En löytänyt tästä tai pelkästään tähän keskittyvää threadia. Hyvin vähän löytänyt suomalaisia tutkimuksia tai kokemuksia, kun taas esim jenkkilän puolelta paljonkin vlogeja ja tutkimuksia.
Idea yksinkertaisuudessaaan, ei ruokaa ei muuta juomaa kuin vettä. Suuhun ei mene mitään muuta kuin vettä siis. Jotkut toki lisäävät veteen suolaa, magnesiumia, kaliumia yms tarpeelliseksi kokemiaan hivenaineita.
Onko täällä kanssapaastoilijoita?
Itse suorittanut yhden 2viikon vesipaaston aikaisemmin, enimmääkseen terveysvaikutusten takia, mutta ei se rasvan palaminenkaan huono lisätuote ole. 2viikon aikana multa parantui esimerkiksi kädessä vuodenpäivät vaivannut ihottuma joka äityi välillä hyvinkin pahaksi, myös vuosia vaivanneet vatsavaivat helpottivat aluksi kokonaan ja nyt pysyneet miedompina.
Ideanahan tällä on puhdistaa kroppaa kaikesta, suoliston huonoista bakteereista yms kuona-aineista. Myös tutkimuksia missä todettu että keho ja solut saavat parantua rauhassa kun ruuansulatuskanavat ovat levossa.
Tietenkin ilman lääkärintarkastuksia sekä suostumusta tätä ei suositella kuin 1-5päivän mittaisena prosessina. Myöskään jos on säännöllinen lääkitys tai jokin sairaus joka ei sovellu paastoamisen kanssa yhteen on ehdottomasti kielletty, mutta esim syöpähoidoissa on maailmalla käytössä.
Postauksella lähdinkin nyt hakemaan keskustelua, kokemuksia ja vinkkejä, sillä omat tietoni asiasta on vielä aika alkeellisella tasolla ja tällö hetkellä olen juuri aloittanut uuden vesipaastoni jonka pituudeksi olen määrittänyt 7-28päivää, olotilan sekä muiden haittetekijöiden rajoissa.
Kellään kokemuksia? Mielipiteitä? Tietopläjäyksiä? Tutkimuksia? Toivon että negatiivisiin vastauksiin olisi myös esittää argumentteja ja faktoja.
Ajattelin pitää jonkunnäköistä blogia tähän samalla✌