Pöyhönen

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Status
Viestiketju on suljettu.
fullpower sanoi:
En olekkaan. mutta tarkoitin sitä että ei se sen kummempi nopeusvoiman mittari olekuin mikään muukaan. Minun mielestä se on nopea/ räjähtävä kaveri jolla rautaliikku vielä maksimi ykkösen lähelläkin nopeasti kuten esimerkiksi jarmo virtasen kyykky maksimi 340kg ja ,kun otti 1*320kg tuli nopeammin kuin moni kaveri kyykkää tyhjällä tangolla.

Rinnalleveto mittaa koko kehon räjähtävän voiman tuottoa. Siksi se on tärkein levyntakoharjoittelussa käytettävä mittari mm. pikajuoksijoille, kuulantyötäjille, heittäjille, kamppailijoille jne.

Oleellista olisi kuitenkin ymmärtää, että rinnalleveto mittaa räjähtävää voimaa vain jos tekniikka on kunnossa eli nostaja pystyy suuntaamaan liikkeeseen koko kropan voimantuoton. Kun tekniikka on surkea, niin rinnallevedosta tulee pelkkä myötäotehauiskääntö rinnalle ja liike menee lähinnä staattisen voiman mittariksi. Eli liikkeen alkuperäinen idea on kadoksissa. Siksi on ihan turha vertailla kahta staattista rinnallevetoa keskenään ja päätellä niistä kummalla on enemmän räjähtävää voimaa.

äksy sanoi:
Yleisurheilijoiden kuten pikajuoksijoiden treeneissä rinnallevedon säännöt ovat selvät: tanko maasta rinnalle yhtäjaksoisella suorituksella. Eipä siinä mitään puljaamista tarvita. Se joka osaa käyttää lantiopotkua hyötyy tietenkin, mutta eipä se ole kiellettyä painonnostossakaan.

Ilman lantiopotkua ei ole kyse rinnallevedosta vaan rinnallekäännöstä. Pelkkä terävä veto ei siis tee liikkeestä vielä rinnallevetoa vaan lantiopotku tarvitaan myös. ideahan rv:ssä on nimenomaan mitata KOKO KROPAN voimantuottoa ja sitähän nosto ei ole jos romu vedetään rinnalle pelkillä käsillä.

Ilman lantiopotkua ei ole kyse rinnallevedosta vaan rinnallekäännöstä. Pelkkä terävä veto ei siis tee liikkeestä vielä rinnallevetoa vaan lantiopotku tarvitaan myös. ideahan rv:ssä on nimenomaan mitata KOKO KROPAN voimantuottoa ja sitähän nosto ei ole jos romu vedetään rinnalle pelkillä käsillä.

Olet oikeassa. Tarkoitin tuossa yhteydessä sitä, että monikaan salitreenaaja ei osaa sitä käyttää, ja juuri sen takia tulokset ovat esim. maastavetoon verrattuna olemattomia. Potku kuuluu olennaisesti asiaan, juuri siinä vaiheessahan räjähtävyyttä tarvitaan.

Muutamille pikajuoksijoille / lätkänpelaajille on tullut varmistettua 160kg:n penkkitulos, nostomatka 5cm, ja perselihakset supistuu rintaa enemmän.

Rinnalleveto on täysin tekniikka liike!
Kaverini on maalivahti A-nuorissa ja edustusjoukkueessa,
kaverin mitat 177cm 74kg
eli olemus on=korvat näkyy tolpan takaa :hyper:
Kyykkää kympin sarjan n.80kg ja vetää rinnalle 120kg.
penkki ehkä 80kg Sillä on TÖRKEÄN HYVÄ TEKNIIKKA ,
tohon rinnalle vetoon myönsi itsekin.

Olin äskettäin pääsykokeissa ja jutskasin 22v. jampan kanssa
pikajuoksusta, kun hän itse on 100m juoksija ja enkka 10,81.
On hänellä rinnalleveto max. 140kg, Penkki 140kg ja
kyykystä n.3X180kg kaikki liikkeet ilman varusteita.
Paino n.82kg pituus 180cm.
Kertoi vielä yhdestä tutustaan joka on SM-tason
110m aitajuoksija,että pukkaa penkistä 200kg!!
Kysyin 3X uudestaan että 200kg??!! Ja vastaus oli joka kerta kyllä!!
Tekniikasta ei mennyt sanomaan mitään mutta ilman varusteita.
Kyselin enemmän tästä penkki-ihmeestä, kaveri kertoi että semmonen
BODARIN näköinen :rolleyes: Pituus 190cm, paino 90kg ja rasvat
alle 10% kuulemma änkyrä tiukka.
Pidin kaveria ihmeellisenä mutta jos jamppa on Bodarin näköinen,
niin... rasva mitä se käyttää on natu-san :lol2:

Natupenkistä sen verran että, olin itse treenannut n.5v. niin
penkkasin 2X150kg ja oma paino oli 72kg ja sillon vielä natu.
Eli 150kg natuna penkistä ei mitenkään erikoista.

Robby.R sanoi:
Kysyin 3X uudestaan että 200kg??!! Ja vastaus oli joka kerta kyllä!!
Tekniikasta ei mennyt sanomaan mitään mutta ilman varusteita.
BODARIN näköinen :rolleyes: Pituus 190cm, paino 90kg ja rasvat
:wanha: Tää on tää hulkin kaveri. :hyper:

allnighte.gif

?????????

Paha mennä sanomaan noista tuloksista mitään varmaa kun ei oo nähny, mutta mä en kyllä jaksa uskoa että suomenmestaruustasoinen JUOKSIJA vetäis tuollasia tuloksia ainakaan puhtaasti. Sen verran paljo oon jo näitä punttaajia elämäni aikana nähny ja tuntenu ja omaaki kokemusta varsinki nuorempana että suurin osa tavallisista jannuista jotka käy vuosiaki salilla ja keskittyy vaan raudannostamiseen ei koskaan vedä tollasia tuloksia. Että vähä ihmetyttää kun joku juoksija joka treenaa punttia "sivutuotteena" ... no roinaamalla nyt tietysti sitte, ei varmaan kukaan :arvi: tosissaan enää nykysin kuvittele että jossaki suoman mestaruus tasollakaan on jotain natuja pikajuoksussa?

Sitäki miettii ku oon lueskellu tosta räjähtävän voiman harjoittelusta, niin ne yleensä ei vedä sarjojakaan niin loppuun että jää kesken, vaan vedetään aina hyvillä tehoilla että kehittyykö maksimivoima tollasessa voimanostajien huippujen tasolle jollaki juoksu-hyppely-askelkyykky-kimmoisuus-pelleilyllä? Tuolahan ylempänä joku näytti noita voimanostajien huipputuloksia suunnilleen samoista painoluokista. Komia kroppa on pojalla sitä ei voi kieltää ja varmaan nousee painotkin mutta kyllä noissa tuloksissa taitaa olla vähä liioittelua...-ois kyllä kiva nähä jossain oikeissa kisoissa noita tuloksia ko. jannulta! Tolla lahjakkuudellahan tulis äkkiä pantua viralta nuo "vellihousuvoimanostajat" kun kaveri treenaa JUOKSEMISTA ja noin kovat tulokset? -Ohhoh! :worship:

Ennen juoksijat oli niinku pystyynnostettuja ruotoja mutta nykyään ne ei enää mahdu lihaksineen 28 tuumasen kuvaruutuun on se vaan kumma kun nyt syntyy paljo lihaksikkaampia lapsia. On vissiin äitee tunkenu pienenä perunanuijalla kaurapuuroa ja heraa kurkkuun ja isä syöttäny joulupöydässä sianpersettä lapiolla...

Jampe9 sanoi:
ei varmaan kukaan :arvi: tosissaan enää nykysin kuvittele että jossaki suoman mestaruus tasollakaan on jotain natuja pikajuoksussa?

Siis... no voehan ravihevosen pillu

Luettuani tuon lauseen itkin ja nauroin samaan aikaan. Toi on niin naurettava lause, että mä en edes kykene pilkkaamaan sitä. Joku taitavampi saa yrittää.

Pertti 123 sanoi:
Siis... no voehan ravihevosen pillu

Luettuani tuon lauseen itkin ja nauroin samaan aikaan. Toi on niin naurettava lause, että mä en edes kykene pilkkaamaan sitä. Joku taitavampi saa yrittää.

En minäkään jätän tämän threadin sikseen ja kaikki muutkin missä keskustellaan natuudesta. JOillekkin ei tunnu vaan kaaliin uppoovan jos itse ovat lahjattomia ja uskostettuja että natuna ei voi kehittyä yli 150kg penkki punnerrukseen tai jos joku sattuu nyt muuten vaan olemaan vahvempi/nopeempi/parempi kun sinä niin heti olet roinari. :wall:

Jampe9 sanoi:
Paha mennä sanomaan noista tuloksista mitään varmaa kun ei oo nähny, mutta mä en kyllä jaksa uskoa että suomenmestaruustasoinen JUOKSIJA vetäis tuollasia tuloksia ainakaan puhtaasti.
Ylemmästä lauseesta päätellen, et ymmärrä juoksuharjoittelusta paljoakaan, ja kaksi, et taida treenata tosissaan, tai ainakaan ei ennätykset taida ihan huipulla olla?
Moni muukin jo maininnut natuna tuon raudan ottaneensa, ja itsekkin kahta kiloa vaille sen olen 5kg pöyhistä ja melkein 10cm pidempänä ottaneeni. Tarvitsi treeniä 3 vuotta. Ei isommalti kikkailuohjelmia, säätämistä, pelkästään säännöllistä treeniä.
Jo aiemmin tuli ilmi, että Pöyhönen treenaa aktiivisesti salilla, ja ymmärtääkseni tietää mitä tekee. Penkki on yhtä säännöllinen harjoitus kuin jalkaprässi. Ja jos sattuu olemaan suomen nopeimmat lihassolut omaava kaveri, ja sitä myötä huippulahjakas urheilija, niin pikemminkin ihmettelisin jos penkki olisi siinä 100 kilon tietämillä. Tietääkö muuten kukaan juoksijaa, joka juoksee 10.30 pintaan alle 100 kilon penkkituloksella? (silti vaikka penkkitulos ei juoksuaikaa teekkään)

Jampe9 sanoi:
Sen verran paljo oon jo näitä punttaajia elämäni aikana nähny ja tuntenu ja omaaki kokemusta varsinki nuorempana että suurin osa tavallisista jannuista jotka käy vuosiaki salilla ja keskittyy vaan raudannostamiseen ei koskaan vedä tollasia tuloksia.
Suurinosa ei edes tee mitään tosissaan. Oletko nähnyt yhtään heppua salilla, joka treenaa TOSISSAAN, ja treenannut vaikka 5 vuotta, ja yhä taistelee jonkun 110 kilon kanssa?

Jampe9 sanoi:
Että vähä ihmetyttää kun joku juoksija joka treenaa punttia "sivutuotteena" ... no roinaamalla nyt tietysti sitte, ei varmaan kukaan :arvi: tosissaan enää nykysin kuvittele että jossaki suoman mestaruus tasollakaan on jotain natuja pikajuoksussa?

Mikään sivutuote se voima ole kun keskeinen tekijä juoksussa, mutta ei ole pakko uskoa.

Jampe9 sanoi:
Sitäki miettii ku oon lueskellu tosta räjähtävän voiman harjoittelusta, niin ne yleensä ei vedä sarjojakaan niin loppuun että jää kesken, vaan vedetään aina hyvillä tehoilla että kehittyykö maksimivoima tollasessa voimanostajien huippujen tasolle jollaki juoksu-hyppely-askelkyykky-kimmoisuus-pelleilyllä?

Tulokset eivät ole SM kultamitalin arvoisia suorituksia, lähellekkään. Sarjan keskenjättäminen ei ole pelleilyä, vaan sitä että tietää mitä tekee, eikä ole tyypillinen penkkihauispelle joka on 51 viikkoa vuodesta hermostollisesti jumissa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitä väliä sillä oikeestaan on nostaako Pöyhönen 150 vai 50 kg penkistä? Eikö pääasia kuitenkin ole mitä itse nostaa penkistä, eikä se mitä muut nostavat?

Yleisurheilupiireissä pyörineenä satun tuntemaan kyseisen kaverin, ja hän todella nostaa penkkipunnerruksesta tuon 200kg (Viime vuoden syksyllä, joten saattaa kolistella nyt jo isompiakin rautoja). Eikä hän tosiaankaan ole mikään harrastelija, vaan pika-aitojen suomenmestari hallikaudelta 2004. Tästä löytyy ko. henkilön profiili.

BODARIN näköinen Pituus 190cm, paino 90kg ja rasvat

Jokainen voi itse arvioida hänen ulkonäköään tänään torstaina kello 18 Neloselta:

Olympiasprintti avaa pikajuoksijoiden kilpailukauden
Suomen Urheiluliitto (SUL) ja Suomen olympiakomitea järjestävät yhteistyössä pikajuoksun hallikilpailut Helsingin Kaapelitehtaalla torstaina 3.6. Kilpailut kantavat nimeä Olympiasprintti.

Kilpailijat juoksevat pareittain pudotuskilpailuna mies miestä ja nainen naista vastaan. Lajeina ovat miesten ja naisten 60 metriä sekä miesten 60 metrin aitajuoksu. Kilpailuissa myönnetään suomalaisittain poikkeuksellisen isot rahapalkinnot, yhteensä 30 000 euroa.

Kaapelitehtaan Merikaapelihallin ravintolamiljööseen pystytetään tapahtuman ajaksi kaksi 60 metrin pituista mondopintaista juoksurataa. Televisiokanava Nelonen lähettää Olympiasprintistä tunnin pituisen suoran lähetyksen 3.6. kello 18 alkaen.

Olympiasprinttissä kilpailevat mm. Johanna Manninen, Heli Koivula, Heidi Hannula, Markus Pöyhönen, Simo Sipilä ja Visa Hongisto.
Sul.fi

On niitä "hoikkia" poikia nähty lukuisia voimanostonkin puolella ja osa menestyneitäkin eli älkääpä aina arvioiko urheilijan voimaominaisuuksia ulkonäön perusteella. Kylmä tosiasia vaan on, että noi urheilijat miettivät oikeasti vähän tuota treeniä tai joku miettii sen heidän puolestaan ja saattaapa tässä tapauksessa 15-vuotiaana 100m aikaan 11.61s juosseella olla hiukan niitä lahjojakin.

Jokainen tietysti haluaa uskoa, kun on uusi nelijakoinen ohjelma käytössä, että treenaa paremmin kuin kukaan, mutta mutta...

Luuleko joku, että noi sprintterit ei pysty treenaamaan punttia tosissaan tai kovaa tai kehittävästi, koska ne samaan aikaan harjoittelee juoksua?! Eihän ne vedä agrella noita sprinttejä 4 x viikossa 1,5h kerrallaan. Tolla tasolla otaksuisin juoksu harjoittelun olevan lähinnä juoksutekniikan ylläpitoa ja irrottelua. Jos ne kelloa vastaan harjoituksissa vetoja ottaa niin vedot loppuu varmaan aika nopeasti kun ajat alkaa hidastumaan eli kun meno alkaa käydä väkinäiseksi eikä ole enää irtonaista. Eikä sprintterit tosiaankaan "lenkkeile" itseään paskaksi. Paljon on tietysti kimmoisuus harjoituksia ja lajivoimaharjoituksia jne.

Entäs miltä kuulostaisi kunnon lihashuolto? Moniko toteuttaa lihashuoltonsa edes jollain tasolla? Tuliko ensin treenattua salilla itsensä täysin romuksi ja palauttelu hoidettiin istumalla huonossa asennossa sohvassa. Entäs palauttavat treenit. Mulla ei ole edes aikaa täydelliseen lihashuoltoon, mutta veikkaan, että Pöyhöselläpä on.

Miltä kuulostaisi, jos ei tarvitsisi miettiä paljonko mikäkin lisäravinne maksaa. Saisit hakea mitä tahansa kuinka paljon tahansa. Monellako muuttuisi käytettävien lisäravinteiden valikoima ja käytetty määrä? Mulla ainakin muuttuisi.

Ajattelemisen aihetta keskiverto punttaajalle: Treenaakohan Pöyhönen niin, että lihakset ovat mahdollisimman kipeät seuraavana päivänä?

Meikäläisen näkökulmasta on aivan sama paljonko Pöyhönen nostaa penkistä kunhan vaan juoksee niin maan perkeleellisen kovaa!
Ei muuta kuin onnea ja menestystä Markuksen juosu-uralle :worship:
Vaan ihan mielenkiintoinen keskustelu tämä on ollut seurata kun kaikki Pakkiksen "pikajuoksijat" toimivat asiantuntijoina ;)

Robby.R sanoi:
Rinnalleveto on täysin tekniikka liike!
Yhdyn tuohon paitsi että kukaan heikko ei voi saada paljon rinnalle :)

She Devil sanoi:
Vaan ihan mielenkiintoinen keskustelu tämä on ollut seurata kun kaikki Pakkiksen "pikajuoksijat" toimivat asiantuntijoina ;)

nimenomaan :)

She Devil sanoi:

KRÖHÖM, miksi sanan "pikajuoksijat", ympärillä on lainausmerkit :evil:

Niin muuten Tänään sitten nähdää onko Manen takareidet ja selkä ym. kunnossa. Kattokaa nyt ihmeessä kun klo. 18.00 Mane "super penkki" pöyhönen ja kumppanit kipittää. Veikkauksia M 60m tuloksista!!!!!!!!

Mä sanon että kolmen kärki on:

Markus Pöyhönen
Visa Hongisto
Nghi Tran

Epävarmaa on se, että pystyykö Markus juoksemaan kunnolla, kun on ollut ilmeisesti vaivoja. Sitten noihan riippuu myös siitä, että kuka joutuu ketä vastaan. Jos esim. pöyhönen tiputtaa ekalla kierroksella esim. Hongiston, niin sitten Hongisto ei pääse finaaliin asti.

en yhtään ihmettele, jos Pöyhönen nostaa enemmänkin penkistä kuin 150kg. Meillä oli lukiossa kundi, entinen satasen pikajuoksija, tosin ei mikään nuorten huippukaan(paras tulos piirun verran alle 12sec), joka nosti 125kg penkistä. Tuohon verraten voisi hyvinkin uskoa Pöyhösen pystyvän nostamaan enemmänkin kuin 150kg

Hehee, minä ainakin istun naulittuna telkkarin ääressä tänä iltana klo:18.00 :kuola: (eikös se ohjelma sillon ala...).
Toki arvostan itse juoksusuoritusta, mutta kyllä se kuola valuu suupielestä kun Markus on ruudussa, toivottavasti mahdollisimman vähissä vaatteissa :hyper: Täytyykin tarkkaan katsoa millaiset rintalihakset sillä 150kg:n penkillä on hankittu ;)

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom