Pakkiksessa paljonki kirjatoukkia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jupe123
  • Aloitettu Aloitettu
Itselläkin tämä kasassa odottamassa lukemista :) Mutta kerroppas tarkemmin... Päätös Wallandereille? :wtf: Ootko ihan varma, kun en itse ainakaan oo huomannut mistään tiedotteista tai haastatteluista näin olevan? Vai päättyikö kirja sillä tavalla, että vaikea uskoa jatkuva? Jos näin kävi niin älä vastaa, kun en halua tietää lopusta yhtään mitään :D

En spoilaa, mutta kirjasta päätellen Wallander-sarja loppuu tuohon teokseen. Siitä en mene takuuseen, etteikö Mankell voisi kirjoittaa jatkossa Ystadin tapahtumista siten, että päähenkilönä olisi Wallanderin tytär Linda...

Nautinnollisia lukuhetkiä! :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^^ Okei. Saisi lopettaa koko Wallander-saagan mun puolesta, jos ei Kurt enää oo päätähtenä. Mutta ehkä luen ensin tuon kirjan ja katson omat johtopäätökset sitten :D

Parasta viimeaikoina on olleet Jens Lapiduksen dekkarit.

Tukholman alamaailmakuvauksia joissa maahanmuuttajien rikollisjengit diilaa kokkelia, korruptoituneet pintallitäjät bailaa nokka valkoisena ja kaikki kusettaa kaikkia. Päähenkilögangsterit on luonnollisesti järkyttäviä horrekarpaaseja ja keskeinen paikka kirjoissa on muutenkin sali jossa rötöksiä suunnitellaan.

Aivan mahtavia kirjoja! Aiheeseen liittyen tietenkin kannattaa lukea (jos ruåtsia osaa) Svensk maffia ja toisaalta myös suomalainen Mölsän Prosenttijengit.

Tuli selailtua tuota kirjakaupassa ja vaikutti tosi jännältä. Ehdottomasti lähtee luettavaksi kun saan nykyiset luettua.

Eli työn alla on (vieläkin) James Ellroyn Blood´s a rover ja uutena Andy McNabin Exit Wound. Voi kun olisi aikaa lukea.

Mulla on just nyt kesken Rahalla saa, oon lukenut siitä noin 2/3. Toki luen kirjan loppuun ja todennäköisesti seuraavankin osan, mutten ole yhtään niin innoissani kuin moni muu. Nähtävästi tykkään enemmän perinteisemmistä skandidekkareista, joiden teksti koostuu ehjistä lauseista.

Sain juuri luettua Lapiduksen toisen kirjan Siisti kosto. Joko olin jo tottunut tai sitten tuossa vaan teksti koostui ehjemmistä lauseista, kun se ei häirinnyt enää ihan niin paljoa. Ihan ok, muttei kuitenkaan nouse dekkarisuosikkeihini. Trilogian kolmatta osaa odotellessa.

Oon koukussa Wordsworthin klassikkopokkareihin. Maksaa kirjakaupassa jonku 3,50e/kpl ja riittää lukemista pidemmäksiki aikaa. Parhaita tähän asti on olleet
- Aarresaari (Treasure Island)
- 10,000 leagues under the sea (10,000 sylen syvyydessä? Meren Sylissä? tjs)
- Dracula
- The String of pearls (Original tale of Sweeney Todd)
- Robin Hood

...no joo nuita vois luetella loputtomiin. Loistavia!

Nyt on menossa Crime and Punishment jonka jälkeen tulee Lovecraftin vuoro.

Oon koukussa Wordsworthin klassikkopokkareihin. Maksaa kirjakaupassa jonku 3,50e/kpl ja riittää lukemista pidemmäksiki aikaa. Parhaita tähän asti on olleet
- Aarresaari (Treasure Island)
- 10,000 leagues under the sea (10,000 sylen syvyydessä? Meren Sylissä? tjs)
- Dracula
- The String of pearls (Original tale of Sweeney Todd)
- Robin Hood

...no joo nuita vois luetella loputtomiin. Loistavia!

Nyt on menossa Crime and Punishment jonka jälkeen tulee Lovecraftin vuoro.

Noi kuulostaa aika kivoilta. Mistä kirjakaupasta oot ostellu, Suomalainen? Vissiinki englanniks ovat? Lovecraftilla taitaa olla vaan yks kirja, muut on novelleja?

Lovecraftilla on yksi (pienois)romaani, loput ovat novelleja (ja runoja). Novelleistakin saa kirjan (= novellikokoelma). NUS NUS NUS.

Mullakin on aikamoinen läjä noita uudelleenpainatettuja halpispokkariklassikoita, erittäin hyvä sijoitus. Suomalaisesta löytyy, mutta on muistaakseni tullut vastaan muuallakin. Olen tosin ostanut vain sellaisia, joiden alkuperäinen kieli on englanti. Kaikkea ei tietysti ole mahdollista lukea alkukielellä, mutta en näe tolkkua lukea itselle vieraalle kielelle käännettyä tekstiä.

Noi kuulostaa aika kivoilta. Mistä kirjakaupasta oot ostellu, Suomalainen? Vissiinki englanniks ovat? Lovecraftilla taitaa olla vaan yks kirja, muut on novelleja?

Englanniksi ovat, joo. :) Suomalaisesta niitä saa, ja eri suomalaisissa on eri valikoima, mutta kaikki tilaa jos tiiät nimeltä. Tykkään ite mennä ja penkoa sieltä jotain mielenkiintosta, ku nuo on semmosia että kun löydät jonku viidakkokirjan, ni se on sitten pakko ottaa vaikka lähit hakemaan Kaislikossa suhisee :P

Ja mitään käytännön merkitystähän ei tämä asia sisällä :) Mulla on menny 100% sekasin romaanit ja lyhytkertomukset ja novellit koska en kertaakaan ole nähnyt tarvetta (lukion lisäksi) niitä opetella.

Ja mitään käytännön merkitystähän ei tämä asia sisällä :) Mulla on menny 100% sekasin romaanit ja lyhytkertomukset ja novellit koska en kertaakaan ole nähnyt tarvetta (lukion lisäksi) niitä opetella.

Joo, mutta kirja ei ole sama asia kuin romaani. Pitää ihan koulutuksen puolesta huudella, ei mitään henkilökohtaista. Näen siis paljonkin tarvetta.

edit. pääasia kuitenkin, että tulee luettua, nimitti sitä tekstiä miksi tahansa. Etenkin jos lukee oikeita kirjoja.

Sain juuri luettua Lapiduksen toisen kirjan Siisti kosto. Joko olin jo tottunut tai sitten tuossa vaan teksti koostui ehjemmistä lauseista, kun se ei häirinnyt enää ihan niin paljoa. Ihan ok, muttei kuitenkaan nouse dekkarisuosikkeihini. Trilogian kolmatta osaa odotellessa.

Oon tunnin sua jäljessä - just luin saman kirjan :D

Edelleen jatkaa sitä samaa rataa, jota ekakin osa - hyvää rikosviihdettä, muttei mitään elämää suurempaa. Jouduin jättämään Wallanderin kesken, kun piti lukea tämä pikapikaa välistä, että laina-aika riittää. Nyt sitten Kurtin viimeiset 200 sivua --> :rock:

Koitin männäpäivinä jostain kumman syystä lukea A.W. Yrjänän Päiväkirjaa. Armotonta paskaa, mitä lie kustannuspäälikkö ajatellut. Seinään lensi.

edit. Siis se kirja, ei kustannuspäälikkö.

Viimeksi muokattu:
Suositelkaapa mulle jotain hyvää fantasiakirjaa tai kirjasarjaa. Mieluiten paksu että kestäis enemmän ku tunnin että sen lukee läpi.
Potterit (Rowling), Taru sormusten herrasta -trilogia (Tolkien), Maameren tarinat (Le Guin), Belgarionin ja Mallorean tarut (Eddings), tähän mennessä ilmestyneet Perilliset (Paolini), Percy Jacksonit (Riordan), Bartemius-trilogia (Stroud), Applegaten Animorphsit, Remnantsit ja Everworldit ja ikiklassikko Kuningas Gilgames (Silverberg) luettu läpi, niitä ei tarvi suositella.
Nuo on siis suosikkejani, tuon tyylistä haetaan.. Noiden kirjailijoiden muitakaan kirjoja ei tarvi suositella, kaikkia mahdollisesti kiinnostavia teoksia olen noilta kirjailijoilta lukenut mutta muut eivät ole iskeneet..
Pedroo ehtikin jo tyrkyttämään George R. R. Martinin Tulen ja jään laulu -sarjaa, mutta tuskinpa toinenkaan kehu haittaa. Ainakin kolme ensimmäistä kirjaa nappaa varsin hyvin otteeseensa, jos on yhtään kallellaan tuollaiseen pikkutarkasti rakennettuun ja runsaasti henkilöhahmoja + tapahtumapaikkoja sisältävään perusfantasiaan. Toki jotakuta saattaa nyppiä se, että tarinaa kerrotaan vuorotellen useiden tyyppien näkökulmasta, mutta mun mielestäni juuri tuo rakenne on yksi sarjan vahvuuksista. Itse olen lukenut Tulen ja jään lauluni suomeksi, mutta pitäis varmaan jossain välissä kokeilla, miltä Westerosin ja muiden mantereiden kähinät maistuu alkuperäiskielellä. Ei siksi, että käännöstyö olisi jotenkin huonoa (ajoittain kielenkäyttö on jopa yllättävän nokkelaa), vaan ihan puhtaasti mielenkiinnosta.

Sattuuko kukaan tietämään hyviä romaaneja ensimmäisestä maailmansodasta suomeksi tai englanniksi?
Eniten kiinnostaisi ehkä Saksan merisota ja siirtomaataistelut.

ekasta ms:stä ny tulee pari mielee länsirintamalta ei mitään uutta tosin sen ny on varmaan suurin osa sotahistoriasta kiinnostuneita jo lukenu sitte hemingwayn kirjoittama jäähyväiset aseille muihin en oo ainakaa oikee törmänny. Sitte on tietokirja Adam Simonsin kirjoittama ensimmäinen maailmansota

Luin viimeksi ruotsiksi tuon Lapiduksen toisen, ei valitettavasti kolahtanut yhtä paljon kuin Snabba Cash. Voisi joululomalla katsella kirjastosta sitä suomenkielisenä, oli joitakin kohtia mitä en tajunnut. Yleensä pyrin lukemaan teokset niiden oikealla kielellä, ruotsi on just niin ja näin.

Otin tänään matkalukemisiksi Härkösen Ei kiitoksen. Ihan menevältä vaikuttaa.

Pari kirja-arvostelua.

James Ellroy - Blood´s a Rover :4:
Huippu kirja, mutta loppu oli vähän nopea sutaisu. Tarina näytti vähän leviävän käsiin. Mutta tykkäsin kovasti. Ellroyssä vähän häiritsee se että mies kierrättää kahta teemaansa joka kirjassa; sarjamurhaaja joka tappaa naisia ja kaiken takana oleva paha poliisipäällikkö. Jossain muodossa ne ovat joka kirjassa mukana ja niin oli tässäkin.

Andy McNab - Exit Wound :4:
Alku oli vähän heikko, mutta sitten kun mentiin Dubaihin ja suunniteltiin murtoa homma alkoi kulkemaan. Sen jälkeen Iranissa meno oli peräti tylsää kun taas loppu Venäjällä oli ehkä parasta McNabia ikinä. Onko mitään hurjempaa kuin
Ampua IT-ohjuksella lentokone alas ja hyökätä sitten moottorisahan kanssa eloonjääneiden perään? :D

Jens Lapidus - Rahalla Saa :4:
Jens Lapidus - Siisti Kosto :3:
Lapiduksessa häiritsee välillä se jonkinlainen moralisointi. En tiedä huomasiko muut tuota? Kyllähän nämä lukee mielellään mutta ei Lapidus Ellroyn tasolle yllä, ei sitten millään. Milloinkas kolmas osa tulee? Eikös se ole jo Ruotsissa julkaistu?

mä luen mieluusti lehtiä ja artikkeleita. jos tulee vastaan hyvä kirja, se on menoa sitten :D mulla ei oo viime vuosina ollut aikaa lukea kunnolla. nyt on ja haluan pitää siitä kiinni. nyt on menossa ihmisten eläinkirja - muuttuva eläinkulttuuri. ihmistieteen näkökulmia ihmisten ja eläinten välisestä suhteesta.

potterit ovat kestosuosikki ja kuten myös tänään lainaamat redwallit. hiirisoturit ja velhot <3 <3 <3

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom