Pakkiksessa paljonki kirjatoukkia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jupe123
  • Aloitettu Aloitettu
Ari Paulow kirjoittaa myös hauskasti, joten suosittelen. Hänhän on voimailija Oulusta ja tarinoissa aistii vahvasti voimailijan läsnäolon roolihahmossa. Paljon tulee luettu erilaista kirjallisuutta. Reijo Mäen vanhempi tuotanto on myös erinomaista kevyttä lukemista. Syvällisempään pohdiskeluun suosittelen Esko Valtaojaa tai Hannu Lauermaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Täällä ainakin tunnustautuu yksi toukka.

Waltaria viimeksi luin. Kuuluu ehdottomasti lempikirjailijoihini. Yleensä tankkaan jotakin fantasiaa ajankuluksi ja mielikuvituksen virkistämiseksi. Viimeisin fantasiasarja, jota luin on Song of Fire and Ice, jota voi suositella vilpittömästi. 10 päivän päästä ilmestyy sarjan seuraava osa, ja sitä odotellaan vesi kielellä. Jutut sen verran rajuja, ettei ihan lapsille ole tuota sarjaa todellakaan kirjoitettu.

Pistin juuri viimeisen Waltarin luvut lopetettuani tilaukseen 9 kirjaa Steven Eriksonin Malazan kirjasarjaa. Pitäisi kuulemma olla hyvää luettavaa. Vajaa 10 000 sivua olisi siis taas tulossa nautiskeltavaksi. Toivottavasti posti pitää kiirettä ettei tarvitse montaa päivää ilman uutta luettava olla. Tosin hyllystä löytyy läjäpäin lukemattomia kirjoja, mutta mikään niistä ei innosta juuri tällä hetkellä.

Nyt luettavana Peter Hamiltonin Nights Dawn kirjat, eli 3700 sivua scifiä. Samaisen herran Commonwealth saga oli myös aikamoinen eepos ja hyvää scifiä sekin.

Hehkutan vaikka tuota Conn Igguldenia. Keisari-kirjat olivat aivan hätkähdyttävän loistavia ja viihdyttäviä. Nyt luen tuota Tsinghis Khanista kertovan sarjan toista kirjaa Nuolten Herrat.

Se on kyllä parasta kun illalla syö läjän lihaa ja rasvaa ja sit lukee päälle vähän mestauksia ja vallotuksia. Kyllä uni maittaa!

Parasta viimeaikoina on olleet Jens Lapiduksen dekkarit.

Tukholman alamaailmakuvauksia joissa maahanmuuttajien rikollisjengit diilaa kokkelia, korruptoituneet pintallitäjät bailaa nokka valkoisena ja kaikki kusettaa kaikkia. Päähenkilögangsterit on luonnollisesti järkyttäviä horrekarpaaseja ja keskeinen paikka kirjoissa on muutenkin sali jossa rötöksiä suunnitellaan.

Aivan mahtavia kirjoja! Aiheeseen liittyen tietenkin kannattaa lukea (jos ruåtsia osaa) Svensk maffia ja toisaalta myös suomalainen Mölsän Prosenttijengit.

Tukholman alamaailmakuvauksia joissa maahanmuuttajien rikollisjengit diilaa kokkelia, korruptoituneet pintallitäjät bailaa nokka valkoisena ja kaikki kusettaa kaikkia. Päähenkilögangsterit on luonnollisesti järkyttäviä horrekarpaaseja ja keskeinen paikka kirjoissa on muutenkin sali jossa rötöksiä suunnitellaan.

Mulla on just nyt kesken Rahalla saa, oon lukenut siitä noin 2/3. Toki luen kirjan loppuun ja todennäköisesti seuraavankin osan, mutten ole yhtään niin innoissani kuin moni muu. Nähtävästi tykkään enemmän perinteisemmistä skandidekkareista, joiden teksti koostuu ehjistä lauseista.

Aivan mahtavia kirjoja! Aiheeseen liittyen tietenkin kannattaa lukea (jos ruåtsia osaa) Svensk maffia ja toisaalta myös suomalainen Mölsän Prosenttijengit.

Mun mielestä hyvää viihdettä, mutta en ymmärrä miksi nämä Lapidukset niin kohuttuja on... Toki ilmeisen realistisia kuvauksia, mutta eihän nämä ole silti mitään pohjoismaisten dekkarien eliittiä - eivät yllä Ruotsinkaan parhaimmistoon. Tykkäsin kyllä lukea, kun kirjassa oli näitä pintaliitäjiä ja rikkaiden kakaroita, jotka pukeutui Gucciin ja Dioriin :) Itekin tällainen turhamainen merkkifriikki niin kuola ihan valui lukiessa, mitä tyypit osteli ja käytti :D

Mulla on just nyt kesken Rahalla saa, oon lukenut siitä noin 2/3. Toki luen kirjan loppuun ja todennäköisesti seuraavankin osan, mutten ole yhtään niin innoissani kuin moni muu. Nähtävästi tykkään enemmän perinteisemmistä skandidekkareista, joiden teksti koostuu ehjistä lauseista.

No sinähän sen kerroit! Tosiaan ei ollut sellaista fiilistä tätä lukiessa, että lukisi jonkun oikean kirjailijan kirjaa... Paljon lauseita, joissa ei ollut verbejä tai tekijöitä ollekaan :wtf: Aivan kuin omaa tekstiä olisi lukenut :D

Suositelkaapa mulle jotain hyvää fantasiakirjaa tai kirjasarjaa. Mieluiten paksu että kestäis enemmän ku tunnin että sen lukee läpi.
Potterit (Rowling), Taru sormusten herrasta -trilogia (Tolkien), Maameren tarinat (Le Guin), Belgarionin ja Mallorean tarut (Eddings), tähän mennessä ilmestyneet Perilliset (Paolini), Percy Jacksonit (Riordan), Bartemius-trilogia (Stroud), Applegaten Animorphsit, Remnantsit ja Everworldit ja ikiklassikko Kuningas Gilgames (Silverberg) luettu läpi, niitä ei tarvi suositella.
Nuo on siis suosikkejani, tuon tyylistä haetaan.. Noiden kirjailijoiden muitakaan kirjoja ei tarvi suositella, kaikkia mahdollisesti kiinnostavia teoksia olen noilta kirjailijoilta lukenut mutta muut eivät ole iskeneet..

Paras fantasiasarja on ollut mielestäni William Kingin aloittama Slayer-sarja. Tuosta on suomennettu kaksi osaa eli Peikonsurma ja Scaveninsurma. Englanniksi löytyy yhdeksän (tai kahdeksan) osaa joten lukemista riittää kolmen paksun kirjan (omnibus) verran.

Mainostin täällä vähän aikaa sitten Henning Mankellin uusinta dekkaria "Rauhaton mies". Sain sen luettua viime viikonloppuna. Oli aivan hemmetin hyvä kirja ja upea päätös Wallander-sarjalle. Suosittelen.

Olen viimeisimpänä lukenut Paulo Coelhoa. Meneillään on Portobellon noita, jonka lukemisesta olen nauttinut kovasti. Muita viimeaikaisia hyviä:

- Liha tottelee kuria (Miina Supinen)
- Helsinki 10 (Tuomas Vimma)
- Suuri Illusioni (Waltari)
- Sivullinen (Camus)

Mitä tulee kirjatoukkuuteen, olen nuorempana ollut pahempi kirjatoukka mutta nyttemmin lukeminen on jäänyt hiukan vähemmälle. Tai lukeminen ei sinänsä mutta kaunokirjallisuuden lukeminen.

Onkos muut lukeneet Andy McNabin kirjoja? Jos ette niin lukekaa heti! Aivan järjettömän hyviä kirjoja.
Bravo Two Zero oli melko hurja kirja, suosittelen kanssa kaikille vähintäänkin tuota McNabilta. Ei mitään turhia kavereita noi SAS:in miehet.

Paras fantasiasarja on ollut mielestäni William Kingin aloittama Slayer-sarja. Tuosta on suomennettu kaksi osaa eli Peikonsurma ja Scaveninsurma. Englanniksi löytyy yhdeksän (tai kahdeksan) osaa joten lukemista riittää kolmen paksun kirjan (omnibus) verran.
Luin kesällä ensimmäiset kolme slayer-sarjan kirjaa englanniksi. Hauskaa luettavaa vaikken niin kovin tarkasti warhammer fantasiamaailmaa tunne.

Suositelkaapa mulle jotain hyvää fantasiakirjaa tai kirjasarjaa.
Oletko lukenut Robin Hobb:in Näkijän taru (The Farseer Trilogy) kirjasarjaa? En nyt halua kirjoista mitään paljastaa, mutta mielestäni todella koukuttavaa tekstiä. Jos kirjat iskee niin sama tekijä on myös kirjoittanut toisen trilogian jossa esiintyy sama päähenkilö. (Näitä en ole vielä itse lukenut.)

Tuo Slayer-sarja vaikuttaa just sellaselta mistä en tykkää.. Warhammer-tsydeemit ei vain iske. Tuo Näkijän taru vois olla kiinnostava (ja taitaa kirjastosta löytyä) vaikka yleensä en tykkää just näistä keskiajalle sijoittuvista tarinoista tykkää (poikkeuksiakin toki on), varsinkaan jos päähenkilönä on joku äpäräpoika :D Pitääpä käydä kirjastossa katsomassa jos siellä olis niin lainais, ja jos se iskee eikä jatko-osia löydy niin vois jopa harkita ostamista :)

Suositelkaapa mulle jotain hyvää fantasiakirjaa tai kirjasarjaa. Mieluiten paksu että kestäis enemmän ku tunnin että sen lukee läpi.
Potterit (Rowling), Taru sormusten herrasta -trilogia (Tolkien), Maameren tarinat (Le Guin), Belgarionin ja Mallorean tarut (Eddings), tähän mennessä ilmestyneet Perilliset (Paolini), Percy Jacksonit (Riordan), Bartemius-trilogia (Stroud), Applegaten Animorphsit, Remnantsit ja Everworldit ja ikiklassikko Kuningas Gilgames (Silverberg) luettu läpi, niitä ei tarvi suositella.
Nuo on siis suosikkejani, tuon tyylistä haetaan.. Noiden kirjailijoiden muitakaan kirjoja ei tarvi suositella, kaikkia mahdollisesti kiinnostavia teoksia olen noilta kirjailijoilta lukenut mutta muut eivät ole iskeneet..

Mä aloin lukemaan kesällä George R.R. Martinin fantasiakirjasarjaa Tulen ja jään Laulu. Sarja on seitsenosainen ja siitä on ilmestynyt neljä osaa (kolmas on kaksiosainen, joten kirjoja on viisi) Kaikissa kirjoissa on yli 700 sivua joten lukemista on :D

Wikipedia
Fanisivusto
Hesarin juttu kirjailijasta

EDIT: Sarjasta tehään HBO:n tuottama minisarja ja pilottijakson kuvaukset ovat alkaneet.

Viimeksi muokattu:
Mainostin täällä vähän aikaa sitten Henning Mankellin uusinta dekkaria "Rauhaton mies". Sain sen luettua viime viikonloppuna. Oli aivan hemmetin hyvä kirja ja upea päätös Wallander-sarjalle. Suosittelen.

Itselläkin tämä kasassa odottamassa lukemista :) Mutta kerroppas tarkemmin... Päätös Wallandereille? :wtf: Ootko ihan varma, kun en itse ainakaan oo huomannut mistään tiedotteista tai haastatteluista näin olevan? Vai päättyikö kirja sillä tavalla, että vaikea uskoa jatkuva? Jos näin kävi niin älä vastaa, kun en halua tietää lopusta yhtään mitään :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom