki/Ayaan_Hirsi_Ali
E: ja tässä toinen todella pysäyttävä kirja Ei Allahin tartte, suosittelen myös kaikille, jotka haluaa yrittää ymmärtää tätä maailmaa: http://www.maailmankuvalehti.fi/node/2147
Olen täysin hurahtanut Tolkienin kirjallisuuteen tai Tolkienista kertovaan kirjallisuuteen. Nyt viimeisimmäksi luin Tolkienin elämäkerran kahdessa päivässä ja olisihan tuossa voinut olla paljon laajemminkin tietoa miehen elämästä. Täytynee lukea vielä mielenkiintoisimmat kappaleet uudelleen lävitse. Suomalaisista kirjailijoista Remeksen tuotantoa on melko paljon tullut luettua ja yöpöydän vierellä odottaakin lukemista nuorille suunnattu "Riskiraja".