Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Riippuu ihan paaston pituudesta. Mitä nähnyt noita juttuja, niin ne on ollut vähintään 2 viikon paastoja. Jossain tapauksissa on pumppu leiponut kiinni ja osassa munuaiset heittäneet voltin.
Noniiin. Tosiaan maanantaina olis tarkoitus starttailla, tai silleen että sunnuntaina 18-21 välillä viimeinen ehtoollinen. Piti ekasta lomaviikosta vähän nauttia ni voi rääkätä itteensä loppu loman . 2 viikkoa olis alaraja tavotteena jos kaikki menee niinku pitää.Mites kävi paaston kanssa, saito tulille? Täällä lähti nyt viikon paasto käyntii. Tai 24h nyt alla. Tai korjataan nyt tähänki että "paasto" käytössä pelkkä vesi, sekä itse prosessoima merilevägeeli joka sisältää irlanninsammalta ja rakkolevää, noista saa n.95% kaikista mineraaleista jota ihiminen tarvitsee. Tuotakaan ei mene kuin se muutama ruokalusikka päivässä joten ei siinä kaloreilla juhlita mutta silti anstaitsee heittomerkit paaston ympärille :D
Noniiin. Tosiaan maanantaina olis tarkoitus starttailla, tai silleen että sunnuntaina 18-21 välillä viimeinen ehtoollinen. Piti ekasta lomaviikosta vähän nauttia ni voi rääkätä itteensä loppu loman . 2 viikkoa olis alaraja tavotteena jos kaikki menee niinku pitää.
Joo kunhan ekat 3 päivää on ohi ni paluuta ei enää ooHyvältä kuulostaa! Oli se viimekerta sulla suht kivuttoman kuulonen ainaki mitä tänne raportoit nii vahava usko että tänki veät maalii kunnialla!
Paljonko teillä tippuu painoa näillä paastoilla
Paljonko teillä tippuu painoa näillä paastoilla
Siis parinkin viikon paastolla vain kilo? Sehän on sitten tehottomampaa kuin 2000kcal dieetti ihan siis mielenkiinnosta kyselen. En meinannut paastoa itselle laihdutukseen
Ensimmäinen kahden kokonaisen päivän paasto takana. Sunnuntai iltana söin viimeisen aterian ja aloitin paaston, olin syömättä maanantain ja tiistain. Hetki sitten söin ensimmäisen aterian paaston jälkeen. Paaston pituus oli about 60 tuntia. Taustalla minulla on noin kahden vuoden 'intermittent fasting' elämäntapa 16/8 - 20/4, vähän riippunut päivästä. Ensimmäinen pidempi paasto oli viime kuussa ja silloin olin 48 tuntia ilman ruokaa.
Viime kerralla sen 48 tunnin jälkeen söin liian tuhdin kanasalaatin ensimmäisenä ateriana ja meinasi käydä huonosti kun pieraisin sen jälkeen, piti siis käydä pytyllä aika lyhyellä varoituksella tämän jälkeen. Elikkä tästä opittu ja aloitin tänään laittamalla kahviin maitoa (Juon tavallisesti ilman) ja kokeilin vetää pari maitohappobakteeri kapselia pohjaksi ja odotin 2 tuntia. Sitten söin pienen munakkaan feta juustolla ja vähän hedelmiä. Tähän asti maha ollut huomattavan paremmassa kunnossa kuin viimeksi.
Paastoaminen ei ollut vaikeaa. Energiaa riitti siivoamiseen ja pienen lapsen perään juoksemiseen ihan hyvin. Ehkä hieman kognitiivisia vaikeuksia välillä, mutta samalla jonkunlaisen mielenrauhan saavutin paaston aikana.
Paaston aikaa olen juonut vettä jonka olen hiilihapottanut sodastreamerissa ja lisännyt suolaa (Pinkkiä, himalajansuola?). Kaliumia olen ottanut 300-450mg neljä kertaa päivässä siis 1200-1800mg päivässä. Oman kokemuksen mukaan kalium vaikuttaa auttavan että en saa päänsärkyä, jonka muuten tavallisesti saan helposti. Magnesium ja creatiinia on myös tullut otettua niinkuin tavallisesti. Juon mustaa kahvia aamulla, muuten en ole käyttänyt kofeiinia paaston aikana. Pari purkkaa on myös mennyt, yritän pitää minimissä purkan käytön.
Ensi paaston aikana meinasin yrittää treenata ja katsoa miten keho vastaa siihen. Olen aloittanut varovaisesti paastoamiset ja lisään jotakin tekemistä/ravintolisää pikkuhiljaa että tuntee miten keho reagoi.
Paaston tarkoitus on edistää omaa terveyttä ja samalla testata kehon ja psyykkeen rajoja.
Kiva kun löytyy myös tämmöinen ketju pakkiksella, ei löydy juttukaveria paastoamisesta hirveän useasti. Ja kun asiasta keskustelee tavallisin reaktio on aina että ihmiset sanovat "..Jos minä en söisi aamupalaa pyörtyisin varmasti.."
Kiva kun löytyy myös tämmöinen ketju pakkiksella, ei löydy juttukaveria paastoamisesta hirveän useasti. Ja kun asiasta keskustelee tavallisin reaktio on aina että ihmiset sanovat "..Jos minä en söisi aamupalaa pyörtyisin varmasti.."
Sama kokemus että porukka on kauhuissaan jo siitä kun sanon syöväni kerran päivässä. Saati sitten jos puhuu usean vuorokauden paastoista.
Nyt on hyvän kuulosta toimintaa ja ajatusta! Respect! Sekä tarkotuskin paastolle näyttäs omaan silmään juuri oikealta! ;) Vaikka tyylejä on nii monta ku tekijöitä.
Tuo katkaisu on juuri se tärkein ja "vaarallisin" aspekti. Kevyesti juuri parhain katkasta ja suosittelevat hedelmillä sen tekee jottei vahingossakaa pääsis huonosti käymää. Itse olen päätynyt vesimeloniin siinä. Itsekkään en pitkien paastojen aikana oikeen reenaile, viimeksi tein sen kun oli jotain 60h alla paastoa ja hyvin meni se päivä mutta seuraavana aamuna oli pakko syödä, sen verra veti kroppa voimattomaksi ja hermostoa jumiin. Kyllä tuo on yleinen harhaluulo :D Heikosti menee jos ei paastosta oikeasti selviäis, se on meleko luonnollinen tila vielä ihimisen genetiikalle ainakin hetken, tää ylensyönti on uutta vielä.
Sama kokemus että porukka on kauhuissaan jo siitä kun sanon syöväni kerran päivässä. Saati sitten jos puhuu usean vuorokauden paastoista.
Äiti repi ekan viikon mittasen paasto aikana melekee hiukset päästäsä ku mietti mitä vittua tuo poika nyt hommaa :D Nykyää se kannustaa ja kyselee oonko paastoillu
Tuossa merilevägeelissä tulee magnesiumia ja kaliumia sekä jodia. Merisuolaa olen välillä ottanu pari grammaa päivässä jos on siltä tuntunut.Tällä kerralla ei ollut mahan kanssa ongelmia lainkaan. Salilla kun kävin keskiviikkona (siis päivä jolloin lopetin paaston) niin oli kyllä energiat pohjassa, mutta sain kuitenkin tehtyä ihan hyvät treenit. Pidin vain hieman pidempiä taukoja settien välissä.
Ok, otatko kaliumia, natriumia tai magnesiumia paastojesi aikana? Miten muut ravintolisä? Voisitko kertoa merilevägeelistä? Kiinnostaa nähdä miten keho reagois treenaamiseen ensi paaston aikana.
Juu minun mielestä ihan sairasta kuinka tyhmänä ihmistet pitävät omaa kehoa! Ei kyllä ihmissuku olis pitkälle pötkiny jos ei yli kolmea tuntia ilman ravintoa pärjättäis.
Lähipiiri on kyllä tottunut mun 'ihmeellisiin ideoihin' ja ovat myöskin huomanneet hyviä puolia tossa mun intermittent fastingissa. Esimerkiksi ennen pätkäpaastojen alkua mieliala vaihteli sairaan paljon nälän ja syömisen välissä. Suurimmat osat mielialaongelmista ravintoon littyen on poissa kunpa paastoan sen 16 tuntii päivässä.
Nämä 48+ tunnin paastot ovat sitten vähän eri asia. Ja niistä en nyt kauhean paljon ole ihmisten kanssa keskustellut, enimmäkseen koska haluan enemmän kokeiluja tehdä ennen kun kerron avoimemmin asiasta.