Pöyhönen

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Status
Viestiketju on suljettu.
Kimple sanoi:
No 155 kiloo penkistä nyt ei oo kauheen paljon jos on vuosia treenannut, joten ei kait siinä ole mitään ihmeellistä.
Ei se kauheen paljon olekaan, mutta kyllä se 78kg kaverille kova tulos on.

neutraali sanoi:
Ei se kauheen paljon olekaan, mutta kyllä se 78kg kaverille kova tulos on.
Kova tulos kyllä, mutta ei siinä mitään ihmeellistä ole. Varmasti (synnynnäistä) lahjakkuuttakin on aika paljon enemmän kuin keskiverto puntinnostajalla.

Joopa joo...

Ei kai sille mitään voi. [/B]Tulkaa v...u Myllypuroon katsomaan kun se Pöyhönen tekee ne haukkarinsa!
Kuten sanoin,se teki ne
minun lastaamalla tangolla,mun sarjojen välissä. En tunne koko jamppaa. Se vaan kysy että sopiiko...?
Mä en tiedä miksi sillä on niin vahvat haukkarit. Mua lähinnä vitutti tehdä kulmasoutua kun tää ottaa palaa siinä välissä!

Mä olen aina ajatellu et tän palstan kateellisuus puheet on paskaa -
selvästikään ei.

- meni noi boldaukset vituiksi,sori.

Kimple sanoi:
Ja aika huvittavaa kun täällä tosiaan monet vertaa siihen (myös muissa threadeissa), että kun "mun kaveri on treenannut lapsesta asti ja ihan varmasti sata lasissa ja on riskinnäköinen kaveri ja keenien pitäs olla hyvät ja ei silti ota ko sen sataviiskyt penasta niin ei varmana joku nättipoika nosta enempää. Ei varmana."

Vähintään yhtä huvittavia on kaikki "ei 150kg oo mitään, heikko jätkä. Mäkin saan 140kg vaikka oon x vuotta treenannu enkä edes tosissani ja mullon paskat keenit ja syön pelkkää makaroonia"

Siis mitä järkeä on tuossa älyttömässä joka asian dissaamisessa, oli se sitten puoleen tai toiseen?

neutraali sanoi:
En minäkään tuohon pöyhösen haukkari kääntöön usko, mutta jos kaverisi joka treenailee voimamieskisoihin ei saa kuin 90kg ykkösen, niin kannattaa kyllä niitä voimamies kisoja lykätä muutamalla vuodella.

Nyt puhuttiin kylläkin puhtaasta hauis käännöstä eli kaveri ottaa sen 90kg selkä seinää vasten, toinen tulos minkä voisi mainita niin pystypunnerrus 160kg. Penkki yli 200kiloa ilman paitaa.

ja Hannibalille se kaveri on todellakin aika massa kunnossa läskiä löytyy mutta eipä noissa vahvamies kisoissa ulkonäöllä kisatakkaan.

Ja sitä mä en tosiaan ymmärrä miksi porukka jahkaa täällä jostain Pöyhösen penkkituloksesta.
- Markus on treenannut yli 10 vuotta.
- Markuksella on taatusti ravintopuoli kunnossa.
- ´Se on vähän helvetin lahjakas.

Ja toi 150kg ei todellakkaan ole mikään mahdoton tulos natunakaan kenellekkään, epäilijät voivat nyt vaikka treenata sen 10 vuotta satanen lasissa eikä keskittyä joutaviin niin eiköhän ne tuloksetkin nouse.

D.Yates sanoi:
Vähintään yhtä huvittavia on kaikki "ei 150kg oo mitään, heikko jätkä. Mäkin saan 140kg vaikka oon x vuotta treenannu enkä edes tosissani ja mullon paskat keenit ja syön pelkkää makaroonia"
Kyllä, olen samaa mieltä.

Tohon 7,1 aikaan voin sanoa että ois pirun kova ihan aktiivi juoksijallekki. Jos juoksee alle 7,5 reenaamatta niin se on jo tosi lahjakkaan kaverin merkki.. Muutama vuos kovaa reeniä niin juokset alle 7s ja oot jo suomen huipulla :thumbs:

loops sanoi:
Tohon 7,1 aikaan voin sanoa että ois pirun kova ihan aktiivi juoksijallekki. Jos juoksee alle 7,5 reenaamatta niin se on jo tosi lahjakkaan kaverin merkki.. Muutama vuos kovaa reeniä niin juokset alle 7s ja oot jo suomen huipulla :thumbs:

Kyseessä on käsiaika, joka ei ole alkuunkaan vertailukelpoinen. Käsiajat eivät ole tilastokelpoisia, jos oikein muistan.

Tuo haitari on niin valtava, eteenkin kun kyseessä on noin lyhyt matka.

Todellisuudessa aika saattoi olla vaikka 7,5

Jotta olisi Suomen huipulla, pitäisi juosta 6,90 suunnilleen. Se olisi noin 6,6 käsiaika (lähettäjän pistoolin savupöllähdyksestä otettuna).

Sähkö ajalla on vielä pitkä matka 7,00 sekunnin alitukseen.

Oliko kyseessä oma lähtö, vai lähetettiinkö teidät???

PS: En vähättele, mutta toppuuttelen.

Pertti 123 sanoi:
Käsiajat eivät ole tilastokelpoisia, jos oikein muistan.
Käsiajat ovat tilastokelpoisia, niihin vain lisätään 24 sadasosaa verrattaessa sähköaikoihin. Esimerkiksi käsiaika 7,1 vastaisi tilastoissa sähköaikaa 7.34.

Hulkki sanoi:
Käsiajat ovat tilastokelpoisia, niihin vain lisätään 24 sadasosaa verrattaessa sähköaikoihin. Esimerkiksi käsiaika 7,1 vastaisi tilastoissa sähköaikaa 7.34.

Mutta voiko esim. suomen ennätys olla käsiajalla juostu???

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pertti 123 sanoi:
Mutta voiko esim. suomen ennätys olla käsiajalla juostu???
Voi. Esimerkiksi minulla oli muutaman vuoden ajan P13-sarjassa 600 metrin SE ajalla 1.33.1 (oikeasti Helsyn PM-kisoissa tehty aika oli sähköaika 1.33.10 mutta jostain syystä se merkittiin väärin eikä sitä saatu enää jälkikäteen korjattua).

Lainauksia Suomen urheiluliiton sivustoilta:

"Sinänsä käsiaika on IAAF:n sääntöjen mukaan täysin laillinen ja virallinen tulos ja se kelpaa jopa ME:ksi yli 400 metrin mittaisilla matkoilla"

Eli ei kelpaa alle 400m matkalla????

"Huom! 100 - 200 metrin mittaisille matkoille SM-kisoihin tulosraja täytyy olla saavutettu aidolla sähköajalla!"

Perkele kun on omituista ja monimutkaista, että mihin kelpaa ja mihin ei.

Luin hetken IAAF:n 240 sivusta ohje dokumenttia, mutta tästä asiasta en löytänyt juttua. Rupes kyllä pääkin hajoomaan.

Pertti 123 sanoi:
Perkele kun on omituista ja monimutkaista, että mihin kelpaa ja mihin ei.
Ihan loogistahan tuo on. Käsiaika ei ole yhtä tarkka kuin sähköaika, joten käsiaika kelpuutetaan vain pidemmillä matkoilla joilla ajan tarkkuudella ei ole aivan yhtä suurta merkitystä kuin esim. 60 metrillä.

Hulkki sanoi:
Ihan loogistahan tuo on. Käsiaika ei ole yhtä tarkka kuin sähköaika, joten käsiaika kelpuutetaan vain pidemmillä matkoilla joilla ajan tarkkuudella ei ole aivan yhtä suurta merkitystä kuin esim. 60 metrillä.

Joo onhan toi toki loogista. Mutta mua häiritsee se, että jos ME ei voi olla käsiaika, niin miksi SE voisi. Tuntuu mahdottomalta, että esim. 60m yleisen sarjan SE voisi olla käsiaika. Mutta tosiaan mä en tiedä, joten luotan suhun, kunnes toisin todistetaan.

EEEEEDIT: Elikkä se sun enkkahan oli matkalla joka on yli 400m.

Eli nyt sitten aletaan miettiä, että onko 60m käsiaika virallinen, jos sillä ei voi päästä SM-kisoihin ja jos se ei voi olla esim. SE. Mikä on virallisen määritelmä. Luulis, että jos kyseessä olisi virallinen tulos, niin se kelpaisi edellä mainittuihin.

Eikös 70 luvulla tämä (mikä se nyt olikaan) suomen pikajuoksulahjakkuus juossut 100 metrillä käsiajan 10.0. Ja jos SE on 10.2x, niin eikai silloin käsiaika kelpaa SEksi. :rolleyes:

Sumppari sanoi:
Eikös 70 luvulla tämä (mikä se nyt olikaan) suomen pikajuoksulahjakkuus juossut 100 metrillä käsiajan 10.0. Ja jos SE on 10.2x, niin eikai silloin käsiaika kelpaa SEksi. :rolleyes:

Näin vois maalaisjärjellä ajatella. Näin varmaan onkin. Tosin noita vanhoja tuloksia saatetaan hyllyttää muistakin syistä. Esimerkiksi jos tuulilukemia ei ole saatavilla ym.

Nyt taas kuitenkin onnistuttiin vaihteeksi ajautumaa aiheesta. Eli 7,1 on hyvä aika, mutta ei kerro kuitenkaan vielä hirveästi. Mutta totta munassa kannattaa aloittaa harrastus, nimittäin hyvä sellainen :thumbs:

Tahvo Tohveli sanoi:
Jos Make tarkoittikin vain voimanostotyyliä, eli leveällä jalka-asennolla ja tanko alhaalla selässä? :rolleyes:
Toi 250 kg:n kyykky oli syvyydeltään puolikyykky.

naapu sanoi:
Aika oli karvan alla 7.10.
Mun mielestä käsiajoista ei oo muuta iloa lyhyillä matkoilla kuin oman kehityksen mittaaminen, jos kellottajana on sama henkilö. Omalla lähdöllä ajat ovat n. 0,2 s nopeampia kuin lähetyksellä. Jos haluaa vertailukelpoisen testin juoksunopeudesta, suosittelen testinä 20 m lentävällä lähdöllä. Mittalaitteet löytyvät useimmista yleisurheiluhalleista, esim. Liikuntamyllystä.

shape sanoi:
P.S. Eräs pikajuoksija kävi pari vuotta sitten voittamassa eräät penkin piirinmestaruskisat 20-vuotiaana tuloksella 185 kg. Tosin kaverin huippu-ura juoksuradoilla oli loppunu jo pahaan jalkavammaan vähän aikaisemmin.

Oletan että puhut samasta tyypistä, tällä hetkellä 21 tai 22. Tuo kisatulos tais olla 187,5 82,5 sarjassa. Tunnen tyypin ja olen nähnyt miehen nostavan harjoituksissa 20 vuotiaana 79 kiloisena penkkipaidalla pysäytyksellä 190 kg...100 m kisoissa tais olla seitsemän joukossa 17 v sarjassa ja 0,5 vuoden reenillä...Jalkavamma ei ollut paha, enemmänkin motivaatio loppui pikajuoksureeniin. Jos multa kysytään niin ehdottomasti top 3 lahjakkain urheilija mihin olen koskaan törmännyt kaikki lajit huomioon ottaen.

Näitähän lähes 200kg penkki miehiä sivu lajissaan tuntuu pikajuoksu puolella riittävän. Pitää vissiin lattaa voimanosto metodit sivuun ja ruveta pika juoksijoilta kyselee miten sitä nostetaan.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom