Pöyhönen

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Status
Viestiketju on suljettu.
She Devil sanoi:
Täytyykin tarkkaan katsoa millaiset rintalihakset sillä 150kg:n penkillä on hankittu ;)
piikkari_kadessa.jpg

Onko täällä kokeneita pikajuoksijoita?

Itse olen nyt muutaman kuukauden huvikseni välillä pyrähdellyt. Sain innoitteen lukiomme opettajalta, joka sanoi, että lahjoja saattaisi olla (juoksimme siis tunnilla 60). Aika oli hyvä, mutta käsiaika, siksi sitä on mielestäni turha tässä mainita. Olen juuri 17 vuotta täyttänyt, lätkää 15 vuotiaaksi pelannut, onko tässä vaiheessa myöhäistä alkaa polkemaan? Toki voisihan sitä ihan itselleen liittyä seuraan, mikä olisi aktiivinen ja reilu kerho pääkaupunkiseudulla?

Onko muuten pikajuoksijoilla mitään "suosituspituutta"? Käsittääkseni varsia löytyy montaa mallia, itse olen 183. Tällä hetkellä tiukkuus on kyllä kadoksissa, mutta mistään läskistä ei vielä voida puhua.

naapu sanoi:

Itse olen nyt muutaman kuukauden huvikseni välillä pyrähdellyt. Sain innoitteen lukiomme opettajalta, joka sanoi, että lahjoja saattaisi olla (juoksimme siis tunnilla 60). Aika oli hyvä, mutta käsiaika, siksi sitä on mielestäni turha tässä mainita. Olen juuri 17 vuotta täyttänyt, lätkää 15 vuotiaaksi pelannut, onko tässä vaiheessa myöhäistä alkaa polkemaan? Toki voisihan sitä ihan itselleen liittyä seuraan, mikä olisi aktiivinen ja reilu kerho pääkaupunkiseudulla?

Onko muuten pikajuoksijoilla mitään "suosituspituutta"? Käsittääkseni varsia löytyy montaa mallia, itse olen 183. Tällä hetkellä tiukkuus on kyllä kadoksissa, mutta mistään läskistä ei vielä voida puhua.

Kerro nyt vaan se käsi aika. Ei siitä haittaakaan ole sitä näyttää. Elikkäs voit ihan hyvin aloittaa harrastuksen tossa iässä, eteenkin kun on vielä muuta liikuntaa harrastanut ennen.

Helsingin kaksi suurinta seuraa

Helsingin Kisa-Veikot (HKV)
Viipurin urheilijat (VU)

Nettisivut on www.helsinginkisaveikot.fi ja www.viipurinurheilijat.fi

Pikajuoksija voi olla minkä pituinen vain. Yleensä mitä pidempi pikamatka sitä pidempi juoksija (tämä siis keskiarvojen perusteella)

Aika oli karvan alla 7.10.

Liikunnan opettaja lähentelee eläkeikää. Mitä nyt voi sanoa iäkkään miehen sormitaidosta - ei mitään. Siitä olen varma, että tuohon aikaan voi lisätä helposti sekunnin. Näinkin kauan pitkiä juoksulenkkejä tehneenä, olen varma että lihakset eivät nopeuskunnossa ole. Mutta niinkuin sanottu niin kiinnostus lajia kohtaan on suuri, se varmasti on tärkeintä. Pitänee ottaa yhteyttä seuroihin.

poyhis75 sanoi:
Tästä löytyy ko. henkilön profiili.

Jokainen voi itse arvioida hänen ulkonäköään tänään torstaina kello 18 Neloselta:

Höh, eihän se friikki ollutkaan mukana juoksemassa.

Kyllä tosiaan oli viime vuonna parempi show. Se oli hienoa vuosi sitten, kun pistivät ne hassut sisään tulo pelleilyt. Pöyhönen veti siihen jotku posetukset, ja öljyä valu pitkin rataa. Oli jotenkin teennäisempi toi show ku vuosi sitten. Tosiaan 0,2 sekuntia jäi Pöyhönen viime vuotisesta, joka on tolla matkalla aika ikuisuus. Kuvakulma olis voinut olla enemmän sivulta päin.

Mut olihan se ihan kiva katella.

Pertti 123 sanoi:
Tosiaan 0,2 sekuntia jäi Pöyhönen viime vuotisesta, joka on tolla matkalla aika ikuisuus. Kuvakulma olis voinut olla enemmän sivulta päin.

Mut olihan se ihan kiva katella.

Juu kyllähän tuohon 0,2:teen ehtii matkaa karttua ihan hyvin. Aika väkinäiseltähän tuo meno vielä näytti tässä vaiheessa, mutta onpa sitä kovaa treeniäkin alla, että ei mikään ihme jos ei ole rentoutta juoksussa.
Jossu juoksi hyvin. Juoksu oli rentoa, hyvin rullaava ja tehokasta. Heidin juoksusta puuttuu jotain..hmm..Teknisesti hyvää, mutta ei yhtä tehokasta, kun vertaa vaikkapa Jossun juoksuun..

Ihan hyvää viihdettähän tuo oli noin muuten. :)

Saanko kysyä mitä väliä sillä ottaako Pöyhönen penkistä 155 vai ei?
Joka tapauksessa kannattaa muistaa että Pöyhönen on urheilullisesti helvetin lahjakas tyyppi joka on selvästi tehnyt muutakin kuin juossut.

ja mun mielestä joku 150kilon penkki ei ole lahjakkaalle tyypille juuri mitään koska
itsekkin olen 5vuoden aikana saanut penkkitulokseni 140kiloon vaikka olen ehkä tämän Galaksin lahjattomin tyyppi, ja sitäpaitsi taitaapi tuolla Markuksella olla aika pitkä urheilu-ura jo takana että kyllä se varmaan on aika paljon salilla käynyt.

Sitten taas tuo 80kilon hauis kääntöihin en usko sekuntiakaan koska hyvä ystäväni joka treenailee voimamies kisoihin 130-140kiloinen sälli ei saa tehtyä kun 90kilolla suht puhtaan 1sen.

naapu sanoi:

17v on hyvä ikä aloittaa pikajuoksu. Itse aloitin 22v ja treeniä nyt noin vuosi takana. Voin sanoa että ihan hyvin kerkeää, sillä nopeuskin kehittyy hyvin myös päälle 20v. Pikajuoksussa tarvitaan lahjoja, mutta harjoittelulla on myös iso merkitys.

Käsiaika (60m 7,1s) on hyvä, jos ajanotto oli edes siellä päin.

Voin sanoa, että 183cm on hyvä pituus matkalle 60m-400m.

Lätkää muuten minäkin pelasin ennen.

jarska sanoi:
17v on hyvä ikä aloittaa pikajuoksu. Itse aloitin 22v ja treeniä nyt noin vuosi takana. Voin sanoa että ihan hyvin kerkeää, sillä nopeuskin kehittyy hyvin myös päälle 20v. Pikajuoksussa tarvitaan lahjoja, mutta harjoittelulla on myös iso merkitys.

Käsiaika (60m 7,1s) on hyvä, jos ajanotto oli edes siellä päin.

Samaa mieltä. Jos lahjoja löytyy, niin ehdottomasti hakeudut vain paikalliseen urheiluseuraan, ja alat kehittää niitä lahjojasi! :thumbs: Ihan hyvät pohjathan tuo lätkäkin on varmasti antanut.. Frekfrenssi on varmaan hyvää luokkaa noilla taustoilla, jos sitä on kehitetty jo ala-aste ajoilta alkaen. Vaihtoihan Jonesin Marionkin koripallosta yleisurheiluun, ja ikääkin oli jo ihan hyvin. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
sterpuska sanoi:
Sitten taas tuo 80kilon hauis kääntöihin en usko sekuntiakaan koska hyvä ystäväni joka treenailee voimamies kisoihin 130-140kiloinen sälli ei saa tehtyä kun 90kilolla suht puhtaan 1sen.

Mikset usko, saan minäkin tehtyä 60kg:lla 10 toistoa ja joitain sarjaa olen tehnyt kokeeks 70kg:llä. En edes treenaa hauiksia muuten kuin vähän apuliikkeenä penkin jälkeen korkeintaan joka toinen viikko. Pöyhönen näyttää ottavan yläkroppatreenin tosissaan.

jarska sanoi:
Pöyhönen näyttää ottavan yläkroppatreenin tosissaan.

On syytäkin, sillä pikajuoksussa myös käsien voimakkaalla ja tehokkaalla käytöllä on merkitystä kokonaisuuteen, ihan samanlailla, kuin kropan jokaisella pienelläkin lihaksella tai lihasryhmällä.

Nää on hyviä nää kommentit, että ei se voi, kun ei mun kaverikaan ei kykene. Joku täällä sanoi että oli vierestä katsonut kun Mane teki niillä raudoilla haukkaria, PISTE. Aika turha täältä alkaa kieltämään, jos joku on ollut vieressä kattomassa :arvi:

On toden näköisempää, että valittajat on väärässä, kuin se joka on vierestä nähnyt. Ellei kyseessä ole tahallinen kusetus.

sterpuska sanoi:

Jaahas. Meilläpä oli armeijassa yksi iso läski jätkä, joka pelasi jenkkifutista ja oli ihan vitun kovaa jätkää. Penkistä se sai ehkä 100 kiloa. Ei me sen jätkän perusteella paljoa ennusteltu yleisurheilun MM-finalistien voimatuloksia, lähinnä me sitä kutsuttiin lempinimellä "130 kiloa pelkkää paskaa".

sterpuska sanoi:
En minäkään tuohon pöyhösen haukkari kääntöön usko, mutta jos kaverisi joka treenailee voimamieskisoihin ei saa kuin 90kg ykkösen, niin kannattaa kyllä niitä voimamies kisoja lykätä muutamalla vuodella.

sterpuska sanoi:
Niinpä. Vittu jos jätkä kipittää satasen reilusti alle 10.50 niin se on aika vitun helvetin paljon kovenpi juttu kuin joku 150 koogee haista-paska-hyppy-pyppy-homppu-pomppu-penkkinen!

sterpuska sanoi:

Samaa kysyn minäkin..? :rolleyes:

sterpuska sanoi:

Kysehän oli siitä, että voiko pöyhönen nostaa niin paljon. Siis siihen tämä keskustelu meni. Tää alkoi siitä, että mä postasin tänne sen jutun Pöyhösen sali tuloksista. Siinä mielessä ihan loogista, että keskustelu meni tohon, voi nostaa / ei voi nostaa suuntaan. Eihän sillä oikeesti ole mitään väliä, että onko Mane nostanut edes aamu Hesaria. Osa ei uskonut, että pystyy ja osa uskoi.

Vaihteeksi taas Mixulta poikakuvia :lol2: sori, mutta oli pakko....

Pertti 123 sanoi:
Kysehän oli siitä, että voiko pöyhönen nostaa niin paljon.
No 155 kiloo penkistä nyt ei oo kauheen paljon jos on vuosia treenannut, joten ei kait siinä ole mitään ihmeellistä.

Ja aika huvittavaa kun täällä tosiaan monet vertaa siihen (myös muissa threadeissa), että kun "mun kaveri on treenannut lapsesta asti ja ihan varmasti sata lasissa ja on riskinnäköinen kaveri ja keenien pitäs olla hyvät ja ei silti ota ko sen sataviiskyt penasta niin ei varmana joku nättipoika nosta enempää. Ei varmana."

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom