Paastoaminen

Nälän tunne menee ohi nopeasti mut vaikeinta on pitää ajatukset poissa ruuasta.

Itsellä yleensä 48h jälkeen väkisin ajautuu katsomaan jotain kilpasyöntivideoita youtubesta ym.

Itsellä nyt kanssa menossa 3-4 päivän paasto. Tänään söin lounaan 12 aikaan ja seuraavan kerran syön näillä näkymin lauantaina illalla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nälän tunne menee ohi nopeasti mut vaikeinta on pitää ajatukset poissa ruuasta.

Itsellä yleensä 48h jälkeen väkisin ajautuu katsomaan jotain kilpasyöntivideoita youtubesta ym.

Itsellä nyt kanssa menossa 3-4 päivän paasto. Tänään söin lounaan 12 aikaan ja seuraavan kerran syön näillä näkymin lauantaina illalla.
Kattelinkin että sulla vissiin joku ihan vakkari systeemi että paastot viikottain/kuukausittain. Millasella ruokavaliolla ja syklillä vedät normi päivät ja ootko mitä huomannu terveydessä tai painon pudotuksessa tms.

Itellä lähti nyt 5.päivä eteneen kovista mielihaluista selviydyttyä.

Kattelinkin että sulla vissiin joku ihan vakkari systeemi että paastot viikottain/kuukausittain. Millasella ruokavaliolla ja syklillä vedät normi päivät ja ootko mitä huomannu terveydessä tai painon pudotuksessa tms.

Itellä lähti nyt 5.päivä eteneen kovista mielihaluista selviydyttyä.

Kun olen koulussa niin syön koulussa lounaan ja se on päivän ainoa ateria. Näin menee normaalisti ma-pe ja sit jos viikonloppuna ei ole mitään normaalista poikkeavaa niin pidän 48-72h paaston.

Tällä kaavalla on paino tippunut noin 1kg viikossa.

Nyt kun koulu loppui niin pidän tähän alkuun taas paaston ja kesäkuun olen Amerikassa niin siellä olisi tarkoitus 5 kertaa viikossa tehdä 15km kävelylenkki ja päälle mahdollisesti 3 kertaa salijumppaa viikossa. Ruokailun viikossa pidän niin että syön vain yhden aterian päivässä ja viikonloppuisin sit 1-2 ateriaa päivässä.

Tavoite on että paino ei nouse kuukauden aikana. Tuolla kun se ruoka on varsin hyvää ja kaloririkasta.

Terveydessä en ole mitään merkittäviä muutoksia nähnyt, mitään oireita toki ei ollut kun aloitin tämän paastoilun ja tarkoitus on vain tiputtaa painoa. Eniten huomaa sen ettei tule enää kesken päivän väsymystä ja ajatus juoksee paljon paremmin kuin silloin kun söi sen 3 kertaa päivässä ja napostelu päälle.

5. Päivä puolivälin yli menty. Tänään tulli pieni:kakka: mikä yllätti. Olotila alkaa olemaan jo snadisti euforinen ja helpottunut. Pahin luultavasti takana.
Pelkällä vedellä mennään edelleen, en siis ole ottanut mitään suolaa tai hivenaineita, pelkkää hanavettä ja nuuskaa:david: käynyt suussa.

Näillä mennään nii pitkälle kun olotila ja pää kestää:rock:.

Kun olen koulussa niin syön koulussa lounaan ja se on päivän ainoa ateria. Näin menee normaalisti ma-pe ja sit jos viikonloppuna ei ole mitään normaalista poikkeavaa niin pidän 48-72h paaston.

Tällä kaavalla on paino tippunut noin 1kg viikossa.

Nyt kun koulu loppui niin pidän tähän alkuun taas paaston ja kesäkuun olen Amerikassa niin siellä olisi tarkoitus 5 kertaa viikossa tehdä 15km kävelylenkki ja päälle mahdollisesti 3 kertaa salijumppaa viikossa. Ruokailun viikossa pidän niin että syön vain yhden aterian päivässä ja viikonloppuisin sit 1-2 ateriaa päivässä.
.

Saako udella mihin päin amerikkaa olet menossa? Hyvällä tuurilla voi olla jotain patikointi, maastofillarointi, rantakalastus, kajakki, kiipeily, frisbee golf jne jne. optioita tarjolla, mitkä on tosi uniikkeja suomeen verrattuna.

Mä asun kaliforniassa. Aina kun jaksaa lähteä luonnonsekaan muistaa miksi haluan asua täällä.

Viimeksi muokattu:
Saako udella mihin päin amerikkaa olet menossa? Hyvällä tuurilla voi olla jotain patikointi, maastofillarointi, rantakalastus, kajakki, kiipeily, frisbee golf jne jne. optioita tarjolla, mitkä on tosi uniikkeja suomeen verrattuna.

Mä asun kaliforniassa. Aina kun jaksaa lähteä luonnonsekaan muistaa miksi haluan asua täällä.

Missä päin suomessa asuit jos täällä ei ole harrastus mahdollisuuksia luonnossa?

Väitän että paremmat mahdollisuudet täällä on luonnossa harrastaa kuin siellä.

Täällä maastossa liikkuminen tosi vapaata, pohjoisessa vapaa metsästys oikeus, juomakelpoiset vedet, kaikenlaista maastoa eri harrastuksiin, kohtalaisen hyvät kalavedet (tosin melko liikakalastettuja paikoin ja vanhentuneet kalastus säännöt). Nämä oikeastaan vasta Oulun pohjoispuolella, etelämpänä ei kyllä voisi asua jos on eräily harrastuksia.

Meni vähän aiheen ohi.

Missä päin suomessa asuit jos täällä ei ole harrastus mahdollisuuksia luonnossa?

Väitän että paremmat mahdollisuudet täällä on luonnossa harrastaa kuin siellä.

Täällä maastossa liikkuminen tosi vapaata, pohjoisessa vapaa metsästys oikeus, juomakelpoiset vedet, kaikenlaista maastoa eri harrastuksiin, kohtalaisen hyvät kalavedet (tosin melko liikakalastettuja paikoin ja vanhentuneet kalastus säännöt). Nämä oikeastaan vasta Oulun pohjoispuolella, etelämpänä ei kyllä voisi asua jos on eräily harrastuksia.

Meni vähän aiheen ohi.

Jatketaan off topiccia. Ei missään nimessä ollut tarkoitus sanoa, että suomessa olisi huonot mahdollisuudet harrastaa. Suomen kesä on parasta mitä maailman päällä on. Olen asunut oulussa ja helsingissä pitemmät pätkät. Yritin sanoa, että jos haluaa liikkua amerikassa niin paikasta riippuen voi olla yllättävänkin hyviä mahdollisuuksia tarjolla, joita ei välttämättä huomaa ellei etsi.

Lähinnä tämä pohjoiskalifornia on eräänlainen ihmealue aktiviteettien suhteen. Lake tahoe / mammoth lakes joissa on 2.5km+ nyppylöitä on 4h+ ajomatkan päässä asumuksesta. Pienempiä 400-500m nyppylöitä on joka kulmalla. Tänä vuonna lasketteleman pääsee vielä heinäkuun alussa kiitos sateisen talven. Toisessa suunnassa on erittäin iso meri täynnä kaloja vajaan tunnin ajomatkan päässä. Tuohon päälle altaat, joet jne. Kalastuslupa mikä kattaa kaikki kalifornian vesialueet on vajaan 50$ vuosi. Jotain erikoiskaloja kuten sampea, jos haluaa kalastaa niin pitää ostaa lisälupa per kalalaji. Metsästäminen on valtion mailla suht mahdollista budjetilla, mutta paine on kova paikoissa mihin pääsee autolla. Privaattimailla asiat on toisin, jos haluaa laittaa paalua tiskiin.
'
Kalastushommista mun suosikki tällä hetkellä on mennä merenrannalle ja heitellä uistinta aaltojen taakse. Tosi villiä hommaa ja jos jaksaa yrittää niin mahdollisuuksia on tosi moneen kalalajiin mukaanlukien esim. leopardihai. Alla yks ranta missä tulee viskottua uistimia/syöttejä

ranta.png

Menen Des Moinesiin, Iowaan. Siellä on tullut jo useasti aiemmin käytyä. Muutamia patikkareittejä sieltä löytyy mutta ei ole ulkoilijalle mikään unelmakohde.

Katsotaan jos kerkeisi vaikka Denverissä jossain välissä pyörähtää.

6. Päivä melkeen taputeltu ja nyt on erittäin hyvä fiilis ja olotila. Jotai pikkurillin kokosta ja helvetin tahmeeta suolesta puski ulos.
Vähän ehkä mielessä pyörii jo tuoreet hedelmät, marjat ja vihannekset. Ja iso pihvi. Mutta nälkää tai kiusauksia ei oo enään ilmennyt. Kyl tässä viel ensviikko suunnitelmissa ainakin mennä vesilinjalla:rock:.

6. Päivä melkeen taputeltu ja nyt on erittäin hyvä fiilis ja olotila. Jotai pikkurillin kokosta ja helvetin tahmeeta suolesta puski ulos.
Vähän ehkä mielessä pyörii jo tuoreet hedelmät, marjat ja vihannekset. Ja iso pihvi. Mutta nälkää tai kiusauksia ei oo enään ilmennyt. Kyl tässä viel ensviikko suunnitelmissa ainakin mennä vesilinjalla:rock:.

Ois todella mielenkiintosta jos jaksat viel vetää. Harva täällä kuitenkaan vissiin sinne toisen viikon puolelle jatkaa. Onhan sulla sit kunnon ekselitaulukko kaikesta jaettavaks ku lopetat? :D

Ois todella mielenkiintosta jos jaksat viel vetää. Harva täällä kuitenkaan vissiin sinne toisen viikon puolelle jatkaa. Onhan sulla sit kunnon ekselitaulukko kaikesta jaettavaks ku lopetat? :D
Ei nyt satu olemaan mitään taulukoita, lähtöpaino toki on ylhäällä. Mutta pääasiassa lähin tätä suorittamaan oman hyvinvoinnin kannalta, vatsavaivat yms. Ekalla pitemmällä paastolla vatsavaivat helpottivat tosi paljon ja ihottumat katosi. Katotaan mitä kaikkea tällä paastolla huomaan. Tänne yritän nyt kuitenkin mahd.paljon pitää päiväkirjaa.
7.päivä kohtapuolin puolivälissä ja nyt tää touhu on muuttunut jo helpoksi. Tietty mitään sykettä nostavaa en vois kuvitella tekeväni tällä hetkellä, vaikka olo onkin hyvä mutta vireystila ehkä vähän sellanen kohmeinen.

i. Tietty mitään sykettä nostavaa en vois kuvitella tekeväni tällä hetkellä, vaikka olo onkin hyvä mutta vireystila ehkä vähän sellanen kohmeinen.

Tuo on juuri ongelmana minulle. Työ on hyvin kuluttavaa fyysistä työtä ja useasti 6päivänä viikossa, Joskus laskin päivä kulutuksen yli 4000 pahimpina päivinä vaikka ei salia ja bussilla kävelyn sijaan töihin. Lisäksi tykkäään treenata täysillä/kovaa ja useimmiten liikaa. Kohmeisena tuo on haastavaa, Paasto ei vaan sovi tuollaiseen elämään. Nyt max 2 päivän paastoja muutama viikkoon, niin ei muu elämä kärsi. Joskus, kun oli rauhallisempaa, niin viikon paasto oli mahdollinen.

Saankö kysellä mittoja/ kuntoa?. Itse 188/76kg vatsat näkyy jotenkin. Huomannut myös, että (tavallaan tietenkin) nyt 10kg läskiä pudottaneena pitkät paastot on paljon haastavampia. Kroppa taistelee vastaan kovemmin. Muilla samoja havaintoja?

Toinen kysymys: Särkeekö muilla myös paaston aikana paikat ns. leposärky nivelissä. Tuo häiritsee minua todella paljon. Jotain vinkkejä/ neuvoja?

Tuo on juuri ongelmana minulle. Työ on hyvin kuluttavaa fyysistä työtä ja useasti 6päivänä viikossa, Joskus laskin päivä kulutuksen yli 4000 pahimpina päivinä vaikka ei salia ja bussilla kävelyn sijaan töihin. Lisäksi tykkäään treenata täysillä/kovaa ja useimmiten liikaa. Kohmeisena tuo on haastavaa, Paasto ei vaan sovi tuollaiseen elämään. Nyt max 2 päivän paastoja muutama viikkoon, niin ei muu elämä kärsi. Joskus, kun oli rauhallisempaa, niin viikon paasto oli mahdollinen.

Saankö kysellä mittoja/ kuntoa?. Itse 188/76kg vatsat näkyy jotenkin. Huomannut myös, että (tavallaan tietenkin) nyt 10kg läskiä pudottaneena pitkät paastot on paljon haastavampia. Kroppa taistelee vastaan kovemmin. Muilla samoja havaintoja?

Toinen kysymys: Särkeekö muilla myös paaston aikana paikat ns. leposärky nivelissä. Tuo häiritsee minua todella paljon. Jotain vinkkejä/ neuvoja?
Joo mä tosiaan olen siis lomalla, edellinen paasto töissä meni kyllä kans siihen et ei siellä töissä tullu iha hirveen kiitettävä työntekijä oltua :ROFLMAO:. Lihaskuntotreeniä ei mun käsittääkseni pitkällä paastolla suositella ollenkaan, ehkä korkeintaan jotain todella kevyttä lihasten aktivointia.

Mitat mulla oli aloittaessa 177/89. Viime heinäkuussa paino tosiaan oli 110kg joten on tässä pikkuhiljaan edetty dieetinkin suhteen. Mulla ehkä nyt vähän pienemmässä kunnossa on taas helpompi ainakin henkisellä tasolla nää paastot.

Ja joo nivelsärkyä, lihassärkyä ja raajojen palelemista ilmenee, selkä ja hartiaseutu itellä pahimmat mutta helpottavat jo pikkuhiljaa itsellä, en oo vielä löytänyt syytä mistä johtuu mutta monessa vlogissa samaa valitettu aluksi ja sitten jossain kohdassa kadonneet kokonaan, voisko liittyä jotenkin tohon kuonan yms paskan poistumiseen ja kehon itsensä parantamiseen, villi veikkaus vaan ei tietoa. Itellä ollut avuksi venyttelyä ja kevyitä hierontoja.

Paaston aikana treenaamiseen lisäten. Olen varmaan viimeiset 10 rinta treeniä vetänyt vähintään 24h paastossa ja usein jatkanut paastoa vielä usealla tunnilla. Rinta on minulle helpoin. Saan melko vaivatta 6-9 alle 10 toiston tehokasta sarjaa. Puskee vain painot ylös. Joskus jopa selkää soutuja istuen menee ihan ok perille. Jalkoja/Mavea ja jotenkin yllättäen pieniä lihaksia= käsiä ja olkapäitä en vaan voi paaston aikana treenata. Usein olen kokeillut jopa yli annoksella kofeiinia, mutta tuntuu turhalta, aivan erillaiselta kuin rintaa tehtäessä.

Lisäys: Palelu on myös tutta minulle. Just viime viikolla ulkona +15 aurinko ja minulla verkkareiden alla pitkät kalsarit... jotkut kulki shortseissa.

Paaston aikana treenaamiseen lisäten. Olen varmaan viimeiset 10 rinta treeniä vetänyt vähintään 24h paastossa ja usein jatkanut paastoa vielä usealla tunnilla. Rinta on minulle helpoin. Saan melko vaivatta 6-9 alle 10 toiston tehokasta sarjaa. Puskee vain painot ylös. Joskus jopa selkää soutuja istuen menee ihan ok perille. Jalkoja/Mavea ja jotenkin yllättäen pieniä lihaksia= käsiä ja olkapäitä en vaan voi paaston aikana treenata. Usein olen kokeillut jopa yli annoksella kofeiinia, mutta tuntuu turhalta, aivan erillaiselta kuin rintaa tehtäessä.

Lisäys: Palelu on myös tutta minulle. Just viime viikolla ulkona +15 aurinko ja minulla verkkareiden alla pitkät kalsarit... jotkut kulki shortseissa.
Joo noissa 24-72h paastoissa voi treenatakkin, ja vissiin paras tapa rikkoa tuollainen paasto on just treenaamalla ja sen jälkeen syömällä. Mutta näissä +5päivän paastoissa oon ymmärtänyt, kun treeni hajottaa lihasta ja ruoka ns korjaa eli palauttaa niin pitkillä paastoilla ei olis suotavaa treenata, ja pitkillä meinaan just jotain 4päivästä eteenpäin. Taaskin faktaksi en tietoani väitä mutta näin olen ymmärtänyt:ROFLMAO:

Eka viikko takana ja 8.päivä melkeen taputeltu jo. Ei tunnu nälkä eikä kiinnosta ruoka enään ollenkaan. Energiataso on normaali hyvä, ehkä vähän epäsosiaalinen tai laiska olo ajoittain. Helposti tulee menemään toinen viikko vielä:cool:. Harkinnut myös loppuakohden jos kokeilis ihan vaan masokistisessa mielessä kuivapaastota 24-48h vesipaaston loppupuolella:woot:.

Eka viikko takana ja 8.päivä melkeen taputeltu jo. Ei tunnu nälkä eikä kiinnosta ruoka enään ollenkaan. Energiataso on normaali hyvä, ehkä vähän epäsosiaalinen tai laiska olo ajoittain. Helposti tulee menemään toinen viikko vielä:cool:. Harkinnut myös loppuakohden jos kokeilis ihan vaan masokistisessa mielessä kuivapaastota 24-48h vesipaaston loppupuolella:woot:.

Yhesti tein kans 3-4päivän paaston keskellä 24h kuivapaastona. Mielenkiintonen kokemus, mut varovainen kannattaa olla.

Yhesti tein kans 3-4päivän paaston keskellä 24h kuivapaastona. Mielenkiintonen kokemus, mut varovainen kannattaa olla.
Huomasitko mitään erilaisia hyötyjä vesipaastoon verrattuna, putosiko paino tms enemmän verrattuna tai reagoiko iho mitenkään. Tuliko päänsärkyjä tai muuta haittoja? Kiinnostus kova mutta paljoa en oo perehtynyt asiaan.

Huomasitko mitään erilaisia hyötyjä vesipaastoon verrattuna, putosiko paino tms enemmän verrattuna tai reagoiko iho mitenkään. Tuliko päänsärkyjä tai muuta haittoja? Kiinnostus kova mutta paljoa en oo perehtynyt asiaan.

En ihan hirveitä huomannut, paino putosi tietty vesipaaston verrattuna hieman enemmän, ei mitään älyttömiä kuitenkaan. Haittoja en kyllä huomannut, ei tullut mitään päänsärkyjä tai muitakaan kipuja. Ihosta huomasin sen verran että hieman nopeammin ehkä akneen auttoi, mutta en ihan varmaksi viiti vannoa :D Aikalailla halusin vain kokeilla pystynkö siihen niin jäi sitten suuremmat hyödyt/haitat huomaamatta :ROFLMAO: Sen lopettaminen kai kannattaa sitten tehdä ihan että tyyliin 2dl vettä kerrallaan aina tunnin-kahden välein, tyyliin 3-5 krt, miltä itestä tuntuu. Ettei siis heti kumoa mitään litraa kerralla :D Ainakin itse luin tollaista ja teinkin tuolla kaavalla 3krt riitti ja sitten aloitin ihan normaalin "kittaamisen".

Ihan mielenkiintoisi tuloksia tuollakin on saatu aikaan ainakin mitä luin, totuudenperää kun ei netistä voi tietää oikeen. Jos on kehossa paljon rasvaa sitä helpompaa se on kun rasva jollain tavalla palaessaan tuottaa jotain nestettä kehoon. Sitten taas jos on jotain munuaisvaivoja tai muita niin voi olla todella tuhoaavaa.

En ihan hirveitä huomannut, paino putosi tietty vesipaaston verrattuna hieman enemmän, ei mitään älyttömiä kuitenkaan. Haittoja en kyllä huomannut, ei tullut mitään päänsärkyjä tai muitakaan kipuja. Ihosta huomasin sen verran että hieman nopeammin ehkä akneen auttoi, mutta en ihan varmaksi viiti vannoa :D Aikalailla halusin vain kokeilla pystynkö siihen niin jäi sitten suuremmat hyödyt/haitat huomaamatta :ROFLMAO: Sen lopettaminen kai kannattaa sitten tehdä ihan että tyyliin 2dl vettä kerrallaan aina tunnin-kahden välein, tyyliin 3-5 krt, miltä itestä tuntuu. Ettei siis heti kumoa mitään litraa kerralla :D Ainakin itse luin tollaista ja teinkin tuolla kaavalla 3krt riitti ja sitten aloitin ihan normaalin "kittaamisen".

Ihan mielenkiintoisi tuloksia tuollakin on saatu aikaan ainakin mitä luin, totuudenperää kun ei netistä voi tietää oikeen. Jos on kehossa paljon rasvaa sitä helpompaa se on kun rasva jollain tavalla palaessaan tuottaa jotain nestettä kehoon. Sitten taas jos on jotain munuaisvaivoja tai muita niin voi olla todella tuhoaavaa.
Pakkohan tohon on alkaa henkisesti valmistautumaan, mutta taidan itekkin tohon 24h tyytyä. Tekis mieli ottaa se tohon loppuun ns. loppuhuipennukseks, mutta kun en vaan tiedä milloin aion lopettaa vesipaaston edes:ROFLMAO:.
Kesken vesipaaston taas en tiedä haluanko ottaa mitään kuormittavaa kokeilua tähän väliin kun ei tiedä yhtään miten kroppa tai mikään reagoi siihen ja vesipaasto luistaa tällä hetkellä niin hyvin.

Pitää alkaa suunnittelemaan(y).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom